1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507678 inlägg · 4105 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1337200 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
Wayne Gresky:

Så är det nog.
Kommentera

hellge: Att Peter har problem med en fot kan jag ta, och att man inte säkert vet om den håller kan jag också acceptera. Men att stjärnorna ska ha specialregler när det gäller resor till matcher och träningar tror jag inte är bra för laget. Det känns omöjligt att uttala sig om rätt och fel när man inte känner till detaljerna.
Kommentera

Poffa:

Enligt de uppgifter jag har fanns det ett missnöje i klubben hur situationen var ifjol då Foppa ibland kunde slippa åka med hem, ibland stannade han i Stockholm, ibland någon annan liknande variant.

Frågan är då om man gjort rätt som hållit Foppa på sidan och kört efter principen att alla som har kontrakt får träna.

Säga vad man vill, men det har känts skönt att slippa fokusera på den där foten. Halva förra säsongen var den där foten mer i fokus än övriga laget. Det går ju inte bygga runt en trasig fot. Samtidigt är det också åt helvete att missa en hel Foppa med den hockey som man kan gå miste om.

Historien få väl utvisa vad som var bäst, själv vet jag inte.
Kommentera

supertrött: Tryck Print Screen, hur enkelt får det bli :)
Kommentera

Poffa: Kan du som är duktig på datorer beskriva hur man tar en skärmdump ?

Måste bara spara när du tror att Numo har rätt :)
Kommentera

NuMo: Det här lär komma som en chock, men jag tror du har helt rätt.
Kommentera

hellge: Han får ju inte träna med modos A-lag. Klart att han då tränar i det näst bästa alternativet.
Kommentera

Dream Team: Vem kan glömma det :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Då stämde ryktet om att hans fot var bättre än på länge. Men jag hade nog hoppats på Modo.
Kommentera

supertrött: Jo, på juniorsidan, glöm aldrig det!
Kommentera

Nikki Nine: Då kan man väl anta att foten känns lite för bra.

Var han än väljer att spela så blir det jäkligt intressant att följa. Men vad fan Peter, 2 Stanley Cup och inget SM-guld ?
Kommentera

Nikki Nine: Då räknar jag inte med honom i morgondagens match.
Kommentera

hellge: *putt putt putt* där puttrade Nikki iväg till Må på exkursion. Själv funderade jag på om man skulle ställa sig och flagna ikapp med Y:et
Kommentera

Paddan:

Föresten, har du sett hur jäkla bra tippen har blivit. De verkar helt ha ändrat inställning de som jobbar där. De har anställt unga trevliga damer och omplacerat de sura gubbarna.

De har t o m satt och utomusradio så att man kan lyssna på musik när man sorterar sina sopor. Dessutom är det rent, snyggt och prydligt, sen fungerar det också mycket bra rent praktiskt.

Tidigare kom en nitisk gubbe och övervakade att man slängde gips på ej brännbart och det gamla soffbordet på brännbart. Slängde mna fel fick man en uppsträckning.

Nu kommer det istället en glad ung tjej och undrar om hon kan hjälpa till.

Jag säger bara:

"Kom och besök underbara Må Soptipp, vår fantastiska nya turistattraktion"
Kommentera

Paddan: hellge är hellge, vad ska jag säga? :)
Kommentera

Nikki Nine: Hmm, om hellge säger "Kom och besök underbara Må Soptipp, vår fantastiska nya turistattraktion" då gör du det? ;)
Kommentera

hellge:

mellan 21:an och MODO, ska det stå :)
Kommentera

BJ21:

Nja, jag förundras hur ofta jag har fel. T ex förutspådde jag att Jocke lindström skulle floppa. Här snacka vi fet felbedömning :)

Nikki Nine:

Jag tror att Challe är rätt person att leda MODO. Han har inga gamla band till klubben och är inte heller rädda att vara principfast. Jag hoppas vid Gud, fan och hans moster att det inte finns någon konflikt mellan 21:an och foppa.

Däremot tror jag på den påstådda Challe-doktrinen som säger att alla spelar på samma villkor och att ingen bör särbehandlas allt för mycket.

vi är inne i ett flow just nu och det måste vi vårda. Fokus och ödmjukhet har pekats ut som ledord här uppe i banner. Det låter mycket bra, tycker jag
Kommentera

hellge: Allting du säger låter fantastiskt.
Kommentera

hellge: Låter ju kanon det där. Du brukar ju få rätt dessutom.

Allt fokus på lördag nu. Tre poäng i proppskåpet och hockeylivet börjar helt plötsligt se ganska angenämnt ut!

