1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507023 inlägg · 4104 ämnen

Hur blev det med ny Arena?

« · 441961 · » Till forumet

Hur blev det med ny Arena?
Hur blev det med den nya Arenan som skulle byggas??? det har varit tyst om det ett tag nu, har man fått finansiärer till det eller??
Kommentera

Sv: Hur blev det med ny Arena?
willysson: Finansiärer har man fått. Dock är det fortfarande tyst angående hvudsponsor. Vore iofs skönt att slippa ett reklamnamn på arenan tycker jag.

www.modohockey.se/dtp/index.html
Kommentera

willysson:
Det snackas om att kalla den "Aftonbladet Arena", som tack för all publicitet klubben får även när spelet suger.
Kommentera

Frisco: När sätter man spaden i marken??
Tycker det är ett friskhetstecken i svensk hockey att det vågas satsas ute i hockeyorterna..
Kommentera

Frisco: Det ska vara klart 2006??
Kommentera

willysson: Det står följande i en av ÖA-länkarna: Någon exakt tidsplan finns inte för bygget, som beräknas vara klart i juni 2006.
Kommentera

willysson: Det finns en förhoppning om att det hela ska flyta på så smärtfritt att arenan ska stå klar till slutspelet 2006, men Skanska törs inte lova. Bl.a. en överklagan inom det politiska området försköt byggstarten med x antal månader.
Kommentera

Lumber Jack: Det Får man hoppas...

Det behövs lite starka krafter norr om Stockholm med...
Det enda jag vill nu är att intresset blir större än fotbollen, och om man kollar på publiksiffrorna så är det bara Stockholm och malmö om halkar efter.
Kommentera

willysson: Personligen är jag fascinerad över det stora fotbollsintresset, visst är det lite småkul att gå på fotboll ibland. Men kvaliteten på allsvenskan är undermålig i de flesta fall. SvFF har verkligen lyckats sälja en svag produkt på bredfront. Kanske mycket tack vare ett riktigt bra landslag och derbyhysterin (masspsykosen) i främst Stockholm. Kul för fotbollen vilket fall som helst med välbesökta läktare, men lite svårbegripligt för mig.
Kommentera

willysson: Nu kan du följa uppförandet av Kempehallens arvtagare, Det Nya Templet.
Kommentera

Lumber Jack:
Vilken hoppade in som huvudsponsor?
Kommentera

Per HApps: Det är inte klart, vi får väl se. Men Forspro har gått in i nån sorts affärsrelation med Arenabolaget.
Kommentera

Lumber Jack: Länk, din senile jävel...
Kommentera

Lumber Jack: Undrar vad arenan ska kallas i folkmun? Ska man verkligen kalla den vi ett eventuellt reklamnamn som kan komma att ändras efter hand?
Kommentera

Nu kan de snart spola upp isen. Läktaren är ju redan på plats.

www.modohockey.se/arena/livearena.html
Kommentera

Frisco: Den där läktaren är det en kortsida eller en långsida där
Kommentera

Modoante: Det där är trappen upp till Foppas loge.
Kommentera

Frisco: Hö, höskulle vara det...
Förresten, vilka sektioner är det som visas på bilden? Jag vill ju inte ha snö på min sittplats.
Kommentera

Paddan: Jag tror att det är den södra långsidan och plan 2.
Kommentera

Frisco: Väderstrecket har jag ingen aning om, men plan 2 bör det ju vara eftersom läktarna är belägna från plan 2 och uppåt. Tror du att man får en snurrfåtölj med fotstöd på sittplatsen om man ber om det?
Kommentera

Frisco: Förresten vill jag starkt protestera mot användandet av ordet matchboll i bannern här ovan, för det är väl inte bandy som de spelar...eller har jag missuppfattat allting under alla dessa år? Trodde det hette puck det där svarta platta hårda som man skyfflar emellan sig med en klubba.

Kommentera

Vad väntar dom på? Upp med sargen och spola isen, det ska ju bli kallare till veckan så isen borde ligga ett tag nu.
Kommentera

Paddan: Skyll inte på mig. Ibland lägger jag ut bannersn på entrepenad. Ibland kan vara en gång också.
Kommentera

Frisco: Hmm, eftersom det talas om såna ord som "Västernorrländskt herravälde" i bannern så kan det inte vara någon annan än en Umeåsovande Nalle som konstruerat bannern.

Undrar förresten om man kan lämna in en ansökan om att få göra som Muir och få riktigt bra betalt för att sitta på läktaren under matcherna?
Kommentera

Paddan:

Snicksnack - Hockey är en bollsport. Den stora diskussionen får du dock ta med Freddan som förställde sin lekamen på ett sådant sätt att inspirationen inte kunde gå mig förbi.

