1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508028 inlägg · 4106 ämnen

J-20

« · 344188 · » Till forumet

Sv: J-20
Salle: *host*stalker*host*
Kommentera

knaskamilla: Den som sa det hon var det som man brukar säga.
Men jag såg inte dig i närheten trots att J. Öberg gick på stan. Är du sjuk eller nåt? :-)
Kommentera

Salle:

Ingen hade talat om för mig att han var där! Eller, vänta, få se... Sjuk är jag inte. Däremot är min dator det. Fy fan.
Kommentera

Mot Kempis och MoDo - AIK.
Kommentera

Frisco: MODO ställer upp med samma lag som igår med den ändringen att Westlund står i målet.
Kommentera

Salle:
Att gänget fikade på Caféet Blåbär, vet jag. Mötte Enström på fiket, så jag frågade varför de inte gjorde som Pirro uppmanade dem att göra. Han svarade att det är de två som är sist inne på isen som får ta jobbet.
Lite orättvist kan jag tycka, när det är killar som bara "tränar" skridskoåkning.
Kommentera

Se "juniorhockey-forumet" för matchrapport mot Frölunda idag för Ove Westrins adepter.
Kommentera

Dags att åka till Kempis och dagens J-20 match mot Södertälje Sport (som de gamle säger). Matchstart 13.00

Ska bli kul att se Almtorp i J-20 idag.
Kommentera

Frisco: Det blev en snarkmatch där tyvärr den fd. Järvedsmålisen i Röd tröja inte hade en av sina bättre dagar. 1-6 tror jag.
Kommentera

Frisco: Synd. Det börjar nästan bli komiskt dock hur skadorna har spridit sig ner till juniornivå nu också.

2 centrar, Nicklas Johansson och Andreas Bylin var tvungen att lira back idag i J-20, och flera var borta..

Ännu värre var det i J-18, där lagets 3 bästa backar är borta plus landslagscentern Andreas Molinder och en annan center Keranovic.
Man har plockat in 6 88:or där för att fylla i. De har ändå lyckats att ta poäng borta mot Brynäs. De spelar sd just nu.

En en allmän kollaps i MODO?
Kommentera

AudibleGiraffe:

Och jag som stod och sa att J20:s problem var att de hade för få spelare på skadelistan... Var det därför de bara ställde upp med tre femmor och inget extra, alltså?
Kommentera

knaskamilla: Jo precis. 3 backar är borta, och då räknar jag iofs Hedman som lirar elitserien och inte skadad. DESSUTOM är J-18:s tre bästa backar borta också, Olsson, Selin och Öhman, som annars hade kunnat spela säket nån av dem. Jaja.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Det kanske förklarar SSKs många (var det många? Det kändes i alla fall som många!) frilägen idag, då... Annars tyckte jag nog att de hade en chans att komma ikapp målmässigt ett tag, men eftersom de inte gjorde några mål när de hade tryck så sket ju det sig.
Kommentera

AudibleGiraffe: Förresten, fick Hellström någon speltid i J-20 laget...fick han det...jag tycker då i varje fall att han borde ha fått förtroendet att spela. ;P
Kommentera

Paddan:

Undrar du om han fick speltid idag så är svaret ja. Han lekte Sedinare ett tag, det var kul att se.
Kommentera

knaskamilla: Det varade i 10 sekunder av 3600.
Kommentera

Frisco:

Jag skulle säga närmare 20 sekunder.
Kommentera

knaskamilla:

Vart kan man hitta det omtalade Sedinmålet? Det från inatt, alltså.
Kommentera

Vallin:

Det har jag ingen aning om. Varför frågar du mig??

scim:

Nej, det är jag inte. Femton då? ;) Nåväl. Jag ska sluta gå på J20-matcher. De förlorar bara när jag är där.
Kommentera

På tal om J20 och ironi - tror ni att killen i länken var seriös när han svarade på frågorna om intresse och musiksmak?
Kommentera

knaskamilla: Hehe. Också, Intresse; Trädgårdsodling...
Kommentera

Nu är det snart dags att åka till Kempis för att se Modo - Rögle.
Kommentera

Frisco: Nu har jag kommit hem från Kempis.
Kommentera

Frisco: Bra match?
Kommentera

AudibleGiraffe: Tuff och hård match. Mycket fult spel med klubbor från Skånskt håll. Väntar med spänning på en rapport från Martin S:-)
Kommentera

Frisco: Japp även jag :)
Kommentera

Frisco: Han är nog på J-18 nu. Orkade du inte stanna och titta ytterligare en match???
Kommentera

AudibleGiraffe: Nej det fick räcka med en match. Ser att J18 leder mot Bajen med 2-0.
Kommentera

Frisco: Oturen fortsätter att grina MODO i ansiktet. Berg fick kliva av i mitten av första med befarat nyckelbensbrott. Andreas Byhlin fick kliva av efter andra med ett brutet finger och Sebastian Håkansson skadade foten i anfallet som gav straffen i slutet av matchen. Tur att det är en hel vecka tills nästa match.

