1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 607901 · » Till forumet

Sv: J-20
Nalle Sjuh:
NuMo har tyvärr sällan blivit undervisad. Däremot utvisad, avvisad, förvisad och överbevisad.
Kommentera

Nalle Sjuh: Gradin är mer eller mindre AIK:are. Endera Långsele AIK:are.eller Solnait. I Modo blev han världens första ettårsfall vilket i sig borde göra att han blev hissad som tröjai kempehallen. En kompis till mig, Preben kallas han förövrigt, var med en match när Peter Gradin ensam stod emot Modo när de var i pojkåldern. Matchen slutade visst 11-11 och Gradin gjorde utan hjälp alla Långseles mål. Hade han försökt att vara oegoistisk så hade det antagligen inneburit en klar förlust. Nu hjälper trots allt inte dessa meriter till för att vara en världsstjärna som kan jämföras med Foppa. Men för all del. Jämför honom gärna med Hedberg, Kallur eller Bosse Berglund.
Kommentera

NuMo: Måste korrigera mig själv.

"AIK" I form av Långsele är AIF, men den svartgula kombinationen gör som Sollefteåspelare att man lätt tar fula ord i sin mun. (Apropå derby.)

"Världens första" ettårsfall kan jag inte bekräfta i formen "första", men nog tycker man att Modo kunde ha råd att sponsra Långsele med lite hockeyklubbor så att säsongen gick ihop, i alla fall.

hockeydraftcentral.com/1976/76045.html

hem.passagen.se/haan4773/blaif.jpg
Kommentera

Poffa: J20 imorgon söndag mot de överlägsna serieledarna Luleå klockan 16.00 i Kempehallen.

Någonting säger mig att Modo kommer att mönstra ett bra lag imorgon.
Kommentera

Frisco:

Ja, jag lär nog vara där och se. Vore roligt om de kunde tvåla till GroKo.

Kommentera

Frisco: Hedman är inte med nere i Södertälje(Iallafall inte med i laguppställningen) så jag antar att iallafall Hedman den äldre spelar.

Förresten har Königsson varit ombytt i 28 matcher så här långt den här säsongen. Mest i landet?
Kommentera

Hoppla

MODO Hockey

--------------------------------------------------------------------------------

29. KÖNIGSSON, Christopher
Goalkeepers 30. EDBLOM, Alexander

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 41. HEDMAN, Oscar 9. SVANBERG, Magnus
16. FORSBERG, Tobias 11. MOLINDER, Andreas 22. ENSTRÖM, Tommy

2nd Line 32. VIKLUND, Tobias 34. WARGH, Tommy
17. DAHLBERG, Johan 39. HELLSTRÖM, Mattias 25. NILSSON, Johan

3rd Line 6. ÖMAN, Niklas 33. SELIN, Anders
27. SJÖDIN, Niklas 24. ANDERSSON, Jesper 31. KEMPE, Mario
Kommentera

Åssså:

4th Line 18. KERANOVIC, Aleksander 44. RING, Kristoffer
46. BJUHR, Elias 20. LINDHOLM, Björn 42. MEANDER, William
Kommentera

Frisco:

Såg det också precis. Skaplig uppställning man fick helt plötsligt. Men man väljer att inte ta med någon överårig.

Kommentera

Mot Templet, via Jet.
Kommentera

Poffa: Ser jämnt ut på skärmen...

14.271 - 1 EQLuleå21. BRÄNNHOLM, Oskar 
 (26. HARJU, Johan
 30. OMARK, Linus)
13.321 - 0 PP1MODO34. WARGH, Tommy 
 (39. HELLSTRÖM, Mattias
 25. NILSSON, Johan)
Waiting for second period.
5-5 i skott, 2-4 i PIM
Kommentera

Verkar vara fortsatt jämnt skägg efter halva matchen.

24.172 - 2 PP1MODO24. ANDERSSON, Jesper 
 (25. NILSSON, Johan
 32. VIKLUND, Tobias)

20.511 - 2 EQLuleå20. ISAKSSON, Magnus 
 (6. WALLGREN, Tomas
 8. LINDQVIST, Robin)

Kommentera

Salle: Äh, vad orättvist. Luleå har ju en massa spelare med elitserierutin i laget...
Kommentera

Paddan: Jo det är ju ställt utom allt tvivel när man ser detta.

