1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511346 inlägg · 4110 ämnen

Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit

« · 399875 · » Till forumet

Sv: Idag (3/6) blir Tommy Salo Modoit
knaskamilla:

Kung Cannabis hit och Kung Cannabis dit. Han är inte bättre än Riksman. Han är bara mer spektakulär. Dvs, han är oftare ur position och måste göra flaxiga försök att ställa det hela till rätta.
Kommentera

Poffa:

Så fruktansvärt oväntat inlägg... =) Nåväl, han är iaf bra mycket snyggare än Riksman. Är det inte sådant som är viktigt med hockeyspelare?
Kommentera

Poffa: Pratar du om Sune i FBK :-))
Kommentera

AudibleGiraffe: Bara att avvakta och se helt enkelt vad som händer. Men det ör ju bara att grattulera MoDo och hockey publiken i sverige till några artister av klass.
Kommentera

knaskamilla:

För dig kanske. För mig är det deras flickvänner som är intressanta om man skall tänka rent utseendemässigt.
Kommentera

knaskamilla:

Jag såg ju inte Riksman så många gånger i och för sig. Tre gånger i Coop arena och ett par gånger i TV. Två av gångerna i Luleå var han riktigt usel och blev utbytt, den tredje så var han väl godkänd, som en normal elitseriemålis ungefär. Då har vi inte ens nämnt Kimmo Vesa...

För övrigt ska man jämföra olika målvakter med deras lägstanivå. En målvakt som ALLTID tar det han ska men inte så mycket mer sprider mycket mer säkerhet än en som varvar toppmatcher med bottennapp. Flytmatcher har alla målvakter då och då. Utom Vesa då, kanske.

Bespara oss gärna den där kalsongbilden på Kung Cannabis. Vi vet hur den ser ut vid det här laget.
Kommentera

Albert Hall: Lägstanivå för en målvakt torde väl vara när de släpper in obegripliga mål. Jag tror faktiskt att det skulle bli svårt att jämföra så.
Kommentera

Albert Hall:

Jag ska bespara er den, jag lovar. (Jag har glömt adressen till den.)

För övrigt tycker jag mig minnas att du var överlycklig över att Riksman skulle stå mot Lulio i någon match och han sedan gjorde en riktigt bra match och inte alls blev utbytt. Det är det som kallas taktik. Att lura motståndarna till att tro att man har sämre målvakter än vad man egentligen har. Jag menar, det var ju det MoDo gjorde under början på säsongen...
Kommentera

knaskamilla:

Han blev inte utbytt men vi vann i alla fall. 3-1. Hygglig insats av Riksman som jag sa. Matchen sändes för övrigt i C+ där man bland annat fick se Brabenec tunnla Werner i slow motion.
Kommentera

Albert Hall:

Då måste det ha varit någon match i Kempis jag skrev om nyss, med andra ord. Just fan. Nu fick jag en jobbig flaschback till en riktigt dålig match i Luleå som sändes på C+. Jobbigast med den matchen var att publiken där uppe buade för exakt allt. Så fort man fick tillfälle skrek man hatramsor, har jag för mig. Det var efter den matchen jag på allvar insåg hur extremt blinda lulingar måste vara.
Kommentera

knaskamilla: Precis. Det är därför bortapubliken inte behöver bättre sikt än de får i Kempehallen.
Kommentera

knaskamilla:

Matchen som du pratar om var inte alls dålig. Modo gjorde en toppmatch men blev trots detta utspelade av LHF. Om luleåpubliken buade och skrek hatramsor så fanns det säkert en bra anledning.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, de var väl cykloper hela bunten. Precis som övriga hockeysverige. Enda skillnaden mellan oss MODO-iter och övrig publik är att vi vet att vi är cykloper, alla andra har ännu inte kommit på att de också är det...:)
Kommentera

Poffa:

Att de inte inser att de själva är cykloper kan jag köpa, men jag tycker att det är lite tråkigt att vissa supporters till andra lag inte inser att Kempispubliken ibland buar bara för skojs skull, eftersom vi vet vilket rykte vi har...
Kommentera

knaskamilla: Hur märker man att en publik buar på skoj? På 'glimten i ögat' ?
Kommentera

Bragd-Birger:

Jag vet inte riktigt. Man kanske kan tänka efter lite och inse att så många inte kan vara så korkade som Kempispubliken torde framstå ibland?
Kommentera

Bragd-Birger: Har du inte sett publikens två-pinns flaggor med Smileys på!
Kommentera

65Selander:

Smileys är användbart till mycket.
Kommentera

Sparka Hedin! De tog tydligen kontakt med Salo redan när han spelade i Edmonton. Räckte det inte med Steen?
Kommentera

NuMo:

Kanske Edmonton och Frölunda kan betala en jurist tillsammans?
Kommentera

knaskamilla: Är det tillåtet? Jag menar, är det inte agenter som sköter sånt?
Kommentera

NuMo:

