1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506592 inlägg · 4103 ämnen

Jeff Ulmer klar för MODO

« · 1091432 · » Till forumet

Sv: Jeff Ulmer klar för MODO
Wayne Gresky:

Nej, men förkyld.
Kommentera

Wayne Gresky: Så vad skall man egentligen tro om det här nyförvärvet. Visst känns det på alla sätt och vis bättre än ryktet som gick tidigare i helgen. Jag hoppas killen verkligen kan åka grillor och störtar rakt på mål och tacklas som sjutton, för siffermässigt så blir jag faktiskt lite fundersam.
Bara en säsong i AHL som varit bra och poängen i tyskland är så svåranalyserade så det kan man lika gärna låta bli att försöka sig på. Gillar Robban på hockeysverige när han gick igenom hur tränarna och ledarna brukade lägga till andrapass i efterhand till lagets importer om det bara fanns en passningsläggare på målen.

Men vi har killar som skall kunna göra poäng och den här killens viktigaste uppgift känns som att bana väg och få igång de killar som går på halvfart.

Vi kan i alla fall skryta med att av alla nordamerikanska forwards som finns i ES så har vi de som producerat sämst i AHL per match.
Beech       0.93/match
Moran       0.82/match
Goren        0.80/match
Dimitrakos 0.71/match
Wanvig      0.59/match
McDonell    0.59/match
Morgan      0.56/match
Beudoin     0.56/match
Dixon        0.48/match
Ulmer        0.47/match
Yetman     0.39/match

Kommentera

MorganaLefaey: Och en kvalificerad gissning, utan att kolla upp något på exempelvis Eliteprospects är att exempelvis Dimitrakos har högvis med mer AHL-rutin än vad förslagsvis Yetman har.
Kommentera

Ser just nu matchen modo-ssk i repris. Man får ett helt annat perspektiv på matchen när man kan sitta i soffan och se repriser och annat ist. för att stå på läktaren. Men jag förstår varför vi va hesa i söndags, då vi i klacken hörs ganska bra ! Grattis till oss eller nått
Kommentera

Berka: "– Vi har sökt efter så kallade energispelare och vi hoppas att vi har hittat rätt. Jeff är i alla fall en fysisk spelare och målskytt, så vi tror han blir en tillgång, säger Fredrik Andersson och fortsätter:

– Nu ska vi inte gå och tro att han blir en frälsare, men vi får som sagt in energi och en större bredd i en trupp som fått slita ont på grund av alla skador."

"Nu kommer Modo att fortstätta att jaga en backförstärkning. Modo har försökt locka till sig Andreas Holmqvist från Djurgården, men han har tackat nej och ser nu ut att bli kvar hos DIF."
Kommentera

Paddan:
Ulmer är redo för Modo-TV, i denna långa intervju får han träna på att svara på tuffa frågor. Verkar vara en vettig snubbe, men hoppas att han är lite tuffare på isen..
Kommentera

Icing-Ove:

Meen, vilken jobbig film. Kunde de inte ha textat i stället? Eller fått honom att svara på tyska.
Kommentera

knaskamilla: Kanske tyskarna kan lära sig engelska istället så att de slipper ha nån snubbe som "livedubbar" så att man inte hör vad folk som intervjuas säger?
Kommentera

Petey21:

Det känns bara alltför osannolikt...
Kommentera

99/00 spelade Jeff för Team Canada med en viss Xavier Majic som en lagkamrat. Dessutom var Minsk rena rama MODO kolonin tidigare på säsongen när Ulmer, Morrisson, Lintner och Bryan Muir spelade där.
Kommentera

3980 ger lite perspektiv i tillvaron.
Kommentera

Tänkte bara meddela att jag fick in dagens 3 hockeymatcher
Kommentera

Wayne Gresky: Det gör 3319 också.
Kommentera

Berka: Snyggt, själv körde jag x på luleå-hv och bif ssk, singlar så det blir lite plus iaf.
Kommentera

Wayne Gresky: Så gör även 3319.
Kommentera

spud: Snyggt, Sen kanske jag måste vara man nog att erkänna att jag inte tog en enda pinne igår hahaha
Kommentera

Berka: Grattis. Starkt att ha 1-0 och 1-1.
Kommentera

Dream Team: Härmapa, eller nåt. :-)
Kommentera

Lumber Jack: Du ja, eller nån.. ;-)
Kommentera

Frisco: ren flyt
Kommentera

Jag tycker det känns possitivt med ulmer... Har hört en del gott om den liraren, ska bli spännande å se om han kan få fart på modo
Kommentera

Martin S:
Ulmer har spelat med Adrian Aucoin och F. Bouchard i landslaget också, den sistnämnde högerskytten kanske gör comeback i Modo, men det liras ju inte torpedhockey i Sverige längre :-)
Kommentera

Icing-Ove: Jeff har alltså varit lagkamrat med typ alla MODOs kanadensare genom tiderna förutom Hinote då :)
Kommentera

Martin S: Tror inte han var lagkamrat med Ben Perreault, mannen med den coola masken. Och Hinote har ju aldrig varit kanadensare... ;-)
Kommentera

"Nu verkar det som om Modoledningen med sportchefen Erik Holmberg i spetsen kan få vänta riktigt länge på att Ulmer ska komma till Örnsköldsvik.

