1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509035 inlägg · 4107 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1321933 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
MODOJohan: Är det slovakiska kontakter du har så är nog risken ganska stor att de inte kommer att pusha för ett ungerskt uttal.
Kommentera

Björn W: Jag har skickat en förfrågan om uttal på Nagy till mina tjeckoslovakiska kontakter :)
Kommentera

NuMo: Man ska nog alltid fråga personen ifråga hur han eller hon vill ha det uttalat. I det här fallet kan det ju i och för sig vara så att att de båda efter en period i Nordamerika lärt sig att de aldrig skulle få fram ett "NÅDSJ"-uttal av en amerikan och därför har gett upp.
Kommentera

NuMo:
Foppa såg rapp ut. Jag tror att han spelar till säsongen 2013/14. Jag glömde säga att han kommer att vara kung under hela kontraktstiden...
Kommentera

qwertas: Intervjun blev ju en studie i Foppa.

Det är bara att konstatera. Han är hur bra som helst. Det är bara att köra direkt.

Intressant att höra Bartecko uttala sin landsmans namn också. Tyckte faktiskt att han sa Nagy, varken mer eller mindre.
Kommentera

qwertas:
Och jag såg Sverker på gågatan i Umeå igår, såg sur ut. Det är klart att Foppa ska lira med MoDo, med en fot är han ändå kung, det är bara ut och lira....
Kommentera

Icing-Ove: Såg på intervjun med Bartecko att Foppa var med på träningen, eller såg jag helt fel?

Inte har han tränat med a-laget tidigare i år?
Kommentera

Odds from Las Vegas which team Forsberg goes to:

Colorado 3.50
Modo 4.00
Any other NHL team 5
Tjechov 10 (Chris Simon)
Jyväskylä 50
Sang-Paek 100
Timrå 1000
NY Islanders 1000
Kommentera

spud: Kom igen Foppa!
Kommentera

Challe som lyckats otroligt bra att få tyst på snacket om Foppa lär nog inte göra vågen över Mackes första dag på jobbet.
Kommentera

Bad_Brett:

Trist.

Svårt att se att det skulle gå att kombinera en sådan inspelning med elitseriespel.
Kommentera

Pettan:

Forsberg ska tydligen ställa upp i någon TV-show som spelas in i januari, så en comeback känns väl inte speciellt aktuell i dagsläget.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Begriper inte hur aftonslusken tycker att det är en bomb att Foppa ska meddela att karriären är över ??

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Näää, vafaan, jahapp, grattis till vinsten Skellefteå!
Kommentera

Paddan: Varför står Tarkki nu då?
Kommentera

Petey21: Det går väldigt bra att utlova en bomb i Sportbladet när Bomben väl går att spela varenda veckodag på Oddset.
Kommentera

bisterfinnen: Mycket möjligt de blir så ;)
Kommentera

yngwie:

Där kanske vi kan få en bekräftelse eller en dementi direkt i tråden om vi har tur ;-)
Kommentera

Petey21: Det är väl ingen bomb. Det är ett smatterband.
Kommentera

Petey21: De är mycket möjligt att de är det.

Han var tydligen väldigt rädd att de skulle komma ut. De var hans brorsa som berättat det om jag hörde rätt.
Kommentera

yngwie: Det kanske är det som är bomben som utlovas i morgon? Dock ej av Poffa utan av Ros.
Kommentera

Hörde idag att foppa planerar för comeback i modo efter jul.
Kommentera

Nu föpassar jag mig ner till köket på jobbet och missar därmed kvällens match.
Håller tummarna för 3 modopoäng ikväll.

Hej!
Kommentera

NuMo: I år?
Kommentera

NuMo: SPELAR HAN IKVÄLL? Hoppas Hoppas
Kommentera

shinzawai: Enligt tidningarna gör Foppa comeback....igen. För tionde gången, typ.

Jag visste inte ens att han hade slutat.
Kommentera

Sawchuk: Fjuniorträning eller A-lag?
Kommentera

Wayne Gresky:

Såg träningen och vart självklart förvånad då Foppa också klev på. Såg inget problem med foten men konditionen var väl i nivå med en tuberkulossjuk Bob Sapp. Timingen var inte heller där men det är ju inte så konstigt. Tror att han får det riktigt tufft denna gång, iinte bara för foten...

Hoppas han lekt av sig nere på Stureplan nu...
Kommentera

Lumber Jack:

Hehe, nä. Det var den riktiga Tord Lundström :-)
Kommentera

bisterfinnen: Var du på B&W?

Kommentera

Bittesehr:

Och jag träffade Tord Lundström igår. Han såg shejpad ut....
Kommentera

Snackade med en av de ansvariga för J20 idag. Enligt honom så har Foppa bara tränat en gång med laget och det var ett par veckor sedan. Då hade han problem med skridskoåkningen samt att hänga med i tempot.
Han skulle träna med dem för andra gången idag, men jag har inte hört något om hur det gick på den träningen (om han öht var med).
En liten statusuppdatering om någon är intresserad. :)
Kommentera

Salle: Ah, du menar han som INTE höll sitt löfte. Det finns faktiskt cyklar som skulle passa bra i sammanhanget.

Kommentera

NuMo: Det kan även förklara valet av fästmö. :)
Kommentera

Salle: "Ibland önskar man att man vore sjutton igen, säger Foppa."

Det är väl det som är problemet. Om Peter inte känner sig som sjutton år så är han ju enligt sig själv helt jävla värdelös. Hopps att han inser att han är 37 och med tanke på de skador han har så är det normalt att känna sig som 59 år.
Kommentera

Salle: Kanske DEt
Kommentera

NuMo: Cykla till en annan Arena? Låter som om det redan skulle vara gjort nån gång.
Kommentera

Salle: Nä, han får nog cykla dit i stället.
Kommentera

NuMo: Tror du hans fot klarar av den promenaden?

Kommentera

Icing-Ove: Jag tror bannemig att Foppa går till Timrå.
Kommentera

oscaaaar:
Skriva texter som gör att människor vill gå in på Aftonbladets hemsida som i sin tur genererar reklampengar...

Redigerad kommentar

Kommentera

Va vill Ros?
Kommentera

Lumber Jack: Det var måååååånga år sedan jag ens funderade på att snöra på mig skridskorna.
Kommentera

Hur gör Paddan?

Kommentera

Wayne Gresky: Jo, den här gången är det kanske så. Men, precis som Icing-Ove är inne på, så kan murvlar vrida och vända alla uttalanden så att det blir risk för osämja.

Vis av tidigare uttalanden från Modo kan nästan vad som helst hoppa ur munnen på vem som helst. Och en groda i fel läge kan bli ödestigert. Så låt var och en sköta sitt inom klubben och så får detta gå som en engångsföreteelse.

Kommentera

Poffa: Murveln Hans Abrahamsson kan verkligen spotta ur sig allt mellan himmel och jord vad gäller MoDo, "Från SM-guld till klubbens sista dödsryckningar", "Zuccarello - Ta honom!" En riktig dyngbagge ;-)
Kommentera

Poffa: I princip har du rätt. Nu verkar man ju redan diskuterat comebacken internt inom MoDo, så jag tror inte att någon blivit nedtrampad den här gången.
Kommentera

Icing-Ove: Okay synd, han producerar ju verkligen fortfarande
Kommentera

« · 1321933 · »