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge: Kan Foppas ödmjukhet hindra honom för spel i Modo?

Kraven som du beskriver från Challe kan ju få effekten att Foppa tycker att det inte är värt att störa Modos positiva trend. Bara av den anledningen kanske han väljer Hmm? Timrå?

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Nu fick vi åter igen bekräftat från en som tillbringar åtta timmar om dagen fem dagar i veckan i FC att foten inte varit bättre än på många år.

Men dilen är tuffare nu. Coach Berglund går inte med på att någon spelare som inte har kontrakt tränar med MODO.

Tränarparet vill enligt uppgift inte ha någon spelare som bara spelar ibland, en spelare som vissa dagar stannar kvar i Stockholm när de övriga laget åker hem är alltså något som kommer att undvikas. Ska Foppa lira kommer ingen särbehandling tolereras.

Fjolårets modell sög energi från gruppen och detta kommer man undvika nu.

Jag tror ändå att han lirar strax.
Kommentera

Bittesehr:

T.o.m Foppas störste belackare, Boorken, tror på Foppa nu.

"Till sist den eviga frågan; Kommer Peter Forsberg att göra comeback? Enligt mina källor finns tecken på det. Trots Challe Berglunds tveksamheter"
Kommentera

Bittesehr: Ja, han har ju 11 dagar på sig att skriva på
Kommentera

Enligt en av ledarna i J20 så tyckte Foppa att det kändes väldigt bra efter träningen med junisarna. Han sa att det var nära nu. :)
Kommentera

Nikki Nine:

Nåja,det stod ju i artikeln att Foppa anlagt en musche.Det var väl en nyhet?..=)
Kommentera

Nikki Nine: Bra fråga. Ingenting skiljer sig åt från de senaste, säg fem intervjuerna? Rätt patetiskt när man tänker på det.
Kommentera

McFire: Varför är det där ens en nyhet?
Kommentera

J F K: Tror jag också, tänkte mer bara på hysterin runt 31 januari som väl lär bli akut snart i Timrås gästbok och halvallvarlig i Brynäsboken
Kommentera

Paddan: Utan att veta säkert så tror jag inte att alla är med hela tiden. Förra artikeln stod det någonting om att Foppa inte skulle vara kvar så att han skulle träffa Ylva Novén. Det där med första februari är nog långt ifrån sanningen.
Kommentera

Nikki Nine: 1 februari?
Kommentera

Någon som vet när inspelningarna till det där tv-programmet är klart?
Kommentera

Salle: Och jag och 11 personer till åker ner i två bilar/minibussar på lördag. Sittplats nära MoDoklacken, om jag förstått rätt.
Kommentera

hellge: Återigen gör Silikon gott i världen...

Angående Styf så har jag hört att det var sågspån och Casco Trälim.

Och jag skall ratta en liten buss, från dina trakter, ner på Lördag. Den kommer att vara full på fler än ett sätt om jag förstått saken rätt.
Kommentera

Danne93:

När det gäller Foppa är jag sjukt optimistisk, på gränsen till konspiratorisk och har ofta varit så :)

JAg tror han kommer lira för MODO inom 2 uker
Kommentera

Danne93:

låter som helt vanlig byggskum.
Kommentera

hellge: Låter nästan osannolikt bra!
Kommentera

Wayne Gresky:

I så fall kontrar jag med;

www.youtube.com/watch?v=79Y-EHqZNQA
Kommentera

Jo, jag pratade med en snubbe, en sån där ultrasocial person som snackar med alla, som känner alla och som av någon anledning får folk att berätta saker. Dessutom är han som många andra av oss i det närmste patologiskt intresserad av hockey i allmänhet och MODO i synnerhet.

När man träffar en likasinnad behöver man oftast inte snacka runt, utan kan gå rakt på sak. När jag kom in till Brux träningslokal efter att ha tryckt igång Shotter's Nation med Babyshambles i högtalarna sa jag:

- Det börjar se bra ut.
- Jo, men vi behöver ju inte bjuda motståndarna på en massa.
- Nä, eller hur.
- Ja, och snart ansluter väl tjuettan också, eller vad tror du?
- Ja, det ser ut som så.

Sen berättade han att Foppa hade hittat en lösning på sitt fotproblem. Att det inte hade känts så här bra sedan fotproblemet dök upp.

Han har ju gjort en massa ingrepp och operationer i foten av ortopedisk natur och till och med letat problemet i huvudet, eller rättare sagt att det skulle vara psykiskt, något slags psykosocialt idrottsfenomen, att problemet konstrueras eller förvärras av honom själv.

