1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 1360762 · » Till forumet

Sv: J-20
Frisco: Då syns vi där.
Kommentera

Poffa: Då är man på plats.
Kommentera

Ikväll 19.00 är det J20 i FC. Mora står för motståndet.
Kommentera

Ett gäng som inte gav upp förrän Hesa Fredrik skrek ut över siljansnejden.

Mora IK - MODO Hockey
2 - 3
(2 - 0, 0 - 1, 0 - 2)
Final score
Kommentera

Salle: Intervju med Jocke. Är det lillebror Mattias som spelar i Kramfors?
Kommentera

Poffa: Tre mot en känns osportsligt...

36.26 2 min AIK 26. JANMARK-NYLÉN, Mattias ROUGH
36.26 2 min AIK 25. LILLIESTRÖM-KARLSSON, David ROUGH
36.26 2 min AIK 24. WESTERDAHL, Jens ROUGH
36.26 2 min MODO 6. ARNMARK, Joakim ROUGH

Dock så kostade det ett baklängesmål för Gnagarna.

Det räckte ändå inte...

Final score
2 - 5

(0 - 2, 2 - 2, 0 - 1)
Kommentera

J20 vinner fjärde raka matchen i fortsättningsserien. Detta genom vinst borta mot AIK med 5-2. Intressant är skottstatistiken, den förlorar Modo med 51-25. I sista perioden vinner AIK skotten med 20-8, men förlorar perioden med 3-0.
Kommentera

Nikki Nine: Lr väl bli freddan, det är ju ett jobb han hittils inte provat i föreningen.
Kommentera

spud: Han kanske har fått nys om vem vår nya målvaktstränare blir...
Kommentera

Wayne Gresky:

Öhman är en talang men jag tycker han stagnerat lite i år. Angående räddningsprocenten i Lövens J20 måste man betänka att dom är det överlägset sämsta Superelitlaget just nu och han har inte haft det lätt då han fått hoppa in.
Kommentera

J F K: givetvis ska man inte dra stora växlar av procenten i J20. Vår vän Sawchuk kanske har koll på killen?
Kommentera

Wayne Gresky: Kul, men hur fan tänker en målvakts talang om den väljer MODO?
Kommentera

Wayne Gresky: Sjuk räddningsprocent i tv-pucken dock. Att han inte har bra stats för J-20 kan man nog ta med en nypa salt. Killen har ju ett par år på sig innan han är där åldersmässigt.
Kommentera

Nu ska han tydligen vara klar.
Snittet i J20 är inte helt imponerande.
www.eliteprospects.com/player.php?player=39012
Kommentera

dagens match sänds på länken med start kl13.
Kommentera

shinzawai: Det beror på att Nikki varit övernitisk och avslutat sin post med en punkt. Tar man bort den från länken funkar den.
Kommentera

shinzawai: Fick samma svar men klickade sedan på länken via modohockey.se och då fungerade det.
Kommentera

Nikki Nine: den domänen är bara parkerad för mig.
Kommentera

Nikki Nine: Verkar rimligt.
Kommentera

Det var Forsström som fick ge vika för Ritchie, han spelar med J20 om 45 minuter. Glöm inte bort att den streamas på norrstream.se.
Kommentera

Modo J20s match mot Luleå imorgon kl 15.00 kommer att streamas gratis på norrstream.se/ för de som är intresserade.
Kommentera

Frisco: Spiken i huvudet.
Kommentera

MODO Hockey     -     Mora IK
Game starts 2010-11-28 at 12.30

Oredigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa: Här är Modostraff nummer 1.

www.youtube.com/watch?v=IEDm1CQlKkQ
Kommentera

Poffa: Föredömligt rapporterat och intervjuat - fråga Martin S om du inte kan få låna en kamera och köra J20-lördag med Poffa i framtiden. Klubblogen som studio, men se till att inte hasa så mycket med fötterna därinne som det gjorts ute i korridorerna på sistone. :)
Kommentera

Just ja, Anton Byström. Han känner sig sliten i kroppen efter att ha tränat och spelat med både A-lag och J20, därför står han över den här helgen och vilar kroppen, lite.

Han hade varit väldigt, väldigt nervös i tisdags. "Det är ju lite mer publik än på J20", som han uttryckte sig.

Kommentera

Björn W: Du har säkert rätt, jag tog en citatmaskin i högen och hoppades jag skulle ha rätt. Nu till matchen...

Modo är bättre i första perioden och vinner mycket närkamper. Man har en hel del chanser och borde gjort fler mål. Samtidigt hade Leksand ett par riktigt heta chanser där Anton Forsberg i Modomålet storspelade.

I andra perioden är Leksand klart bättre än Modo, men Modo gör två mål i PP. Det är riktigt orättvist och det kändes därför helt rätt att Leksand hämtade igen till 4-4 under tredje perioden. En period som även den spelmässigt går i Leksands tecken.

