1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511807 inlägg · 4110 ämnen

IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10

« · 2465900 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
gizzo: Du är nog mer enögd om du själv tycker löven gör en bra match 😭 Spelade Schilkey och Pooley ens? Ni skjuter inte ens hälften av våra skott på hemmaplan.
Kommentera

modomille: Tycker vi gör en riktigt bra bortamatch. Vi för ju spelet men löven är ju dödligt effektiva. Sen har dom ju en matchvinnare i kassen också. Oroväckande att vi är så ineffektiva.
Kommentera

Greenwolper: hadevi satt en puck hade det varit en annan match. Ne fixa pp och vara mer effektivare får vara våran uppgift framöver.

Å mentalt coacha näsen
Kommentera

Padrone78: Har inte ÖA, vad är planen? Vill få positiva besked :)

En nyckel att han hinner tillbaka
Kommentera

gizzo: Jag är rätt enögd själv, men kvällens seger för Löven var en av de värdigaste jag har sett i hela mitt liv.

Extremt uppgiven nu, men vet i bakhuvudet att allt kan hända i ett slutspel.

Men ikväll var det pojkar mot män. Jag skäms över hur MoDo uppträdde.
Kommentera

Rytter: Kan bara hålla med..
Kommentera

Bad_Brett: nu är du lite i gasen va?
Kommentera

bollan123: När man ser Gudens stats saknar man Bartosak ännu mer. Där kan man snacka om en matchavgörande målvakt!
Kommentera

Bad_Brett: 😆😆😆
Om EN flipperpuck gått i mål hade matchbilden ändrats helt.

Du blir verkligen som en 3-åring när MoDo torskar.
Men det gör inget jag gillar det👍😁
Kommentera

Bad_Brett: Du är ganska ensam om att tycka det. Det är bara målen de är effektivare pä. Spelmässigt tycker jag att de är rätt dåliga. De sköt endast 15 skott på mål under en hel hemmamatch, och även om spelarna i intervjun säger att de vill lyfta upp spelet så är spelet nästan undantagslöst där Löven inte vill spela. De orkade inte ens följa gameplan att få ned spelet djupt, utan spelade igelkottförsvar värdigt Västervik.
Kommentera

gizzo:
Du behöver inte vara orolig dra iväg ett hån till kom igen! Det är klass 🤣
Kommentera

J F K: Bad_Brett trollar uppenbarligen. Hur kan ni alla gå på det här lätta betet? Zzzzzzz
Kommentera

Rytter: Det värsta med Fredric Andersson är att han är precis den spelare man velat ha i MoDo.
En äkta kapten, ger allt på isen, vältalig, och verkar vara en bra person också, än om det tar emot att säga.
Sen är han en jävel på teka. Vela har ju tekat bra generellt med hade inte en jäkla suck ikväll.

Saken är väl att Löven hittat ett sätt som fu kar väldigt bra mot oss. Dom är inte spelmässigt bättre, enda positionen dom är starkare är målvaktssidan. Men dom ser till att göra tillräckligt mot oss för att vinna. Hålla sig cool, spela riktigt tråkig defensivhpckey och bara vänta på att dom får sina lägen. Har man nog bra målvakt och ett par avslutare som kan sätta den chans dom får räcker det.
Kommentera

Bad_Brett: Nu yrar du. Vadå skäms över hur vi uppträdde? Vad exakt skäms du över? Att vi hade dåliga avslut? Tror jag aldrig har hört någon skämmas över det. Inte direkt som att vi hade dålig inställning idag mm. Idag hade vi vunnit om vi var mer kliniska och det kan jag lova att statistiken backar upp.
Kommentera

Gusse: MoDo är experter på att vara bäst i teorin. Efter 20 år lyckades jag till slut samla kraft för att se om finalerna 1999, bara för att inse... Att Brynäs var EXTREMT värdiga vinnare!!!

Jag förväntade mig att se någon sorts Joe Labero-show, eller Lake Placid 1980, där det omöjliga inträffade, bara för att inse att Brynäs var så in i helvetes mycket mer värdiga vinnare än MoDo. Det var minst sagt en mind fuck.

Sensmoralen är att det är irrelevant vem som har mest puck, skjuter mest skott, vinner poängligan etc. Och av någon anlednings känns det som att MoDo alltid är det det lag som fattar detta sist.
Kommentera

modomille: 29 skott på mål, 14 skott utanför.
Kommentera

gizzo:
Och vad är du för supporter? Beskriv gärna vi är nyfikna. Nämen oj du logga ut och försvann oväntat.
Kommentera

Gavelo: Kors i taket, är du allvarlig eller är detta ironi? Eller blandar jag ihop dig med någon annan som varit negativ senaste månaderna?

Jävligt tråkigt att vi inte är mer effektiva, mycket måste sätta sig i huvudena och PP är riktigt svagt just nu.

Men det blev precis som jag skrev igår, Modo släpper tidigt första mål (jag gissar på att det var en tabbe/tavla etc), Löven kan slappna av och sedan försvara sig resten av matchen och eventuellt kontra in ett mål...

