1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515053 inlägg · 4114 ämnen

Högardh??

« · 125187 · » Till forumet

Högardh??
Oj, nu öppnar jag rubrik på rubrik :)

--
Nu tycker jag dock att det är dags att Högardh börjar sätta sina lägen. Han har hittills missat 100 procent av sina ganska många frilägen...
Sen börjar jag undra om det inte är dags att sätta Wennerberg i kanske andra femman som är ganska målfarlig istället för att låta han harva i fjärdefemman med almtorp och J.Öberg(inget illa menat, de rockar också). Varför inte sätta han med Wernblom?
Kommentera

Sv: Högardh??
Wewillwintoday: Varför inte Wenneberg, Wernblom och Warg så har MODO sin egen www.se kedja..

Tre.se som gör reklam i alla arenor i Sverige, vad är det för företag egentligen(orkar inte kolla in sidan)?
Kommentera

Wewillwintoday: Håller med angående Högardh och Wennerberg. Högardh måste snart få sätta några puckar för att få lite självförtroende som målskytt. Wennerberg är för bra för 4:e linen, men det svåra dilemmat är väl att ingen vill spräcka 1:a och 2:a femman som den är nu. Iofs så möblerades ju dessa om något inför Malmö-matchen (mest pga Högardhs ineffektivitet tippar jag). Varför inte låta Wennerberg ta Högardhs plats? Testa några matcher kanske?

Fast det vi egentligen saknar allra mest är ju en center som är snäppet vassare än Öhman och Hlinka. Då skulle de flesta problemen med målfabrikationen vara lösta tror jag.
Kommentera

samjo: Jo, där slog du huvudet på spiken.
En riktig först-klassig center skulle vara mest önskvärt..

Vad var det för rykten angående att MODO hade 2 st NHL-spelare på gång?
Kommentera

Wewillwintoday: Har ingen aning om vilka spelare som kan ryktas vara på väg till Modo. Kanske herr Martin Sedin vet bättre, för jag hörde att något sådant hade yttrats på webbsändningen mot HV 71.

Själv skulle jag inte tacka nej till t.ex. Nils Ekman som ratades av Rangers. Men vi behöver som sagt först och främst en CENTER och det är inte Ekman. Även Weinis har ju blivit skickad till farmen nu av Islanders. Lite oväntat efter att han fått ruskigt bra kritik av både medspelare och media. Han kommer nog få sin chans när säsongen startar om någon av de ordinare blir skadade.
Kommentera

Wewillwintoday: Ryktet angående 2 NHL spelare uppstod om jag inte har helt fel i Webbradion i torsdags när min kollega Andreas sa detta i slutet av sändningen. Som vanligt så har jag noll koll.
Kommentera

MartinSedin: Och du gick inte vidare och frågade honom om han visste något?
Kommentera

Wewillwintoday: Ska försöka luska lite inför nästa sändning på tisdag. Ska det värvas så ska det värvas en högklassisk center. Om nu MODO värvar någon ny forward, tror ni då att MODO kommer tex att dumpa Mika L för att spara in lite lönekostnader? Jag kan anta att Mika L tillhör en av de bäst betalada i laget.
Kommentera

samjo: Fy fanken vad dåligt av Islanders att skicka ner Weinis till farmaligan! Jag blev riktigt förbannad...
Ekman kan jag nog vara utan i MODO, och jag tror aldrig han skulle vilja komma heller. Jag tycker han verkar divig och överdrivet bra är han inte heller, nej tack:

Att Staal kommer tillbaka tidigare, känns väldigt viktigt just nu. Han är en pålitlig målskytt.
Kommentera

MartinSedin: Apropå NHL-rykten så har jag hört ett rykte om att Modo kommer att värva en tjeckist center med vissa NHL-meriter på artistkontrakt senare i höst. En "Lintner 2002/2003" alltså.

Vet någon när Lintner anslöt ifjol? Hur länge gäller "artistkontraktet", är det 6 månader? Det borde i så fall betyda att spelaren ifråga kan komma att ansluta i oktober/november. Då har ju NHL-säsongen dragit igång och vissa av spelarna som varit på gränsen men ändå petats till farmarlaget kanske vill prova lyckan i någon bättre europeisk klubb istället.
Kommentera

MartinSedin: Lehtinen känns ju helt klar överflödig så inte mig emot. Jag läste på modohockey.se att fans från TPS-Åbo var väldigt arg för att modo inte har givit honom chansen att visa vad han går för... Han snittade ju ändå 20-25 minuter i TPS-åbo vilket är en storklubb i Finland...

Jag har egentligen ingen åsikt om han borde få chansen. Dock i nuläget är han ju som sagt överflödig om inte Brithén tror på honom...
Kommentera

samjo: Då är det bara att börja leta efter namn. Med vissa NHL meriter? Det stämmer ju snart på varje Tjeckisk spelare..

