1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

J-20

« · 309638 · » Till forumet

Sv: J-20
Frisco:

Vi väntar dock fortfarande på stora strut-testen på Kempis målburar, kan man få beställa Werners #203, alt: #204, 205...till på torsdag kväll?
Kommentera

Björn VII:

Torsdag? Jag hoppas de kommer redan på tisdag mot de insnöade norrbottningarna. Sedan kan han få göra 206 0ch 207 mot Timrå.
Kommentera

Poffa:

Jaja, huvudsaken är att det blir ett hat-trick mot de numera dresserade på torsdag, minst.
Kommentera

Björn VII:

Ähh, jag nöjer mig med att Werner gör ett mål mer än vad Timrå gör.
Kommentera

Poffa: Ännu har inte snön kommit till oss.Men den lär nog komma.
Kommentera

Björn VII: Ska jag vara ärlig och det brukar jag ju för det mesta vara. Jag känner mig faktiskt mer vild än tam för tillfället. Undrar vad det beror på? Fast på torsdag så blir jag hemma, jag orkar inte med att sitta fast i bilköerna i timmar. Vi får väl se vem som har dresserat vem när tjockholmarna har sjungit på sista versen!
Kommentera

mike:

Gott hemmastannande, själv tänkte jag göra som du senast: utnyttja rinksite-vinst och förlusta mig med livehockey, för mig blir dock skillnaden att det blir resultat-tavlan som förkunnar ett allt mer avslaget gläfsande från Medelpad.

Ska se om man inte kan få gå och bli TV-stjärna också, vad säger du om en type-casting på mig som:

"Den nyanserade och smått disträ-e MoDo-supportern med två ögon"?

(Nakenhet vid önskemål)
Kommentera

Björn VII: Jo du skulle nog säkert kunna göra allt för att få stå i ramljuset under en kortare period av ditt tråkiga modo-liv. Förrseten så skrev jag häromdagarna en liten krönika inne på tik031:s hemsida alltså om just detta med dokusopor! Percys pågar tycker jag är ett lysande exempel på hur korkad man igenkligen kan vara för att ens komma på tanken till att producera en sådan usel dokusopa.

Och jag vidhåller även att de flesta av deltagarna i dessa serier ger ett korkat intryck och strävan efter att få stå i rampljuset har inga gränser. Men det är klart de får ju kränga grogg nästan ett halvår efteråt mot skapligt pröjs.

(Angående din nakenhet så tycker jag det räcker med den patetiske Jan Banan i toppsåpan Farmen.)

Annars så är väl Farmen en utav de bättre produktionerna som är igång för tillfället. Jamenar vilken förnedring utav golvmoppen fick inte Jan Banan i tvekampen sist. "Res dig upp och bete dig som en man" Men som lång-janne sa innan han fick lämna in; "Har ingen lyckats knäckt mig psykiskt under mina 52 år hittills så lär inte dessa människor heller lyckas." Jajasäjdådä ja, Där ligger Janne banan på det stampade jordgolvet och blir totalt förnedrad inför omvärldens alla lystna ögon. Snacka om korkad människa! Men som sagt så får ju även han kränga grogg gratis i minst ett halvår efter såpans slut!
Kommentera

mike:

Hmm...jovisst kommer det att bli svårt att kapa åt sig ett stycke rampljus under de närmaste åren av MoDo-supporterskap, så det gäller att skapa sig en unik profil. Prognosen ser ju i det närmaste ut som att vi kommer att ha en tillväxt i supporterskaran i klass med bakterietillväxten hos ett genomsnittligt korvbods- f'låt skithusdörrhandtag i någon sån där medelpadsk hall.

Go'natt på dig och vårda relationen med NuMo som det ryktas om både till h-höger och vänster...
Kommentera

Björn VII: Jag hatar rykten - nattinatti&sovgottpåresjälv och även ni andra också för den delen.ZZZZzzzzzZZZZZZzzzZZZZZZZäta - knävelborrarnas kung ZZZzzzZZZZzzzZZZZ
Kommentera

Kempehallen idag 13.00 MODO Hockey - Mora IK.

