1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511874 inlägg · 4111 ämnen

IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10

« · 2465777 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
JoakimE: Hur Jan ett lag bli så ineffektiva??
Sjukt dåligt
Kommentera

Confusius: Ja det känns ju som att man har bättre möjligheter än om man slutat 8a i alla fall.
Kommentera

Bad_Brett: Minst hälften av våra skott är väldigt bra målchanser.
Kommentera

Kan någon svara på om Bad_Brett verkligen tycker som han skriver eller trollar han bara?
Kommentera

Bad_Brett: Modo dominerar matchbilden sedan minut 1
Kommentera

Robin Ztorken L: Bra fråga. Vi har chansen nog att göra tre-fyra mål, men inte idag. Saknar såklart Aagaard, Dickinson och den riktiga Woods.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag måste ha missat regeländringen i HA där man beslutade att "Spelare är alltid ansvariga för sin klubba i spel vid eventuell slashing/tripping/high stick, såvida det inte är Björklöven, i vilket fall man måste diskutera det."
Kommentera

Lolol: nä, funderar ofta på det. Jag tror han bara trollar på deltid. Därför så svårt att veta.
Kommentera

Bad_Brett: Ja det är märkligt hur en av seriens bästa psssningsläggare inte ens träffar pucken längre. Självförtroendet är nog inte på topp där
Kommentera

Lolol: Modo håller han inte på iaf
Kommentera

Brickley var ju ett bra tillskott...
Kommentera

Oj va den satt långt inne
Kommentera

Löven spelar bra i egen zon alla hjälper till. Visst vi skjuter mycket men hur många puckar kommet fram de flesta fastnar i trafiken framför mål. Sedan så har don en bra målvakt som tar skotten som väl kommer igenom.

Men det är stor skillnad på jobbet i egen zon. Vi hamnar allt som oftast ute i hörnen Lövens backar överglänser våra i det defensiva tänket. Vi må ha spelskickligare backar men hjälper inte ett dugg när dom väger för lätt.
Kommentera

Nu har ni chansen! Ta den!
Kommentera

Nu måste det ringa!
Kommentera

Bad_Brett:

Jag är på, jag tar det bettet direkt.
Kommentera

Zource: Jag tycker det. Han måste spela snabbare och inte försöka kopiera Bernhardt. Defensivt är han en klippa tycker jag.
Kommentera

Zource: Brickley är så otroligt seg
Kommentera

Vikingen: Har Vela vunnit en enda teckning?
Kommentera

atomragnar: lite mer jävlaranamma nu.

Känns tyvärr lite uppgivet nu. Ser så ut. Vill se mer förbannat ut
Kommentera

Vafan håller näsen på med?????
Kommentera

bollan123: Var inte det en solklar tripping och 5 mot 3 mot vår spelare centralt?
Kommentera

Hakning-Henrik:

Pissar bort ett till pp
Kommentera

Kom in nu inför tredje, har det gått lika bra för Näsen hela matchen?
Kommentera

Dundee: Men alltså Näsén, herregud
Kommentera

J F K: Alltså Svenkngsson. Tar ett oskymt handledsskott när man satt upp spelet. Vad är det för fel på den som spelar honom i pp?
Kommentera

Hakning-Henrik: Filip jag skjuter mitt på målvakten Svenningsson
Kommentera

Hakning-Henrik: Jo, mycket tydligt. Men domarna verkar rädda för Umeå, fan vet varför. Grötigare gäng har jag aldrig sett. Men Löven är svenska mästare på att förlora HA finaler kontinuerligt sedan snart 5 år i rad, så är nog lugnt.
Kommentera

Halloran är klass och kommer bli sjukt viktig framöver. Brickley däremot har jag helt gett upp hoppet om, det är passningar i midjehöjd och ständigt kladd med pucken.
Sedan ska Sveningsson inte ha en minutjävel i pp.
Kommentera