I know nothing.
Kommentera

Det känns som att alternativet "två år" borde raka upp i höjden nu när det verkar helt klart att det blir så. Men man vet inte förrän efter pressläggningen.
Kommentera

knaskamilla: Grinar ni fortfarande över detta med Ahdrians inkallande av jurist för Steen affären? Vet du ens varföär jurist är inkopplad?
Kommentera

MoK: Vi grinar inte över det, vi flinar. Det är skillnad det.
Kommentera

MoK:

Se NuMos svar.
Kommentera

NuMo: Frågan fortsätter dock.... varför flina?
Kommentera

MoK: Varför inte?
Kommentera

NuMo: Men varför flina vad är så underligt att jurist inkallas för att se hur bindande det är med kontrakt via mail etc ?
Kommentera

NuMo: Hmm, så länge det var någorlunda brisigt ute gick det bra att bära matchtröjan, men när det var vindstilla kändes det som att befinna sig i en bastu. Men nu har även Mika fått en rundtur i Bjästaområdet.

Nej, nu börjar det här bli jobbigt, man kanske skulle konvertera och bli supporter till Blattnicksele IF.
Kommentera

MoK:

Om det visar sig i efterhand att det ska räknas som bindande så tror jag ändå inte att Steens namnteckning finns med i det mailet, eller?

Försök bära karln till Gtb och tvinga han spela.
Kommentera

MoK: Det är mycket underligt att inte Frölunda skött affären bättre än vad man gjort. naivitet i kvadrat. Att Adriahn sen går ut och skyller på Skägget, Foppa, Hedin osv gör det dessutom patetiskt. Det är klart man flinar. Tänk om ni får rätt. Agenter kommer att binda spelare i klubbar runt om i landet utan att spelaren har en aning om att han skall spela både med Boden, NYR, och MIF samtidigt. Det är klart man flinar. Det kan bli roligt framöver.
Kommentera

NuMo: Bodén är också agent till Frölundas två bästa 87or som även är regerande svenska mästare för B Juniorer. Våran kompis Mats Adriahn har sagt att han inte kommer att förhandla med Bodén igen. Vi tar gärna emot dessa spelare tack.
Kommentera

Martin S: Ja, du ser. Det är otroligt. Vi blir tvingade att ta fler spelare från Frölunda. Ja, vad gör vi inte för den klubben?
Kommentera

Martin S: Ja jäklar. Fredrik Pettersson är en sjuhelsikes lirare jag gärna sett i MODO :)
Kommentera

AudibleGiraffe: Är det Ritola eller Zakrisson som är hans andra spelare? Bland ihop dom hela tiden.
Kommentera

Martin S: Blev osäker jag också nu. Men jag tror att det är Ritola...
Kommentera

NuMo: Tycker VF gör rätt som driver ärendet vidare för att se hur bindande sakerna är. Allt för agtt veta i framtriden hur man skall och kan agera. Sen får VF rätt så kommer vi knappast se Steen i VF i vilket fall. INte det saken går ut på och knappast nån som tvingar Steen att återvända. Undra hur mycke nytta han skulle göra då :)
Kommentera

MoK: Ja, du får ju tycka att det är rätt om du vill. Under tiden flinar vi vidare.
Kommentera

MoK:

Men hur i hela friden ska det kunna vara bindande när det inte ens finns någonting påskrivet?
Kommentera

YaQoP: Aldrig hört att muntliga avtal är bindande kanske??
Kommentera

MoK:

Näe ?
Kommentera

MoK:

Undrar hur ett mail från en agent kan översättas till "muntligt avtal"?
Kommentera

YaQoP: Där ser man jaja men muntliga avtal är bindande och håller i rätten nu skall dom undersöka hur bindande ett Email är för att veta hur dom skall agera i framtiden.
Kommentera

MoK:

Varför surrar då Frölunda om ett mail om det gäller ett muntligt avtal?
Kommentera

knaskamilla: Vem har översatt det till mun ltigt avtal? Jag drog en liknelse då han undrade hur något kunde vara bindande då det ej är påskrivet vilket det ju faktiskt kan vara. Nu återstår som sagt att se hur det blir med Email.
Kommentera

knaskamilla: Det kanske inte var ett ett ljudband som mejlades över via fax. Nä, men egentligen behöver vi ju inte skriva kontrakt med hemvändarna kom jag på nu. De har ju faktiskt lovat att de skall komma tillbaks och vinna SM-guld med Modo. Det här bådar gott. Modo har ju inte lovat att de ska få någon lön, vad jag vet.
Kommentera

MoK:

Äh. Det är väl snarare så att Steen ska undersöka hur bra agent han har isf. Det är ju inte ens Steen som mailat, menar jag...
Kommentera

YaQoP: Nej nej ingen surrar om muntliga avtal det var du som frågade hur det kunde vara bindande om det ej var påskrivet vilket muntliga avtal är och nu återstår som sagt att se om email kan inkluderas i bindande avtal.
Kommentera

MoK: Niu invarderar MoKarna. Det är två av dem nu.
Kommentera

« · 399875 · »