1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506579 inlägg · 4103 ämnen

I have a dream

« · 215325 Till forumet

I have a dream
Apropå SM-guld...
Hedlund har ju chansen att vinna det redan i år (utan hjälp av Foppor och Näslundar). Vad sägs om detta "dröm-scenario"?

Slutlig tabell efter 50 omgångar:
1. VF
2. FBK
3. Timrå
4. DIF
5. MODO
6. Luleå
7. SSK
8. HV 71

Dags för kvartsfinallottning.

Kvartsfinal #1: VF-SSK (4-1 i matcher)
Kvartsfinal #2: FBK-HV 71 (4-0 i matcher)
Kvartsfinal #3: DIF-MODO (2-4 i matcher)
Kvartsfinal #4: Timrå-Luleå (4-3 i matcher)

Semifinalslottning.

Semifinal #1: VF-Timrå (4-2 i matcher)
Semifinal #2: FBK-MODO (3-4 i matcher)

Final: VF-MODO (2-4 i matcher*)

* = MODO avgör på hemmaplan i sjätte matchen. Vi får en omvänd repris av SM -99 då lag 1 och lag 5 i serien möts i finalen. Även här vinner det lag som slutat femma i tabellen över det lag som varit överlägset bäst serien igenom.

Att drömma är gratis. Man FÅR göra det :)
Kommentera

Sv: I have a dream
samjo:
Åfan, så du menar att man får drömma. Jamen, då drömmer jag om SM-guld till MoDo under en lååång tid framöver och eftersom jag bara drömmer sanndrömmar så verkar det lovande...

Zigge:
Jomenvisst, jag är väldigt ofta ute och gör okulär besiktningar av diverse HS-användare så får du en obehaglig känsla av att någon bevakar dig och hör det omistkännliga ljudet av knirkande ballongdäck så vet du vem det är!
Kommentera

Paddan: Läste att ni spekulerade i Niklas Nordgrens framtid. Ni kan sluta med det nu, han blir som väntat kvar i Timrå...
Kommentera

Nu blir jag lite besviken alltså, jag hade väntat mig att Nordgren skulle komma tillbaka till Modo.
Kommentera

Paddan: Ahaa, då vet jag!! Ditt 'snabbmess' lyckades jag finta bort, så jag är lika vis nu,vad Du ville.Kanske var det inget viktigt?
Bara nåt om att Du hört Foppa lovat komma hem till hösten? Nådåså, då får det bero.
Kommentera

Jenza: Konstigt att du trodde det. Nä, hädan efter är det nog Modo som får ta dom som inte platsar i TIK.
Nya tider nu!
Kommentera

Jenza:

Besviken på vem? På killen som aldrig fick någon chans i MoDo och nu hittat både sin ära, berömmelse och, får man väl gissa, rediga kappsäck med slantar.

Jag vill bara att se att man aldrig tillåter ett sådant uppenbart misstag att begås igen, talang hade han - och idag finns ett allsvenskt lag i staden, så ursäkterna för att misslyckas idag är inte lika stora (om det ens fanns några tidigare).

Ett kast som man får stå, helt enkelt.
Kommentera

Björn VII:
Tror nog inte att han blir så fruktansvärt överbetald, han hade säkert kunnat få mer pengar om han valt en annan klubb, inkulderat MoDo.Det de hela handlar om är att han fick chansen, tog den och nu trivs kanon härnere
Jag tror faktiskt att vi kommer att få behålla alla våra tongivande spelare kryddat med andra kanonvärvningar som vill spela i Timrå nu, i Vår börjar vi ju ombyggnationen av vår hall för 50-60 miljoner, hockey livet leker i Timrå nu.
Kommentera

Björn VII:

Nu fick han faktiskt chansen att ta en plats i MoDo under sin tid i Sundsvall, men p.g.a. MoDos mycket starka trupp räkte han inte till.
Kommentera

Lumber Jack:

Se där, då har vi olika uppfattningar om den biten - jag skulle vilja säga att det var värvningar av starka namn som Conny-ar, Xavier-ar och Wallenbergare som av någon anledning satte honom i Sundsvall.

