1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506536 inlägg · 4103 ämnen

Jeff Ulmer klar för MODO

« · 1091432 Till forumet

Sv: Jeff Ulmer klar för MODO
Wayne Gresky:

Nej, men förkyld.
Kommentera

knaskamilla: Är du full?
Kommentera

knaskamilla: Nej nej elda på en stol eller något som brinner en stund, Alla papper kan ulmer ha i hockeytrunken med sig när han tar bussen till övik!
Kommentera

Berka:

Elda på papperen? Det tror jag inte hjälper.
Kommentera

knaskamilla: Tycker gott man kan elda på lite å få papperena klara så herr ulla kan vara med på torsdag...
Kommentera

Poffa:

Ojoj, där var ju isen! Jag såg inte ens det.
Kommentera

knaskamilla: Bristen på is? Faan, det är ju isigt överallt.

Nä, det var nog att du hade ett konstigt efternamn på spelaren. Jeff Ulmeris, helt okänd typ.

Kommentera

Poffa:

Äh, jag trodde alla skulle känna igen upplägget. Var det bristen på "is" som inte fick det att koppla för dig?
Kommentera

knaskamilla: Du borde väl veta vid det här laget att källhänvisning inte är fel.
Kommentera

Det ser inte ut som att han kommer att kunna spela mot Luleå iaf...

"Jeff Ulmeris on hold...politics+paperwork=in Fribourg for another few games"
Kommentera

Paddan: Är han dålig så kallar vi han Urk!
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, vilket mesigt namn. Tacka vet jag The Mighty Ullk!
Kommentera

Wayne Gresky: Ganska gulligt... Han är bergis skäggig ;)
Kommentera

Berka: Ja gör han succé och jobbar stenhårt så får smeknamnet bli "Ullstrumpan".
Kommentera

Poffa: Jaha så kan vi bara hoppas att denne farbror ulla kan bidra med något till laget.
Kommentera

Wayne Gresky: Klyschor sägs det om alla spelare. Om vi värvat Ovechkin hade Ecke sagt att han kommer smälta in fint i vår grupp.

Tre-fyra matcher minst, sedan kan man kanske säga bu eller bä om Ulmer.

Kommentera

hellge: Äh, jag gillar Jeff Beck.
Kommentera

Poffa: Eckes beskrivning låter oroväckande lik den vi fick när Snellman värvades.

Ecke om Ulmer: "En sympatisk spelare som jag tror kommer att flyta väl in truppen, säger sportchefen Erik Holmberg. Han har ett bra skott och är en god skridskoåkare."

Harri om Snellman: "Han är bra på skridskorna, skjuter bra, men borde skjuta oftare."

Ecke om Snellman och Kurvinen: "Jag känner mig riktigt, riktigt nöjd just nu. Som det känns är det här två spelare som kommer att smälta fint in i vår grupp."
Kommentera

Jag hoppas Ulmer bidrar med typiskt kanadensiskt energispel. Fart på rören, tvekar aldrig att skjuta och kan gruffa med motståndarna.

Räknar inte med att han gör 30 poäng under resten av säsongen, utan jag räknar med att han gör sitt jobb varje dag och att han drar igång övriga tröskverk i laget. Typ som Enström gjorde i lördagens match mot SSK.

Kommentera

Hawerchuk: Hehe, har han käkat upp sin hatt för sin hyllning av Petrovicky än?
Kommentera

Coolt med en Jeff i laget. Manligt namn.

Jag gillar två saker med hans stats - att han verkar hålla sig från skador (de fyra senaste ser han ut att ha spelat alla matcher) och att han levererar poäng i de flesta ligor på en stadig basis. I år verkar han inte fått till det, och det oroar så klart.

Han levererade i princip samma siffror som Döme i DEL samma år och han var jag nöjd med, så jag har goda förhoppningar om att han ska kunna sköta en andra eller tredjekedjaroll.
Kommentera

hellge:

Jag måste säga att jag blev mycket gladare över segern i lördags än vad jag skulle ha blivit om vi hade vunnit några matcher innan den matchen. Är inte det positivt, så säg?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag är lite osäker på denna värvningen. Innan jag sett honom på isen finns det bara en sak som kan få mig att bli odelat positiv; en total sågning av Bad Brett. Det slår aldrig fel. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Det blev lite konstigt. Så här ska det vara:

AM: Ja visst var det lite oväntat? Jag är ju mest känd för mina optimistiska inlägg som i den här tråden inför match 6 mot Timrå 2007:
www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?startrow=1&trad=93022&katstart=1&search=&sokord=svaga&soklogin=wayne%20gresky&sokrum=
Faktiskt ett av de inlägg som jag är mest nöjd med bland alla tusentals jag skrivit. Sällan så har studsarna spelat så stor roll som i den matchen.