Förlängningen händelselös och straffar avgjorde. Modo stensäkra, Forsberg i Modos mål räddade båda straffarna han fick på sig. Bäst i Modo är Anton Forsberg, Tim Westerberg och Daniel Magnusson. Edvin Hedberg är en riktig speedkula och härligt rivig, trots att han är knappt en tvärhand hög.

Jesper och Jesper, då? Jesper Persson fick, som jag skrev tidigare, inte så mycket speltid. Men när den kedjan var inne så gjorde de det helt okej. Jesper Olofsson hade ett par chanser, bland annat ett stenhårt handledsskott i ribban och ett skott som strök stolpen. Jag tror att även han led rent spelmässigt av att det var så mycket spel i PP och BP.

Kommentera

Poffa: Var'e'nte Ludvikas/Utansjös Rolf Zetterlund som ska krediteras radioaktiv utdelning?

Själv gillar jag Abris löfte om att han skulle sätta (Team) Falun på världskartan, anno 1995.
Kommentera

4-4, när Modospelarna stirrar puck och går bort sig.
Kommentera

4-3 på ett instick från bakom mål. De får utdelning radioaktivt, som Abris skulle sagt.
Kommentera

Wayne Gresky: Naturligtvis vore det ju megaballt om vi fick fram så många proffsspelare som 73orna, men det jag menade var snarare att vi fick fram en ny stomme av elitseriespelare som håller hög klass. Hoppas den potentialen finns hos dessa.
Kommentera

MODOJohan: Inte en chans. Men förhoppningsvis så kan några utvecklas till bra elitseriespelare. Jag har för mig att MoDo vann J20-finalen -93 med 9-0. Men det var ett rätt grymt J20-lag i finalspelet med Forsberg, Näslund, Salomonsson, Wernblom, Svartvadet, Sundström, Söderberg, Jonsson, Timander, Eriksson bl a.
Kommentera

4-2 kommer på ett två mot ett. Kanske, kanske borde Forsberg tagit den pucken.
Kommentera

Wayne Gresky: Jesper Persson får inte spela så mycket då det hela tiden är PP eller BP. Olofsson är väldigt påpassad och får inte chansen att komma in i chanserna. Han gör dock ett bra jobb i PP.

Jag tror matchen kan spåra ur rejält i tredje om Modos ledning består eller utökas.
Kommentera

Reducerat till 4-1 i PP på ett friläge. Två perioder spelade och Modo leder en spel- och chansmässigt helt jämn match. Forsberg i målet förtjänar toppbetyg och fjärdekedjan är fortfarande bästa enhet.
Kommentera

Wayne Gresky: Återväxten ser ju onekligen stark ut. Hoppas denna årskull blir så många och så bra som 73orna.
Kommentera

Poffa: Jesprarna verkar tyngda av hypen här på HS.
Kommentera

Och precis när jag skickat så gör Modo 4-0 i PP på ett mäktigt slagskott av Isak Ahrling.
Kommentera

3-0 kommer i PP, efter att Leksand totalt dominerat andra perioden. Pucken kommer in framför mål och i en tilltrasslad situation får Forsström träff på pucken på halvvolley och den smiter in.

Perioden slits sönder av utvisningar.
Kommentera

De möter Leksand. Anton verkar vara A-lagsspelare på heltid, han var inte med igår heller. Bästa kedja så här långt är den med Backman, Westerberg och Nyström. Bäste Modoit individuellt är målvakten Forsberg, som gjort 3-4 superräddningar. Andra har precis startat.
Kommentera

Gustafsson: Leksand, tror jag det var.
Kommentera

Poffa: Är Anton Byström eleverad till A-lagsspelare på heltid?
Kommentera

Poffa: Vilka möter de?
Kommentera

1-0 efter ett vackert mål i fem mot tre. Daniel Magnusson slår en underbar passning från snett bakom mål som skär genom toppen på målområdet till Sebastian Magnusson som gör mål i tom kasse.

2-0 kommer på ett fint instick från bakom mål, till en sopren Tim Westerberg som inte gör några misstag.
Kommentera

Är på plats i FC, tänkte hålla lite extra koll på Jesprarna, Olofsson och Persson. Inga datorproblem idag, så matchen startar på utsatt tid. Till skillnad från igår.
Kommentera

Poffa: Det mesta i hockey går det att öva upp, men att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt är en medfödd gåva.
Kommentera

Nikki Nine: Han har en märklig förmåga att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Han hade dessutom två frilägen och ett skott i stolpen.

Men han är en medelmåtta på allting annat, konstigt nog.

Kommentera

Nikki Nine:....och vips är han där och gör mål igen.
Kommentera

48.00 5 - 2 EQ MODO 34. OLOFSSON, Jesper
43.40 3 - 2 EQ MODO 34. OLOFSSON, Jesper

26.51 1 - 0 EQ MODO 19. MAGNUSSON, Daniel
(34. OLOFSSON, Jesper
25. FORSSTRÖM, Andreas)
Kommentera

Om man sneglar lite i motståndarlagen så måste den här killen vara en rätt stor talang.
Kommentera

« · 1360762 · »