1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

J-20

« · 512285 · » Till forumet

Sv: J-20
Frisco: Är det nu man skall säga Lillebror?

Vad tror du om samma siffror på Tisdag. Borde ge bra odds på just oddset.
Kommentera

Salle: Eller så säger man att det var tråkigt att man inte fick möta ett lag med fullt manskap. Om det stämmer det som stog på swehockey...
Kommentera

Hälge: Äh, typiskt en tikare att komma med såna helt irrelevanta bortförklaringar. ;)
Kommentera

Paddan: Ja, men jag måste ju komma med något och har jag inget bättre, ja då kommer sånt här istället.
Kommentera

Hälge: Förresten, hur gamla målvakter har ni egentligen i J-20 laget? Är det inte lite gammalt med en nestor i mål?
Kommentera

Hälge: Ja när lilebröder inte kan hävda sig så kommer det antingen (ofta dåliga) bortförklaringar eller så springer dom till mamma... :-)
Kommentera

Paddan: Tydligen så hjälpte det inte iaf...
Kommentera

Salle: Har hört talas om det. Hemskt.
Kommentera

ADHrian skryter att alla VFs (3) elitlag är klara för slutspel.
Hur är det med våra junislag? J-20 antar jag är klara men J-18?
Kommentera

Salle: Läste nånstans på officiella att alla fem lag (a-lag, dam, j20, j18 och ??) var klara för slutspel.
Kommentera

Salle:

Alla fem av våra representationslag, A-laget, Damlaget, J-20, J18 och U-16 är i slutspel.
Kommentera

Poffa:

Är det fastslaget spelort för "slut-slutspelet" i U16? Jag lyckas bara hitta en pdf-fil som säger "Region Norr". Vanligen skulle jag ta det som att region norrs representant också tar på sig arrangemanget. Inte heller "kvartsfinalgruppspelet" hittar jag någon snabb info om var det spelas.
Kommentera

Nalle Sjuh:

Jag har ingen aning. Möjligtvis kan Martin Sedin räta ut frågetecknena åt oss.
Kommentera

Poffa:

Inte meningen att peka ut dig som en brist på information, du bara stod sist i tråden. My bad :-)
Kommentera

Modo - Luleå 5/3 16.00

Modos första backpar
41. HEDMAN, Oscar
32. VIKLUND, Tobias

Ja det får räcka så. Ska bli kul att se Luleås Berguv. Är han en sån bra målvakt som det sägs?
Kommentera

Frisco:

Ni har tur som får åka på J20. Själv så skall jag på 30-årsfest. Iofs inte helt fel det heller. En utförlig rapport vill jag dock se från matchen. Något att läsa i natt när man kommer hem.

Trevlig kväll på er alla.

Kommentera

Poffa: Text eller bild?

Trevlig afton själv.
Kommentera

Frisco:

Både och, helst.

Kommentera

Jaha då blir det till att åka till Karlstad imorrn ska bli roligt nån mer som ska dit?
Kommentera

Poffa: En stenhård tillställning där Modo vände och vann. Berguv i Luleå en lugn målvakt men hängde inte med när Hellström slog in 1-1 köksvägen. 2-1 målet var ett klappklappmål av Per Edblom (57.50) som slog in pucken från 2 dm efter förarbete av Dahlberg och Wargh. En pinne imorgon mot SAIK så är andraplatsen efter de forna cowboysen säkrad.

modorules: Ingen J20 imorgon i Karlstad inte;-)
Kommentera

Frisco: jag mena a-laget
Kommentera

Frisco:

Tack för kommentarerna. SKönt med vinst, tycket Abbe också det?

Matchen senare i dag tänkte jag försöka se men frågan är väk om man är nykter nog för att ta bilen till Kempis. Helt klart är i alla fall att jag under lördagskväöllen hittade den ultimata festlokalen i Övik. FV:s nya klubblokal är underbart belägen med sanslös utsikt och den är helt perfekt för festerm ed 20-30 personer.

Kommentera

Poffa: Självklart tyckte Abbe det eftersom han applåderade gladeligen när Modo gjorde mål + efter slutsignalen.
Kommentera

Frisco:

Dagens match för J20 slutade med en klar seger. Man vann med 5-1 mot SkAIK, efter att ha legat under med 0-1 efter första. Matchen var en stökig tillställning, det vittnar om inte annat de 112 utvisningsminuterna om.

Detta innebar att MODO säkrade andraplatsen i J20 superelit, om jag har förstått det hela rätt.

Kommentera

Poffa: Du har förstått rätt, Poffa. Grattis till både dig och Modo J20.
Kommentera

MoDo-PATTE: J20 börjar imorgon borta mot Huddinge. Sen hemma lördag och eventuellt på söndag.
Kommentera

Modo ställer upp med följande lag i kvällens kvartsfinalmatch borta mot Huddinge.

