1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 585223 · » Till forumet

Sv: J-20
Nalle Sjuh: 88 kedjan har fått hyfsat med istid. Enligt uppgifter så öste de in poäng och lekte hockey på försäsongen.

Det roligaste med årets J20 trupp kanske är att en back född 89 tagit en ordinarie plats(I och för sig är Bräck skadad men ändå).
Kommentera

Leksand J20 borde kunna kallas pappas lag. Anders Nilsson, Calle Alexandersson, Daniel Eklund och Henrik Lantz. Lägg då till att Thomas Sinsisalo spelade i klubben ifjol.

Behöver jag nämna att deras pappor heter Kent, Pirro, Per-Erik, Kent och Illka.
Kommentera

59.01 5 min Malmö 43. ALVAREZ, Robin ROUGH
59.01 20 min Malmö 43. ALVAREZ, Robin GA-MI

Var inte boxaren Alvarez också från Malmö? Är detta någon släkting?
Kommentera

Martin S: Hehe, nej Borlänge. Som alla odjur. :-)
Kommentera

Martin S: Det var väl ändå ett s för mycket i ditt Sinisalo, om jag såg rätt.
Kommentera

Paddan: GK out and over och 27-34 i skott. Det verkar vara lite grann av ett inspirationslag det här, synd bara att potentiell serieledning inte funkade som inspirationsmoment.

Man bävar lite inför vad man får se häruppe i AC den 15:e. Ja, om man inte är i Övik och ser FV förlora i kvalfotbollen då såklart.
Kommentera

Väntar med spänning på Poffas lilla J20-rapport.
Vad gjorde Dahlberg idag som gjorde det värt att åka till Kempis?
Kommentera

Frisco: Dallas gjorde ett mål på straff idag. Kan vi hoppas att han gjorde en Conny?
Kommentera

Martin S: Snabbt rakt fram mot mål. Gled lite sen ett distinkt snärtskott ala Stalle vid målvaktens högra ben invid stolpen.
Kommentera

Frisco: Fast Dahlberg tackling bakom mål var värd(ast)  hela entrépengen.
Jag trodde inte hyndan skulle resa sig sig upp.

MoDo loosar dock matchen pga för mycket utvisningar spec i 1:a & 2:a perioden.
Kommentera

Salle: Jag antar att Nilsson får godkänt med sitt hattrick. Hur skötte sig Svanberg/Signal?
Kommentera

Martin S: Nu ställde du mig emot väggen. Har fortfarande lite dålig koll på vissa. Bättre att vi bollar vidare frågan till Poffa! Molinder & Nilsson bäst i MoDo. Dahlberg mest iögonfallande. :-)
Kommentera

Salle: Svanberg/Signal är backparet som är försedda med galler. Svanberg är stor som ett hus. Hur var Hjelm i målet? Säsongsdebut från start för hans del.
Kommentera

MODO mötte idag Timrå hemma i J20. I första så var det ganska jämnt, något som avspeglas av att den perioden slutade 0-0.
I andra så lyckades Timrå göra 1-0 på en kontring där Hjelm i MODO-målet var chanslös på den långa sidledsförflyttningen. När sedan MODO drar på sig utvisningar så kan Timrå göra sitt andra mål, även dennna gång på en "odd man rush". MODO verkade dock vakna till då och gjorde 1-2 genom Johan Nilsson, då han styrde pucken via en timråspelares skridsko och in i mål. När sedan MODO helt rätt tilldömdes straff så förvaltade Dahlberg den helt perfekt. Lågt, rappt skott nere vid målvaktens högra stolpe.
Timrå gjorde dock 2-3 efter ytterligare en kontring. Hjelm chanslös igen. Periodens behållning var dock Dahlbergs tackling bakom Timrås mål. Det kändes ända upp på lilla stå hur enormt ont det gjorde. Och tacklingen var så klart helt perfekt.
I tredje så var MODO det klart hetare laget och helt rättvist så lyckades man kvittera till 3-3 genom ett fladderskott efter en vunnen tekning i offensiv zon. När sedan Johan Nilsson gjorde sitt tredje mål för dagen så kändes det som att MODO skulle vinna det här, men Timrå lyckades tyvärr kvittera genom ett ruskigt bra backskott som letade sig in vid bortre stolpen.
I förlängningen så fick MODO chansen att avgöra genom ett PP men tyvärr så blir Dahlberg lite för ivrig och interferar en Timråspelare genom en rejäl kroppstackling. Timrå lyckas sedan göra 4-5, det fjärde målet som kom till genom att man kommer 2-1 eller 3-2.
Bäst i MODO var, som vanligt, Dahlberg, Nilsson och Molinder. Molinder är skicklig och sliter som ett djur. Nilsson var het runt kassen och lyckades alltså med ett hattrick. Dahlberg beskrivs bäst som en frustande tjur som ser rött hela tiden. Sex-sju hårda tacklingar, varav två eller tre är så kallade "open-ice tacklingar", dessutom späder han på det med bra jobb i PP och stenhårt spel längs med sargerna. Dahlberg bara måste få chansen i A-laget. Annars begår Lückner ett tjänstefel, enligt mig. Hjelm chanslös på alla mål, mycket duktig trots att fem puckar ramlade in.
Kommentera

Martin S: Hjelm var lysande ibland och mindre lyckad ibland. Lämnade bla rätt mycket returer rakt ut a´la Salo.