MODO spelade mycket bättre igår. Blev besviken på Palm som verkar helt ha stannat i utvecklingen, han gjorde dock en fin framspelning till Rögles första pyts.
Kommentera

Martin S: Berg så ut att ha väldigt ont när han klev av. Själva tacklingen han fick när han gjorde illa sig såg ut att vara juste men antal skär på Röglespelaren var nog ca 20.
Kommentera

AudibleGiraffe, Martin S: 5-3 till Modo J-18 mot Hammarby efter 2 perioder. #39 Hellström har gjort 4 assist. Tufft att dubblera tycker jag.
Kommentera

Frisco: De vann tillslut med 8-3 där Mattias Hellström gjorde 1 mål och 4 assist = 5 poäng. Inte illa. Speciellt eftersom han lirade J-20 mathcen också.
Kommentera

MODOs laguppställning mot Luleå idag. Luleå ställer upp med två 83or och Johan Fransson.

11. MOLINDER, Andreas
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

28. SJÖLIN, Mikael 23. EDBLOM, Pär 37. ALSTERGREN, Oscar
3rd Line 38. LUNDSTEN, Gary 8. BERG, Daniel

--------------------------------------------------------------------------------

9. BRANCALION, Mikael 39. HELLSTRÖM, Mattias 22. ENSTRÖM, Tommy
2nd Line 34. WARGH, Tommy 32. VIKLUND, Tobias

16. JOHANSSON, Nicklas 24. ANDERSSON, Jesper 19. BROMAN, Erik
1st Line 4. ROSENQVIST, Marcus 41. HEDMAN, Oscar

Goalkeepers 15. ÖHMAN, Robert
1. WESTLUND, Jonas
Kommentera

Martin S: De använder sig av Jonas Johansson ifrån a-laget också.....

Kom igen nu Norrbottningar...
Kommentera

AudibleGiraffe: 44.19 2 - 3 PP1 MODO 39. HELLSTRÖM, Mattias
Kommentera

J-20 Luleå - Modo 2-3 slut. Alltid kul när det goda vinner över det onda.
Kommentera

Frisco: Härligt Hella!

Hedman gjorde en poäng också vilket gör att han nu har 18 poäng, och tangerar samam rekord som Johan Agu hade som b-junior och back. Skillnaden är ju att Hedman missat en drös matcher pga sitt spel i elitserien....
Kommentera

AudibleGiraffe: Det är det jag alltid sagt, talang lönar sig inte. Otack är världens lön.
Kommentera

Tobias Viklund och Mattias Hellström spelar med J20 idag mot HV71. Matchstart 11.30 i MoDohallen.
Kommentera

3 poäng för J20. Vinst igår mot HV med 7-4 och förlust idag mot Frölunda med 2-6. Siffrorna i dagens match ljuger lite. Matchen var jämn fram till Modos första utvisning efter 51.02 in i matchen då VF gjorde 2-4. Före det hade det fulspelande VF haft 7x2 + 1x10. Men det är väl så att snälla pojkar inte vinner några matcher!?
Kommentera

MIF - MODO 1-1 efter 2 perioder. 31-10 i skott till Skauningarna.
Sedan: 45.41 1 - 2 PP1 MODO 17. DAHLBERG, Johan
(11. MOLINDER, Andreas)
Kommentera

6 poäng blev helgens J20-resultat för Modo:

2004-11-20 15:30 Rögle BK - MODO Hockey 2 - 5 ( 0-0, 0-3, 2-2 )
2004-11-21 12:00 IF Malmö Redhawks - MODO Hockey 1 - 2 ( 1-0, 0-1, 0-1 )
Kommentera

1-0 till Djurgården redan efter 26 sekunder av spelaren som en gång i tiden rankades som bästa 85a efter Robban Nilsson. Micke Öberg från Härnösand som gjorde två säsonger med MODO innan han flyttade söderut.
Kommentera

J-20 rockar!

50.16 5 - 4 EQ MODO 28. SJÖLIN, Mikael
(34. WARGH, Tommy)
49.40 4 - 4 EQ MODO 28. SJÖLIN, Mikael
(12. EDLER, Alexander)
48.10 3 - 4 EQ MODO 11. MOLINDER, Andreas
(22. ENSTRÖM, Tommy
6. ÖMAN, Niklas)
46.37 2 - 4 EQ MODO 17. DAHLBERG, Johan
(39. HELLSTRÖM, Mattias)
Kommentera

53.58 6 - 4 PP2 MODO 23. EDBLOM, Pär
(6. ÖMAN, Niklas)
Kommentera

Frisco: 53.58 6 - 4 PP2 MODO 23. EDBLOM, Pär
(6. ÖMAN, Niklas)
Kommentera

59.30 7 - 4 EQ MODO 22. ENSTRÖM, Tommy
(11. MOLINDER, Andreas
25. NILSSON, Johan)
Kommentera

MODO Hockey - Djurgårdens IF 7 - 4 (0 - 2, 1 - 0, 6 - 2)

Hyfsat att vända 1-4 till 7-4 på matchens sista 13 minuter och 23 sekunder.
Kommentera

Frisco: Ny match imorgon kl 1300 mot LHC.
Kommentera

Modos J20-krigare vann igår borta mot Leksand i LRF-hallen med 6-4.

Klockan 13.00 idag är det match mot Mora i Smidjegrav, Mora Ishall, FM Mattsson Arena eller vad den heter.
Kommentera

« · 344188 · »