1150x200-modo-header2-kopiera.webp

J18

« · 1310757 · » Till forumet

Sv: J18
supertrött: En de går ju att se på eliteprospects genom att se hur många matcher de spelade de olika säsongerna. En klar fördel med dåtidens seriesystem var ju att det i MoDos läge var lätt att matcha in juniorer efter jul eftersom de som skulle ramla ned i kvalsystemet redan hade gjort det.
Kommentera

supertrött: Jag minns inte hur man matchade in Salle men det var egentligen först som senior 93/94 som han fick sitt genombrott med 23 poäng. På de två tidigare två säsongerna och totalt 53 matcher hade Salle gjort totalt fyra poäng.

Forsberg/Näslund/Wernblom satte något rekord på våren 91 med tidernas yngsta kedja i elitserien.
Kommentera

Wayne Gresky: Det minns jag med, samt att Näslund fick pröva vingarna först (var på den matchen).

Men hur matchade man in t.ex. Salle ?
Kommentera

supertrött: Forsberg, Näslund och Wernblom spelade ihop en del våren -91 om jag minns radiosportreferaten korrekt.
Kommentera

Poffa: Är det någon som minns hur man matchade in 73:orna ?

Att Näslund och Forsberg hamnade med Micke Hjälm efter ett tag minns jag men inte så mycket i övrigt.
Kommentera

Matchen slutade 11-1, som ni säkert sett. Hade Modo varit skärpta hade matchen slutat 20-1. Det är sån enorm klasskillnad mellan dessa två lag att det nästan är elakt att sätta dem i samma serie.

Jesper Persson fortsätter att göra mängder med poäng. Han är en grym avslutare och har ett vass skott, både slagskott och handledare. Han är över medel vad det gäller skridskoåkning. Men ingen speedkula, för den delen.

Han spelar inte speciellt fysiskt. Han jobbar inte stenhårt i defensiven, men är heller ingen som står och fiskar på offensiva blå.

Jag skulle gärna se att han får chansen att visa upp sig i A-laget. Tror han skulle kunna producera en del, men han bör få chansen i en producerande enhet istället för en undanskymd roll i fjärdekedjan.

Kommentera

Nikki Nine: Kanske nån annan kan lämna en mer utförlig rapport än vad jag kan efter 2/3. Jag tyckte Modo mest passade hela matchen. De var totalt överlägsna som sagt. Ett av Perssons mål var ett friläge där han fick passningen precis på blå. distinkt avslut i full fart mellan benen på målvakten. Ganska bra driv i skridskoåkningen såg jag i en del uppspel.

AM, Poffa!!! Berätta nu.

Kommentera

Poffa, Frisco m.fl: Vad kan ni säga om Persson förutom att han är en bra målskytt? Jobbar han hårt i alla zoner eller fiskar han? Är han fysisk i sin spelstil, är han snabb på skridskorna?
Kommentera

Frisco: Han satte ju bara ett mål till under matchen. 39 mål och 6 assist på 17 matcher är ju rätt coolt faktiskt, men är han verkligen så dålig på att passa?
Kommentera

Nikki Nine: Jo du. Jag var på plats och såg första 2 perioderna. MoDo totalt överlägsna. Totalt med 14 o.
Kommentera

36.06 5 - 1 PP1 MODO 52. PERSSON, Jesper
32.03 4 - 0 EQ MODO 52. PERSSON, Jesper
17.36 1 - 0 EQ MODO 52. PERSSON, Jesper

Haha.
Kommentera

Haha, de är för lustiga, någon "stig" blev irriterad och det blev en jävla fart =)
Kommentera

h o c k e y : smisk ska de ha ^^
Kommentera

popcorn: Det är faktiskt inte ok. Läxa upp dom.
Kommentera

modoprospects har även tagit bilden till sin nyhet från mitt facebook album, de är ganska fräcka de där killarna :p
Kommentera

NordaBoy:
Kanske var lite för ung för att ta steget till att bli självständig!
Bara hoppas att han kan komma tillbaka redan nästa säsong!
Kommentera

NordaBoy: Den artikeln borde nog ha gått genom skolfrökens granskande ögon innan den publicerades.

