1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 628363 · » Till forumet

Sv: J-20
Martin S: Efter endast 22 matcher så har också Dallas slagit utvisningsrekordet för MODO i J20 SuperElit. Det tidigare rekordet hade Wennerberg som hade 104 minuter säsongen 99/00. Dallas är uppe i 123 minuter i skrivande stund.
Kommentera

Martin S: Dallas kämpar på som vanligt, och jag vill fortfarande att han får chansen i a-laget, som vanligt.
Kommentera

Petey21: Hur var Wargh och mellanbrodern?
Kommentera

Martin S: Jag vet inte, var inte närvarande utan satt hemma och såg Linköping mot Frölunda. Jag trodde du var där och såg J20-matchen.
Kommentera

Petey21: Jag jobbade så jag missade J20 matchen. Till er som var på matchen, hur skötte sig Svanberg och Öhman på backen? Kan de vara tänkbara kandidater under nyårshelgen då MODO är lite kort på backar?
Kommentera

Martin S: Svårt att säga hur nån spelare skötte sig. MoDo var så oerhört överlägsna. Det var bara full fart framåt hela tiden. 57-17 i skott säger det mesta.
Kommentera

Frisco: Ledning för plantorna med 3-2 mot Mora efter mål av Sjödin, Kempe och Svanberg.Zakke i mål förresten.
Kommentera

Martin S: 4-2 numera till plantorna efter Kempes andra mål. Kempe gör förresten landslagsdebut om någon vecka.
Kommentera

Martin S: 43.46 5 - 2 PS MODO 17. DAHLBERG, Johan Detta var väl tredje målet för Dallas på straff för säsongen.

45.21 6 - 2 SH1 MODO 18. KERANOVIC, Aleksander
(11. MOLINDER, Andreas
9. SVANBERG, Magnus)
Kommentera

Martin S:

Enligt Albin (2,5 år) så var det inte match i Kempis idag. Däremot skulle det vara mycket folk där och så skulle de spela hockey, men någon match var det minsann inte.
Kommentera

knaskamilla: 45.21 5 - 3 PP1 Mora 18. GUSTAFSSON, Stefan
(11. HULT, André
9. CEDERGREN, Patrick)

Verkar som det var 18,11 och 9 i Mora och inte i MODO som gjorde målet.

Mera reduceringspuckar

46.47 5 - 4 PP2 Mora 33. BLOMBERG, Patric
(9. CEDERGREN, Patrick
11. HULT, André)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
6-2? MoDo gjorde just 6-4. Och Albin spelar flaskhockey.
Kommentera

Salle: Äh... La det i fel tråd. Här skulle det varit. Sorry.
Kommentera

Almtuna - MoDo 2-3 efter 2 perioder.

Modos mål av Nilsson, Dahlberg och Kempe.
Kommentera

41.20 2 - 4 EQ MODO 18. KERANOVIC, Aleksander
Kommentera

Frisco: Synd bara att man fann formen för sent. Sju vinster de senaste åtta matcherna men det räcker inte för Topp8 efter jul. Chansen till slutspel finns dock fortfarande.

Mattias Erlander från Sollefteå, född 1987 gör förresten debut i målet i denna match. Tidigare har han agerat båsöppnare vid ett antal tillfällen. Förresten så har MODO haft NIO målvakter i J20 denna säsongen, dock har bara fem spelat matcher. Rekord?
Kommentera

45.59 2 - 5 PP1 MODO 42. MEANDER, William
Kommentera

Martin S: Modo får ju spela vidare med lag 5-10. 15 omgångar. Där gäller det att vara sämst tvåa. Då blir det förkval till SM-slutspelet. Ett förkval man kan kalla för åttondelsfinal. Där får lagen 5-8 i top 8 serien välja motståndare. Ett fantastiskt seriesystem. 27 + 15 + 3 + 3 + 3 + 3. 54 matcher kan det bli som mest denna säsongen för J20.
Kommentera

Frisco: Jag kan riktigt se hur han slingrade sig igenom Almtuna-försvaret när 5:e MoDo-kassen.
Kommentera

när=inför. Så (o)klart.

Kommentera

Frisco: Mitt tips är att MODO och Västerås tar dessa två platser.
Kommentera

Salle: Jepp. 2-5 blev slutresultatet också.
Kommentera

Oscar Hedman, Tobias Viklund, Tommy Wargh och Mattias Hellström uttagna till JVM. Dessutom ex.modoiterna Alexander Edler samt Oscar Sundh.

Se länk...
Kommentera

audiblegiraffe: Du får inte glömma nästan ex MODOiten Salmonsson heller :) Undra hur MODO löser backfrågan nu under JVM. Det är väl klart att man får dispans? Gäller den dispansen bara på backsidan eller får man plocka in en ersättare för Hella också?
Kommentera

Martin S: Det där känns som ett svårare problem än vad det brukar vara. Tidigare år har vi alltid haft spelare utlånade till andra klubbar, men har vi det nu? Fast det går kanske att vända det till något positivt. Ett utmärkt tillfälle att testa spelare som man faktiskt funderar att försöka värva. På det sättet får vi ett nästan fuskigt försprång jämfört med andra klubbar.
Kommentera

Fast transferfönstret stängs ju idag verkar det som. Detta innebär väl att vi inte kan ersätta våra tappade juniorer om vi inte redan "värvat" någon.

