1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 600996 · » Till forumet

Sv: J-20

Frisco:

Ja, och Niklas Öman är tvåmålsskytt. Trumma på nu pojkar.

Kommentera

Poffa: 21.00 2 - 3 EQ Löven
Kommentera

Frisco: 28.34 3 - 3 EQ Löven
Kommentera

Frisco:
28.343 - 3 EQ Löven
Kommentera

Frisco:

Se till att de vinner det här nu. Själv ska jag åka och träna.

Kommentera

Poffa: 37.12 3 - 4 EQ MODO 31. KEMPE, Mario
(20. LINDHOLM, Björn)

Förresten så har mannen som tackade nej till hockeygym i Ö-vik gjort ett mål och en assist i matchen.
Kommentera

Martin S: Inga problem att skriva Sundström.

4-4 efter 2 perrar (som Weinis brukar säga).
Kommentera

43.25 5 - 4 EQ Löven 6. HERRGÅRD, Alexander
Kommentera

47.04 6 - 4 EQ Löven

Nu ser det riktigt mörkt ut.
Kommentera

Frisco: Snart är chansen att nå topp8 serien efter jul borta om de fortsätter att förlora på detta sättet. Till lagets försvar kan sägas att man har ett av de absolut yngsta lagen i J20 med bara två sista års juniorer, Jeppe och Königsson.
Kommentera

Martin S: Än lever hoppet

57.40 6 - 5 PP1 MODO 17. DAHLBERG, Johan
Kommentera

Torsk med 6-5 mot Löven.

Nu väntar Skellefteå på tisdag 19.00 i Kempis.
Kommentera

47.37 0 - 1 EQ SAIK 10. ESSERYD, Simon
(12. LUNDBERG, Anton)

Problemen för J20 fortsätter, man ligger under då det är bara 10 minuter kvar av matchen. Skadeproblemen fortsätter och 14årige Victor Hedman gör sin andra raka match.

Rekordet som yngst i SuperElit får han väl behålla i några veckor innan 91an Magnus Pääjärvi gör debut för Malmö. Pääjärvi är förresten son till agenten Gunnar Svensson som har Öviks anknytning.
Kommentera

Martin S: Ja och 0-1 blev det. I övrigt hänvisar jag till Poffa.
Kommentera

Martin S: Nu är de snart sist. Jag tycker det är bedrövligt att ledningen inte värvat ett par rutinerade spelare bland alla dessa b-juniorer. De kan inte varit så naiva och tro att det skulle hålla med att bara plocka upp ett gäng b-juniorer.

Nu kommer de garanterat att missa Topp 8... Och Lelle har berättat för mig att de inte kommer söka några nya förvärv heller.

Jag tycker det är ruggigt dåligt att man inte spelar med Hellström och Enström ikväll. Frölunda körde med Karlsson och Axelsson för att ta ett exempel. Laget var i behov av vinst, och nu är det svartare än nattsvart.

Tyvärr är inte Victor Hedman den yngste i SuperElit. Det rekordet har en Anders Nilsson (målvakt) i Luleå som var två månader ännu yngre ifjol vid sin debut.
Kommentera

Martin S: Martin S: Nu är de snart sist. Jag tycker det är bedrövligt att ledningen inte värvat ett par rutinerade spelare bland alla dessa b-juniorer. De kan inte varit så naiva och tro att det skulle hålla med att bara plocka upp ett gäng b-juniorer.

Nu kommer de garanterat att missa Topp 8... Och Lelle har berättat för mig att de inte kommer söka några nya förvärv heller.

Jag tycker det är ruggigt dåligt att man inte spelar med Hellström och Enström ikväll. Frölunda körde med Karlsson och Axelsson för att ta ett exempel. Laget var i behov av vinst, och nu är det svartare än nattsvart.

Tyvärr är inte Victor Hedman den yngste i SuperElit. Det rekordet har en Anders Nilsson (målvakt) i Luleå som var två månader ännu yngre ifjol vid sin debut.
Kommentera

audiblegiraffe: Sa Lelle varför man inte ska söka några nyförvärv? Man har ju inte direkt rosat marknaden med det lag man har, eller är det ekonomin eller utbudet på spelarmarknaden som sätter stopp för eventuella nyförvärv? Synd att man ska kasta bort en säsong på detta viset, speciellt med tanke på förra säsongens framgångar...
Kommentera

Petey21, Giraffen: De bästa J20-spelarna spelar i elitlaget. Resterande i J20-laget. Modo har i år väldigt många fler J20-spelare i elitlaget än normalt. Är dte då rätt att värva spelare till J20/utvecklingslaget?
I mina ögon känns det lite felaktigt.
Kommentera

Frisco: Man kan ju ändå ifrågasätta varför inte Hellström och Enström, eller varför inte Wargh för den delen inte spelar dom matcher dom har möjlighet till. Eftersom dom inte spelar överdrivet mycket i A-laget.
Kommentera

Hawerchuk: J20 på väg mot sjunde raka förlusten

07.32 1 - 0 EQ Luleå 6. WALLGREN, Tomas
(30. OMARK, Linus
4. TÖRNQVIST, Hjalmar)

Luleå har förresten 28 utvisningsminuter mot MODOs två efter halva den första perioden. Hedman den äldre spelar för J20, jag antar att han då petade Hedman den yngre eftersom denne inte spelar i afton.
Kommentera

Snrt mot Kempis. Nedsläpp 19.00 mot Skellefteå.