Roligast var nog: "Enligt Markus själv så skrevs aldrig något kontrakt, utan båda partner kom överens om att vänta lite med tanke på hur allt skulle urarta sig med Markus privata liv."
Kommentera

Markus Søberg lämnar modo och flyttar hem till Manglerud.
Kommentera

43.58 0 - 9 PP1 MODO 52. PERSSON, Jesper
16.20 0 - 4 EQ MODO 52. PERSSON, Jesper
10.33 0 - 2 EQ MODO 52. PERSSON, Jesper
Kommentera

Martin S: Det stannade vid 18-2, och i mittperioden blev det bara två mål. Det lustiga var att det stod 2-2 efter dryga fyra minuters spel, så matchen var helt jämn i början.
Kommentera

Målfest mot gamla CRIF, 10-2 och då är första perioden inte slut ännu. Öhman och Nyström har pytsat två gånger var. Jo, även Persson fortsätter att producera, ett mål så här långt.
Kommentera

Hyfsat radarpar som J18 har den här säsongen, Persson och Gunnarsson. Persson har gjort fyra pytsar idag i toppmatchen mot Skellefteå medan Gunnarsson har assist till alla fyra mål.
Kommentera

Icing-Ove: Jesper är tydligen namnet den här säsongen i plantskolan. Dessa åtta mål har ju dessutom kommit på drygt fyra perioder, godkänt snitt :)
Kommentera

Martin S:
Men vad f-n, den här Jesper Persson, nu tre kassar på 21 minuter mot Löven...8 mål på två matcher...

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Fem pytsar av Jesper Persson, godkänt facit :)
Kommentera

15-1 mot Vännäs. Bland flermålsskyttar finns Trettenes, Söberg, J.Persson.
Kommentera

Berka: Svårt att ge mycket av en rapport, det var mest ett lag på isen, det var 3 spelare som utmärke sig mer än andra

Markus Söberg
David Gunnarsson
Jesper Persson

Isak Edman i MoDo målet räddade 28 av 30 skott och gjorde ett flertal kvalificerade räddningar, med sina 193 så har han goda förutsättningar att bli en bra modern målvakt.

På backsidan är det väl ingen som sticker ut som en stjärna, dock är det jämnt bra backar och ingen som viker ner sig, Mattias Åhman från Härnösand var dock underhållande att titta på och överåriga Fredrik Sjödin har potentialen att bli en ny Tobias Viklund.

Söberg gjorde i princip vad han ville, smarta pass, sköt på mål, rundade, tunnlade och drog försvarare åt höger och vänster. Ett och i många fall 2 år yngre än motståndarna spelade han respektlöst och letade sig konstant till frilägen i likhet med Mattias Weinhandl.

David Gunnarsson spelar läskigt likt MZA, snabba pass, låååånga pass från egen zon som friställer medspelare på offensiv blå och helt sanlös på att hålla pucken, assisterade till 5 mål idag, samtliga av Jespers Perssons mål

Jesper Persson: Spelar som överårig kvar i J18, lär dock få spela en hel del med j20 om han fortsätter i den här stilen! Gör mål på allt, skjuter som en tok, stenhårt och placerat, gjorde 4 mål idag och har grym kemi med lille Gunnarsson.

Noterbart att MoDo idag saknade sina 3 bästa spelare, Edwin Hedberg, Ludwig Byström och Isak Nyström, samtliga med team 17 landslaget, detta lag kan gå långt!
Kommentera

popcorn: Lämna gärna en lite matchrapport
Kommentera

Det kan man säga, totalt dominant matchen igenom!
Kommentera

Martin S: Han ska väl tydligen vara något alldeles extra den där söberg?!
Kommentera

Martin S: Han får hoppa in och rädda a-laget i kvalserien till våren. ;-)
Kommentera

Man kan debutera i en klubb på många olika sätt, ett sätt är att göra som Markus Söberg tydligen gör i afton. 2+3 mot Kramfors J18 efter två perioder. Hans första mål i den röda tröjan? Tydligen så sprätte han upp pucken i krysset med klubban mellan benen som Omark/Wallén gjort, detta enligt Dirigo som är på plats.
Kommentera

Och jag vet att jag stavar illa och har noll koll på kommatecken å liknande, men de bjussar jag på
Kommentera

Nyss hemkommen från playwoodhallen,proppskåpet,ute-skethuset eller vad ni vill kalla det, men som med säkerhet vara sveriges dassigaste hockeyarena, men de är nog avhandlat ett flertalet ggr så vi hoppar det och går direkt på de vesäntliga.

Tik-modo 1-3 ( 0-1, 1-1, 0-1)

Matchen börjar i ett högt tempo, och hemmalaget håller i taktpinnen men utan att igentligen skapa något riktigt farligt, dock lyckas modo ta sig in i matchen efter 2 st. raka hemmautvisningar och mäktar med några skott, men hemma målvakten som för övrigt var riktigt bra hade inga större svårigheter att hålla nollan. Ju längre matchen led så tar modo över mer och mer, och efter 14:15 så slår # mathias åhman en fullständigt lysande igenomskärare från egen förlängd till # 31 oskar johansson som blir sopren från blå och fri med keepern drar han denne och smäller upp trissan i taket 0-1.
Andra perioden börjar som den första, timrå kommer ut heltända man får även nästan direkt ett 5 mot 3 läge i 1.20 och skapar genast en 3-4 riktigt vassa målchanser men modos målvakt storspelar och kan hålla kvar modo i matchen och precis som den första kan modo efter 8-9 minuter ta över igen och detta främst pga. av ett väldigt tufft spel, man smäller på och då många modospelare är både större och ser ut att ha bättre fysik så timrå blir lätt fastcheckade i egen zon och kommer inte till några farligheter, modo´s #24 adam sundqvist bjöd även en hemmaspelare på en klockren open ice-tackling, modo skapar en hel del vassa lägen och 0-2 hänger i luften, då sticker hemmalaget upp i en kontring och kan raka in en retur från målvakten 1-1 efter 14:05. Modo repar mod efter kallduschen och knappt 3 minuter senare kan modo´s #52 jesper person sätta 2:an på pass från #35 olov håkansson 16:50