Parallellt med det ortopediska och rent medicinska har han ju också trixat och dribblat och på alla sätt försökt hitta rätt med utrustning, med olika skridskor, inlägg och annat.

Det är många som har gått bet på att hjälpa honom med att hitta en skridsko som funkar. Om jag har förstått det rätt krymper foten och vrider sig i skridskon och har därför provat ett 50-tal grillor per säsong. När foten krymper och vrider sig gör han illa sig av att åka.

Foten ser alltså ut på ett sätt när han börjar att åka och på ett annat sätt efter ett tag.

Nu ska man alltså ha hittat ett sätt att fixera foten på ortopeden i Ö-vik. Jag tror att hans namn är Olsson är 2 meter lång och är en kändis där uppe på övre storgatan. Grejen är man laborerat med silikon, om jag förstått det rätt, något som kan expandera av sig själv när foten förändras.

Man sågade upp grillan på längden för att studera hur foten rörde sig och fyllde den med silikon.

Vi som följt tjugoettan sen TV-pucken och inga andra gudar haver jämte honom, vet att hans skridskoåkning inte varit sig lik sedan 2004. Men när vi såg bilderna från Östersund när han tränade med ÖIK såg vi också att det var samma överstegsåkning som innan 2004.

Man känner liksom hur hjärtat slår en liten försiktig volt, trots att man ateist ser man en skymt av himmelriket. Får vi se magin en gång till? frågar man sig efter att bara ha sett Foppa åka runt cirkeln i en sekundlång sekvens.

Nu ska man väl kanske ta det lite vacker med att ropa hej ännu. Det ska ju fungera även utanför Z-hallen och gärna 2-3 månader till.

Men enligt uppgift ska det alltså fungera bättre än på mycket, mycket länge, och om så är fallet får nog Frisco sätta upp en bild på den där ortopeden i bannern.

Därför, satsa några kronor på att # 21 ansluter innan fönstret stänger.

- - - -

På tal om att stänga fönster. Igår hade vi - 27 grader när jag steg upp. Samtidigt som jordens medeltemperatur är den högsta på många tusen år är det kallare än någonsin här kring polcirkeln.

Luftströmmarna har förändrats vilket har fått till följd att den kalla luften över nordpolen pressas med över oss, det kallas visst Nordatlantiska oscillationen (NAO). Det verkar också som att vi kommer att få vänja oss med de här superkalla vintrarna ett tag. Detta är alltså andra året.

- - - - -

Som alla vet har Pär Styf kopplingar till Ö-vik. Enligt uppgift hade han också hört om att Foppa var på väg att lösa sitt fotproblem, han blev så intresserad att han ville lösa sina problem på liknande sätt.

Styfs problem är ju inte en krympade fot, utan Styfs problem är ju när han sätter på sig den röda Timråhjälmen börjar hans huvud efter ett tag att dramatiskt krympa. Det här har vi som modoiter sett många gånger, men tikarna har inte riktigt uppfattat det förrän nu.

I sann Timråanda har man försökt lösa Pärs problem med byggmaterial, tänk plywood, grabber och skruvdragare.

Den här gången hade Timrås sportchef varit på Beijer och köpt hem en pall våtrumssilikon som man tänkt spruta in i Pärs hjälm när huvudet börjar krympa. I vissa situationer, speciellt i slutet av perioderna går det många tuber.

- - - -

Nåja, det här sista var en liten passning till tikarna på lördag :)

Enligt uppgift är det nu åtta bussar som ska ned. Det är tre bussar med sittplats (en sponsorbuss och två andra), fyra ståplats supporterbussar från Ö-vik samt en MODO syd-buss. Lägg där till alla som man pratat med som ska ned samt alla som håller på MODO i Medelpad.
Kommentera

Lumber Jack: Verkar som att hellge skriver ett monsterinlägg... eller så har han bara lånat westerlinds reseskrivmaskin
Kommentera

hellge: Amäh! Man kan inte skriva så där på en söndag när man bara ska ligga och pilla sig i naveln.
Nu måste jag ju sitta framför datorn istället!

(F5 F5 F5 F5)
Kommentera

Blizzard: Puh, vilken tur..

Hellge har nu f.ö. sett till att min F5-knapp behöver bytas ut.
Kommentera

MODOJohan: tidigare än senare
Kommentera

hellge: Hur snart är strax?
Kommentera

hellge: Den som viskar den ljuger...
Kommentera

hellge: Jag hatar att vänta ...
Kommentera

Det viskas…

Jag återkommer strax med mysig info, om man är modoit vill säga.

:)
Kommentera

« · 1337200 · »