29. KÖNIGSSON, Christopher
1. ÖSTMAN, Robert

1st Line
41. HEDMAN, Oscar
9. SVANBERG, Magnus
46. BJUHR, Elias
11. MOLINDER, Andreas
22. ENSTRÖM, Tommy

2nd Line
6. ÖMAN, Niklas
35. NYBERG, Timmy
17. DAHLBERG, Johan
24. ANDERSSON, Jesper
25. NILSSON, Johan

3rd Line
33. SELIN, Anders
44. RING, Kristoffer
16. FORSBERG, Tobias
27. SJÖDIN, Niklas
31. KEMPE, Mario

4th Line
18. KERANOVIC, Aleksander
42. MEANDER, William
Kommentera

Frisco: Hur många gånger spelar de egentligen mot Skellefteå? Tycker det känns som tredje matchen på några veckor.
Kommentera

Paddan: De ska spela mot dem tills de vinner. Sen lämnar de wo resten.
Kommentera

Frisco: Aha, på så sätt. Lämna WO, är det förresten det som LIFs elitserielag har gjort större delen av den här säsongen? Ja, förutom mot oss då...
Kommentera

Paddan: 10 lag i J-20 divisionerna. Lagen möts uppenbarligen 3 ggr eftersom det är 27 omgångar.

3 gånger mot Skellefteå stämmer bra det. 2 hemma och en borta. Dessa 3 har varit nyligen. 0-1 hemma mot Skellefteå senast.
Kommentera

Paddan: Sedan avmaskningen av Pirro har det gått bättre för Leksand. Jag tror att de vinner 2 matcher till innan kvalserien.

Nej..... mot Kempis!
Kommentera

Frisco: Bra start för plantorna iallafall.

07.05 2 - 0 EQ MODO 31. KEMPE, Mario
(27. SJÖDIN, Niklas
33. SELIN, Anders)
05.48 1 - 0 PP1 MODO 22. ENSTRÖM, Tommy
(9. SVANBERG, Magnus)

Fyra av fem poängplockare så här långt från ångermanland, den femte(Svanberg) från Storuman.
Kommentera

Martin S:

21.43 4 - 0 EQ MODO 31. KEMPE, Mario
First Period (30 min, total 30 min)
19.14 3 - 0 EQ MODO 18. KERANOVIC, Aleksander
(44. RING, Kristoffer)

Matchen avgjord genom Kempe?
Kommentera

Martin S: 22.32 5 - 0 EQ MODO 41. HEDMAN, Oscar
(11. MOLINDER, Andreas)

Så då har både Hedman och Enström från a-laget gjort mål ikväll. Game over.se
Kommentera

Martin S:

27.546 - 0 EQ MODO11. MOLINDER, Andreas

(22. ENSTRÖM, Tommy

24. ANDERSSON, Jesper)

Kommentera

Poffa:

43.057 - 0 SH1 MODO27. SJÖDIN, Niklas

Kommentera

Poffa:

MoDo är totaalt överlägsna, tot-totalt överlägsna.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, enligt Frisco på plats så är det så. Han var vänlig nog att ringa och informera mig om detta.

Undra om Dahlberg sänkt någon SkAIK:are än?

Kommentera

Poffa: Synd att de inte kan spela bra utan sina 86:orna bara....
Kommentera

audiblegiraffe:

Kan och kan. Tror knappast att de står och faller med 86:orna i dagens match.

Kommentera

Så var då matchen slut och MODO vann med 7-0. Hoppas Frisco skriver en utförlig rapport då han komer hem.
Kommentera

Poffa: Ja, det var då dåligt. Här har man väntat förgäves på åttonde målet i en evighet, amen. Men inte kom det något inte. Bekväma de små liven.
Kommentera

Poffa: Har ju två raka förluster mot Skellefteå tidigare... det är precis som om de står och faller med 86:orna, när de inte är med. De har ju förlorat sju raka matcher innan den här vinsten.
Kommentera

audiblegiraffe:

Trots det så tror jag inte att man förlorat denna match utan sina 86:or. Och jag tror inte man vunnit alla de sju förlustmatcherna med 86:orna i laget. Det är bara att inse att vi har våra 86:or i A-laget istället för i J20. Omställningen för J20 har naturligtvis blivit enorm då man tappat så många bra spelare till A-laget och så vidare.