Om du nu är riktigt snäll i fortsättningen ska jag börja knappa på en text i helgen om Framnäsudden, eller som den egentligen hette från början: Kjellströmsudden.
Kommentera

Nalle Sjuh: Tja, ska man döma av kommentarerna från mina elever så är jag lite för snäll lite för ofta, de räknar uppenbarligen med att bli utskällda med regelbundna intervall, så baserat på min snällhet så är det är bara för dig att börja nöta på tangentbordet igen och skapa ännu en läsvärd textmassa.

Kommentera

Paddan:

Ska börja imorgon kväll - i afton blir det Howard Hughes med leverne. I övrigt så är det alltid välkommet med texter om finansieringen av Nipvallar, Bjästahallar eller varför inte en om Backe IFs fall från strålkastarljuset (Vallin, var tog du vägen?)

Nåja, det är ju bara ett livstidsprojekt - hoppas att internet kvarstår i en livstid iaf.

Arenasnutt i inlägget: Örnsköldsviks kommun hoppade 1964 av sitt löfte om finansiering av en tredjedel av Kempehallen och den ekonomiska föreningen som organiserade bygget fick istället låna en tredjdedel av den totala summan för att bygga en hall utan uttalade vinstmål.

Min kommentar: Sickna snälla banker, sickna galningar till MoDoidioter att bränna pengar på hockeytempel, och: skönt att det finns vissa bestående värden.
Kommentera

skulle vilja se lite mer bilder på arenan
det får modofans.se fixa
dom borde ha nån i övik med digitalkamera
Kommentera

modo_foppa: Modos hemsida har alla bilder
Kommentera

ja men vart liger dom då
Kommentera

jag menade byggbilder
Kommentera

modo_foppa: Seriöst, vad kallar du det där då?
Kommentera

AM: Ska man försöka lägga in bolika bilder i olika fack undrar jag om inte de bilderna hamnar i just byggbilder. Men han kanske menar att han vill se muskelbyggbilder på hantverkarna?
Kommentera

vart liger byggbilderna då jag hittar dom inte

LÄnKA
Kommentera

modo_foppa: www.modohockey.se/arena/webbkamera.html

Och nu behöver du inte fråga nån mer gång, tack.
Kommentera

men jag tänkte vaniga bilder från nån jävel som har lust att snoka runt lite
Kommentera

modo_foppa: Men det finns ju inte mer än vad du kan se på bilden från webkameran att se på byggplatsen. Ja, förutom då ett par pålmaskiner och några betongpålar.
Kommentera

Paddan: Häls modofoppan att han/hon kan läsa på denna länken varför detfinns just sådana uppstickandepålar
www.allehanda.se/lokalt/4389
Kommentera

Paddan: Betongpålar och pålmaskiner säger du. Nu fångade du mitt intresse. Jag måste se. När går nästa tåg upp tro?
Kommentera

Dragan 2k: Tågen upp hit går ofta. 12.59 är en ständig tidpunkt.
Kommentera

Dragan 2k: Annars så kan man ju studera webkameran. Det är väldigt spännande, jag lovar...
Eller så har jag haft väldigt lite att göra på dagarna.
Kommentera

Paddan: Låter som en utmärkt idé. Vem vet? Kanske kan det sätta vissa filosofiska grubblerier jag haft i perspektiv.
Kommentera

Man kan ju hoppas att bortasektionen blir bättre än vad den är nu, i Kempis.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag kan annars erbjuda en plats i min väska nästa måndag. Avgång från Göteborg vid tvåtiden, kanske. Jag har inte varit ner och tittat på byggplatsen sedan vi tog första spadtaget, så jag kan tänka mig att hänga med dig och kolla på pålar och pålmaskiner.
Kommentera

Per HApps: Ja hoppas det för ni i timrå har ju verkligen visat hur bortaståplats ska se ut.
Kommentera

Per HApps:
Tittar man på ritningarna över den nya hallen så är ståplats delad i två sektioner, antingen får ni väl använda en av dessa sektioner eller så får ni dela samma ståplats med Modo-iterna.
Finns ju möjlighet att köpa sittplats också.
Det finns ingen specíell bortastå i den nya arenan.
Kommentera

Foldron: Jag förstår inte varför det skall finnas någon bortastå över huvud taget. Men ok. då. Skall det vara några så får det väl bli på se sämsta platserna, de bättre måste naturligtvis gå till hemmafolket.
Kommentera

varför bygger dom läktarna före tak
Kommentera

« · 441961 · »