35.3310 minLuleå4. TÖRNQVIST, HjalmarABUSE

Detta skulle vara kul att se förresten.
35.292 minLuleå26. HARJU, JohanROUGH
35.292 minMODO17. DAHLBERG, JohanROUGH
Stackars Harju...
Kommentera

Salle: Skulle man kunna säga "a diamond in the rough" om Dahlberg?
Kommentera

Paddan: 55.53 2 - 4 PP1 Luleå 6. WALLGREN, Tomas

Trots bästa möjliga trupp så verkar det som om det blri förlust.
Kommentera

Martin S: 59.19 3 - 4 EQ MODO 41. HEDMAN, Oscar

Nära men inte tillräckligt nära.
Kommentera

Martin S:

Luleå hade också i det närmaste bästa möjliga lag. Åtta spelare som lirat es under hösten. Andrakedjan i kvällens match Wallgren-Isaksson-Lindqvist är samtliga närmast ordinarie A-laget.
Kommentera

Albert Hall: Ja och sen hade ni med tre seniorer också, vilket även hjälper till givetvis.

Fast Luleås J20 lag är i år mycket bättre än MODOs. No question about it.
Kommentera

Albert Hall: Tjat och hån som vanligt från Luleås J20-bås under matchen. Pinsamt. Lagkatenen utvisad 10 minuter för upprepade protestföreseelser. Ännu mera pinsamt.

Matchen i övrigt? Spännande, ful och hård.
Kommentera

29. KÖNIGSSON, Christopher
Goalkeepers 1. GLAVHAMMAR, Frida

Första tjejen efter Kim Martin i J20 genom tiderna?
Kommentera

Martin S: Förlust igen för plantorna, denna gång mot Luleå med 2-1 och nu är väl chansen att ta en plats bland topp 4 borta med vinden eller?

58.59 10 min MODO 17. DAHLBERG, Johan CHE-B
58.59 2 min MODO 17. DAHLBERG, Johan CHE-B
58.59 20 min MODO 17. DAHLBERG, Johan GA-MI

Dahlberg spelade nästan hela matchen ser jag.
Kommentera

Martin S: Är det kört för di små så kan vi väl plocka upp Molinder för att ersätta Gästrin och sätta in Dahlberg istället för Pardavy.
Kommentera

Salle: J20 måste jobba efter nyår och ta sig till slutspel den otäcka vägen.
Kommentera

Lillebror - MODO står 1-5 efter drygt halva matchen. Tommy Enström håller hov med 1 mål och 2 assist. Zakke står.
Kommentera

Poffa: Och så gjorde Johan den store 6:an.
Kommentera

Poffa: När MoDo har Zakke i målet torde rätt många lag i J20 ha svårt att göra mål. 25-16 i skott till hemmalaget efter två perioder. Är Modo samtidigt effektiva framåt, får man väl en s.k. anti-Timråeffekt, eller nåt. 1-6 nu, och det kan säkert bli mer i tredje..
Kommentera

Poffa: Nu fick Enström 25 poäng till.
Kommentera

Frisco: 25+2 var det visst.
Kommentera

Det lutar åt att vi får backproblem runt nyår.

VM pågår i Kanada mellan 26/12 och 5/1.

Klippt från www.modohockey.se

2005-11-28
Fyra MODO-spelare på väg mot JVM
Torgny Bendelin förbundskapten för det svenska J20-landslaget tog idag ut en 28 man stor trupp inför JVM i Vancouver senare i år.

Truppen ska träna i Leksand mellan den 11-15 December innan Torgny Bendelin presenterar den slutgiltiga truppen.

I truppen återfinns Oscar Hedman, Tobias Viklund, Tommy Wargh och Mattias Hellström.

I truppen återfinns också ex MODOiterna Alexander Edler och Oscar Sundh, dessutom är Tommy Enström en av reserverna.
Kommentera

Frisco: Det enda rätta blir att spela med de som blir över och förlora med 18-0 och flaggan i topp. Vi kan knappast ersätta våra juniorer med pojklagsspelare.
Kommentera

NuMo: Damma av Jansson så är problemet ur världen.
Kommentera

Salle: Du menar att vi skall ersätta juniorerna med pensionärer och invalider.. Ja, så kan man ju gör också. Har alla våra gamla hjältar dött ut, eller lever de. Nicke Johansson t.ex. Plocka fram vår 21:a också.
Kommentera

Frisco: Undra hur MODO löser backproblemet under nyår, det finns som jag ser det tre alternativ. 1) Spela med fem backar 2) Värva en back för några veckor 3) Plocka upp ytterliggare en junior, i såna fall så kanske det blir en knall och Magnus Svanberg som Lelle Hermansson öser beröm över. Jag tror dock på alternativ 2. Spelar tex Allsvenskan under jul och nyår?
Kommentera

Martin S: Varför är denna match i omgång 33 flyttad eller har den alltid legat inplanerad till detta datum? 2006-01-12 19:00 Djurgårdens IF - MODO Hockey Stockholm Globe Arena. Detta betyder att Hedman och CO "bara" missar fyra matcher, MODO spelar borta mot Timrå den 7/1 men det är väl ytterst tveksamt om de hinner hem till den matchen.