Enligt vad Sporten erfar så vill inte schweiziska ligalaget Fribourg släppa ifrån sig Jeff Ulmer redan nu då laget har två utländska spelare skadade eller avstängda och dessutom har man två viktiga ligamatcher i helgen. Därför har inte Fribourg fyllt i det transferkort som behövs för att övergången till Modo ska gälla."
Kommentera

Paddan: Det där framkom ju redan igår under PPV-sändningen igår. Se mitt 21.33 inlägg.
Kommentera

Wayne Gresky: Äh, jag såg inte PPV-sändningen... och jag måste ha blundat när ditt inlägg kom upp...
Kommentera

Wayne Gresky: Jo jo, men inte så detaljerat. Någon som har hittat Ulmers hemsida?
Kommentera

Här är i alla fall hans Facebook.

"Justin Morrison wrote at 10:27pm
tell the boys i said hi..."
Kommentera

Hawerchuk: Och det är därifrån dom fått samma sak, Kamilla skrev redan i måndags det som nu ÖA lyckats luska fram...
Kommentera

AM: Det missade jag helt. Där har vi ju det.

"Jeff is on hold...politics+paperwork=in Fribourg for another few games."
Kommentera

Hawerchuk: Är lite förvånad att det inte dykt upp tidigare, men öa hade kanske nån bortsprungen älg att skriva om istället.
Kommentera

Hawerchuk:

Hehe, han har flera roliga hockeylirare som kompisar...
Kul att se att dom håller kontakten via Facebook..
Kommentera

AM: Iofs så kanske man också vill utnyttja kontraktstiden fullt ut. Vad jag förstår så har Ulmer redan ett kontrakt som löper till och med 14 december.
Kommentera

Gidde:

Facebook-Quiz:

Vem skriver så här om sig själv?

"I am a binge drinker and I enjoy puting on tight spiderman outfits and embarassing my wife."

LOL
Kommentera

Gidde: Och det är ju inte så himla lätt att läsa i Freiburgs forum där inläggen är omväxlande på tyska och franska. Tyskan funkar utan problem, men franskan fattar jag inget av.
Kommentera

Och med Google Översätt så låter det som Monty Pythons Hungarian-English Dictionary

"Jag måste erkänna att jag var ganska glad över att se tomten med oss ... men det är tydligt att en get ... (inte på denna match ...)"

"Ulmer hand med nästa måndag med återlämnande av gräsklippare kommer i alla fall 3 utlänningar i helgen, se 4 spelar om CARON"

"Jag säger j'vous qu'Ulmer kommer att bryta hydda i helgen!"
Kommentera

Paddan:

Oj, har de en spelare som heter gräsklippare?
Kommentera

Paddan: En jäkla massa snack om gräsklippare och slåttermaskiner på det där forumet. Ulmer verkar hur som helst inte vara någon publikfavorit utan snarare deras svar på Snellman.
Kommentera

Paddan: "Jeff Ulmer var anlitade för två månader
Att klara av frekvent frånvaro, även om hans två angriparna och utländska Slåttermaskiner Chouinard, HC-Freiburg Gottéron SA har hyrt en legoknekt sjätte i form av Jeff Ulmer (27.04.1977). Den kanadensiska strejkande har tecknat ett två månader.

Från Minsk med vilka han spelade 13 matcher den här säsongen, Ulmer kommer att anpassas i sin nya lag så snart alla nödvändiga godkännanden har beviljats honom. Det kommer att finnas i Freiburg från torsdag till dagligen."

Google-översatt, Franska-Svenska.

Fniss!
Kommentera

Fet-Ecke:

striker = strejkande

Hehe! :)
Kommentera

Gidde:

Ingen som högg på min Facebook-quiz?

Här kommer en länk som förklarar vad "binge drinker" betyder, om ni inte visste det.

Gör bara saken ännu roligare tycker jag... :)

Känner att jag borde lagt denna quiz i en annan tråd, men den kom sig ju av att Ulmer har en egen Facebook, sorry!
Kommentera

Gidde: Här ett exempel på en rysk binge drinker. Eller är han möjligen shit faced? Därom tvista de lärde.
Kommentera

Petey21:

Jo, ryssarna kan det där dom!

Var det inte en rysk fotbollsdomare som var dyngknall under en match också?
Dömde lite hit och dit....
Kommentera

Gidde: Låter som vissa elitseriedomare, men i vårt fall så dömer de oftast dit...
Kommentera

Gidde:"tight spiderman outfits"

Lee Goren !!!! :)
Kommentera

Frisco:

YES!

Tänk dig honom efter lite "binge drinking" iklädd Spindelsmanstrikåer...

LOL
Kommentera

Tro om han dyker upp överhuvudtaget, tystnaden från MoDo är total.
Kommentera

renen: Han verkar i varje fall spela minst en match till i Freiburg

"Jeff Ulmer trägt weiterhin das Maillot von Gottéron und wird morgen somit für die Drachen spielen."

Så min misstanke att Ulmer kommer att vara kvar i klubben kontraktstiden ut verkar inte helt fel.
Kommentera

« · 1091432 · »