1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20

« · 689455 · » Till forumet

Sv: J-20
Dream Team: Modo får nog ställa upp utan sina bästa juniorer.
Tommy Wargh, Oscar Hedman, Tobias Viklund och Mattias Hellström spelar ju i alaget hela tiden för tillfället.

Men det viktigaste är väl inte att vinna för J20 utan att producera. Eller hur är det Loob tänker?
Kommentera

Frisco: Det är ett jävla dilemma det där. Har man för bra ungdomsverksamhet så blir juniorlagen försämrade. Har man för bra seniorverksamhet blir representationslag laget försämrat, då man förlorar närmare dussinet spelare till Ännäjächäll. Som vanligt bygger framgång i Sverige på att man ska vara så medelmåttig som möjligt...
Kommentera

Lumber Jack: Brynäs hade ju problem med det i helgen. De satsade mer på J18 än på U16. Därmed missade U16 SM-slutspelet. Taskig för dem. J att sen J18 också missade slutspel är en annan historia.
Kommentera

Dream Team: "Timrå plockar in Anton Strålman och Peter Regin i åttondelsfinalen i morgon."

Spelar dom i andrafemman då?
Kommentera

Dawidovski: Jag vet inte vilken uppställning Timrå kommer att välja. Spelar det någon roll?
Kommentera

Dream Team: nä, men jag läste om vilken förstafemma j-20 skulle ha, och funderade då på i vilken femma man skulle stoppa in a-lagslirarna?
man kanske använder regin som center i 2a femman? och strålman på backplats i 2a eller 3e?
Kommentera

Dawidovski: Jaha, ja, det är väl troligt att det blir så. Strålman lär nog användas rätt så flitigt både i powerplay och boxplay så en plats för honom i förstalinan (som det så populärt kallas...) är nog inte omöjlig.
Kommentera

Mot Kempis. Undrar om man kommer för sent och om det finns plats? Timrå måste ha flera busslaster med fans till den här matchen.

Modo ställer upp med 17 Johan Dahlberg + lite utfyllnad.
Kommentera

Frisco: Kommer vi för sent eller inte in får vi väl skylla på chauffören.

Kommentera

Tråkig match. Det enda som var kul var Dahlbergs tacklingar och Timråmålvakten Fabian Erikssons suveräna målvaktsspel. Men han får väl aldrig chansen i A-laget.
Kommentera

En gammal junior får fina recensioner och stor artikel i Aftonbladet

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,831310,00.html]Vancouver värvar Edler[/url]

Kommentera

Salle: Om nu Edler signar med Vancouver så borde detta ju också innebära att MODO får lite pengar. Förut så var reglerna så att man tittade vart spelaren spelat de senaste säsongerna och sedan fördelat pengar pa 25% varje säsong.

På detta sättet fick MODO pengar både när Fredrik Sjöström och Martin Samuelsson skrev på sina kontrakt med klubbar over there.
Kommentera

Martin S: Pengar? Vi byter han mot Sedinarna och Macke.
Kommentera

Martin S: Vad hopplöst efter vissa är! Wayne Gresky pratade ersättning på MoDos egna forum redan igår, men som vanligt är det ingen som hänger med i svängarna.

Macke är slut, men bröderna skulle vara ett lyft.

Härligt fritt från FBK:are här iaf...
Kommentera

Martin S: Det verkar enormt osannolikt att Edler skulle ta en plats i Vancouver. Som jag ser det var han högst 4:e back i MoDos J-20. Fast det är klart, han kan ju haft en raketkarriär på samma sätt som Tommy Wargh.

Hoppas jag har fel, jag menar att han tar en plats. Kul för garbben i varje fall.

Wayne: Jag såg att du var först med Edler-nyheten. :)
Kommentera

hellge: Jag gissar att Edler får spendera minst två säsonger i AHL innan han eventuellt är redo för den stora ligan. Huvudsaken är dock att han skriver kontrakt för då får MODO pengar, om det nu inte finns någon klausul som säger inga pengar som spelaren signar från något chl lag.

Det är framförallt defensiven som Edler måste förbättra.
Kommentera

Martin S:
Det är ett nytt snällare NHL nu, men det är klart Edler kan mycket troligt bli sargreklam om han inte börjar käka protein snart...
Kommentera

Martin S: Är inte Edler stor? Jag trodde Edler skulle skulle överraska hockeysverige (där han är rätt okänd) och bli bra i NHL. Storväxt back som gjorde en massa poäng i Sverige? Eller har jag fått det hela om bakfoten?
Kommentera

Deas: Jo, Edler är 192 och väger 96 men han skulle behöva använda kroppen mera och spela mera fysiskt. Bättrar han på det fysiska spelet och defensiven så är han ordinarie i Vancouver inom något år.
Kommentera

Salle:

Kommer ju inte som någon direkt nyhet. Han var ju muntligen överens med Canucks redan för en månad sedan.