Jag har för mig att artistkontrakt är max 6 månader men hur var det med dessa kontrakt? Hade för mig att de skulle bort eller finns den möjligheten kvar fortfarande?

NHL lagen börjar ju få ordning på sina trupper så det bör inte dröja så länge.

På tal om tjecker, undra om MODO utnyttjar sina kontakter i Tjeckien genom pappa Horava?
Kommentera

MartinSedin: Vad jag fattar så är "artistkontrakten" på väg bort, men jag tror att möjligheten finns åtminstone denna säsong också...
Kommentera

samjo: Kan man dela upp dessa 6 månader på flera perioder eller måste det vara 6 månader på raken? Jag menar om man kan ta hit spelare lite tidigare och tex skicka hem han över uppehållet i december?
Kommentera

samjo:
Jag tycker det låter intressant det här med artistkontrakt - men är det miljövänligt?
Kommentera

westerlind: Välkommen in i matchen.
Kommentera

westerlind: Inte lika miljövänligt som den rena metanolen som isracingcyklarna går på. Ren metanol är ju som alla vet ett biobränsle som utgår från förnyelsebar råvara.
Kommentera

Frisco:

Den där matematiken förstår jag inte helt. Kanske NuMo kan reda ut begreppen? Det brukar han vara bra på...
Kommentera

westerlind: Få se, artistkontrakt, innebär det att man skriver kontrakt på att producera si och så många artister under ett visst antal år, ungefär som med skivkontrakt?
Borde väl i sådana fall vara bra ur boendemiljövänlighetssynpunkt, då det skulle innebära att nativiteten ökar. Men det innebär å andra sidan en väldigt lång väntan innan produkten är färdig att leverera. Som Galenskaparna skulle uttryckt det "Nä, nu jädrar SKA det bli ett hockeyproffs"
Kommentera

Jag förstår det mesta, men kan inte riktigt förklara hur man betalar artistskatt. 100% artist + moms.
Kommentera

NuMountain: Jag tror man har någon sån där skojsig SMS-tävling dit folk får svara om personen är artist eller ej, och så många procent som anser att spelaren i fråga är artist den procentandelen av spelarens lön skall sedan betalas in till berörd myndighet.
Kommentera

MartinSedin: Villkoren för artistkontrakt är att deras vistelse i Sverige inte överstiger sex sammanhängande månader. Spelaren betalar bara 15% skatt och klubben slipper betala sociala avgifter. Läs mer i länktipset.
Kommentera

gizMODOs: Man räknar på ett helt år. Har spelaren varit här mer än 6 månader under det året skattar han på vanligt sätt, mindre än 6 månader så kommer han undan med artistskatt. Ett kortare avbrott, t ex under ett speluppehåll som varar i ett par veckor, skulle skatterättsligt inte räknas som något avbrott i vistelsen.
Kommentera

När det gäller artistskatt har förresten Plannja kommit på ett sätt att låta artistskattespelarna bekanta sig med truppen innan de ansluter till laget på riktigt. De har nyligen varit på träningsläger i Danmark, och artistskattespelarna var med.
Kommentera

Lulekickan: Det gällde väl också att se till så att de hade tillräckligt många man för att bära med sig all spriten till guldfesten över gränsen....

Eller kanske man kan göra som på Irland där alla artister och konstnärer slapp betala skatt om de bosatte sig på ön. Om vi då gör Kempehallen till lokalt skatteparadis och låter spelarna helt enkelt inkvartera sig i VIP-logerna. Givetvis kommer de också att videofilmas och valda bitar kommer att visas på mediaoktagonen under vinjetten "Tillfälligt sammanbrott".
Kommentera

Wewillwintoday: Håller med! Så skit tråkigt att Weinis åkte ner, hela tiden har det ju snackats om hur bra det gått för honom!
Kommentera

Han borde kanske gått till Färjestad?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,625840,00.html
Kommentera

Frisco: Han är välkommen hem när som helst. Inte för att det förändrar möjligheten till landslagsspel, men ändå.
Kommentera

Lumber Jack: Absolut. Ja det kan han också få om han vill.
Kommentera

Frisco: Sheldon "jag anser att man alltid ska gå in i en tackling med en cross-checking mot huvudet" Souray hotar Högradh. Är gardet underättat?
Kommentera

Lumber Jack:

Det här tyckte jag var kul:
"Färjestad förstod att slutsekunderna kunde bli fula och skickade in tunga gardet med Sheldon Souray, Zdeno Chara och Emil Kåberg.
  Frölunda kontrade med Jan-Axel Alavaara, Joel Lundqvist och Peter Högardh."

Alavaara och Högardh - vilka tuffingar!

Kommentera

Lumber Jack: [Högardh var oförstående inför Sourays ilska.
- Jag försökte inte armbågstackla honom. Jag skulle aldrig nå upp med min armbåge mot hans huvud. Det där har han missförstått, säger Högardh.]