Kommentera

28 yr old Highland-Poffa:

Nog hade man väl kunnat matcha en del av dem betydligt hårdare, sett i backspegeln och hur mycket istid de fått i a-laget. Sitter f.ö. och filar på en artikel om extremfallet Thomas Gradin som spelade närmare 100 tävlingsmatcher/säsong under sin juniortid (inklusive nästan alla a-lagsmatcher). Även om hockeyn är rejält mycket mer fysisk och a-lagets grundserie numera innehåller dubbelt så många matcher som då, tror jag att spelare i den åldern förtjänar alla tillfällen till tävlingsmatcher de kan få.

Håller dock med Martin S om att huvudsyftet med hockeygym och de två översta juniorlagen är spelarutveckling, inte medalj-jakt varje år.
Kommentera

audiblegiraffe: En suddenförlust är ingen matchförlust.
Kommentera

Nalle Sjuh:

Det där sista är dit jag vill komma. Och att matcha spelarna som spelar i A-laget även i varenda J20-match vore fel. Spelarna skulle riskera mera sett till skador, skador som A-laget inte har råd med. Bättre då att dessa spelare får träna och vila på samma sätt som de överbetalda latmaskarna i A-laget.

Kommentera

Nalle Sjuh: Tro väl fan att grabben orkade, jag har ju varit ansvarig för att läsa av elmätaren på hans sommarkåk i Lockne.
Kommentera

7-0 till MoDo mot Skellefteå i mål och 43-12 i skott. Jag vet inte om 7-0 speglar bilden av matchen riktigt. 10-0 eller till och med mer hade varit merr rättvisande. MoDo dominerade från början till slut. I andra perioden var Skellefteås målvakt otroligt duktig dock hade han problem mellan benen. Jag vet inte om det beror på någon sjukdom men det var läckage där nere i alla fall. Dahlberg fick på en härlig tackling i tredje perioden. I övrigt var det kul att se Tommy Enström leka hockey i några byten. Han snurrade på och det syntes upp på läktaren att han flinade så han höll på att tappa tandskyddet.
Kul för Oskar Hedman att gå in och dominera på backplatsen. Ingen spelare var i närheten av att vinna en enda närkamp mot honom i styrka.
Underbart passningsspel, total dominans långa stunder och rejäla avslut med riktiga skott var vad jag och AM fick se i afton. En riktigt rolig match att se.
Matchens blackout var Königssons puck över sarg med två sekunder kvar av andra perioden. Men han hade ju inte fått röra pucken på länge så.... Det kunde han bjuda på.
Kommentera

Poffa: Jorå, men jag tycker att utgångspunkten alltid ska vara den enskilde spelarens lust att spela matcherna, hittar vi en ny 17-årig matchnarkoman i stil med Gradin så tycker jag att han ska få spela i J18, J20 och a-lag samtidigt, så länge som han utvecklas av det och tycker det är skoj. Vad jag vill komma ifrån är eventuell situation när en a-lagstränare säger att: "det där är minsann mitt material, hands off min skadekänsliga trupp!" eller en juniortränare som stelbent vill säga hejdå till en hel kull spelare och bygga upp sin egen dynasti.

Obs...att exemplen här ovanför inte är något som jag har belägg för att det skulle existera i MoDo idag, det är bara tankespöken som jag inte skulle tycka om, ifall de fanns.
Kommentera

Frisco:

En enda tackling från Dahlberg? Undanhåller du information eller ba pöjken sjuk?

Kommentera

Poffa: Självklart fick han in flera tacklingar. Men det var en som man hörde när skydden på spelarna slog ihop, sen tystnad och efter en stund skrammel när AIK-spelaren landade ca 7 meter från händelsen fortfarande med fart från densamma. Dahlberg som stod kvar vid själva tacklingsutförandestället bara ruskade rätt hjälmen och fortsatte spela.
Kommentera

Frisco:

Underbart att höra. Dahlberg borde få en chans i A-laget. NU!

Kommentera

Lumber Jack: Ditt CV lämnar nog inget i övrigt att önska, hoppas att du gjorde en givmild avläsning. Konstigt för övrigt att NuMo hellre vill hissa Näslunds än Gradins tröja för presterade MoDo-tjänster i British Columbia. Ta och undervisa honom lite grann va?
Kommentera

Nalle Sjuh: Den specialpedagogen finns inte än som kan få någon ordning på de förvirrade tankemönster som virvlar omkring i den Numiska hjärnan.
Kommentera

« · 600996 · »