Back stor som ett hus? Nå sån rese la jag inte märke till. Dock var 48(?) i TIK nog utlånad från Dragons.
Kommentera

Martin S:

De skötte sig hyfsat, men visst märks det att de behöver mer speltid. Ibland hamnar de på mellanhand och får svårt att freda sitt eget mål.

Kommentera

audiblegiraffe: 5-3 och en härlig vinst blev det till slut. Dahlberg återigen målskytt på straff.

Resten av rapporten kommer så fort Poffa kommer hem.
Kommentera

Frisco: Väldigt fin vändning, no doubt. Underhållande?
Kommentera

audiblegiraffe: Alltid underhållande. Dahlberg ensam gör att entrépengen är väl investerad. Ja, visserligen är det gratis men ändå....
Kommentera

Frisco: Tycker alltid att J20 är underhållande, jepp. Jag gick på en elitseriematch förut istället för J20, som gick samtidigt den kvällen. Det tänker jag inte göra igen. Elitserien suger ju faktiskt...
Kommentera

Frisco: 

Matchrapporten får vänta. Jag måste visst laga lite mat. Min mage säger till, ofta och högljutt.

Kommentera

audiblegiraffe: Där håller jag inte med dig riktigt. Imorgon blir det endast matchen mot SSK klockan 15.00 i Kempis för mig. När J20 spelar i Modohallen befinner jag mig på Nygatan och spelar biljard.
Kommentera

När kommer matchrapporten? :)
Kommentera

MODO mot Timrå för andra gången på en vecka. I första perioden var det pinsamt att se MODO, de blev fullständigt utspelade. Efter 58 sekunder stode det 0-1, och målet gjordes på Timrås andra friläge. 1-1 kom efter tekning i offensiv zon och Andreas Molinder sköt via en timråbacks klubba rätt upp i krysset. 1-2 kommer återigen efter slarv i MODO-zon och 1-3 kommer i PP på ett mäktigt slagskott i första krysset. En oskymd Königsson borde dock tagit den.

I andra var det ett piggare MODO som kom ut för spel. 2-3 kommer i PP på ett vackert och välplacerat backskott från blå. 3-3 kommer sedan på ett skott från målvaktens vänstra tekningscirkel. Ett rappt skott i skäret som smiter in mellan benen.

I tredje blev det ställningskrig men när MODO tilldömdes ett straffslag så klev Dahlberg fram. Han satte ju en straff i måndags också och därför så gjorde Timrå ett målvaktsbyte á la handboll. Det hjälpte dock föga då Dahlberg satte straffen stolpe in. 5-3 kom sedan efter att MODO spelat BP och precis då det var avklarat så kom MODO två mot noll. Inga misstag och slutresultatet var fastställt.

I MODO så är det inte många som får mer än godkänt. Nilsson, Molinder och Dahlberg är vassa, men i den här matchen så föll de bort rätt mycket. Königsson godkänd men åtminstone ett av målen borde han tagit. En godkänd laginsats men det här laget kan så mycket bättre.

Till slut så måste jag dock ge extra beröm till Dahlberg. Trots att det gick halvknackigt i spelet så slutar han inte tacklas. Han proppar på, söker fighter och retar motståndarna till vansinne. Efter straffen tog han en sväng förbi Timrås bås, bara för att reta gallfeber på Timråspelarna.

Kommentera

60.00 5 min MODO 17. DAHLBERG, Johan ROUGH
60.00 20 min MODO 17. DAHLBERG, Johan GA-MI
Kommentera

Frisco: Någon som var på matchen? Brann det för Kramforsbon? Ingen annan fick en utvisning i denna situation och då är det ju ganska starkt att dra på sig ett matchstraff. Hur som helst så släng in Dahlberg till veckan så kan han åka runt och tacklas lite och driva motståndarna till vansinne.
Kommentera

Martin S: Linus Morin fick ju 2+2 samtidigt, så det var nog slagsmål med hans landslagskamrat. Jag tippar på att det brann till för Dahlberg och han gav lille Morin en riktig omgång.
Kommentera

Rykten från Umeå säger att Dahlberg tacklade så en plexiglasskiva ramlade ur sitt fäste idag 2!!!ggr.

Tyvärr vann Löven med 4-2.
Kommentera

Frisco: Äh, man hade nog bara lånat ett par plexiskivor från E.ON... ;-)
Kommentera

Dream Team: Det kanske är plexiglaskonstruktion på de två ombyggnationsarenorna?
Kommentera

Frisco: Exakt så, dock inte helt säker på att det var Dahlberg andra gången också, men det var den del av plexit som han tidigare hade satt ur spel, så skulden ligger solklart hos nummer #17. Eller ska man kanske säga hos dem som inte bytt ut sargen sedan 1985?