Kommentera

Poffa: Nä det är ju ingen BOMB precis. :-)

Postade ju själv en aftonbladet-länk om detta 2 månader sen men ett kontrakt är ju trots allt ett kontrakt.

Kommentera

Poffa: Varför såna hårda ord mot stackars Salle. Vad hade du väntat dig? Den spanska inkvisitionen?
Kommentera

Paddan: Argh, och som vanligt så kan man inte klicka på några länkar utan att Smartfiltret från jobbet slår i och man får se en helblank sida med information om att detta är inte tillåtet att se.

Undra hur snuskigt/vidrigt/olagligt det var på den sidan.
Kommentera

Poffa: Fast, ska man vara seriös så borde det väl finnas någon möjlighet för MoDo att få några kronor i samband med Edlers övergång.
Kommentera

Poffa: Vilka ovackra ord mot Salle. Det verkar som du är sur att du inte var först med nyheten.
Kommentera

Frisco:

Gå och lägg dig din trötta dalmas. Du är som vanligt helt offside.

Kommentera

Poffa: Gick det inte bra på golfen idag eller nåt? För du verkar lite snarstucken.
Kommentera

Paddan:

Det var inte hårda ord mot Salle, din kväkare. Det var riktat mot att Aftonhoran satte EXTRA kring det hela och fick det att låta helt oväntat.

Kommentera

Salle:

Det gick jättebra. Hur gick det att jobba?

Kommentera

Poffa: Varmt men annars OK. Dock så var jag så j-a trött efter att inte kunnat sova i värmen. Svalare ikväll och sovmorgon imorrn så jag skall inte klaga.
Kommentera

Modo J20 - ÖSK A Skott: 56-26.

Mål: 2-6 (eller vad det blev).
Kommentera

Frisco: Dåligt.
Kommentera

NuMo: Är det någon som har koll på hur många utvisningsminuter som dömdes i matchen? Känns som en hel del. Bara sista minuterna så fick både Jonas Eriksson och William Meander var sin tia medan Henrik Wallin fick matchstraff. Tilläggas kan göras att det satt nästan en ÖSK i deras utvisningsbås hela matchen.

Meander och Billander målskytter.

Meander vinner MODOs poängliga kommande säsong ganska enkelt är mitt tips.

I MODO saknades Magnus Svanberg, Joakim Mattsson och Victor Hedman.
Kommentera

Martin S:

Domaren, som hade ett vackert efternamn, hade i alla fall hybris. Kom spelare för nära varandra åkte de ut. Det värsta är väl att det kommer se ut på samma sätt i ES i början. Tragikomiskt, på något sätt.

Kommentera

Martin S: Nä, jag vet ju ingenting om juniorhockeyn i Ö-Vik. Jag är ju från Sollefteå. Själv hoppas jag att det inom några år kommer en mycket bättre Kristoffer Nyberg inom Modos led. Fast det kan man ju inte saluföra. Om han blir bäst i sharken så får man ju vara stolt ändå.
Kommentera

NuMo:

Hur blir det med den tuffingen Dahlberg eller vad han hette! Är han med i A truppen ?
Kommentera

mattias - 74:

Än så länge, ja. Jag hoppas att han får fortsätta där, men mest troligt kommer han väl alternera mellan A-laget och J20.

Kommentera

Poffa:

hade inte han nåt slags rekord i utvisnings minuter för juniorer i en match eller nåt sånt ??
Kommentera

mattias - 74: 194 minuter hade Dallas ifjol. På detta kom han på en tredje plats i utvisningsligan i J20, Niclas Andersén i Leksand hade 214 och Thomas Larsson i Sheleftyou 223.

Dahlberg gjorde en assist då ett Sverige J20 vann med 4-0 i Borlänge.
Kommentera

Martin S:

ok! Han är rätt stor för sin storlek också! Tror han kan bli en ny Per Ledin ja =)
Kommentera

mattias - 74:

Stor för sin ålder skall det vara =)
Kommentera

mattias - 74: Till skillnad från Per Ledin så är chansen överhängande att han är gammal för sin storlek också.
Kommentera

NuMo:

haha
Kommentera

Då var det dags för J20s seriepremiär.
Jag tycker det ser bra ut när man läser nyheten på Modohockey.se.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=2600&rows=1

Vi ses 19.00 i Arenan.
Kommentera

Frisco: Enl Swehockey så är det något annat lag som gör era mål, Nodo..
Kommentera

65selander: Jag var och kollade på matchen. Jag såg 8 mål av Modoiter.

Trevlig tillställning. Almtuna kassa. MoDo lekte.

Domare Skoglund blåste för allt i första perioden. Sen ingenting. Lustig randig den där.
Kommentera

Frisco: Kollade Timrå-modo i Kramfors.Domaren där var bland det sämsta jag sett!Lindkvist tror jag han heter.
Kommentera

Dags att gå ner till Arenan. Match mellan MoDo och Almtuna idag igen. Nedsläpp 13.00.
Kommentera

« · 689455 · »