AB: "De lag som har tre spelare eller fler i Junior-VM - oavsett nationalitet - får dispens att lämna tillbaka spelaren direkt efter JVM. Men spelaren måste värvas under 12-16 december och han får även bara gå tillbaka till den klubb han kom ifrån."
Kommentera

NuMo: Stänger verkligen fönstret även för denna dispans? Hur som helst så undrar jag vilka spelare från Allsvenskan som är aktuella för inte värvar MODO en utländsk spelare för bara ett fåtal matcher? Johan Agu?
Kommentera

Martin S: Enligt Aftonbladet så stänger förnstret även för juniorersättarna enligt citatet jag gav i förra inlägget. Vi får väl se om det kommer någon positiv nyhet på modohockey.se under de närmaste timmarna.
Kommentera

Martin S: Vi har väl 5 backar kvar i -truppen. sen sätter vi in Svanberg och Öman från J20. Lätt som en pannkaka. Forwards har vi så det räcker till.
Kommentera

Äääh, jag hittade ingen riktigt bra tråd, så det får bli här. Sverige blev i natt överkörda av Ryssland i JVM. Ryssland vann med 5-1, trots att Bergfors givit Sverige ledningen i PP.
Kommentera

Intressant banner i er GB. Ove Molin leds skadad av isen i en bortmatch mot Modo. Varför inte klippa till med en Brynäströja på en bår med en gång?

Sporten ädla känslor föder.
Kommentera

Jompe: Det är bara en hockeybild tagen direkt ur verkligheten. En spelare gjorde illa sig, spelarna i det egna laget struntade i honom och klagade hos domaren. Antagligen trodde de att den spelre som hade ondare än ondast skulle bli bättre då? När bilden tas har det gått flera minuter. Man ser att en spelare hjälper den som har ont medan 2 fortfarande klagar på domarna. Hockeyspelare är lustiga.
Kommentera

Jag fortsätter skriva om J-VM här i denna tråd. Sverige vann i natt med 3-2 mot Tjeckien efter att ha haft ledningen med 3-0 tidigt i den andra perioden. Sveriges tredje mål gjordes av Oscar Hedman.
Kommentera

Poffa: Hedman var också +3 i matchen och har också bäst +/- i hela turneringen. Det är i och för sig en uppsjö av spelare som har +3 men Hedman den äldre är där iallafall. Hedman den yngre spelar kvartsfinal mot Björklöven i MODO Cupen senare idag.

Ex MODOiten Edler var sjunde back i matchen som Sverige mycket överraskande vann. Två poäng av Salmonsson också.
Kommentera

Martin S: The Swedes began the second period on the power play and continued their assault on the Czech goal. A point shot deflected off Oscar Hedman’s skate, beating Schwarz just 52 seconds in. Salmonsson collected a helper on the goal, giving him two points on the night.
Kommentera

Poffa: SWE-LAT 10-2. Viklund målskytt i pp. Hedman 2 assist.
Kommentera

Slovakien - Sverige 0-6. Wargh o Hedman en assistpinne var. Wargh och Viklund 2 utvisningspinnar var.

02.01.2006 Mon 16:00 Vancouver GM Place SWE - FIN
Kommentera

Östberg skriver: Noterbart är att backparet med Oscar Hedman (MODO) och Anton Strålman (Timrå) fortfarande inte varit inne på något baklängesmål i spel fem mot fem, och där förstnämnde har +9 och fyra poäng gjorda, medan den andre nämnde har +6 men står utan poäng.
Kommentera

Frisco: Intressant match i matchen mellan Thomas Larsson och Johan Dahlberg i dagens plantmatch i Sheleftyou. Larsson har 154 minuter och Dahlberg har 137 minuter så här långt, vem vinner kvällens drabbning?
Kommentera

Martin S: Dallas
Kommentera

Martin S: Och Victor är med. Jag tror att Dahlberg vinner alla matcher i matchen, och matchen.
Kommentera

Frisco: Larsson är tydligen inte med idag, lätt seger för Dallas alltså. Jeppe Andersson verkar vara tillbaka från AIK och Lillebror Alstergren gör sin första J20 match.
Kommentera

Frisco: Är inte eran plantskola med i Top 8?
Kommentera

65selander:

Jo, de ligger på sjätte plats i ES.

Kommentera

Poffa: Bjuhr, Selin och Meander har målat så far, 3-2 ledning i slutet av andra.
Kommentera

62.10 3 - 4 EQ MODO 44. RING, Kristoffer
(17. DAHLBERG, Johan)

Dallas jobbar övertid alltså
Kommentera

07.25 1 - 1 EQ MODO 31. KEMPE, Mario

Mannen som heter som en hel ishall har gjort mål.
Kommentera

Martin S: Intressant. Finns det några band melan denne Mario Kempe till den faktiska "grundaren" av Kempehallen?
Kommentera

Martin S:

Han heter väl som en halv hall? För han heter väl inte Kempe Halén?
Kommentera

« · 628363 · »