Nåja, ryktet om honom späds i vilket fall som helst på för varje match som går.

Har inte tid för att skriva någon Poffalängds-artikel om matchen, men jag kan i alla fall säga att hela behållningen med det gratis inträdet var Mario Kempes 2-1-mål, Tore "virknålen" Ökvists pensionerade nummertygstycke i taket riktigt sken av glädje när super-Mario satte igång med sin enmansshow.

I övrigt så såg många sömndruckna ut i MoDo, men gallerpojkarna Kempe, Lindholm m.fl. visade då å andra sidan prov på att de verkligen förtjänar istid.

Gokväll!
Kommentera

Nalle Sjuh:
Mario Kempe ja, Vad har man för elaka föräldrar när man får ett sånt namn? Visserligen säkert skitkul när han döptes, men det kräver en mycket stark person att ta sig igenom grundskolan och alla snälla och genomsympatiska barn, som genom sina föräldrar säkert fått tips på en och annan gliring.

Å andra sidan, har han tagit sig så här långt trots det så är det säkert ett namn att se upp med.

Jag säger som Baloo jag:
"Var glad och nöjd för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad, var nöjd med livet som vi lever här."
Kommentera

westerlind: Style, elegance, passion...tja det låter ju hemskt. Stackars unge.
Kommentera

westerlind: Man har en farsa som varit nordisk mästare i Tae-kwondo och spelat hockey med ärovördiga Lugnviks Hockey.
Kommentera

Lumber Jack:
Tae-KwonDo? Tss, min mamma vann skolmästerskapen i längdåkning i Fiskja.
Kommentera

Skadeeländet fortsätter på backsidan. Man kör ikväll med fyra backar och så har Jeppe Andersson fått rycka in som femte back där..

Fortsätter det så här kommer man att missa Topp 8 - serien, vilket skulle vara riktigt illa.
Kommentera

audiblegiraffe: Förlust med 4-2 mot VIK Ungdom och snart har tåget gått. Intressant att Dahlberg gör sitt tredje straffmål för säsongen. Självklart
Kommentera

Martin S: Ja. Det ser inte bra ut precis. Man måste ju ersätta bättre när man tappar så många spelare. Man har ju ex.vis en enda sista års junior i Jeppe Andersson. Det är fan inte bra, laget är för ungt. Jag tycker det är rätt dåligt att man inte värvat mer på backen. Forwardssidan klarar man sig ändå på. Den ser bra ut.

Givetvis många omgångar kvar och det är ju fortfarande jämnt i serien. Men det ser ju inte precis bra ut. MODO ifjol hade utklassat Västerås med det där laget.
Kommentera

audiblegiraffe: Roligt att se att fd MODO J20 backen Alexander Edler fortsätter sitt segertåg i WHL. Efter fjorton matcher så har han gjort 17 poäng. Nu borde han snart vara given i JVM eller?
Kommentera

Martin S: På tal om det, ungefär. Hur går det för vår världsavstängde spelare Jocke Lindström egentligen?
Kommentera

NuMo: Det verkar inte vara någon jättesuccé än så länge, att döma av statistiken.
Kommentera

Paddan: Enligt den statistiken så ser han ju faktiskt avstängd ut.
Kommentera

Äh, det där var tydligen gammal statistik. Enligt theahl.com har han spelat 4 matcher, har gjort 0 mål och 2 assists, han har -2 i +/- statistik och fyra utvisningsminuter.

Kommentera

Paddan: N uär vi kanske och harvar i en oläplig tråd, vet inte om det finns någon lämplig faktiskt. Men. Vafan händ med den så otroligt viktiga avstängningen som skulle symbolisera handfasthet occh principfasthet?
Kommentera

NuMo: Tja, står inte den gamla avstängningen fortfarande fast? Samtidigt var det väl något snack om att SICO funderade på att dra Svenska Ishockeyförbundet inför civil domstol
Kommentera

Paddan: Typiskt SICO. Hur skall spelare kunna lära sig vad moral är när de håller på på det där sättet?
Kommentera

Förmodligen så sätts det något rekord uppe i Umeå ishall idag då Löven möter MODO J20. Victor Hedman(Jo det är Oscars lillebror som är stor som ett hus) debuterar. Vad är det för speciellt med detta? Hedman Jr är född 18/12 1990, allts blott 14år och dryga 10 månader vid debuten. Är detta månne ett rekord för MODO?
Kommentera

03.10 0 - 1 EQ MODO 17. DAHLBERG, Johan
(25. NILSSON, Johan)
Kommentera

Frisco:

10.560 - 2 PP1 MODO6. ÖMAN, Niklas

(35. NYBERG, Timmy

25. NILSSON, Johan)

Kommentera