Dags att åka dit nu och fh se ytterligare en hemmaseger.
Det ryktas att Husum-Jocke ska gå på linjen i Kempis idag. Det kanske är för att han ska få lugna ner sig efter gårdagen då jag kan tänka mig vilka problem han hade i Timrås Trälada med att försöka hålla i spelare efter 0-3 målet:-)
Kommentera

Frisco: Skall du inte till Husum???
Kommentera

Salle: Hockeyn fick gå före.

MoDo - Mora 4-1.
Kommentera

Det finns en zipfil på ca 5mb med bilder från gårdagens match mellan Modo och Mora på adressen www.frisco.se/modomora.zip

Skynda er dit och hämta bilder. Tacka gärna=)
Kommentera

Frisco:

Tankar... Tackar...
Kommentera

De gläfste i en halv match, gjorde två mål på fyra skott i första perioden, ökade på till 4-0 i andra, tvingade fram ett målvaktsbyte...men sen var det dags att rycka i TIK-kopplet som a-laget tydligen har förlagt.

35.41 4 - 2 EQ MODO 31. HANSSON, Emil
(9. BRANCALION, Mikael)
29.17 4 - 1 PP1 MODO 41. HEDMAN, Oscar
(9. BRANCALION, Mikael)
Kommentera

Björn VII: J20-hockey mitt i allt, härligt. Eller förresten. 20 minuter kvar till härligheten, för visst vänder ynglingarna detta?
Kommentera

Frisco:

Jo, det gäller att alltid hitta ljusglimtarna, sen kanske det råkar surfa förbi någon a-lagstränare här som vill ha nya namn som vill spela hockey i hans lag.

Jag vet att det utövas mycken annan sport ikväll, men den här gästboken hoppas jag ändå att den får vara en fristad från sådant.

Grattis till att du passerat ditt kiloinlägg f.ö.
Kommentera

Björn VII: Nu står det 5-2. Men Timrå har inte gjort nåt mål.
Kommentera

Frisco: Nu verkar de har korrigerats, annars har det sett lite mystiskt ut. Lillalördag hos protokollföraren,typ.
Kommentera

Lumber Jack: 5-3 nu. 9 to go.
Kommentera

Frisco: 5-4...
Kommentera

Lumber Jack: 5-5
Kommentera

Frisco: 5-5 med målisen uttagen .
Kommentera

Frisco:

They score! They tie the hockey game! The place goes wild!
(Nåja på det sista, men så lät det i filmen du inte fick se iaf)
Kommentera

Björn VII:

Nu är det straffar och rafflande. 1-0 till de våra efter 2 omg.
Kommentera

Björn VII: och där var vinsten klar på straffar. Lillebror Johansson avgör
Kommentera

Lumber Jack: Vad var det jag sa:-)
Kommentera

MODO vinner skotten med 38-20...
Kommentera

Lumber Jack:

Och det är slut - Hedman sätter andra straffen.

För de som inte förstod vad jag pratade om så hade jag försökt rekommendera en film för Frisco tidigare under kvällen på WHA:s hemsida:

www.worldhockeyassociation.net
-->Video
-->#6 Aeros vs. Jets highlights.

Som med lätthet spöar MoDo vs. DIF '98 som "skandalmatch". Synd bara att det inte var vinstmålet som MoDo gjorde med några sekunder kvar, då hade det väl inte ens funnits några skandalämnen, bara en bruten klubba och en omspolad is. Sånt som händer i slutspel.
Kommentera

Björn VII:

En lillebror avgör för storebror mot lillebror, poesi.
Kommentera

Martin S: Varför en ny tråd?
Kommentera

Frisco: Bra fråga..Håller med dig om att det var onödigt.
Kommentera

Man får gratulera till segern. Ganska rättvist, men trist att förlora efter en ledning med 4-0.

