1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2008-01-03

« · 959569 Till forumet

HV 71 - MODO Hockey 2008-01-03
Skall det bli riktig gjort så får man hyra in hantverkare. Tills dess...

Kommentar

Två raka hemmamatcher handlade det om för MODO Hockey efter jul, nu på nyåret handkar det om två raka bortamatcher. Först HV 71 torsdag, sedan länsderby mot Timrå lördag.
- Två rejäla värdemätare, säger coachen Harald Lückner. Nu får vi verkligen se var vi står någonstans. Att få möta suveräna serieledarna HV borta är den största utmaningen i elitserien just nu.

De två livsviktiga hemmafighterna senast mot Luleå och Brynäs vann MODO, 5-2 mot Luleå och 3-2 mot Brynäs.
- Viktiga poäng förstås. Dessutom var det värdefullt få göra hela fem mål mot Luleå, dessutom visa att vi kunde försvara en ledning på det sätt vi gjorde mot Brynäs.

MODO coachen ser med tillförsikt fram emot de två matcher som väntar.
- Det känns som om vi har allt att vinna. Men det viktigaste ändå är att vi inte får vara nöjda efter de sex snabba poängen hemma.

De 46 poäng man samlat i ladorna så här långt hoppas MODO utöka snarast möjligt.
- Självklart. Och varje match är en ny möjlighet till det, vi går alltid för seger. Det gäller att fylla på i poängkolumnen så ofta det bara går.

Om en vecka - 9 januari - drar MODO Hockey till St Petersburg för Europacupens slutspel. Där kommer det att handla om tre matcher på fyra dagar.
- Något som jag inte skänker en tanke på just nu. Vi har tre matcher kvar i elitserien innan dess och det är en i taget av dessa vi fokuserar på. Sedan har vi en del spioner som kollar in våra motståndare i Europacupen.

Harald Lückner hoppas att hans lag ska vara på en högre nivå ett längre tag nu.
- Vi vet vad vi kan, nu gäller det att ta fram det också. Det mesta handlar om självförtroende och just framgång ger också som regel självförtroende.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Backarna Per Hållberg och Mattias Timander tränar för fullt, men är ännu inte klara för spel.

Noterbart 2: Victor Hedman och Tobias Forsberg (utlånad till Björklöven) är på JVM.

Noterbart 3: Tidigare matcher i höst mot HV 71 med MODO:s siffror först: 3-4 i Swedbank Arena, 2-3 i Kinnarps Arena.

Noterbart 4: Matchen HV 71 - MODO kan ses med det s k Säsongskortet.

MODO Hockey mot HV 71:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backpar:
8 Oscar Hedman,
35 Pierre Hedin

34 Tommy Wargh,
23 Atvars Trubuncovs

2 Jens Westin,
5 Hans Jonsson.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
79 Fredrik Warg

19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
9 Magnus Wernblom

18 Peter Öberg,
29 Andreas Molinder,
26 Ronald Petrovicky.

Extraforward:
13 Marcus Jonasén.

Kommentera

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2008-01-03
Salle: "Noterbart 4: Matchen HV 71 - MODO kan ses med det s k Säsongskortet."

Eller så räcker det med att man har ett C+ abonnemang (om man inte valt bort sporten) för matchen sänds ju på C+ Sport 1
Kommentera

Var ser man Håve - Modo i Göteborg ikväll? Hawerchuk, du borde veta? Jag kanske ska fråga bruno på officiella..
Kommentera

shinzawai: O'learys 031-7115519, Score 031-136465, Stars'n Bars 031-147774.
Kommentera

shinzawai:

Min bror berättade att han och en kompis varit på något ställe ett par gånger för att se MoDos matcher. Där var också någon ur styrelsen för MODO Syd och tittade. Han hade sagt att han brukar boka bord men att han är den enda som dyker upp. Lät som att de flesta kollar på matcherna hemma hos någon... Vad stället heter som de brukar kolla matcher på vet jag dock inte.
Kommentera

Hawerchuk: Fenks maestro! Score känns bekant. Har du några erfarenheter ang dessa tre ställen som är värt att ta i beaktning? Undrar om man måste boka bord för två personer?
Kommentera

shinzawai: O'learys brukar vara schysta ibland med matcher om du ringer och bokar. Har aldrig käkat på de andra ställena.
Kommentera

Hawerchuk: Har suttit i dag och funderat över hur knepigt det känns att till skillnad mot förra säsongen då man allt som oftast satt och hoppades att bottenlagen skulle knipa poäng från topplagen så har man sedan eländet började denna säsong suttit och hoppats på att lag som FBK, Timrå och LHC mm ska knipa poäng så att avståndet till slutspelsstreck och kvalstreck skall öka. Får hoppas att det börjar ta sig för laget så man slipper sitta och smyghålla på vinster för topplagen.

