1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 577492 · » Till forumet

Sv: J-20
Poffa: Underbar rapport. Tack tack. Domare Skoglund då?
Kommentera

Frisco: Bättre än Rönnlund från gårdagen. Tog mest för Kalle Anka-utvisningar.
Kommentera

Poffa: En får buga och bocka. Dallas rockar!
Kommentera

Poffa: Var också och såg denna match (såg inte den mot Almtuna) och det var ännu en gång en klockren analys. Och Dahlberg är kung, hoppas verkligen att den svarta hjälmen betyder att han kommer att synas i a-laget i vinter, han är precis den spelartyp som fattas i laget med den fysiken och inställningen. Och dessutom ganska teknisk med, till skillnad från många andra "busar". Såg att Harald, Freddan och Bengan satt på läktaren, får hoppas att de kommit fram till samma sak. Dahlberg skulle kunna komma med på topplistan i länken om Aftonbladet bara sett honom spela.
Kommentera

och där gjorde Tommy Wargh 2-2 efter 42.52.
Kommentera

Frisco: Vilka spelar dom emot. Juniorsidan på åffisiella är nere annars skulle jag ha kollat själv.
Kommentera

Salle: 46.04 2 - 3 EQ MODO 20. LINDHOLM, Björn
(34. WARGH, Tommy
29. KÖNIGSSON, Christopher)

Salle: stats.swehockey.se/
Kommentera

Salle: Läkksann
Kommentera

Frisco: Tackar! Kom precis på att den sidan fanns ju. Det var länge sen man var in där är min dåliga ursäkt.
Kommentera

Frisco: Wargh 1+2 än så länge. Det får man väl anse som godkänt.
Kommentera

Salle: Citat Woody Allen: - Sist jag var inne i en kvinna var när jag besökte Frihetsgudinnan.
Kommentera

Frisco: Jag som aldrig har varit i New York...
Kommentera

Salle: Din tid kommer.
Kommentera

Frisco:
57.38 2 min Leksand 3. ENMALM, Victor P-OUT
56.22 2 min Leksand 15. SUNEBÄCK, Christoffer P-OUT

Kalle Anka, som Salle säger. Och jag håller med. Skrota regeln i alla zoner.
Kommentera

Frisco: Heja nummer sjuh i Leksand, även om han har fel tröja. Får hoppas att han kan göra en patenterad enmans-Lantzbreakaway i fem mot tre-et som kommer nu.
Kommentera

Frisco:

Tja, nu skrotas den ju i två av tre zoner i alla fall. PAJASREGEL!!!

Kommentera

Nalle Sjuh: Matchen är redan slut. 2-3.
Kommentera

Nalle Sjuh: Näääjeh! (Inlägg nummer 401, i den här nallepälsen).
Kommentera

Poffa: Man får skjuta ut pucken på läktaren i egen zon bara det inte är med flit. I de andra zonerna för man inte göra det. I egen zon får man passa med händerna, i de andra får man det inte. Konstiga regler. Alla regler är konstiga. Snart inför de väl 2 minuter för upprepade förseelser i hockey.
Kommentera

Frisco: Nu bidde det fel väl...

Man får INTE skjuta ut pucken på läktaren i egen zon ÄVEN OM det inte är med flit. I de andra zonerna för man göra det fast inte med flit.
Kommentera

Salle: Ja just ja. Tack för rättelsen.
Kommentera

Frisco: Den var gratis denna gång.
Kommentera

Det verkar som om Frisco, Paddan mfl hejar fram pojkarna på ett bra sätt.
13.291 - 0 EQMODO25. NILSSON, Johan

15.202 - 0 EQMODO46. BJUHR, Elias 
 (24. ANDERSSON, Jesper)
19.243 - 0 EQMODO44. RING, Kristoffer

Dom är halvvägs in i 2:a perioden och således även i matchen.
Kommentera

Salle:

39.114 - 0 EQMODO16. FORSBERG, Tobias 
 (6. ÖMAN, Niklas)
Kommentera

Salle:

Inte utan att man undrar om matchen är sevärd.
Kommentera

knaskamilla: Det är den säkert. Många mål & Johan Dahlberg på isen=garanterad underhållning.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
På j20 pratar vi om nya arenan. AM tycker att vi ska bygga en snabel på arenan så den liknar en spargris. Frisco och jag tycker synd om Albin som tror att elefanter säger nöff nöff...
Kommentera

Poffa:

51.135 - 0 PP1MODO18. KERANOVIC, Aleksander 
 (27. SJÖDIN, Niklas)
53.075 - 1 PP1Mora9. CEDERGREN, Patrick 
 (11. HULT, André)
55.256 - 1 EQMODO17. DAHLBERG, Johan 
 (25. NILSSON, Johan)
Kommentera

58.472 minMora29. DANIELSSON, AndersROUGH
58.472 minMODO17. DAHLBERG, JohanROUGH

Retade Dahlberg gallfeber på motståndarna som vanligt månne???

När får vi se han göra samma sak i ES, Harald?

Kommentera

Salle: Just hemkommen från Kempis så kan jag konstatera att det var närmare att matchen skulle sluta 10-1 än 6-6. Jag räknade till tre MODO skott i ribban/stolpen samt minst 3-4 missade frilägen.

Bäst i MODO enligt var store Svanberg på backen och Molinder bland forwards. Imponerande att en back född 89 är ordinarie. Inte alls vanligt att en första års B-junior tar en plats, senast var det Johan Agu.

Lugn Salle, lugn. Dahlberg kommer att få chansen i Elitserien.

Snyggaste målet gjorde Dahlberg och enklaste målet gjorde Bjurh genom att bara stöta in pucken i öppen kasse.