Efter Eckes finska budgetvärvningar den här sommaren så är jag aningen skeptisk till spelare som producerat i tveksamma ligor. Men om Ulmer i grund och botten är en hårt jobbande spelare så kommer vi ha nytta av honom även om han inte öser in poäng. Så här på pappret hade jag iaf hellre tagit Brynäs Wanvig.
Kommentera

Nu har Poffa filat på ett inlägg i en kvart, det blir ett monster, ska han inte posta snart...

www.hockeysnack.com/modo-hockey/doinwhat.php
Kommentera

Lumber Jack:

Efter MODO:s framfart de senaste veckorna så letar vi efter allt positivt vi kan hitta :)

Jasså, gillar lukasjenko hockey?
Kommentera

hellge: Lite väl mycket skitsnack om Vitryssland. Ett land där hembränning är tillåten och diktatorn är hockeyfanatiker kan aldrig vara fel.

Jeff heter förresten den blonde gitarristen i Slayer. Bara en sån sak!
Kommentera

Paddan:

Haha

Hawer postade en länk på officiella där han fiskade upp en mening som jag gillade om Ulmer. Där stod:

"...he has the never say die attitude."

Precis vad vi behöver. Vad kan då passa bättre än denna trallvänliga dängan med Ozzy på sång:

www.youtube.com/watch?v=x8ZsazwWqHk
Kommentera

hellge: Och i Freiburg så kom han på att han var allergisk mot choklad och han blev vansinnig av gökuren?
Kommentera

Wayne Gresky: Oväntat att du skulle vara neggo...
Kommentera

Wayne Gresky:

Här kommer en snabb alternativ förklaring till varför inte Ulmer har producerat det sista året.

Vitryssland är rätt likt Sverige till ytan, folkmängd och huvudstadens storlek. Där slutar annars alla likheter. Diktatorn Lukasjenko Vitryssland är inget trevligt ställe om man gillar öppenhet, Europas sista diktatur.

Tidningen Economist rankar varje år världens bästa demokratier. Han kommer att flytta från världens 40:e sämsta land. Vitryssland ligger alltså på 128:e plats efter länder som Pakistan, Sierra Lione och Kuba och kommer flytta till nummer 1 i samma ranking, alltså Sverige.

Vi får hoppas att denna alternativa förklaring duger :)

www.economist.com/media/pdf/DEMOCRACY_INDEX_2007_v3.pdf

På sidan 3 hittar vi listan.

Jag tänker vara positiv till han har bevisat motsatsen…
Kommentera

Poffa: Första intrycket är att det känns som en skitvärvning. Hans 53 poäng på 55 matcher i tyska ligan kan jämföras med Jan Alincs 54 på 47. Den tyska ligan förefaller vara ganska svag för tillfället, ännu svagare än vanligt.

2000-2001 verkar inte Rangers haft ett överdrivet vasst lag, det var även då Tony T gjorde sina matcher i klubben.

"- De här siffrorna säger hur som helst en hel del och vi hoppas förstås att han ska ha krutet torrt i MODO Hockey också, säger Erik Holmberg." Med tanke på vilka ligor han spelat i säger det inte ett piss!

Jag är skeptisk, men hoppas att han överraskar mig och tillför bredd i det offensiva spelet. Alla som kan hålla Snellman utanför laget är förresten välkomna.
Kommentera

Ulmer kommer spela i tröja 19, enligt den pressrelease som gått ut.
Kommentera

hellge: Jepp, det spelar ju även ett lettiskt och ett kazakiskt lag (om jag minns rätt) i ryska ligan.
Kommentera

Paddan:

Dinamo Minsk är väl Vitryssland. Spelar de i ryska ligan?
Kommentera

Äh, när jag hade vaknat till upptäckte jag årets statistik. Vilken tur, han är alltså här för att delta i Curling-EM

2008-09 Dinamo Minsk KHL 13 2 1 3 8

Fribourg-Gottéron NLA 8 0 2 2 2
Kommentera

Poffa:

Känns som en hårig släkting till Yeti :)

En rightare som verkar kunna producera med ett högt poängsnitt alla säsonger förutom i år!? Vi behöver mer energi och man kan hoppas att vi får det nu.
Kommentera

Poffa: Hm, DHL heter den väl inte. DEL är så vitt jag vet den officiella förkortningen på tyska högstadivisionen.

Förresten, vad är det här? Han har gjort alldeles för mycket poäng för att man inte ska börja ställa orealistiska förhoppningar på honom.
Äh, sparka Hedin!
Kommentera

Jeff Ulmer klar för MODO
Wow, ett namn man faktiskt känner igen.
Kommentera

« · 1091432