Tredje perioden blir tuff, heltuff, timrå försöker stå emot modo´s fysiska spel och en 4-5 slagsmål bryter ut och de renderar i en hel del utvisningar, men alla kvittas. hemmalaget flyttar upp spelet och lyckas skapa bra tryck mot modokassen, men bortalaget kan freda sig med en hel del tur och kriga, dock sticker man upp i kontringar som är sylvassa men 1-2 står sig fram till dryga minuten återstår då slår modo en iceing och timrå satsar på 6 utespelare, som tekare väljer hemmalaget att ställa dit #22 berglund, ja just de challes son som är en utmärkt tekare, men ironiskt nog så förlorar han den och modo kan ta ut pucken i mittzon och därifrån kan modo´s #44 tony westerlund sätta 3:an i öppen kasse.

skott: 6-9 11-8 14-16

Modo vinner klart rättvist och spelare som #49 trettnäs,#24 sundqvist #44 westerlund#15nyström#31johansson övertygar rejält och visar att modo´s ungtuppar blir att räkna med i framtiden
Kommentera

Berka: Kul, hockeytempen stegrar allt mer och mer.
Kommentera

I morrn lirar 18grabbarna i Eon-ladan mot småtikarna,
Det finns några spelare som ska bli intresanta att se, så jag ska försöka att avlägga en liten enkel rapport här när jag kommer hem.

Det är ju några årskullar som passerat nu utan att man fått fram några juniorer som har kunnat ta plats i Es på allvar (Undantag hedman), men nu har vi en hel hög med spännande spelare i j18 och j20 som kommer upp och som kommer att kunna fightas om en plats i A-truppen på sikt.

Trivsel.
Kommentera

Frisco: Är du ironisk eller?
Kommentera

Salle: Jag ska skicka brev till domaransvarig om J18. Buuu.
Kommentera

Nu har tyvärr alla MoDos lag spelat klart för denna säsong.

Men det kunde ju vara värre...

Kommentera

Frisco: Match2 emot TIK sänds live via webben. Coolt!

Inte lika coolt att TIK leder med 3-1 knappt halvvägs in i 3:e perioden.

Redigerad kommentar

Kommentera

2010-03-19 17:00      
Kramfors-Alliansen - Modo HK 2-9 (0-3,1-3,1-3)      
Publik: 707
Kommentera

Frisco:  Fast dom fick in en reducering i slutminuten av 2:a perioden.
Till 1-6 iofs men ändå. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Det ser tungt ut för alliansen för tillfället. 0-4 efter halva matchen.
Kommentera

Frisco: J18-Matchen blir kl 17:00 och den andra matchen kl 20:00.
Kommentera

renen: Intressant imorgon i Kramfors. Kör de med Björnligansarg?

2010-03-19 - 19:00
Cupmatch
KA J18 - Modo Hockey

2010-03-19 - 19:00
Slutspelserien
KA Hockey - Njurunda SK

Kommentera

Björn W: Avgörande på fredag inför storpublik i Latbergshallen.. Till ursäkt för Modo så är väl de bästa 92 orna med j 20 laget i Linköping.
Kommentera

Björn W: 12.07 0 - 1 EQ KRA 7. LEDIN, Victor
(13. NORDLANDER, Julian)

Operation köttmur är inledd.

Kramfors blir bättre av att Micke Sundell lämnar, MODO blir sämre när Sondell anländer. Gissa vart jag vill komma?
Kommentera

Frisco: Det vore ganska vackert med ett Kramfors-avancemang, även om man möjligen inte får skriva det i den här boken. Kollar hur det gick imorgon, nu kallar världen utanför hockeyn. :-)
Kommentera

Björn W: Dags att ta sig ner till arenan för match 2 i sextondelsfinalen. Ska bli intressant att se om det blir fortsatt köttmur idag eller inte?
Kommentera

Eller, just det - Kramfors-Alliansen kan vinna guld i J18-SM utan att få spela en enda match på hemmaplan. Ungefär som Nyland höll på att göra i SM '42.
Kommentera

« · 1310757 · »