1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515114 inlägg · 4114 ämnen

Högardh??

« · 532330 Till forumet

Sv: Högardh??
Dawidovski: Blåmärken i nackkotorna möjligtvis, för än har jag inte sett Själdon vågat möra någon i samma storlek öga för öga.

Homo Sapiens

Rike: Djurriket.
Stam: Ryggradsdjur
Klass: Däggdjur
Ordning: Primater
Familj: Människoarten
Släkte: Människor
Art: Modern människa

En människa är en egen individ. Arten kan bli upp till två meter lång och väga ända upp mot 110 kg, i ytterst ovanliga fall.

Människan skiljer sig främst från sina underarter, genom att de har en betydligt större hjärna än dem. Ryggrad är människans främsta företräde.
Kommentera

Poffa: Felet är ju att FBK vann matchen, så allas "prophecy" slog fel,
många på hockeysnack trodde nämligen att FRÖ skulle köra över FBK med 4-0 i matcher, det lät bla, såhär: nu kommer FBK få möta riktigt motstånd, nu kan dom gnälla hur mycket dom vill, kommer inte bli lätt för FBK nu, när dom får möta riktiga män, som är tuffa.
Ack så fel alla belackare hade, jag är nöjd med säsongen nu, även om FRÖ skulle ta 4 raka matcher nu:-)
Kommentera

Undrar om Frölunda insåg vad det skulle innebära att ta bort "Västra" ur namnet, så den allmänt vedertagna förkortningen VF försvann?

Kommentera

Nikki: Frö skulle nog också få klara sig utan Sundin, för inte skulle sundin bara stå där och ta emot slag...
Kommentera

Dawidovski: Sundin är ju en man, så nog kan han ta några smällar utan att gnälla i kvällspress och i allehanda krönikor världen över. Buhu. Nä. FÄR är fegisar.
Kommentera

NuMo: Då har du inte sett många matcher med FBK under säsongen, fast du kanske tycker att kronvall i DIF är lika liten som puttepluss?
Har dom små spelarna helt plötsligt blivit icke röra objekt?
isåfall är ju sami salo en riktig jävla fegis, som han körde in lilla prestberg i sargen igår, det kunde ha slutat riktigt illa det, onödigt med sådant övervåld från samis sida! fast FBK valde att hålla tyst om den situationen.
Hade vi haft kenta katastrof i laget som tränare, så hade videobanden rullat för fullt nu.
Kommentera

NuMo: "Möra" ?
Kommentera

NuMo: Sundin är en fjolla! undrar just vilka det var som gnällde i pressen? var det MO? vad var det ni brukar säga? kasta inte sten i glash...
Kommentera

Dawidovski:

"isåfall är ju sami salo en riktig jävla fegis, som han körde in lilla prestberg i sargen igår, det kunde ha slutat riktigt illa det, onödigt med sådant övervåld från samis sida!"

Nordström-Forsberg, Berglund-Svartvadet ETC ETC.

Kasta inte steeeeeeeen i glaaaaashuuuuuuuuuuuuuuus.
Kommentera

Nikki: Ja, du har rätt, Nordda-foppa Berglund-svarten var också att gnälla i media! Tack för exemplet.
Kommentera

Sv: Högardh?? Kommentera

Dawidovski:

Som vanligt vek du av från det som diskuterades när du blev överbevisad. Ett urklipp ur Aftonbladet och vips så pratade vi helt plötsligt om något annat. Men jag borde inte bli förvånad, det är ju hur du agerat hela tiden.

Kommentera

Dawidovski: Asch lilla vän. Hade du inte haft totalt tunnelseende hade du sett att Souray är den värsta vedhuggaren i Elitserien sedan Robert Svehlas dagar. Det finns inget vackert med hans agerande, men i finalspelet lär han med säkerhet klara ett snitt på femton slashingar per tvåminutare. Kul.
Kommentera

Dawidovski:

Så du håller med om att det var onödigt övervåld? Så lät det inte för några veckor sen.
Kommentera

knaskamilla: "Färjestad förstod att slutsekunderna kunde bli fula och skickade in tunga gardet med Sheldon Souray, Zdeno Chara och Emil Kåberg"

Något påminner mig om att jag såg ungefär samma sak i Kempis i en match i slutet av januari. Så de är även dåliga förlorare när de vinner?
Kommentera

« · 532330