spud: Jag kontrar med att säga att modo har inte spelare för en 3e och en 4e formation. Fy sjutton vad tillintetsägande spel det är så fort de är inne.
Sen förstår jag inte hur man kan spela helt ok, med en hel del tur och sen spela helt värdelöst sen. Fortsätter man spela på det här viset så är det missat slutspel som gäller.
Modoante: "jag kan sätta min högra arm på att hvs svit att släppa in det första målet i matcherna bryts ikväll."
Ska du runka med vänstern, från och med nu?
spud: Med andra ord är Snellman inte helt okej i ryggen.
Roligt att få se Wargh spela i A-laget. Man har ju sett han spela lite i J20 nu senaste veckorna och han sticker ju ut med sin rutin och blick för spelet. Inte så att han dominerar totalt, tar pucken och bara gör mål utan mer att han ser ut som att han flera sekunder till godo i alla situationer.
16. FORSBERG, Tobias | 29. MOLINDER, Andreas | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
4th Line | 2. WESTIN, Jens | ||||||||||
| |||||||||||
34. WARGH, Tommy | 79. WARG, Fredrik | 20. STEEN, Oscar | |||||||||
3rd Line | 4. KURVINEN, Mikko | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
| |||||||||||
15. SALOMONSSON, Andreas | 39. SVARTVADET, Per | 11. ENSTRÖM, Thomas | |||||||||
2nd Line | 5. JONSSON, Hans | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| |||||||||||
10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | |||||||||
1st Line | 41. HEDMAN, Victor | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| |||||||||||
Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
30. ZAJKOWSKI, Mikael | |||||||||||
|
Dagen efter 3-5 hemma i Swedbank Arena mot Linköping HC var MODO:s iskrigare riktigt fräscha trots allt. En pigg och bra träning handlade det om och tydligt var att laget var medvetna om att man trots allt gjort en bra match spelmässigt sett.
- Jag håller med, säger coachen Harri Rindell. Det var totalt sett en bra match, men med fel resultat.
Rindell håller också med om att inställningen blir allt bättre sett över hela laget som sådant.
- Något som är enormt viktigt förstås. Nu har vi fem matcher kvar innan novemberuppehållet och det gäller att vi samlar så många poäng som möjligt i ladorna.
Först handlar det om HV 71 i Kinnarps Arena i en s k sen lördagsmatch. 18.30 är det nedsläpp och matchen är huvudmatch för Canal plus.
- Vi är medvetna om att vi möter ett lag som är i bra form, men samtidigt ett lag som vi är sugna ta revansch mot. Det var inte länge sedan vi fick stryk med 5-1 av HV hemma.
Förutsättningarna?
- Ganska bra tycker jag, men det gäller att alla förstår att vi måste spela tufft fysiskt, men samtidigt undvika utvisningar.
Noterbart är
A t t backen Hasse Jonsson är klar för spel. Han blev pappa till en grabb i torsdags mitt under matchen MODO- Linköping. F ö Hasses tredje barn, vi säger GRATTIS.
A t t fingerskadade Marco Tuokko är ur spel en knapp vecka till, Patrick Yetman ("upper body") är, som det ser ut, klar för spel efter novemberuppehållet.
A t t forwarden Ville Snellman är ett litet frågetecken. Hans rygg krånglar en aning, 50/50 till spel. Kan han inte spela blir Tommy Wargh forward i sin comeback.
A t t målvakten Michal Zajkowski spelar med Björklöven fredag och söndag - hemma mot Sundsvall Hockey resp. Troja.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backpar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg
4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin
2 Jens Westin,
34 Tommy Wargh.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
11 Thomas Enström
81 Ville Snellman,
79 Fredrik Warg,
20 Oscar Steen
16 Tobias Forsberg,
29 Andreas Molinder,
9 Magnus Wernblom.
MorganaLefaey: 2-2 efter två perioder mot regerande mästarna. Vi gör nog säsongens bästa bortamatch, totalt sett. Och du gnäller som om vi gjort en ny Luleå-match.
Jag hyllar vårt spel, jag.