1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J-20 Kvartsfinal VF-MoDo

« · 1012442 · » Till forumet

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
4-3, Det va la gött de va lag gött de....
Kommentera

Satan. Precis då MODO blir fulltaliga gör Frölunda vinstmålet.

Match tre i morgon.
Kommentera

spAps: Batteriet till shinzas laptop verkar iaf ha kastat in handduken.
Kommentera

Poffa: Abbarns.
Kommentera

Poffa: Extra surt efter 2 bortdömda mål.
Kommentera

Poffa: Frölunda utan Jocke A, Lars Eller och Erik Karlsson imorgon. Undra om Bjuhr blir avstängd.
Kommentera

Martin S: För tillfället är det GA-MI på swehockey. Men de hinner ju ändra.
Kommentera

Martin S: Det är ju MoDo som är derabbat så Bjuhr får väl lira igen nån gång nästa år... :-/
Kommentera

Martin S: Match penalty ger automatiskt en match avstängning.
Kommentera

En spearing är nog såpass ful att det kommer bli MP. Men vem vet. Det är ju en bedömningssak som domaren kommer ta hänsyn till efter matchen om han ska rapportera eller inte.
Kommentera

FreddanVF: Spearing innebär väl inte per automatisk MP? Isåfall hade han väl fått det direkt?
Kommentera

Nu sitter jag i bilen och har hittat lite ström. Det var bara Frölunda i OT så det får väl anses vara rättvist att de vinner, men som sagt; vi fick 2 bortdömda och vid 3 av 4 VF-mål är hela laget på domaren och skäller. Timråfansen skulle kontrat med att vi alltid gnäller på domaren, jag anser att det fanns skäl till att ifrågasätta domaren. Vi får hoppas på annan domare imorgon, gärna en som inte snackar arbetargöteborgska.

Jag tror INTE att Bjuhr är avstängd imorgon. Utan Eller och nr 8 i VF så vinner vi. Nu måste jag bara fixa så att jag får åka dit och titta.

Bilder kommer under kvällen!
Kommentera

För övrigt så var hela VF på Svedberg efter det avgörande målet, såg helt djävla sjukt ut.
Kommentera

spAps: JAg skrev Att det vAr en bedömningssAk som domAren säkert Avgör efteråt om hAn skA rApporterA eller inte.
Kommentera

FreddanVF: Jepp, jag såg det. Men precis som du skrev så var den säkert såpass ful att det inte kommer råda några tvivel om avstängning.
Kommentera

FreddanVF: Med tanke på hur mycket åsikter som fanns om den där "spearingen" så skulle jag bli väldigt förvånad. Vi satt på rad 3 bakom Modos bås och snacket i laget var dessutom att det var en löjlig utvisning. Simon C-N var helt vansinnig över domslutet, vilket kanske iofs inte säger så mycket?

Långa stunder, framför allt i första och delar av tredje så spelar vi riktigt bra, och det var bara vissa spelare i VF som drog igång det hela. Kan bli en god morgondag.
Kommentera

spAps: Jag såg den inte, jag pratar om spearing i allmänhet. Att köra klubban i magen på någon som ett spjut har lika lite att göra på en hockeyrink som Holmqvists snyting på Rickard Wallin eller Wernbloms crosschecking för att jämföra. Eftersom han fick för spearing så har han ju träffat. Annars hade han fått 2+2 för försök till spearing.
Kommentera

FreddanVF: Kul att du tittade in förresten, när det stod klart att Frölunda gick vinnande ur det hela. Bättre sent än aldrig, eller nåja...
Kommentera

spAps: Hade helt missat att det var juniormatch. Undrade varför det var sånt drag i eran GB. Men fokus ligger ju än så länge på A-laget... just det ju ni e ju inte med längre...
Kommentera

FreddanVF: I morgon är ni utanför slutspel med både A-lag och A-jun.
Kommentera

Poffa: haha...
Kommentera

Poffa: Det skulle på nåt vis vara representativt för gårdagens cirkus i Frölundaborg.
Kommentera

Har Hockeymagasinet snott min liverapportering eller har både de och jag sjukt bra koll på händelserna? :)

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/19173.htm
Kommentera

audiblegiraffe: Smurf!
Kommentera

shinzawai: HM var givetvis på plats och såg matchen.
Kommentera

audiblegiraffe: Och en klockren analys hade de.