Hade varit kul med en skottkarta efter detta. Sen är det fan att vi gång på gång missar en spelare på andra kanten som plötsligt blir fri...
Kommentera

Bad_Brett:

Du skäms alltså när ett lag utan sina två toppforwards åker och möter seriens nästa bästa lag och driver spelet i 60 minuter och skapar minst dubbelt så många heta chanser.

Det är en väldigt märklig inställning av en supporter att skämmas över denna insatts. Det är liksom inte förlust med 4-0 borta mot Almtuna.

Man måste kunna skilja på resultat och prestation. Jag tror de flesta som kan hockey ser att vi gjorde en bra prestation och är stolta över spelet men missnöjd med resultatet.
Kommentera

Bad_Brett: Förhoppningsvis håller inte Karlin med de som tycker att det såg bra ut ikväll. Det är dock några få detaljer som gör att det inte fungerar i offensiv zon som är rätt enkla att sluta med i ett slutspel. Att bara slå pucken bakom motståndarmålet när man inte har någon att spela till kommer inte fungera i ett slutspel och det var där ni för det mesta tappade trycket i anfallszon. De bra lagens backar bryter och spelar ut pucken för snabbt för att det ska vara säkert, peta ner i hörnen istället. Vilket lag som driver spelet är bara relevant om båda lagen vill driva spelet.

Björklöven får inte gå upp!
Kommentera

Monno: Sant.
Men ikväll hade inte den planen hållit mot ett lag med normal effektivitet kombinerat med det spel vi stundtals visade upp.
Vi har minst 5-6 lägen som SKA vara mål där antingen målvakten är överspelad eller det är gigantiska luckor blottade.
Kommentera

Rytter: Heta chanser!???

Nej, det var alibiskott som tog rakt på målvakten och en massa snurr och passningar utan att ta sig in på mål. De stängde ned oss totalt.
Kommentera

Hakning-Henrik: 1-0 var en supermiss av Lövenspelaren så pucken går bakom mål och symtudsar fram rakt till en fri Lövenspelare på andra sidan.
Rätt mycket slump, men Guden var lite ute och cyklade också, men klart hade skottet gått dit det var tänkt hade väl aggressivitet varit bra. Sen ska väl såklart en Modoit vara närmare den fria spelaren. Men en del slump som sagt ändå.
Kommentera

Hakning-Henrik: håller helt med men samtidigt tror jag löven medvetet toksatsar första 10 för att spräcka nollan.

Är det bara jag som tycker löven egentligen inte spelar så bra hockey givet tabellen? Uppenbarligen grymt effektiva men den här säsongen har jag aldrig sett särskilt imponerande eget spel.
Kommentera

bar mofftak: Vi har 10 öppna klara lägen ikväll och varje gång sitter pucken i plexit.
Finns inte mycket mer att säga.
Kommentera

Rytter: Vi har 1-8 mot Löven på bortaplan denna säsong. Om du tycker det känns stabilt inför ett slutspel så får det stå för dig (som sagt bettar jag gärna 10 000 kr på att Löven tar sig vidare).
Kommentera

Dexter : Du verkar ju uppenbarligen inte veta vad heter chanser är. Heta chanser är inte kvaliten på avslut mm utan vart man tar avsluten.
Kommentera

Nucky: jag tror faktiskt det är vårt klappklassa pp som fäller oss ikväll. Täta matcher där motståndaren stänger ner och spelar på ledning, det är ju då PP verkligen kan bli avgörande.
Kommentera

Bad_Brett: Visa gärna bet slip.
Kommentera

grimiss: Löven det inställda året var bra mycket bättre/skickligare än årets Löven.
Men man får väl ge Stråhle att dom spelar ett vmspel som funkar. Än hur lätt han är att ogilla...

Och jo, tror också Löven la jävligt mkt vikt på att få första målet. Dom vill inte jaga mod MoDo.
Kommentera

Hakning-Henrik: Man är negativ när det känns befogat, men helt ärligt, vi kan inte vara missnöjda med dagens bortamatch!
Man kan inte säga att löven vinner orättvist. Men….

Jag håller fortfarande Löven som stora favoriter till Shl men modo visar med kvällens match att man kan vara ett bättre Hockeylag än Löven, dock är målskyttet fruktansvärt uselt och har varit en längre tid, tyvärr.
Kommentera

Rytter: Tre poäng. Vi spelade slutspelshockey idag och tog en seger, alla gjorde det som krävdes för seger. Schilkey och Pooley spelade över hela banan och såg till att vi vann.

Skillnaden är att Woods återigen visar att han inte duger till direkt det blir tight..
Kommentera

JoseGonzales: Ironin med tanke på att Schilkey och Pooley var tillsammans lika osynliga som Woods.
Kommentera

JoseGonzales: Håller med om att ni spelade slutspelshockey men hade blivit orolig om mitt lag spelade så här i en sjumatchers serie.
Kommentera

Gavelo: Gradins pöjk borde spela i Modo, han kan i alla fall göra mål.
Vi har bara Bernhard som kan det hos oss
Kommentera

JoseGonzales: Exakt. Folk här stirrar sig blinda på poäng. Men medan Schilkey och Pooley kan bidra _även_ när de inte gör poäng, så är Woods en one-trick pony.