Hur detta MODO lag kunde förlora mot Mora förra helgen med 6-2 är och förblir en gåta.

Königsson som är backup imorgon verkar vara ohotad första målvakt och har startat säsongens fem matcher.
Kommentera

Salle: [Retade Dahlberg gallfeber...]

Snarare gallerfeber på Moraspelaren för det var det enda Dahlberg gjorde. Alltså höll i gallret på lillkillen.
Kommentera

Martin S: Mora hade ett ruggit skott i insidan av stolpen alldeles i början av matchen. Det var en betydligt farligare målchans än själva målet!! men det var väl allt de hade.
Kommentera

Martin S & Frisco:
Kul att Dahlberg är på gång, tycker denna proffsiga kille varit alltför osynlig på sistone.
Kommentera

Frisco: Jag kom efter dryga fem minuter så jag måste ha missat den chansen. Dahlberg blev som du såg lite arg i första perioden också, trodde aldrig han skulle lugna ner sig.

Roligt att se glädjen efter målen i den första perioden. Det var high five från samtliga, till och med Oscar Hedmans farsa som är materialare.
Kommentera

Martin S: Första perioden var väl då Dahlberg började bli arg. Sen kokade han resten av matchen.

westerlind: Oj vad kul. Ragnar. Lika roligt som att säga att Ove Molin börjar bli för gammal. www.imagick.org.br/pagmag/paginas/planetar/molin.jpg
Kommentera

Martin S:

I andra var han väl elakast? I MODO:s PP fick han mycket stryk framför Moras mål. Sedan drog han hjälmen av Morabacken men domaren lät det passera. Till slut kallade domaren till sig dem och då han sa åt Morakillen att lugna ner sig med höga klubbor så svarade Morabacken att han inte spelat med hög klubba, då tänkte Dahlberg veva till åt honom men domare Sjöberg lyckades hålla undan honom. På väg från situationen knuffade sedan Dahlberg till en annan Moraspelare och råstirrade på en tredje i hopp om en nävkamp.

Killen är helt underbar. Tacklas hela tiden, stiger aldrig undan och kan få de flesta motståndare att bli vansinniga. In med honom i A-laget. Ge han som enda uppgift att tacklas, tacklas, tacklas.

I övrigt så var MODO totalt överlägsna. Mora hade i princip inte en chans. Königsson hade en väldigt lugn match och kan inte lastas för Moras mål, som kom i PP.

Kommentera

Poffa: Det stämmer att det var i andra perioden som ovanstående incident hände. Blandade ihop första och andra perioden av någon anledning.

Mitt tips är att Dahlberg har gjort debut i Elitserien innan Oktober månadsslut och innan hans femte match i Elitserien så har han dragit på sig ett matchstraff, någon som vill sätta emot?
Kommentera

Poffa: Håller med helt (ja det är sant).

Jag tycker att det var årets roligaste i Kempis. Seklets också kanske?

Vadå? Jo att AM tycker att vi ska bygga en snabel på arenan så den liknar en spargris.

Jag skrattar fortfarande.
Kommentera

Frisco:
Saken är väl den att AM är allmänbildad men du har mest av inbildning. Nu kanske du är lite för ung för att minnas, men förr hade Föreningsbanken en liten söt elefant som de agrara spararna gav sina barn att stoppa sina slantar i.
Kommentera

westerlind: D3et är skillnad på SPARGRIS och sparbössa tycker i alla fall jag.

images.tradera.com/316/19008316_1.jpg

images.tradera.com/939/18801939_1.jpg

Åså en bild på Ove: images.tradera.com/062/18538062_1.jpg
Kommentera

Ingen bra start för plantorna nere i Gävle.

04.42 1 - 0 EQ Brynäs 9. GÖTZ, Marcus
Kommentera

Martin S: Nu gick det ännu sämre:

15.39 2 - 0 EQ Brynäs 28. SUNNA, Kim
(23. ALCÉN, Johan
16. MOLIN, Markus)
Kommentera

Frisco: 17-6 i skott till Brynäs också.
Kommentera

Frisco & Martin S med för den delen:

Hur mycket istid brukar den där fjärdekedjan med 88-orna Kempe och Lindholm få egentligen, hittills i höst alltså?

Annars så sitter man väl fortfarande och väntar på förstapoängen i J20 för årsbarnet i Leksand, idag med nummer 29 på ryggen och nu med i truppen för fjärde matchen på raken. LIF-SAIK förresten, två mål och en utvisning på 1:56 av Esseryd i Schtaans tredjeformation, såg han någon särskild scout på läktaren?
Kommentera

Nalle Sjuh: Häpp, där försvann visst ett av hans två mål.
Kommentera

Bengt Hedin noterar nu hoppas jag. #16 blev det visst nu, ingen vidare skärpt uppdaterare därnere, men poängen går i alla fall fram.

29.48 2 - 2 PP1 Leksand 19. RITOLA, Mattias
(21. BRÖMS, Niklas
16. LANTZ, Henrik)
Kommentera

Nalle Sjuh: Hmm, det där efternamnet känns bekant, på något sätt...
Kommentera

Paddan: Lantz i Leksand är mycket riktigt släkt med Kent. Jag kommer inte ihåg om Kent är hans far eller om det är hans farbror.
Kommentera

Paddan: Ifall MoDoTifo gör en 30-meters banderoll för att få honom att "komma hem" till nästa J20-match mellan MoDo-LIF, i stil med Wernblom/Antos'ses tidigare i höst, så betalar jag den själv.

Mera Masar!
Kommentera

Martin S: Far.
Kommentera

« · 577492 · »