1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506669 inlägg · 4103 ämnen

Karlskoga - MoDo 2022-01-28

« · 2282178 · » Till forumet

Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Matchdags och ett spännande styrkeprov på bortaplan mot ett grisigt bik 🥳
Ett perfekt sätt att starta helgen! Gooo MoDo!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Helt rätt, vi kommer få räkna med mycket fulspel, domarna emot oss och förmodligen tuff fysiskt hockey.
Jag tror att kan vi hålla oss kyliga och inte frångå våran gameplan så tror jag vi har bäst chans att vinna ikväll.

För övrigt, jag hör ingenting om hur Tanner mår efter operationen, tycker det är förbaskat dåliga uppdateringar från Modo gällande honom.
Kommentera

Gavelo:
När opererades han? Har för mig att det var nyligen eftersom det blev uppskjutet, det skulle isåfall kunna förklara att det inte blivit sagt nåt.
Kommentera

Saleva: Förra fredagen. 1 vecka sen.
Kommentera

Gavelo: Om det är ljumskarna (som jag misstänker) så tar det tid innan man vet hur det gått. Ljumskproblem brukar tystas ner av spelare och agenter, för det kan vara svårt att få ordning på, och kan vara karriärsdödande.
Kommentera

Saleva: Ja det kan nog vara så 👍🏼
Kommentera

Gavelo:

Gillar inte BIK, svårt lag på alla sätt.
Kommentera

Från Hörnefors:
Tråkigt tråkigt, om det är som du säger (ljumskarna), så är prognosen för fortsatt spel på elitnivå inte så hög….
Kommentera

KRB: Det finns massor av spelare som haft ljumskproblem. Salomonsson, Foppa är två jag tänker på direkt

Det var vanligare förut när kunskapen om dem var lägre. Det är fyra muskler, varav bara en fäster nedanför knät. Därför måste man stretcha både med rakt knä och böjt knä för att få effekt Numera är det ovanligare med ljumskproblem.

Men, det är en extremt viktig muskelgrupp för skridskoåkning och det är oerhört lätt att slå upp en skada när man rehabiliterar.

Men, det ska verkligen inte vara karriärändande för en person i Macmasters ålder.
Kommentera

J F K:
Det är väl mest Anton Hedmans tacklingar som var karriärdödande. Tänker också att ålder spelar roll här.
Kommentera

J F K:

Låter väl troligt att det skulle vara ljumskproblem på Tanner, tycker han hade ganska konstigt rörelsemönster på isen och i många situationer tappade han balansen/skäret. Borde väl vara troligt att detta är anledningen ifall ljumskarna spökar i vissa situationer och man inte vågar/kan trycka ifrån riktigt.

Synd för även om han inte gjort något större avtryck poängmässigt så hade han vissa fina kvalitéer och var rätt aggressiv i sitt spelsätt. Man skulle vilja se vad han skulle ha uträttat i full form och utan skada.
Kommentera

Rytter: Jag tror att han bet ihop och försökte spela i alla fall, men som du är inne på så kunde han inte göra sig själv rättvisa i det skick han var i. Synd att man inte tog tag i det tidigare, men jag tror att det var Tanner själv som bet ihop snarare än att MoDo ville avvakta.

Jag tror tills motsatsen bevisats att han kommer att kunna komma tillbaka lagomt till slutspelet. Hoppas att man kan matcha in honom långsamt och att han vid en eventuell semifinal kan vara i gott slag.
Kommentera

Saleva: Bara denna kommentar gör ju att vi kommer ha 2-0 i rövva redan efter några minuter😂
”…Med det sagt så behöver det inte vara 60 bländande minuter, men vi ska starta matchen på rätt sätt.”
Kommentera

TickledDonkey:
Jaha det var det so. Var bakgrunden till ditt namnval!😂😂
Kommentera

TickledDonkey: Det vore bra för det psykiska välbefinnandet om det blev 60 bra minuter men det viktigaste är att det blir seger.
Kommentera

Tarasov: Haha jajjemän!🥸🐎

Inte alls så långsökt… tror jag😁
Kommentera

TickledDonkey:
Lagom fyndigt och lagom svår humor bror
Kommentera

Tarasov: ikväll blir det en tuff match mot ett av MoDos svåraste boogieteam. 1 pinne får vi och laget va hyfsat nöjda med..
Kommentera

Bössa 68: Jag är nöjd med 3, siktar mot toppen.
Kommentera

S-vikaren: ja hoppas du får rätt😀👍
Kommentera

Bössa 68: Jag firar segern redan nu, så att jag får i sämsta fall fira en gång. :)
Kommentera

S-vikaren:
Hänger Woods 8:an ikväll?
Vore fint att trycka dit Värmland :)
Kommentera

AddMan: Absolut, det gör han. Han är i grym form och man ser att han älskar sitt liv.
Kommentera

S-vikaren:
Vore topp om han kan signera nytt kontrakt också.
NU!
Kommentera

AddMan: min närmaste match att se, är alltid där när världens vackraste klubb är på besök. Men nu i coronautbrottdelux får det bli cmore..

Woods är ju en artist av rang, lätt att han hänger 8e 🥳 Tror att laget sätter upp honom lite extra ikväll.

Mot 3 fräscha och serieledning 🙏
Kommentera

AddMan: Det vore helt galet kul!
Kommentera

AddMan:
Det enda jag är säker på ikväll är, tyvärr, att Woods inte gör något mål. Det brukar funka så när det börjar snackas. Han intervjuades nyss i cmore fö.
Kommentera

TickledDonkey: precis som Troja mot Aik 0-2 efter 1 min o 27 sek..Lukas Karlsson gjorde båda
Kommentera

Saleva:
Du har ingen fredags-feeling.
Häll upp en grogg!
Sen kommer 8:an :)
Kommentera

AddMan:
Det är gjort, hoppas naturligtvis att jag har fel :)
Kommentera

Saleva:
Snyggt!

Visst vore det kul om han får tangera rekord men perkele vad fint det vore med ett nytt kontrakt med Riley.
Kommentera

Saleva: Kollade laguppställningen, Norén inte uppsatt får hoppas att han inte blivit sjuk, kom direkt från j20 som ställt in pga coronasmitta o reste med A-laget
Kommentera

Saleva: hoppas på en jäkla spännande match idag😍
Kommentera

wolper:

Forza Modo
Kommentera

wolper: haha har cmore ingra mikrofoner i hallen?^^ där slog de på dem^^
Kommentera

jonsson: ja hoppas👍
Kommentera

wolper: hoppas modigs får sätta en idag

Får bara sam tillsägelse?
Kommentera

wolper:
Det har redan hänt mer än under Lövenmatchen
Kommentera

Äntligen på plats i Nobelhallen
En hel del farliga målchanser åt båda håll.
MoDo kommer ännu så länge inte upp i den farten de hade mot Södertälje senast, det känns på luften liksom…
Kommentera

KRB: Modos 3:e och 4:e kedja uträttar just ingenting åt något håll, dom är svaga defensivt och trubbiga framåt, sen är dom heller ingen direkt avlastning med tufft och fysiskt spel.
Kommentera

KRB: bikarna med helium grillorna på som vanligt.
Kommentera

Saleva: ja moramatchen kändes lite avslagen. Interference.?
Kommentera

wolper: skönt å klara bp. Starkt!
Kommentera

Det är 2:a perioden vi kör igång
Kommentera

Matchstraff på alla
Kommentera

wolper: Löjligt gå emellan linjeman, vi behöver aagaard