Poffa:
Japp. Jag känner mig faktiskt inte speciellt nervöst inför tredje. Det är klart att det finns en risk att de tappar ledningen, det finns det alltid mot så pass bra lag som HV 71. Men det finns ett helt annat lugn i spelet nu, de spelar sig enkelt ur de svåra situationerna istället för att åka runt i cirklar och slå bandysvingar i panik.
Dessutom saknas Skröder och Axelsson, samt att Ritola har varit ytterst mediokert. Det ser helt plötsligt rikigt lovande ut.
Sedan måste jag berömma domarinsatsen. Sjöberg och Persson håller en väldigt jämn nivå och släpper smågrejerna. Varken publik eller spelare verkar vara irriterade på dem, vilket är ett väldigt gott tecken.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Jämtin har gjort det igen. Kan någon stänga av honom i 30 matcher nu? Det händer ju grejer runt den killen i varenda jävla match. Han är en fara för alla inblandade.
Bad_Brett:
En vrkligt ful armbåge mot huvudet, hoppas på en lång avstängning.
NuMo:
Jepp. Ser inte stabilt ut längre. Hjärtklappning.
Men satan. Jag orkar inte mer. Det här är för jobbigt.
Redigerad kommentar
Och där var det vadet borta. men det var inte så långt borta. Svenka Spel lär inte öppna för fler spel.
Bad_Brett: Skit i det. Vi vann. Det är huvudsaken. Tredje raka. Dessutom HV igen och bortaplan.
- KÄNNS DET INTE BRA!
Poffa:
För andra matchen i rad har vi en coach som är nöjd med sitt egna lags tredje period, men missnöjd med de två första. Så får det gärna låta resten av säsongen för det innebär att vi spelar perfekt och att vi spelar på resultat den sista perioden.
Innan de här fyra matcherna mot HV och AIK hade jag varit nöjd om vi vunnit hemmamatcherna. Nu har vi tagit åtta poäng av nio möjliga med hemmamatchen mot AIK kvar.
Om, OM vi lyckas vinna den matchen har vi lika många poäng som AIK med en match mindre spelad. Grymt!
NuMo:
Jag tar på mig skulden, eftersom jag hade vunnit 1600 spänn om tikarna hade kvitterat. Klart det inte gick då.
Bad_Brett: Fan det är alldeles för tidiigt att börja titta efter vilka resultat i de övriga matcherna som är bäst för oss.
Njut av vi vinner och att TIK förlorar. Det gör jag.
Bad_Brett: äNDÅ. eTT MYCKET EMPATISKT BETT. Oj.
Lite hundlikt bett.
NuMo: Haha, tänkte precis skriva samma sak. Skulle ha varit trevligt ifall AIK tappat någon poäng i den matchen.
Vilken match det kommer att bli på fredag.
spud:
Jag ser mycket hellre att det går dåligt för råttgänget än för tikarna.
Bad_Brett:DEt kommer det göra på fredag så du kommer få som du vill. Hoppas jag.
Jag tror det blir AIK och TIK i KS.
spud:
Jag ser helst Växjö och AIK i Kvalserien om jag får välja, men det ser jävligt mörkt ut för Timrå.
NikkiNine:Jag ser gärna TIK i KS, som de betedde sig ifjol är de väl värda den njutningen. Mest pga de stod med mössan i hand och bad om vapenvila när det såg som mörkast ut för dem vid årsskiftet för att sen njuta så max av vår kräftgång.
Men nog om KS, nu njuter vi av segern och så hoppas vi att vi kämpar ner gnaget i nästa!
Gustafsson:
Jag är försiktigt optimistisk. Nu spelar MoDo som ett lag och har vunnit tre raka matcher. Det kan mycket väl bli Kvalserien, men fortsätter de spela såhär kommer de knipa en slutspelsplats, det är jag övertygad om.
spud:
Dick lär få kämpa för sin plats. Han är långt ifrån given om laget spelar såhär bra.
Lyckat att canal+ hade någon form av fri visning ikväll så att man fick se denna skräll. Viktigt! Vågar man verkligen hoppas på en fjärde raka på fredag?
Gustafsson: Väger upp för räknefelet med den här:
www.youtube.com/watch?v=6G355lRYFXoBad_Brett:
Man vill gärna hoppas att det är så men i realiteten lär vi inte få se Hari och Possler något mer innan någon blir skadad/sjuk. Bombsäker på att det ser ut såhär på fredag:
Skröder-Sundström-Danielsson
Svensson-Ritola-Andersson
Axelsson-Schremp-Madsen*
Hedman-Forsberg-Westin
*Madsen kanske går som center om man ska lita på rapporter från träning-
NikkiNine:"Jag ser helst Växjö och AIK i Kvalserien om jag får välja, men det ser jävligt mörkt ut för Timrå."
Jag har absolut inga problem med att se Timrå i kvalserien. De förtjänar att känna på hur det är! Men MoDo måste till varje pris se till att undvika en sådan vår till!
NikkiNine:
Tja, jag klagar inte över den där uppställningen om Axelsson kan prestera bättre än tidigare. Men jag skulle gärna se Ritola i en något mer kreativ omgivning:
Skröder-Sundström-Danielsson
Schremp-Ritola-Madsen
Axelsson-Andersson-Svensson
Hedman-Forsberg-Westin
Hursomhelst ser det riktigt bra ut. Till och med K-Fop var ju bra idag.
För övrigt...
Säcken tycker att det var Mannberg som var respektlös. Linköping är ett annat lag jag inte skulle sakna om de åkte ur.