1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

HV71-Modo. Repris önskas

« · 190332 · » Till forumet

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
Lumber Jack:

Kan man tvätta, packa och skriva skolarbete på O'Learys också?
Kommentera

knaskamilla: Hade du kunnat göra det medan du såg på ishockey?
Kommentera

sorken:

Naturligtvis! Förutsatt att jag såg på hockey hemma i min lägenhet, alltså.
Kommentera

knaskamilla: Då får du lära mig någon gång.
Kommentera

sorken:

Jajjemensan, det kan jag göra. Fast du får komma hit, för jag har inte övat så mycket på andra ställen än hemma (inte alls, faktiskt).

Tips: tvättstugan besöker man i pauserna.
Kommentera

Man känner sig minst sagt orolig inför kvällen match...
Kommentera

Vad är det här? Vad ska NuMo läsa för matchkommentarer medan han tittar på matchen på video?
Kommentera

knaskamilla:

20:45 ca..

L-G Jansson visar prov på dålig timing av kritik.
Kommentera

Ganska kul match för en neutral, men det kanske skulle vara en bra grej för MoDo att försöka vara 5 man på isen hela tiden.

Det tipset var gratis.
Kommentera

Hälge:

Kanske om Lehtinen och Wilde höll sig på en bänk mitt emot utvisningsbåset resten av matchen? ;)
Kommentera

knaskamilla: Kan vara en bra idé.
Kommentera

knaskamilla:

Nåja. För att glädja NuMo kan jag tala om att jag lyckats byta spelare i mitt poängjaktslag så att jag hittills i matchen inte dragit på mig några minus alls - men ett gäng pluspoäng. En period kvar att spela, iofs, men man kan väl få vara glad så länge det räcker?
Kommentera

knaskamilla:

Jag har Martin Johansson och Anders Söderberg bl.a. Det var nog ett taktiskt drag.
Kommentera

Björn VII:

Om man inte vill få minus, ja. Fast å andra sidan så är Antos alltid ett hållbart kort om det är icke-minus man är ute efter.

Jag bytte Antos mot Wennerberg, tror jag.
Kommentera

Men herregud, vad GÖR alla? Har alla C+?

Ledning! På bortaplan! Tio minuter in i tredje perioden! Oj.

Inte för att ta ut segern i förskott, men det känns ju trevligt.

(Fler poängjaktspoäng nu, btw.)
Kommentera

knaskamilla:

Tråkigt med människor som svär framför TV-apparaterna :-)
Kommentera

Nu.

JAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! =)))

(Massor med poängjaktspoäng, dessutom...)
Kommentera

21:47

Skönt med ikoner!
Kommentera

6-4! Werner har 2+2 så här långt, två mål av Jocke och MODO har gjort tre mål i powerplay..Oj Oj oj
Kommentera

6-5 I slutminuten kom grannjäveln och klagade på att vi skrek, det bjuder jag på! Seger borta, Pirroeffekten!!
Kommentera

MartinSedin: HÄRLIGT!!!!

Härligt att Jocke fick sitt lilla genombrott för säsongen! :)))
Kommentera

MartinSedin:

Underbart med champagnehockey, mer sånt! ;-)
Kommentera

scim:

Pirroeffekten. Haha. Humor.

Tänk att jag funderade på att byta in Jocke i poängjaktslaget. Kanske man skulle ha haft honom i stället för Wennerberg? Jo, antagligen. Pärsk.
Kommentera

Som många varit inne på tidigare denna säsong så är Werner förmodligen inne på sin bästa säsong genom tiderna.

Med poänge idag så har Werner 18+12 för 30 poäng och hans bästa säsong poängmässigt är 96/97 då han gjorde 35 poäng.

Måste till slut erkänna att detta är klart säsongens skönaste seger. Nu tar vi Frölunda av bara farten

Äntligen fick Wennerberg och Wernblom spela powerplay tillsammans. Två mål. Need I say more?
Kommentera

Stort grattis till vinsten. Den behövde ni verkligen.
Kommentera

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Och jag rockar i poängjakten. Hedin och Hedlund som backar. Kimpa, Wennerberg och Werna som forwards. Tjohooo!!!!
Kommentera

poffa:

Välkommen i klubben.
Kommentera

MartinSedin: Hm, så lätt kommer Ni inte att slå oss på torsdag. Ni kommer att få kämpa betydligt mer då än vad Ni gjorde idag.
Och förresten.... så vinner mina grabbar.
Kommentera

knaskamilla:

Klubben som rockar i poängjakten??
Kommentera

Kul att ni lyckades kämpa till er alla 3 poäng. Bra att spelarna tog till sig mitt lilla tips.

