1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507829 inlägg · 4106 ämnen

J18 mot final

« · 248505 · » Till forumet

J18 mot final
MIF J20 leder just nu borta mot HV71 med 2-0 och det ser ut som MIF tvingar fram en tredje semifinal. Varför är detta bra för MODO? Om MIF J20 spelar imorgon också så kan inte MIF J18 förstärka med sina J20 spelare.

Det mesta talar för att MODO J18 spelar final i BJSM denna säsong.
Kommentera

Sv: J18 mot final
MartinSedin: Malmö måste ändå med förstärkningar vinna med hela 4 mål för att slå ut MODO. Det tror jag inte händer....
Kommentera

Wewillwintoday:
Kommentera

Wewillwintoday:

Varför försvinner meddelandena i bland??

Vad jag skulle säga vara att det är väl fyra mål för att få fram förlängning.
Kommentera

Wewillwintoday: Det blir svårt naturligtvis men kan MoDo kan MIF. Dessutom har inte MoDo samma tryck på sina junismatcher som på seniormatcherna då visselorkestern (aka Pip-o-Gnäll-klacken) drar igång... Men visst, MODO är nära en final.

MIF är på väg att vinna mot HV71 i J20 där vi många år haft ett av landets absolut bästa juniorlag.
Kommentera

poffa:

MoDo vann med 5-2, alltså fyramålsvinst för MIF för att gå direkt vidare, tremålsvinst för förlängning.
Kommentera

Björn VII:

Okej. Hade för mig att det blev 5-1. Sorry.
Kommentera

poffa:

Förstår att du är lite nervös i nuläget, heja VF! :-P
Kommentera

Björn VII:

Nervös? För vaddå?
Kommentera

Björn VII: MODO måste gå till final så jag får se dem i scandinavium...

Cool bild, har du fler från matchen?
Kommentera

poffa:

Nej det klart, Ångermanland har fina traditioner när det gäller gång, inget att vara nervös för. Bara sådant som ger en massa råg i ryggen, du lovar väl att låna Friscos kamera om poffatouren blir av va? :-)
Kommentera

Wewillwintoday:

Japp...
Kommentera

Björn VII:

Jag har väl inget att vara nervös över. Blir det inte av, fine. Blir det av så är det också okej. Det svåraste lär väl bli att få biljett till matchen.
Kommentera

poffa:

Tror nog iaf att det finns någon HS-profil från Nolbyknölens närhet som är beredd att göra sitt bästa för din skull om det, tämligen orealistiska, värsta scenariot skulle inträffa.
Kommentera

Björn VII: Ah vilka trevliga bilder.

Excellente!
Kommentera

Björn VII:

Ojdå, och Scandinaviumspubliken är tydligen på väg att återgå till 1992 års nivå... Frölundaborg kommer nog som ett välkommet avbrott från "Den Stora Hockeyfesten Med Enorm Stämning".
Kommentera

poffa, Björn Vx2: Vad jag vill säga är att det egentligen inte är nån förlängning om Malmö skulle vinna med 3 mål. Det är sudden från 0. Tex utvisningar under ordinarie tid fortsätter inte i sudden utan det räknas som ny match. Ny match är inte en förlängning, eller?
Kommentera

Mr Walker:

Jaha, Timrå är ännu ett steg närmare SM-finalen. Spännande. Vi är nog även några här på Hockeysnack som hoppas på Timrå av en helt annan, mindre ädel anledning.

"Ibland händer det att den vandrande vålnaden lämnar djungeln och vandrar på gatorna som en vanlig man - gammalt djungelordspråk."
Kommentera

westerlind:

Äh, VF tar lätt hem detta nu. En till jämn match på måndag, sedan krossar de TIK i deras hemmaarena i matchen efter det.
Kommentera

knaskamilla: Är det för att Frölunda har bortamatch på måndag som de vinner?
Kommentera

Frisco:

Äh, jag vet inte alls, men jag hoppas att de vinner... ;)
Kommentera

westerlind:

Kryptiskt meddelande du gav där, ska NuMountain ut och gå?
Kommentera

knaskamilla: Fast Timrå har ju också bortamatch då. Det blir nog en lång sudden.
Kommentera

westerlind:

Rättelse.

"Ibland händer det att den vandrande vålnaden lämnar djungeln och vandrar på E 4:an som en vanlig man - gammalt djungelordspråk."
Kommentera

Björn VII:

Nä, det tror jag inte, vad skulle det vara bra för? Var har du fått det ifrån - har TÅ nämnt något om evenemanget?
Kommentera

Lumber Jack: Naturligtvis. Fast vägen mot Nolby heter väl ändå: "Route 66"?
Kommentera

westerlind: Den enda Route 66 i Sverige går mellan Västerås och Ludvika.
Kommentera

Frisco:

Hmm, påstår du att jag har fel? Själv är jag helt övertygad om att det finns en Rut 66 mellan Övik och Nolby.
Kommentera

Frisco:

Du har rätt, det blir nog en lång sudden. Fast VF har ju ändå lite mindre bortamatch än vad TIK har, kan man säga.
Kommentera

knaskamilla: Jo, VF har nog lite mer hemmaplan. Bra för Timrå. Bilden föreställer hemma/bortahallen. Kul text till bilden.
Kommentera

Frisco:

Hmm. Nåja, någon gång ska väl trenden brytas?
Kommentera

Urk. Det är något fel på min online-rapportering..

