shinzawai: Han har i alla fall 3 mål på 10 skott. 7:11 i snitt i TOI.
shinzawai: Absolut. Väldigt mycket överseende. Men jag ser det som en utbildning om Timmy pratar igenom det hela med Hedman.
I övrigt, det är imponerande att, som du säger, en sjuttonåring får så enormt mycket förtroende och till stora delar klarar av det väldigt bra.
shinzawai: Jag tar på mig din uppgift och sågar Hedman. Igår var han inte bra och jag hoppas Timmy satte sig ner med honom efter matchen och pratade igenom sekvenserna.
Gå in och se på presskonferensen efter matchen. Rindell skämtar till det rejält då han i slutet av sändningen pratar om det individuella misstag som Hedman gör vid 2-2.
"... jag vände mig bort och skulle säga något för jag ansåg att pucken var redan ute, och då ser jag att allt hår på Fredrik Andersson reste på sig. Då insåg jag att något gått fel."
shinzawai: Man var lite orolig då det nästan bara var ML som dissade i afton . Men vad skönt att veta att det kommer en svada imorrn dårå. ;-)
På tal om allt och inget, undra om Susse vann några pluspoäng i "hacka på övriga återvändare med glimten i ögat"-tävlingen då han i första perioden sa:
"Jag räknade med att hans skott skulle ta i sargen. Han brukar ju inte träffa mål så ofta."
En riktigt bra match av MODO. Visst, det görs en del misstag, t ex Hedmans misslyckade utspel i samband med 2-2. Men överlag är vi stabilare än HV, vi gör precis som vi ska på bortaplan.
Pappan Hasse J såg mycket lugnare ut än tidigare. Hedin gör en bra och stabil insats. Kurvinen gör nog sin bästa match. Och Timmy och Hedman är bra, även om de även gör en del misstag.
Framåt är det bara att buga och bocka för Susse. ES bästa spelare, just nu. Skröder gör sin bästa match för säsongen och övriga kedjor gör inte bort sig. Att som MorganaLefay döma ut tredje och fjärde kedjan tycker jag är helt fel. Tobbe Forsberg är rivig. Warg gör en av sina bästa matcher i MODO-dressen. Molinder, Enström och allt vad de heter gör stabila insatser.
Och en sak till. Nu spelar Werner som jag vill. Inne i PP, längst ut på bänken övrig tid.
Varför inte prova honom på Wargs plats någon gång då och då?