Kanske var därför Högardh träffar Sheldon på halsen istället!
Högards lilla försök att skada Souray var inte snyggt, so what att souray hade varit på och retat Alfredsson mfl under matchen, det är ju slutspel nu!
Nä, FRÖ var inte beredda på att FBK skulle ligga på så hårt, och blev såklart mer och mer frustrerade ju längre matchen led, men att komma med en sådan armbåge med sikte på huvudet är bara fegt.

PS, kom nu inte med 100 anklagelser mot souray, som han påstås ha gjort mot modo, det här handlar om vad Högardh gjorde. ok?
Kommentera

knaskamilla:

Ja, Chara hade nog varit tvungen att ta av lite skydd och ta på en randig tröja för att Jan-Axel skulle vågat ge sig på honom.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, fast frågan är om Chara skulle ha blivit så nervös av att Ala åkte fram mot honom i hög hastighet och skrek arga saker. Jag är skeptisk.

Kommentera

Dawidovski: Souray försöker skada sina motståndare i varje närkamp, ja inte i NHL då, men här.
Kommentera

Lumber Jack:

Stenkastandet i glashus från FBK:s sida är underbar just nu. Man angriper Högardh och hotar med däng för den sk armbågstacklingen, men man nämner inte med ett ord att Chara upprepade gånger crosscheckade spelare över njurarna i samband med tekningar.

Dubbelmoral och lögner är iofs vardagen vad det gäller FBK.

Kommentera

Poffa: Färjestadsandan är unken. Dom borde köra med munvatten och tungborstning. Vilken skräll att de går ut och gnäller btw...

PS. It´s not a hickey darling, it´s a elbowing from a swede...
Kommentera

Lumber Jack: Jasså, det har jag då inte märkt! konstigt att då inte fler motståndare blivit skadade hittills?
Jag menar, om Souray haft för avsikt att skada i varje närkamp, så borde nog 600-700 motståndarspelare varit skadade vid det här laget. eller så är Souray väldigt liten och klen, eftersom han aldrig lyckas skada någon?
Souray har inte skadat någon spelare på hela säsongen, mer än vad man kan säga om tex Foppa, och någon? som slog av ett visst finger, den skyldige har inte vågat framträda ännu.
Kommentera

Poffa: Konstigt att bara du och leif boork nämner detta, jag ser inte att tex AB och EXpressen skrivit nåt om det? det finns mycket tjuvknep inom hockeyn, det här är bara ett i en lååååång rad.
Kommentera

Dawidovski:

Förmodligen beror det väl på att spelarna i Frölunda valde att vara tyst, medans store, manlige Souray bölade ut för Aftonbladet.

Kommentera

Dawidovski:

Så du litar till 100% på vad AB och XP skriver?
Kommentera

Nikki: plus på det som dom inte skriver...
Kommentera

Dawidovski: Typiskt fegSouray att hoppa på de minsta killarna i motståndarnas lag och verka manlig. Hur kan man se manlig ut i fjolldräkter. Samma med Zhara. Hoppa på småspelare om vart annat.
Kommentera

Poffa: Heder åt FRÖ som var tysta, hell, dom borde ju nästan fått tapperhetsmedaljen!
Ja, visst är han manlig Souray, han blev ju vald till NHLs sexigaste spelare av alla spelarfruarna:=)
Kommentera

Lumber Jack: Var det inte FBK som gick ut med inför finalen att de inte skulle gnälla?
Kommentera

NuMo: wah wah wah, Ja, han hoppade ju på lill Alfredsson som bara väger 60 kilo? ...
Det är nog inga problem för Sheldon att stå upp emot tex jätten Ronnie sundin, väntar bara på att sundin ska göra nåt fult, typ en crosschecking i nacken på någon framför kassen, då har sundin fulla fejset med blåmärken.
Kommentera

Frella: Påhittat ur nån timråskvallerblaska?
Kommentera

Dawidovski:

" - Om det är några som kommer att gnälla i dag är det Frölunda. Vi kommer bara att köra på, säger Leif Strömberg."

Klipp ur Aftonbladet.

Det som Frella missade var att det var mytomanen som var i farten igen. Hade han haft det i åtanke hade han direkt insett vad som verkligen skulle ske efter matchen.

Kommentera

Dawidovski:

"Det är nog inga problem för Sheldon att stå upp emot tex jätten Ronnie sundin, väntar bara på att sundin ska göra nåt fult, typ en crosschecking i nacken på någon framför kassen, då har sundin fulla fejset med blåmärken."

...och Färjestad skulle spela utan Souray resten av finalserien.
Kommentera

Nikki:

Räkna antalet crosscheckingar som Sheldon delar ut imorgon, lovar att du kommer opp i minst 10 - 15 per period. Inget överdriv.

Klart fulaste spelare i Elitserien tillsammans med Berglund och Nordstöm!
Kommentera

« · 125187 · »