Såg att Allsvenskan har ledigt över nyår och den 27 och 30/12 skulle MODO kunna låna in en back från Allsvenskan men då spricker det väl på något transferfönster. Inga spelare som är undantagna detta fönster? Jag vet att juniorer får hoppa lite hur som helst men alla bra juniorer är ju redan i Vancouver.
Kommentera

Martin S: Jag tror att man löser det genom att spela kombinerat med fem backar och sedan någon forward som får byta roll. Dessutom plockar vi upp ett par junisar till, inte nödvändigtvis backar för att avlasta något byte här och där. Vi kommer att under ett par-tre matcher att köra kort med folk och pressa skiten ur oss.

- Må gudarna vara med oss.
Kommentera

NuMo: Hm..Har inte Perra Svartvadet spelat back i någon match för en massa år sedan? Har något svagt minne av detta.
Kommentera

Martin S: Gjorde inte Öberg det, eller var det en annan öberg av snyggare slag? Svarten tycker jag inte man skall slösa på en backplats om man väljer en forward som lösning. Bättre då att ta någon mindre speldrivande typ Peter Öberg. Kanske har inte modo en trupp som tillåter "spelarövergångar" på banan.
Kommentera

NuMo: Snygg-Janne var back under de första åren i a-laget.
Kommentera

Martin S: Hmm? Det kanske blir som du säger, att man väljer att testa ytterliggare en juniorback, men är det rimligt att Modo har så många elitseriemogna backar i J-20? De flesta spelar ju redan i A-laget som sagt. Vem vet. kanske överaskar Modo med att värva Lintner ändå, i alla fall hoppas jag det. Har han hittat någon annan plats i hockeyvärlden?
Kommentera

NuMo: Tror inte Niklas Öhman eller Magnus Svanberg skulle göra bort sig.

Speciellt sistnämnde med sin fina storlek och försvarsspel, skulle nog klara av ett par matcher med begränsad istid. Ett stort plus i kanten är att han är ifrån Storuman.
Kommentera

Martin S: Det var väl i en borta match mot Brynäs då MODO hadde ont om backar..tror det var 98 eller 99 när bäckman styrde skutan
Kommentera

audiblegiraffe: Vad har storuman med saken att göra? Alltså blir det Elias Bjuhr som får chansen bland forwards istället för Hella :)?
Kommentera

Martin S: Hehe precis. Bjuhr borde varit given i j-landslaget, SKANDAL! :)

Nä, men jag är nästan ifrån Storuman... Dikanäs är inte långt så långt ifrån.
Kommentera

Och de unga gjorde rätt ifrån sig också. 4-2 emot Almtuna. Poffa får lämna utförligare rapport när han kommer hem.

Kommentera

Salle: Jag kan lämna en kortrapport. 4-2 målet var vackert. Dahlberg tacklar omkull 2 Almtunaspelare nere i sarghörnet, Kempe får pucken, passar Ring som spelar in den till Dahlberg som från nära håll avgör matchen. I övrigt hade Dahlberg bara 16 utv. min.
Kommentera

Salle: För att förklara dte hela. Dahlberg tacklade omkull 2 Almtunaspelare med EN tackling.
Kommentera

Frisco: Trodde inget annat. Det var ju Dahlberg. :-)
Kommentera

Frisco:

MODO vinner ju rättvist, men man borde vunnit med mer sett till chanserna. Hade inte Almtunamålisen varit så tjockskallig hade det nog blivit 10-2. Dahlbergs mål är snyggt, men det är tacklingen i hörnet som verkligen får det att bli ett helt underbart mål.

Mer än så orkar jag inte skriva.

Kommentera

Poffa: 16 utvisningsminuter, ett mål och några gryma tacklingar. En dag på jobbet för Dallas alltså.
Kommentera

« · 607901 · »