1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

I´m Impressed!!!!!!

« · 73135 · » Till forumet

I´m Impressed!!!!!!
I´m Impressed are you Impressed?????

Måste säga att detta var grymt bra gjort!!
Underläge 1-2 sen 2-3 o vända detta till seger!!!
Strakt jobbat grabbar o är det nåt lag som kan rubba FBK så är det MODO!!!!!!

Tyvärr så fick familjen företräde denna kväll o lät ungarna titta på SHREK!! (kanonfilm för övrigt)

Men det bjuder jag på en kväll som denna :)))
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
ja man får väll gratulera..!

Men det har hätn igen. En fd Ängelholmare har tagit ett lag till sm-final

Briten befans sig Ängelholm förra året och sen ja.Höghard han värvade ni från Rögle efter att han vart Gud (skyttekung) här nere..

Men ja nu får vi väll se, är Jörgen Jösson eller Briten bäst?
Jönsson har ju som sagt Rögle som moderklubb för er som inte visste det..

Lycka till!
Kommentera

I'm impressed. Jag hade magont i 2,5 minuter under matchen också. Fy fanken vilken nervpärs!

Hade för övrigt lite kul åt en kille med FBK-tröja idag. Han visade stolt upp en replica med "02 sm-guld" tryckt på ryggen för alla som gick förbi. Vad gör han om FBK inte tar guldet? Då har han ju slösat lite pengar i onödan... Varför inte bara vänta tills det är klart? Nej, bara att hoppas på en Vitryssland i det här fallet...

(Lite lustigt var det för övrigt också när ngn med VF-tröja konfronterade Challe B; "Du sa ju att VF skulle gå till final!". Challe; "Jag säger så mycket...".)

Match på tisdag! =)
Kommentera

Stort Grattis Modo så här ska finaler va nerviga. Den här va lite dålig knaskamilla """ Nej, bara att hoppas på en Vitryssland i det här fallet... """
Hoppas på rafflande matcher där bägge lagen gör allt i stället. En sån vinst ger sååååå mycket mer. Ses i finalen. :)
Kommentera

Mischy:

Men ååå...märka ord då! ;)

Jag tror att det blir bra matcher i finalen. Har då sett bra ut under säsongen, matcherna mellan de två lagen. För mig är det en drömfinal, medan vissa journalister sörjer deras drömfinal...
Kommentera

Ja det var väl då för skönt att denna rafflande semifinalomg. äntligen är över. Nu kanske man slipper allt tjat om råslakt av målvakter och annat aphat.

kamilla:

Fick rättstavningshitler smaka på sin egen medicin? Surt sa räven om rönnbären.
Kommentera

Jag såg en DIF-tröja i Kempis idag. Det såg lite underligt. Jag tänkte "är inte slutspelet över för det där laget för lääänge sedan?".

sorken:

Folk tycks tycka att det är jätteroligt att hugga på det jag skriver, av ngn anledning...förstår inte varför!
Kommentera

#24 Kjellberg har inte spelat i Djurgården på flera säsonger. Än mindre i detta slutspel. Silly season pågår däremot.

Rudslätt, kan han bli torped?
Kommentera

Kamilla med K:

DIF-tröjan saluterade såklart den annalkande premiären av den enda väsentliga sportens högsta serie. Av just denna anledning befinner jag mig självklart i Landskrona nästa helg och ser på Cetinkaya, Söderstjärna&Co ta sitt första steg mot Champions League.

Hockey i detta inlägg? Nej jag orkar inte.
Kommentera

Därför att Wild losade - b*js också!
Kommentera

Glims:

Jag tror inte på din teori.
Kommentera

Att BoIS går till CL? Nej kanske inte, men erkänn att det vattnas litegrann i munnen va? Skulle nog ta och skriva lite grann om min första allsvenska match också. sommaren ´86 f.ö. IK Brage-Malmö FF(=skånsk slakt.)
Kommentera

Söderstjärna är en av mina favoriter, men ingen slår den största vänsterytter Sverige har haft genom tiderna i alla fall. Man trodde att brassar var födda i sydamerika, men det stämmer inte alltid. Hockey i det här inlägget? Inte ett spår.
Kommentera

Det är kul att det går så bra för svenskorna på golftouren!

(Går det bra för svenskorna? Vilken tour pratar jag om? Orkar man bry sig? (Svar: nej))

Hockey i det här inlägget? Tja... Nä.
Kommentera

Skall betoningen läggas på "största" här eller? Har v-yttern ifråga kanske t.o.m. beträtt Nipvallen ohälsosamt många gånger...kändes som att upplägget var sådant.