Låter bra att Timmy och Hållberg snart är tillbaka, men har svårt att se att man skall komma speciellt långt i Europacupen eller slutspelet om inte en 4-5 spelare verkligen skärper sig.

Vinst i dag och man borde ha ett större glapp neråt om topplagen sköter sitt. Får hoppas att detta är den sista matchen man skall behöva tänka så.

Kommentera

MorganaLefaey: Dagens laguppställning

18. ÖBERG, Peter 29. MOLINDER, Andreas 9. WERNBLOM, Magnus
4th Line 13. JONASÉN, Marcus

--------------------------------------------------------------------------------

19. TOLSA, Jari 20. STEEN, Oscar 22. YETMAN, Patrick
3rd Line 23. TRIBUNCOVS, Atvars 34. WARGH, Tommy

--------------------------------------------------------------------------------

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 79. WARG, Fredrik
2nd Line 5. JONSSON, Hans 2. WESTIN, Jens

15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 26. PETROVICKY, Ronald
1st Line 35. HEDIN, Pierre 8. HEDMAN, Oscar

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
60. KRIZAN, Karol
Kommentera

Paddan: Undra hur bra Jonasén hade varit om han hade fått samma chanser som Petro? Har svårt att se att Petro gjort sig förtjänt av att spela i den första formationen. Men med tanke på vad han lär kosta så lär han väl få en hel del chanser att komma igång. Tyckte Jonasén gjorde bra ifrån sig under tiden Salle satt på sin 10 minutare vilket är mer än man kan säga om Petrovicky.

Man får väl äta upp det här, men nog hade jag nog hellre sett Petro på bänken och när han fått suttit där en 4-5 matcher så skulle han nog frivilligt lämna laget och man har pengar att handla för igen. Men med lite flyt så kanske han kan göra någon nytta och då man trackar ner på han så är det väl inte omöjligt att han stänger matchen med ett hattrick.
Kommentera

MorganaLefaey:

Petro är ingen hattrick-lirare, utan mer en grovjobbare...
Så han gör nog det jobb han är tänkt att göra, tyvärr.

Men jag håller med om att Jonasén inte skulle göra bort sig i den rollen heller, plus att han ju visat sig ha en viss teknik inbyggd i kroppen också..
Kommentera

Gidde: Petro är ingen höjdare, men ändå två klasser bättre än Jonasén i alla moment på isen.
Kommentera

Gidde: Nej visst är det så att han inte är tänkt att producera utan tänkt att skapa yta och vara a pain in the ass. Men jag skulle tro att det var tänkt att han skulle vara klart mycket bättre än han varit. Sen så tror jag hans lön är ganska hög, vilket gör att man sätter ganska mycket mer krav på honom.

Kommentera

Hawerchuk:

Så här ska det se ut:

Skröder - Sundström - Yetman
Salomonsson - Warg - Petrovicky
Steen - Svartvadet - Wernblom
Öberg - Molinder - Tolsa
Kommentera

MorganaLefaey: Då måste jag säga att när det gäller ytskapande och "pain in the ass" så tycker jag att Atvars de senaste matcherna uppfyllt detta med råge. Tycker också att Tolsa börjat ta för sig mer i sargspelet än vad han gjort tidigare.
Kommentera

Klart underbart att höra Svarten under intervjun i första paus.

"Har ni inte koll på resultaten? Firat bra under helgen?"