Hade hoppats på spänning ikväll, men det blir så löjligt uppenbart hur mycket mer förberedda Löven är än MoDo. Vi kan säkert lära oss med tiden, men hoppas att Karlin och Gradin är mer "män" att de börjar gnälla om otur eller domarinstatser.

Det finns ett lag i HA som förtjänar en plats i SHL och det är Löven.
Kommentera

JoseGonzales: Ni fick ett par turmål sen backade ni hem resten av matchen och spelade luleåhockey. Det håller inte i en serie på sju matcher.
Kommentera

Bad_Brett: never go full retard
Kommentera

Bad_Brett: nu är du ju löjlig. Inte ens nära?

Säg att Rahimis skott i första faktiskt träffar målet och att sen Halloran utnyttjar 2 mot 1 läget.

Är det fortfarande inte ens nära?
Kommentera

Gavelo: Jag blir bara glad när du som annars varit negativ faktiskt är lite positiv... Det kanske vänder nu då :). Men nä det fungerar inte när vi behöver 20 lägen med öppna mål för att sätta 1 puck. Samtidigt bör det vara ett problem som löser sig själv så småningom.

Känslan är att vi behöver några matcher där vi gör 6-10 mål så att alla känner att de kan igen. Det är väl snart 2 månader där det kärvat.

Sen får Josh gärna komma tillbaka typ igår... Jävla skitskada han fick, dessutom för att täcka en puckjävel i en ganska betydelselös match när han fick spela BP om jag minns rätt. Fan alltså!
Kommentera

Monno: instämmer helt. Corona-löven kunde ju spela riktigt bländande hockey.

Min slutsats från kvällen är att kommer få väldigt svårt att slå löven i slutspel utan fungerande PP. Okej att vi tappat normal woods och fick. Men ändå? Vad har hänt med vårt pp? Är det bara sönderläst? Spar Karlin och kompani på vårt riktiga pp-spel till slutspelet?
Kommentera

Bad_Brett: säj inte att det var du som startade bengalen idag också? Om du såg sändningen betonade Karlin vad som är problemet. Tvärtemot Dej, så tycker han det är bra så länge vi skapar chanser, men han var inte direkt nöjd med ineffektiviteten.

Däremot tyckte han, liksom en del andra att vi gjorde en hyfsat bra match. Han tror vi är med till slutet
Kommentera

Mangeboii: Har sett detta så många gånger. MoDo har till synes bländande spel, massvis av puck etc. Sedan får man ett till synes billigt mål i baken och tycker att man har otur...

Brynäs 99, Vitryssland 2002... länge trodde jag att dessa fiaskon berodde på otur/domarmisstag etc. Men 20 år senare orkade jag slutligen se om dessa matcher, bara för att inse... hur EXTREMT värdiga vinnare Brynäs var 99. Om MoDo hade vunnit match 4 hade det varit en ren och skär STÖLD.
Kommentera

Bad_Brett: Nu tycker jag ditt lekande här inne börjar bli lite drygt. Är det så himla kul att få folk upp i varv?

Woods är dålig, men nån sorts överseende får man ha att det inte är samma spelare efter skadan tyvärr. Att säga att han viker med sig just denna match när han sett bedrövlig ut alla matcher efter skadan är att försöka ta poäng som inte finns.

Imorgon BB hinner du se både din favoritspelare spela kl15 och MoDo kl 18. :-)
Kommentera

Hakning-Henrik: Jo det är kul att få vara positiv :)

Karlin sade i intervjun att ”vi tar i för kung och fosterland och träffar plexit” , fel har han då inte.
Nä Modo måste få lite enkla mål, men vi får ingenting numera, jag skulle efterlysa mer skott, inte hårda utan bara placerade skott och sen hoppas på returer eller skymning så puckarna resulterar
Kommentera

Bad_Brett: Jag var på den matchen, du försöker nog bara vara lite 'Gossen Ruda' nu
Kommentera

modomille:

Ja exakt så, vi kommer nära.

Jag kan direkt ur huvudet plocka chansen när halloran håller på att lirka in den i början, frilägen ohlsson sprintar sig till, theos direktskott, niederbachs chans i slutet, Vela direktskott från slottet i pp.

Den som inte kallar det heta chanser kan inte hockey. Dessa skulle räckt till att göra mål.

Och dessa är bara de jag plockar ur huvudet direkt nu.
Kommentera

Bad_Brett: Hur många järn har det blivit ikväll Brett?
Kommentera

Monno: Därför uppmanar jag alla att sätta 1000 kr mot mig när vi möter Löven i slutspelet.

Kan bli dyrt för min del. Riskerar att bli både ruinerad och få stå med brallorna nere. En gyllene chans för alla "experter".
Kommentera

Jaha, då blev det lite mer spännande i toppen då
Kommentera

« · 2465900 · »