Hockey i detta inlägg: MoDo/MODO har nu 5 SM-finaler sedan ES-starten=4:a genom tiderna, en till och vi paserar BIF.
Kommentera

GLMC: Hoppas att man kan få vara på IP i Landskrona omgång 26 och ta emot Lennart Johanssons pokal.

NuM: Världens bästa vänsterytter heter/hette Lennart "Nacka" Skoglund.
Kommentera

Frisco: är inte ditt svar lite för uppenbart ur NuM-synvinkel?

F.ö. så funderar jag faktiskt på att skruda mig i BoIS smakliga färger på allvar, känns som att staden L. är lika mycket fotboll som staden Ö. är hockey. Färgerna? jojustdet!
Kommentera

Största och största... Om jag nu någonsin haft en förebild som är fotbollspelare, så är det denna svenske brasse. Vilka långa härliga tvåfotsdribblingar och balansbrytningar som fick motståndare att välja fel ben att stödja sig med. Den enda som störde mig lite var när han skulle joxa med trasan i sportspegeln för att bevisa hur briljant teknisk han var, och man uppenbarligen blivit tvingad att klippa ihop flera sekvenser för att få ihop till en handfull tillslagt i rad. Fast då hade han ju redan brutit benet.

Hockeysnutt. Svartvadet bekräftar i sin krönika på modos hemsida, det tv-sporten hela tiden förnekat, trots att de är de som har bilderna: Salles skott var inne. Långt, långt inne.
Kommentera

GlMs:
Är Ulf Rådbjer medlem i Landskrona BoIS. Tycker att Landskrona BoIS spelare ser ut som små Rådbjärar allihop.
Kommentera

Frisco:

Tja, inte var det någon Juve-anspelning iaf (alé la Samp!)

Hockey:
Danska mästerskapen; final, match 2:5 Odense-Rungsted 1-4

(Totalt: 0-2)
Kommentera

GLMC:
Där ser man. Poängkungen i Danska Ligan satt på K Höger i Kempis idag. Otroligt att han kunde vara där samtidigt som han trixar med boll på TV3. Nej nu ska Frisco sova och drömma om mail med glädjande biljettbesked från Sydligare landskap....

ZZZZZ z z z z Z zZ Z Zzzz
Kommentera

Gör så, och läs istället långa analysen på länktipet imorgon.
Kommentera

Nej, hörni...godmorgon!

(En liten undran...har jag, i egenskap av icke-profil, missat något väsentligt som bör tänkas på (som t.ex. att det är helt ute med hälsningar i stil med "godmorgon")? Dubbelparentes...gillas av NuM!)
Kommentera

Vem är denne mytomspunne NuMountain?
Kommentera

Men den största för mig var Jocke Nilsson. Nacka var nog duktig men har ändå inte satt några spår hos en NuM som ville bli vänsterfotad.
Kommentera

tragiska nyheter för oss tikare .. tagna direkt ur tidningen ..

SUNDSVALL 2002-04-01 [01:33]
Landslags- och Timrå IK spelaren Henrik Zetterberg har nyligt skrivit på ett 1-års kontrakt med MoDo hockey, Bomben släpptes direkt efter att MoDo tagit sig vidare till SM Final (mer info kommer)
Kommentera

Det är inte jag.

Vem missade den avgörande straffen för Danmark i EM-84?
Kommentera

Om Magnus Hedman:

Aftonbladet 30/3:
”Jag vill inte spela i ettan ett år till”

Expressen 1/4:
Modos stora chans kom när Timmy Pettersson åkte ut på två minuter för hög klubba. I utvisningsbåset satt redan Ronnie Sundin, Frölunda, och Magnus Hedman, Modo"
Kommentera

hört talas om aprilskämt?
Kommentera

ha zetterberg och modo nåt me datumet å gö?
Kommentera

Nej nu orkar jag inte med mer debatterande här i Modos gästbok. Det har varit en jobbig kväll med många inlägg.
Till er alla, från mig allena. God kväll!!