Någon som vet var jag kan lägga upp mina 20-ish bilder från matchen?
Kommentera

shinzawai: Jag vet bara ett ställe där man kan lägga upp filer i packat format men jag antar att det inte är något sådant du är ute efter.
Kommentera

Cyklob: Njäe. Eller jo, om det är ett smidigt ställe. Fileshack definierar jag inte som ett smidigt ställe.
Kommentera

Cyklob: Glömde länken

www.hockey.no
Kommentera

shinzawai: jo då det är ett smidigt ställe. Tror man kan lägga upp 30 meg max på en fil då allså.
Kommentera

Frisco: Tackar :)
Kommentera

Cyklob: Coolt! Då testar vi.

Bilder från J20 i länken nedan.

www.speedyshare.com/190613887.html
Kommentera

shinzawai: Funkade bra det där :), ladda ner dom nyss ska kika på dom nu :).
Kommentera

shinzawai:
Bra kvalutta på bilderna som vanligt från dig. Och du skötte dig hyffsat på livekommenteringen trots lite spelardyslexi och batteriproblem. :-)

Blir du våran länk till verkligeheten imorrn med? Med laddat batteri och spelarlistor tom???
Kommentera

Salle: Tyvärr blir det svårt imorgon. Påsklunch med svärpärona kommer i vägen. :)
Kommentera

shinzawai: Brännvin, brännvin!
Kommentera

MODOJohan: Gärna, men va? :)
Kommentera

shinzawai: Men påsklunch i mina öron är bara en ursäkt för att få dra ett par snapsar.. Hehe skämt o sido, men nog trodde jag att det var en självlarhet på bordet.
Kommentera

Både Erik Karlsson och Joakim Andersson spelar för Frölunda, Elias Bjuhr spelar också och är alltså inte avstängd till sist kan jag meddela att det är samma domare som igår.
Kommentera

Martin S:

26. LARSSON, Jesper11. WEBER, Tim37. VALLIN, Henrik 
 4th Line3. SIGNAL-BERGIUS, Martin28. ERIKSSON, Jonas 

43. RÖDSTRÖM, Axel31. JOHANSSON, Jonathan12. FORSBERG, Mattias 
 3rd Line5. PERSSON, Eric2. JONSSON, Markus 

15. ENSTRÖM, Thomas38. HOLM, Magnus9. CEDERBORG-NILSSON, Simon 
 2nd Line35. WESTIN, Jens33. ESPELAND, Stefan 

46. BJUHR, Elias17. MATTSSON, Joakim16. FORSBERG, Tobias 
 1st Line49. HÖGSTRÖM, Marcus41. HEDMAN, Victor 

Goalkeepers30. SVEDBERG, Niklas 
  45. BYBERG, Jens 
Kommentera

Salle: Verkar som om Bjuhr får vara med idag då. Innebär det att vår spearing-expert hade fel?
Kommentera

...och där gjorde sillstryparna 1-0.
Kommentera

Frisco: Dom verkar ha domarna med sig idag också. ja just ja det var ju samma som igår. Vart är Lundgren när man behöver honom.

03.051 - 0 PP1FHC14. ANDERSSON, Joakim 
 (33. ELIASSON, Simon)
Kommentera

Salle: Nu är det väl svårt att säga om de har domaren med sig efter 3 minuter och man inte sett situationen. Men med tanke på hur det var i går så kanske han bara fortsätter på den banan.
Kommentera

MorganaLefaey: Och vad du var seriös helt plötsligt då :-)

Klistra in en bild vetja...
Kommentera

Salle: Hahahaha. Jag ska se om jag hittar någon med Martin på.
Kommentera

MorganaLefaey: 2-0, game over? Känns som om det var igår man skulle ha vunnit. Ganska anmärkningsvärt att Jocke Andersson är med idag förresten.
Kommentera

MorganaLefaey: A-lagspelarna verkar göra susen idag med...

07.542 - 0 EQFHC14. ANDERSSON, Joakim 
 (7. LASU, Nicklas)
Kommentera

08.47 3 - 0 EQ FHC 24. GUSTAFSSON, Anton
(44. LARSEN, Philip
18. ANDERSSON, Theo)

Bengt.Åkes grabb har gjort mål också.
Kommentera

« · 1012442 · »