Dundee:
Löven hamnade i mälöverläge, de är duktiga på att försvara en ledning….
MoDo måste således göra det första målet så att Löven behöver öppna upp sitt försvar och gå till anfall på riktigt,

Hoppas Karlén inte tänkt klart ännu
Kommentera

Snart kommer 3:an i öppen bur
Kommentera

erjo: sluta med 3-0 förstås
Kommentera

Heyerdal: Varför spelar inte Woods ikväll?
Kommentera

JoseGonzales: Han spelar, men är långt ifrån sin vanliga klass efter skadan. Hinner inte till sina normala lägen, tappar puckar och ser oskön ut.
Kommentera

Tycker vi gör en bra match förutom att att vi är ineffektiva och löven har flyt i början.

Synd att pp är så sjukt inneffektivt. Vi har endel att jobba på
Kommentera

J F K: Får se vad Holmström har ritat upp nu. Kan vi gissa på att Näsén ska slå en hopplös diagonalare till Woods?
Kommentera

Rytter: Jag kan tänka mig att betta 10 000 kr mot dig om det blir en slutspelsserie mot Löven.
Kommentera

Sigge: Haha Svenningsson gör fel på nästan ALLT. Trots det så får han spela nästan mest utav alla forwards samtidigt som han inte verkar kunna flyttas på i PP. Helt jävla sjukt vad håller Holmström på med?
Kommentera

Köp en lott, pisslöven
Kommentera

Så jävla taffligt!!!
Spela mer rejält för i h-vete
Kommentera

Bad_Brett: Kan nog sätta en tusenlapp. Tycker att vi har ett klart bättre spel än dem och vi skapade mycket mer. Att vi torskade idag eller att Löven mosades mot BIK i onsdags spelar oerhört liten roll när det blir slutspel.
Kommentera

bollan123: Ett tränarteam som konsekvent sätter in Sven i avgörande situationer får inget förtroende från mig. Så jävla förbannad just nu. Bedrövligt!
Kommentera

Löven har sin tur nu. Vi kommer i slutspelet.
Kommentera

J F K: ja woods är inte samma woods tack vare fryklunds överfall.

Ne vi måste hitta effektiviteten. Man får hoppas vi har fullt lag inför slutspelet.

Surt med att vi skall loosa mot löven. Men känner inte så mycket just nu faktiskt. Vi är före dem.min dröm är att tex gör en sjuk komback och att vi blir effektiva igen. Löven har flyt idag. De gör dock en bra defensiv insats.
Kommentera

Greenwolper: Ja, alltså skotten säger väl sitt. Vi kan inte släppa enkla mål när vi har blött krut i bössorna. Det lilla jag såg av tredje bränner vi sjuka lägen.

Nu får de börja sätta den. Vi gör alla målvakter bra. Bara det jag såg i tredje ska minst 2 sitta 9/10 gånger men just nu sätter vi 1/100 solklara chanser. Förstår inte vad det är med allihop.
Kommentera

Sigge: Får man in Wernblom på samma plats som Sveningsson så gör han 50+pinnar på en säsong.
Kommentera

J F K: Tyvärr verkar han ju försöka spela som innan skadan, men duger inte till det just nu.
Och på slutet när mycket bygger på att han ska vara högst delaktig går det på tok.

Vi går en bra match, men målen som räknas.
Karlin måste göra något annat om vi ska klå Löven. Dom har bättre målvakt och är tightare runt kassen än oss så vårt gulligull funkar dåligt.

Tycker vi skapar flertal bra lägen ikväll. Fler än Löven vill jag hävda. Men vad hjälper det när vi inte gör mål.
Kommentera

bollan123: Vilken glädje vi har av Halloran, Woods, Bricley, Vela och all andra stjärnor, bra nyförvärv 🙂🙂🙂
Bästa Modospelare är Södergran.
Kommentera

« · 2465777 · »