Werner, kul att titta på.
Kommentera

poffa:

Jajjemen. Fast de med Lindström i stället för Wennerberg borde ha ngt poäng mer...

Jag har räknat ut vem som är allra gladast av alla ikväll. Det börjar på W.
Kommentera

Man vill ju inte klaga i glädjens stund men vad gör Hedin på 6-5 egentligen? Ibland blir han för kreativ och tar för stort ansvar och gör sådana däringa dumheter.
Kommentera

knaskamilla:

Förmodligen så finns det någon med bättre än mig, men man lär ju inte vara omgångens kalkon i alla fall.
Kommentera

Jäklar, var nog de nervösaste sista nio minuterna den här säsongen. Härligt med tre nya välbehövliga poäng.

Lite synd bara att jag skulle missa på Bomben, hade spelat en tia på HV-MoDo 2-6 och VF-LHC 4-1.

Men, men, Kim Staal....jädrar vad han kämpade idag och tack vare Staal så hade ju också Warg ovanligt många fina avslut på mål.

Men, vad faan sysslade Wilde och Lehtinen med. Jädrar vad mycket onödiga utvisningar de drog på sig.
Kommentera

poffa:

Även Bobby Orr hade sina fläckar (tror jag). :-)
Kommentera

poffa:

Nej. Mattila kanske lyckas igen?
Kommentera

poffa:

Ang. Pirre så tycker jag att han varit lite så sedan ifjol. Han har väl iofs rett upp det någorlunda de flesta gångerna.
Kommentera

Björn VII:

Inte lika stora som Hedin.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, han om någon kan säkert bli det.

Sedan tar vi en sak till när jag ändå är igång. Hur i hela H-E kan man låta Wilde spela istället för MaJo? Wilde är ju utan tvekan elitseriens sämsta spelare.
Kommentera

poffa:

När man ändå är igång, alltså: full pott på Rinksite i afton. (Det var ju helklurigt att tippa de två matcherna...) ;)
Kommentera

poffa: MaJo spelade med Damgaard idag...
Kommentera

Wewillwintoday:

Ja, i en period ja. Men sedan bänkar man honom för Milo. Varför ersäter man inte Wilde med Milo och låter MaJo vara kvar på banan?
Kommentera

Tre härliga poäng och en rätt kul match att se på (såvida man inte är tränare), det firar vi med en korv! :)
Kommentera

poffa: Sant. Wilde är ju dock riktigt bra i BP, det måste du hålla med om.
Uppenbarligen var det iaf inte bara Brithén som tyckte att Wilde skulle få spela... Men som Pirro har sagt, "backarna är jämna" och de får vila lite och spela vart annat.
Sen var det en tabbe av MaJo 0-1 målet.
Kommentera

Wewillwintoday:

Wilde är inte bättre än någon av de andra backarna i BP. Snarare sämre. Visst han är stor men han gör inte speciellt mycket. Han står mest och knuffas och går ofta till överdrifter. Han är alldeles för vårdslös även i sådana situationer.

Sen är väl inte 0-1 målet enbart MaJo:s fel. Wilde drar dessutom på sig två utvisningar, blir rundad hur lätt som helst av Davidsson och är allmänt seg och definitivt farlig bakåt.

Säger så här:

MaJo hade knappast gjort det sämre...
Kommentera

poffa: Va lite nöjd över segern nu :P
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag är jättenöjd och glad, men nu ser jag framåt och mot ett lag som spelar bättre än vad HV gjorde idag så är Wilde inget att hålla i då det stormar.

Nää, skicka skiten till ÖSK och ta upp Agu istället. Han om någon kan gå in och spela den hockey som man vill se.
Kommentera

poffa: 3 poäng..... tyst nu=)
Kommentera

Frisco:

Ähh, du om någon borde ju hålla med mig om MaJo. Eller har du hans tröja för att reta honom?
Kommentera

Frisco: haha.

PS. Var det inte förresten 2 herrar här inne som var och "scoutade" på försäsongen när Wilde spelade och tyckte, "Det är bra Hedin, skriv kontrakt med han".
Kommentera

« · 190332 · »