Jag skulle vilja kalla det för feghet och rädsla-för-att-förlora-ansikte av någon som stod med armarna i kors i Linköping igår. Men sen var ju jag aldrig med och gav någon stående ovation heller...
Kommentera

Björn VII:

Ibland undrar jag om du är allvarlig med vad du skriver. Menar du på allvar att Nordgren hade varit i MODO nu om det inte varit för Bäckman och att det är ett bevis för att Bäckman inte är den store ledare som övriga tycker.

Jag undrar lite grann för mig själv: Hade MODO spelat i Elitserien nu om vi INTE haft Bäckman i båset? Om vi gjort det, hade vi haft de otroliga framgångar vi hafrt under senare år eller hade vi varit ett Södertälje eller Malmö?
Kommentera

COLD MAN: Näe du Timrå är fortfarande lillebror i länet. När sedan Modo tagit hem några lirare från NHL så behöver vi nog inte några timrå-spelare. Nordgren kanske till och med drar till NHL snart så kom ner på jorden igen alla timrå-fans.
Kommentera

poffa:

Nope, du drar för stora växlar på det - jag menar att Niklas Nordgren (med flera) inte fick den chans han förtjänade i MoDo. Bäckman har skuld i det - tillsammans med den gynnsamma sponsorsituation MoDo hade under slutet av 90-talet.

Möjligheten fanns att köpa komplementspelare för tredje- och fjärdefemman när en tränare så önskade.

Samtidigt är det en ganska så röd tråd överallt där Bäckman drar fram - Huselius i Färjestad, Nordgren/Karlin i MoDo och nu Vas-ar och Valdixar som lånas ut till allsvenska lag i sydsverige.

Min poäng är att Bäckman inte är någon större tränare på det här området och att MoDo inte har råd att göra den här typen av misstag på löpande band.

Det viktigaste för mig i den här tråden är trots allt att jag inte tycker att man som MoDoit har någon rätt att klaga på Nordgren för hans beslut - han har själv byggt upp sin karriär efter att han inte fick någon chans i MoDo, och han har all rätt i världen att ta den dit han vill.
Kommentera

Dream Team: Man blir besviken när man läser detta Aftonbladetmeddelandet. Det hade nog varit nåt för Timrå att bygga vidare på=)
Kommentera

Frisco: Fast som andra ur-MoDoiter hade det väl varit läge för Lodin att komma hem och sluta cirkeln...

Att Greg Brown slutar är en förlust för hockeyn i allmänhet =))
Kommentera

Dream Team:

Hans Lodin ska INTE under några omständigheter hem, om man med hem inte menar Kramfors. Usch!!! Vilken hemskhet.
Kommentera

matsby: Ibland undrar man varför MoDo kan lägga ut 200 000 i månaden till 10 - 12 lirare. Vem är det som betalar det kalaset egentligen ?
Kommentera

oraklet: Vem i MODO tjänar 200.000?
Kommentera

oraklet: Dom som tjänar mest i modo ligger på ungefär 100k i månaden vad jag vet, kanske nån eller några lite över. Men det är nog inte många som tjänar så mycket...
200k är omöjligt.
Kommentera

Vader: Mitt tips är att Werner har en bra bit över 100.000. Men då jobbar ju han några timmar på kansliet också :)
Kommentera

MartinSedin: Jag har för mig att jag hört att Werner har 110k eller liknande. Hedin har säkert skapligt betalt också, likaså nyförvärven Milor och Lehtinen skulle jag tro.

Men 200k till 10-12 spelare låter lite väl mycket =)
Kommentera

Vader: För att inte skapa en falsk debatt här så vill jag snabbt skjuta in att jag bara drog till med de här siffrorna. Det var helt enkelt rena gissningar baserat på tidigare uttalanden att Nordgren skulle tjäna mer pengar i MoDo än vad han gör i Timrå. Jag är övertygad om att MoDo betalar betydligt sämre än vad exempelvis LHC gör och med tanke på deras resultat så är det kanske bättre att kritisera dem än er.
Kommentera

« · 215325