1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Känner mig så ensam och övergiven...

« · 52001 Till forumet

Sv: Känner mig så ensam och övergiven...
-----SCIM

Nej det här går inte, jag måste ha sömn, jag är för trött för att fortsätta, har föreläsning imorrn...zzzZZzzz (no offense frisco)...
Godnatt!

Du börjar förstå:-)
Kommentera

---Frisco:

Ja, jag minns hur Marre stal showen av Salming. I natt var han het dessutom, förutom tre assist så var han med i flera slagsmål också.

Matchen gick dock till överdrift på den punkten. Jag har inget emot lite rejält nappatag men det här var löjligt. Men det fanns en ljuspunkt:

Linjedomaren Ray Schappinello (väldigt tveksam till efternamnet) blev så irriterad på Theo Fluery i samband med en sådan fight att han helt enkelt sög tag i honom åkte iväg med honom och när Theo ville tillbaka till fighten så brottade Ray helt enkelt ner honom. En solklar fallseger dessutom. Släng dig i vägen, Martin Lidberg.
Kommentera

**Poffa

Salming sista matcher har såg du väl på video i bussen till Luleå?:-)

De visade faktiskt brottningen på sporten imorse. Det var mer på en sekund än vad T Johansson gjorde mot Karelin under hela karriären.
Kommentera

---Frisco:

Jaa, men jag har sett dem förut. De visade ju den matchen direkt då den gick. Kommer inte ihåg om det var sista eller näst sista.

Marre var för övrigt en av mina favoriter då han spelade i ES. Han var enormt duktig och en lirare.

Fick man se Cummins också som kom ut och spelade igen efter att ha varit helt sönderslagen i ansiktet?
Kommentera

''Puffe

Det enda jag såg var ett av Yas.... mål och just brottningen.
Kommentera

Okej.

Ja, jag kan väl kort berätta vad det var om Cummins.

Efter ett rejält rallarslagsmål där han fick bra mycket stryk åkte han till omklädningsrummet. 10 minuter senare kom han tillbak på isen, med två blåögon, svullen näsa, sprucken läpp och sprucket ögonbryn. Allt lätt kylt och häftat för att han skulle hålla ihop matchen ut. Dessutom var hans knogar alldeles skinnflådda efter att han slagit på hjälmen ett flertal gånger.

Matchens lirare var dock:

A. Aucoin med 0+2, +/- 1 och en istid på 38:19... Snacka om att spela mycket.
Kommentera

~~~Poffa

Tack för redogörelsen.... Verkar ha gått hett till där inne på Manhattan.. Får se om det blir lika hetsigt i Kempis ikväll....
Kommentera

---Frisco:

Det hoppas jag inte, för då kommer man inte hem förrän efter midnatt...
Kommentera

£££ Poff

Ja det skulle vara för din skull då:-)
Kommentera

« · 52001