Gurra88:
"det är just det ni är så dåliga på , att få dom att ta nästa steg."
Det är inte bara Modos ansvar att få dom att ta nästa steg, juniorerna själva har ett stort ansvar att driva sin egen utveckling och pressa sig att nå sin fulla potential.
Det låter på dig som Modo har slarvat bort flera Sedins,Näslund och Foppa genom åren. Du som har så bra insyn kan ju lista alla juniorer som Modo har lyckats slarva bort och som inte har fått chansen att bli riktigt bra spelare.
Gurra88: Ja, men den har inte varit bra tidigare och därför kan du inte säga att vi är kassa. Det är först förra året och framförallt i år som juniorverksamheten är så bra som vi vill att den ska vara.
När det gäller att ta tillvara och utveckla talanger törs jag säga att vi har rätt bra statistik. Bara de kommer fram så...
Gurka69, Hugga: Tror ALLA har förstått Edra synpunkter, v v återgå nu till Er bok, återkom om ni har nåt HELT nytt o intressant att diskutera,
HEJDÅ!!
J F K: Hur förklarar du värvningen av finnen om man är så nöjd med Byström. Du hör väl det ologiska i att Byström hellre spelar i Allsvenskan om han har bra med istid i elitserien. Nu hade han inte det på slutet och Modo valde att satsa på Hägg, även att båda givetvis borde vara med. Byström har säkert hört om planerna om nyförvärv och insåg att han skulle hamna ännu längre från topp 6.
Det som är jobbigast för dig är att Byström inte är självskriven så som ni snackat upp honom. Löjligt att du inte kan inse att du har fel bara. Som sagt, Hugevarning
Bad_Brett: Men allvarligt, håller du inte något högre nivå?
Ja, men Byström lämnade för att han var petad, inte för att han var självskriven i laguppställningen. Cody skulle givetvis aldrig kommit hit om han visste att Brynäs hade stoppat honom när NHL drog igång.
Byström kan bli bra, men Modo väljer att värva en finne istället.
Vad har alla dessa importer gjort för skillnad i Modo? Inte speciellt lyckat.
Ni får tycka precis som ni vill, så även jag. jag tycker Modo är skrämmande usla på att ta till vara på sin juniorverksamhet.
Gurra88:
Det är väl en väldigt logisk jämförelse? Alla var ju helt inställda på att han skulle stanna hela säsongen, ända tills Cody blev olycklig när NHL drog igång. Brunäs var sedan snälla och lät honom lämna.
Det är intrycket jag har fått när jag har läst i Brunäsboken.
Gurra88:
Nu är det ju så att det inte enbart är prestationerna på isen som räknas. Om en spelare sitter och surar i båset för att han inte får spela tillräckligt mycket och vädjar om att få bli utlånad, finns det inte mycket Näslund kan göra.
Det är ju ungefär som om jag skulle säga att Cody Franson inte var självskriven i Brynäs, för annars skulle de aldrig ha brutit kontraktet med honom.
På tak om nåt helt annat, nån som vet varför Brynäsor får vara med här på HS? När de inte kastar skit på sig själv, sina medsupportrar, sitt lag eller de som styr sitt lag. Då kastar de skit på andra.
Det känns som att Brynäsorna har straffat ut sig själv i flera år men ändå får de fortsätta.
Gurra88: Juniorlagen leder sina serier? A-laget kommer gå till slutspel?
Eller måste man få fram en ny Peter Forsberg och vinna Elitserien med 103p innan det räknas som bra?
Gurra88: Förstår inte varför ni har lagt ner era juniorlag? Ni som fick så bra utdelning av den för nåt år sedan. Och nu har ni inget? Era juniorlag åker runt och får stryk vart man än visar upp sig.
Hur gick diskussionen innan ni la ner er juniorsatsning?
Berka: Haha..De åker in och ut ja? Men Modo värvar hellre en finne för att ge sina talanger chansen Lägg ner er juniorverksamhet och spara pengar till nya utländska värvningar.
Redigerad kommentar
Rytter: Precis. Det är ju jättelätt för Gurra, som säkert inte sett en enda juniormatch med Modo den här säsongen, att sitta och säga att vi inte släpper fram juniorer. I realiteten spelade Byström regelbundet tills han blev utlånad och därefter har Hägg fått en hel del chanser. Gunnarsson har spelat väldigt mycket och Modo satsar på Ullmark i målet istället för etablerade Alsenfelt. Fler har fått chansen, men inte riktigt imponerat på Uffe.
Vi har nog aldrig haft en tränare som var så dålig på att ge juniorer chansen som Pelle Bäckman. Då är Uffe faktiskt betydligt bättre. Under Bäckmans tid etablerade sig förvisso tvillingarna Sedin, men de var ju så bra att ingen kunde missa dem.
Nåväl, jag tror dock att man inte ska ha för stora förhoppningar på juniorer i Modo den här säsongen, utan det är framförallt från och med nästa säsong vi kan räkna med att ha en stor kull att plocka ifrån.
Sedan tycker jag att Modo även gett många chansen som inte tagit den. Molinder, Hellström och många andra fick mycket speltid, men lyckades ändå inte bli någon stjärna. Det har helt enkelt varit lite för dåligt med talang i juniorlagen.