Goalkeepers
29. KÖNIGSSON, Christopher
15. ÖHMAN, Robert

1st Line
32. VIKLUND, Tobias
41. HEDMAN, Oscar

28. SJÖLIN, Mikael
39. HELLSTRÖM, Mattias
10. ÖDMARK, Patrik

2nd Line
12. EDLER, Alexander
34. WARGH, Tommy

22. ENSTRÖM, Tommy
23. EDBLOM, Pär
25. NILSSON, Johan

3rd Line
2. OLSSON, Mattias
38. LUNDSTEN, Gary

24. ANDERSSON, Jesper
11. MOLINDER, Andreas
37. ALSTERGREN, Oscar

4th Line
27. SJÖDIN, Niklas
40. WALL, Hampus
Kommentera

Frisco:

Och linjeman är Weinis.
Kommentera

1-0 till Huddinge nu
Kommentera

Treanollanu.
Kommentera

När spelas returen mot Huddinge? Nu på lördag 19/3?
Kommentera

el corazon:

2005-03-19 16:00 MODO Hockey - Huddinge IK Kempehallen

Eventuellt
2005-03-20 13:00 MODO Hockey - Huddinge IK Kempehallen
Kommentera

Frisco:
Tack för den upplysningen!
Kommentera

Mot Kempis och kvartsfinalen mellan MoDo och Huddinge.
Kommentera

2-1 till MoDo efter 1.50 i förlängningen. Huddingefolket visade intelligens, både i båset och på isen. Rättvis seger, för övrigt. Imorgon gäller det...
Kommentera

knaskamilla: Visst var det rättvist, men att ha tio minuter pp i rad utan att göra mål är inte bra. Hoppas på skärpning i målskyttet imorgon.

Men som sagt, underhållande både på läktaren o på isen...
Kommentera

AM:

Jo, du har rätt. Tro fan att vi alltid är så kassa i PP, när inte ens juniorerna klarar av att förvalta sina PP-chanser när de får dem...

PS. Hårt mellan Frisco och scim i pokern nu. 

Kommentera

knaskamilla: Nu är det inte hårt längre. Scim är en duktig turspelare. Stort grattis till honom.
Kommentera

Frisco:

Ja, man får väl gratta honom, även om det svider. :-)

Kommentera

Karlskrona har sin Rosenbom, Huddinge sin Rosenfjant (eller hur var det AM?).

Mot Kempis.

Uppkast/avslag 13.00
Kommentera

Verkar nästan som att vi kör samma stil på matchen idag som igår - 38-21 i skott, men 3-3 i mål efter full tid. Oh, spännande...
Kommentera

Tjoho...

64.234 - 3 EQMODO10. ÖDMARK, Patrik 
 (41. HEDMAN, Oscar)

Kommentera

knaskamilla: Härligt spännande matcher mot Huddinge i Kempis i helgen. Modo är ett bättre lag än Huddinge men visst tycker man lite synd om Huddingespelarna. Königsson får väl säga som Honken en gång sa: -Stolparna är mina bästa vänner.
Kommentera

knaskamilla:

Frölunda valde Leksand som semifinalmotståndare. Det innebär att MODO får Luleå i sin semifinalserie. Luleå var sämre placerade i grundserien och börjar därmed hemma i COOP Arena mot MODO på onsdag. Match två spelas i Kempehallen på påskaftonen klockan 13.00 och en eventuell tredje match spelas på påskdagen klockan 13.00, även den i Kempehallen.

De fyra lag som nu spelar semifinal är de fyra lagen som placerade sig bäst i grundserien också. Frölunda vann ju serien före MODO, med Leksand som trea och Luleå som fyra.

Kommentera

Match 1 spelas inte alls på onsdag, om man skall tro swehockey, den spelas på långfredagen. Dvs tre matcher på tre dagar.
Kommentera

Poffa:

Att de inte kan lägga matcherna när man är hemma... Lulingarna lär ju vara glada nu, de. Eller lättade?

Kommentera

Poffa: Vart står det långfredagen?
Kommentera

Frisco:

Det är märkligt det här. De har ändrat nu. Under stats.swehockey.se så stod det förut att det var speldagar 25,26 och 27. Nu är det ändrat till 23, 26 och 27.

Tittar man däremot under nyheter på www.swehockey.se så står det att speldatum är 23,25 och 26.

Kommentera

På modohockey.se står det att det är matcher den 23:e, 25:e och 26:e.

Där står också att J18 spelar sin första match hemma mot DIF i morgon den 22:a. För att sedan ha bortamatcherna den 26:e och 27:e.

"Vem skall man tro på, tro på, tro på när, tro på när det är så här..."

Kommentera

Poffa: Robert Lind i Kramfors?
Kommentera

« · 512285 · »