Nu tror jag allt att Svarten börjar komma tillbaka i sitt gamla goda jag.
Kommentera

Skulle Yetman kunna hålla undan pucken ifrån en lagomt ointresserad flickspelare?
Fan att inte den mannen har lite mer muskler.
Kommentera

Poffa: Hur vore det om spelet fick tala littegrann istället för käften nu för Svarten
Kommentera

Poffa:
Han hade rätt fina kommentarer i andra pausen också ;-)

Men jag håller med Gusse, spelet måste tala lite nu snart också.

Rätt uddlöst framåt idag, tyvärr!
Men vi fixar till det i sista perioden va?
Kommentera

Gusse: Råkade glutta förbi mittnytts årskrönika där svarten parkerade sm-guldet som nr 2 av händelser under 2007, barnafödandet kom på nr 1. Så att man inte ska lyssna alltför mycket på han just nu är ganska uppenbart.
Kommentera

SALLE!!!
Kommentera

Poffa: Fan 2-0 hade suttit fint också..
Kommentera

Poffa: åhh rättvist
Kommentera

SALLE!!!
Kommentera

spud: Å det vart det också. Men inte vågar jag hoppas på seger den här matchen, vi har inte spelat bra.
Kommentera

Modo leker....
Kommentera

CHEF SKRÖDER!!!
Kommentera

Gusse: Hehe. Ja verkligen . Skröder är rätt placerad igen.
Kommentera

Är vi på väg mot fritt fall nu.
Kommentera

NuMo: Japp!.

Det är aldrig försent att ge upp.
Kommentera

NuMo: Bra coachat av Harald där, hoppas det ger resultat.

Vi leder ju trots allt ännu och det är mer än vad jag trodde vi skulle göra ikväll.

Kämpa nu!
Kommentera

spud: Haha!
Det blev ju nästan slutspelskänsla på slutet.
Kommentera

Skön seger. Synd att det ska bli så jäkla spännande.
Kommentera

Poffa: Skön seger hade inte räknat med tre poäng ikväll.Men lite för spännande i slutet för min smak.
Kommentera

Modoante: De där 3 poängen var rena rama rånet.
Kommentera

Wayne Gresky: joo men ibland är rån inte fel.
Kommentera

Wayne Gresky: Somebody call the cops, HV has just been robbed.
Kommentera

Poffa:

Vem var det som drog ner byxorna i tv?
Ordet hockeyporr får en helt ny betydelse...
Kommentera

Wayne Gresky: Sundström var det som rättade till förhuden lite diskret.

Fan vilken sur seger. Förlåt Håve Blå.
Kommentera

Det var nära ögat att vi tvingades kasta ut hunden och dess eskort. Eller åtminstone skicka dom till grannen. Men det redde ju upp sig.

J-t skön seger.
Kommentera

Salle: Det är ganska skönt att vinna en match där man är tillbakapressat i 52 av 60 minuter.

Fast jag är samtidigt lite missnöjd med att Svarten inte blev intervjuad efter matchen, men C+ kanske tyckte att det fick räcka med pikar från spelare till kommentatorerna.
Kommentera

Fast den här vinsten innebär ju samtidigt att vi kommer att förlora med sisådär 14-1 i Eon Arena.
Kommentera

Paddan: Tänk dig då Brynäs fall.
Kommentera

Salle:

Fast vadå. Jag gick ju inte tillbaka till 5:an förrän vi hade tremålsmarginal att spela på. Väl avvägt.
Kommentera

Lumber Jack: Dragtrucken?
Kommentera

Lumber Jack: Rundvägen hade samma tanke.
Kommentera

Fy fan denna förlust sved.

Anser att Hv gör en helt ok match men ack
så innefektiva...

Modo skall tacka Krizan och Hvbjudningar,
utan dem hade ni aldrig vunnit..
Kommentera

Laban: Tack Krizan, tack Hvbjudningar.
Kommentera

Laban: Hvbjudningar är det någon cateringfirma, eller?
Kommentera

Lasse Falk har nog slut på handkräm efter den här matchen.
Kommentera

Själv tycker jag att MoDoförsvaret var så generöst att HV borde ha avgjort matchen redan efter första perioden. Sedan så är det ju intressant också att höra att MoDo tydligen värvat en Timråspelare nu såhär innan matchstarten idag. För han "Oscar Sundh" som de pratade om titt som tätt måste väl vara ett nyförvärv.
Kommentera

« · 959569