ZZZZZ z z z ZZZ z zZ z Z Z Z z z z z zz zZZZ
Kommentera

Helt oväntat har poffa smitit ut på nätet och önskar Frisco en god natts sömn inför morgondagens tuffa batalj.
Kommentera

Ja GOD NATT allesammans, there is no tomorrow.....
Jag menar, imorrn blire svettigt, gäller att komma i tid.
Be careful out there...
Kommentera

Vad dött här är. Inte ens en massa nya inlägg att plöja sig igenom. Inte ens NuM kvar online. Nästan så man kan bli mörkrädd för mindre.

(En liten tröst till alla VF-fans, såhär lite efteråt: nu kan Peter Ström raka av sig sin mustasch, och slippa se ut som en psykotisk mördare...)

Ska bli intressant att se hur de sköter sig mot FBK! Om några timmar, bara...
Kommentera

Nu känner jag mig lugnare. Ett tag var det riktigt läskigt, med fem TIKare - och jag. Sedan dök NuM upp, och ett par TIKare försvann. Balansen är lite återställd...
Kommentera

Jag trodde jag var uppduken hela tiden. Du måste ha missat mig.
Kommentera

Vad är "uppduken" för djäkla ord? Solledialekt?

Nåväl. Det är lätt att missa dig.
Kommentera

MoDo-TIK
2-0

Nu kan man sova lugnt.
Kommentera

Håkan Loob uttalar sig i VFB.

[- Med tanke på att det kan dröja ända till mitt i sommaren innan det blir klart om Gerber försvinner är det tur för oss att han inte är en så kallad EU-spelare (elitserielagen får ha högst tre spelare utanför EU- och EES-länder), vilket innebär att vi kan välja spelare från hela världen om Gerber försvinner.........]

Han har hela världen i sin hand den gode Looben. Satsa på egna juniorer? Nej usch och fy!!!
Kommentera

Frisco >>

Och MoDo har egna juniorer i mål?
Kommentera

BJ:
Ja, självklart. MoDo har både stoppat in egna juniorspelare i laget de senaste 7 åren och haft egen produkt i elitseriemålet denna säsong.
Kommentera

Frisco
>Han har hela världen i sin hand den gode Looben. Satsa på egna >juniorer? Nej usch och fy!!!

Jag har svårt att tro att en junior kan ta över som förstamålvakt efter Gerber om han sticker.

Hela världen - betyder det Danmark?
Kommentera

easy:
Hela världen i detta fall betyder allting utanför den egna föreningen.
Kommentera

easy&BJ:

Målvakten var: Mikael Zajkowski

(Man måste ju DRA all info man vill ha ur norrlänningar)
Kommentera

GLMC >>

Enligt MoDos hemsida så har inte stått någon match denna säsong. Om han har nött bänken någon match så kan FBK uppbringa detsamma i Fredrik Eriksson som varit 2:a-målis fyra gånger.
Kommentera

BJ:

Nu kan jag ju inte begära att du skall veta, men själv har jag tydligen blivit en svuren fiende till modohockey.se. (inte nog med pajasforumet, de har ju inte ens koll på hur många mål våra legender har gjort)...

Men iaf; från swehockey.se...

3 15 Zajkowski, Mikael 14 1 16:40 4 2 7,20 2 50,00 0 0

(mot VF i höstas)

Mvh
//GLMC - leg. petimeter
Kommentera

Från Modohockeys hemsida:

>15 Michal Zajkowski
>Moderklubb: MODO Hockey
>Säsonger i MoDo innan denna: 0
>Matcher i MoDo: 0

Är det modos hemsida uppdaterad?

Alla vet att MoDo med omnejd har haft god tillgång på nya spelare. Men att påstå att Looben gör fel när han försöker hitta en lämplig ersättare till Gerber är väl att ta i, även om Loob måste leta utanför klubben.

Det verkar inte längre vara möjligt att ha fler än 4-5 egna produkter i ett elitserielag. Helt klart tråkigt men när konkurrensen är så pass hård som den är blir det svårt. Om man inte har en jättetalang som juniormålvakt i klubben så finns inga alternativ - en utomstående spelare måste värvas.
Kommentera

easy:

Fredrik Eriksson Moderklubb: Kristinehamns HT Tidigare klubbar: Kristinehamn, Bofors

Michal Zajkowski: Moderklubb: MODO Hockey Tidigare klubbar: -
Kommentera

BJ: ska de vara på mitt senaste inlägg. Inte easy:. Det är svårt ibland.
Kommentera

Frisco:

Nu blev det väl lite fel här va? Jag har aldrig ens nämt Fredrik Eriksson.

Läs mitt förra inlägg så kanske du förstår vad jag menar.
Kommentera

« · 73135 · »