Den stora skillnaden fram till 4-0 var målvakterna. Er målis hade förmodligen inte en av sina bästa dagar, förmodar jag.

Vår Öhrling gjorde en riktig tavla när han släppte in det 4:e målet, annars var han riktigt bra.

#9 i MoDo var en kul snubbe att titta på, framförallt i 1:a perioden.
Kommentera

Hälge: Annars var det en bra match?
Förrutom Hedman, Brancalion, Johansson, var det nån annan som såg bra ut denna afton???
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag kan inte spelarna, men jag tyckte att MoDo var bra överlag och det var en bra match, tycker jag. Hög fart och 2 bra målvakter (efter målvaktsbytet).
Kommentera

Mikael Öberg har idag skrivit på för Djurgårdens IF där det är tänkt att han ska spela J20 SuperElit.

Rahm, Dahllöf och numera Öberg. Det börjar bli många ex MODOiter i Stockholm.
Kommentera

Vad har hänt med swehockey? Ligger hela sidan nere? J20s match nere i Gävle bör vara slut för länge sedan.
Kommentera

Martin S: Service=tjänst som ställs till förfogande Unavailable=omöjlig att få tag i

:-) Äh får hoppas det kommer igång snart.
Kommentera

Martin S: Brynäs IF - MODO Hockey 3 - 2 (2 - 0, 1 - 1, 0 - 1) Live
(J20 SuperElit) Final score
Kommentera

Frisco: Småttingarna fixade biffen utan lotteri. Alltid något... :-)

För er med abstinens: AIK-Löven nu på TV4+.
Kommentera

Jag fattar inte, dom vissar AIK - Löven på TV men inte RBK-Växjö.
d va ju en mykket större match med den publiken å allt
Kommentera

Huge: Modo klarade ju av att halvvinna mot Brynäs igår också utan lotteri.
Kommentera

Modo - Djurgården 5-4

Dålig match, bra utgång.
stats.swehockey.se/online/35/97011150_top_default.htm
Kommentera

Frisco: Roligt att Hedman fortsätter att producera. Två nya poäng för totalt 16 och bara två poäng upp till rekordet. Passningen fram till 4-2 målet var nästan Lars Jansson klass..
Kommentera

Martin S: Kul med vinst. Men dåligt spel av Modo tycker jag. Virrigt i försvaret. Djurgårdarna fick öppen gata flera gånger. Starkt att vinna.
Kommentera

Martin S:

Roligt att du börjar se upp till Lars Janssons passningsspel.

Såg en del av A-lagets träning i dag, Salle saknades.
Ganska högt tempo och kamp i övningarna. En finsk back som börjar på H hade full koll på Wennerberg, han kom inte till något avslut. Dessutom hade H ett leende på läpparna flera gånger.
Pirro uppmanade Tobbe och Hedlund att plocka puckar efteråt, men de stack ut och lämnade jobbet till Gästrin och Milo, som var inne längst och körde extra skridskoåkning.
MJ stod kvar i avbytarbåset efter träningen och snackade säkert i 20 minuter med någon, han fick sedan stå inne på isen vid båsdörren tills alla flickspelarna kommit in, innan han kom ut av isen.
Kommentera

Frisco:

Flest mål vinner!
Kommentera

Lumber Jack: Där har vi en sanning. Tempot i juniormatcherna är hööögt och det saknas inte målchanser. Mycket sevärda matcher.
Kommentera

kärran: Jag kan tro att Tobbe & Hedlund fick smita pga nåt slags jippo i gallerian, vid 13-tiden, tillsammans med 2*Öberg och Warg. Dom stod och samtalade vid utgången för att sedan ta eskalatorn upp en våning. Wennerberg satt strax efteråt på Restaurang Torget och mumsade på något tillsammmans med en kopp Java.
Kommentera

« · 309638 · »