Ro hem med det här nu MODO så jag får äta korv i Scandinavium...
Kommentera

Wewillwintoday: Ok. Nu funkar det. Intressant att Patrik Ödmark som vann interna poängligan i serien är bänkad.. Säger ganska mycket om potentialen i det där laget.
Kommentera

Ja! Johan Nilsson 1-0. Visst är det han som är landslagskapten för grabbarna födda 87???
Kommentera

Wewillwintoday: 6-0 till MoDo. 43-18 i skott. 5 stolpskott av MoDo. Hade inte Malmös målvakt varit riktigt bra hade det varit ca 15-0.
Kommentera

Wewillwintoday: Anton Nyberg som vann poängligan i den regionala J18 serien i höstas finns inte längre ens på bänken.
Kommentera

MartinSedin: Du är helt säker på att han är bänkad? Han kan inte vara skadad?
Kommentera

Wewillwintoday: Det stämmer att det är samme Nilsson. Nilsson gör iår sin andra säsong i BJun och då har han inte ens börjat på hockeygymnasiet ännu.

Jag tycker att Johan Nilsson var MODOs bästa spelare i afton. Hans spelstil påminner en hel del om en viss Milo Horava om ni minns han.

Förresten så leder Frölunda med 6-0 efter en period och har nu 13-1. Känns som en svår nöt att knäcka.

Men vart spelar MODO på onsdag? Enligt rykten så har ÖSK också hemmamatch på onsdag...
Kommentera

MartinSedin: Ingen aning omvart de spelar på onsdag. Enligt träningsschemat på www.modohovkey.se ska det vara borta på onsdag och hemma till helgen men det behöver inte stämma. Det blir hur som helst ingen match i Kempis på onsdag kväll för j18 för då spelar väl ÖSK mot Asplöven.
Kommentera

Wewillwintoday: Nyberg är bänkad så vitt jag vet. Inte direkt lätt att ta en plats i ett lag som har NIO forwards med landslagsmeriter.

Frölunda gjorde förresten sina sex mål på de sista sex minuterna av den första perioden. Verkar som om Frölunda är bättre när det gäller effektivitet än MODO.
Kommentera

Frisco: MODO spelar borta på onsdag OM Timrå vänder och går till final. Annars så börjar MODO hemma eftersom Frölunda placerade sig bättre i serien(tog flera poäng eftersom båda lagen vann sina serier). Jag skulle kunna tänka mig då att matchen flyttas till tisdag eller torsdag för att inte krocka med ÖSK, för inte spelar väl MODO SM Final i MODOHallen?
Kommentera

MartinSedin: Varför spelade Modo hemma idag? Malömöi serien.
Kommentera

Alla:

Tänkte att en rapport från matchen kanske skulle vara på sin plats. Som ni säkert alla vet så ledde MODO när matchen började med 5-2. Det blev till slut 11-2 efter 6-0 i den här matchen.

Malmö var med i matchen ungefär fram till nedsläpp. Man hade någon chans i första perioden men mycket mer var det inte. MODO såg även de lite sega ut i första men lyckades ändå göra två mål.

I andra var det ett klart mer taggat MODO som kom ut och formligen körde över ett redan slaget Malmö. Man spelade nästan konstant i Malmös zon och hade det inte varit för Malmös duktige målvakt Marcus Hansson hade den här matchen slutat med tvåsiffrigt. Hans spelstil påminde mycket om en fd målvakt i MODO. Han simmade mer än han stod upp men lyckades ändå freda sitt mål i andra perioden och släppte bara in en slumppuck som via en Malmöförsvarare styrdes in i mål.

I tredje fortsatte MODO att trampa på och när Malmö i sin iver över att få göra åtminstonde ett mål tryckte framåt med hela laget så kontrade MODO in tre mål.

MODO jobbade hela matchen som ett lag och alla får med beröm godkänt. Bäst i MODO var ändå Tommy Enström (Tobias lillebror) som gjorde tre mål. Klart bäst i Malmö och enda spelare att få godkänt var målvakten Marcus Hansson.

Bilder från matchen kommer att levereras av Frisco. Håll ut. De kommer.
Kommentera

Frisco: Det bäst placerade laget i serien börjar på bortaplan. MODO vann den Norra J18 Allsvenskan medan MIF kom på andra plats i den södra. Alltså var MODO det bästa placerade laget och började nere i Malmö i onsdags.
Kommentera

Frisco: Det jag försökte säga var att Malmö tog fler poäng än Modo i seriespelet.
Kommentera

MartinSedin: Aha, ranking ibland och poäng ibland.
Kommentera

poffa: Snyggt.

Ska bli mycket intressant och se lillebror Enström spela..
Kommentera

poffa: Bilder från dagens J-18 match finns på länken.
www.lbgk.mineline.se/frisco/miffo/index.htm

Bilder från dagens J-18 match finns på länken.

Bilder från dagens J-18 match finns på länken.
Kommentera

Frisco:

Stammar du?

Stammar du?

Stammar du?
Kommentera

poffa: Ville bara göra folk uppmärksamma på länken. poffa: Ville bara göra folk uppmärksamma på länken. poffa: Ville bara göra folk uppmärksamma på länken.
Kommentera

« · 248505 · »