1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507233 inlägg · 4105 ämnen

Karlskoga - MoDo 2022-01-28

« · 2282391 · » Till forumet

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: som vanligt vinner stora starka Karlskoga mot småvuxna MoDoiter,🤮
Kommentera

wolper: Fan vad de slår mot händerna hela tiden på våra spelare. Jävla ofog
Kommentera

Vill absolut inte ha nått Karlskoga i ett slutspel.
Känns som att Modo behöver ha in 2 forwards till slutspelet som har lite storlek.
Kommentera

Bad_Brett: Vet inte, nu är han inne med Ingman, Och förra bytet var det Bernhardt-Näsén
Kommentera

Bössa 68: Känns som Färjestad borta. Hoppas MoDo inte behöver möta Karlskoga i slutspelet.
Kommentera

wolper: vi skulle behöva sätta en innan andra är slut
Kommentera

Hakning-Henrik: Hasa med Ingman nu.
Kommentera

Steken84: Fast alla fyra mål har varit på kontring. Är väl inte ett enda där en större forward tillfört något?
Kommentera

Confusius: vad sjunger de få på plats?
Krossa svikare?
Krossa tikare? (Kan jag förstå att de sjunger)
Nån som har bik som moderklubb hos oss?

Näh, jag hör inte.
Kommentera

Dexter :

Samtidigt har dom ju fått två ganska turligt mål. Sargstudsen till 1-1 och sedan när vi bryter passet men det studsat och blir istället ett ännu bättre pass till friläget.

Nej nog tar vi BIK i bästa av sju tror jag.

Vi har verkligen gått ner oss efter första.
Kommentera

Dexter : Om man inte klarar av den här typen av hockey så kommer det att bli ett kort slutspel för modos del.
Kommentera

Confusius:
Notera att både Tjernström/Lindewall har svårt att hålla pucken i anfallszon längre tider mot det här motståndet.
Kommentera

Dexter : Ärligt talat är BIK inte särskilt bra. De bara spelar fult och får alla studsar med sig...
Kommentera

Confusius: Innebär att Karlin inte är nöjd med hans agerande
Kommentera

wolper: sveningsson verka på! Kom igen modo vakna!!!!
Kommentera

J F K: precis, det var väl vigneult som drällde bort pucken på blå vid 4:an angående stora forwards
Kommentera

J F K: Vi behöver en del nya spelare helt klart.
Kommentera

Tarasov: Japp, den enda jag ser som verkligen klarar det här spelet är Modigs.
Kommentera

MorganaLefaey:
Foppa - Bikkare tror jag! De tänker då at Fredrik Forsberg är Foppa, samme kille som spelare för ett annat lag allsvenskan. Som vid 25 års ålder ligger i toppen av den allsvenska skytteligan. Kör på den.....
Kommentera

DrCox: Fast det är ju exakt den typen av hockey som vi dominerat allt tre matcher mot HV med. Det har ju varit fyra kontringsmål och inte som de vunnit griskampen.

Synd att man är så dåliga längs blålinjen. Ett djävla duttande med pucken där.
Kommentera

Tarasov:

Stolta krigare sjunger dom.
Kommentera

Tarasov: Hasa har ju Björklund i skottögonblicket, och istället för att plocka bort honom med kroppen och styra ut honom mot sarg väljer Hasa att släppa Björklund och vänder dessutom åt fel håll och dessutom börjar fippla med klubban istället för att ha koll på vart pucken tar vägen!
En vettig back styr ut Björklund mot sargen efter skottet istället för att släppa förbi honom så han får trycka in sargreturen.
Kommentera

19MoDo21:
Tänkte samma där, om en av MoDos ledare slarvar på blå linje, en tråkig röd röd tråd i kväll
Kommentera

wolper: ne detta slarvar vi bort ... 2 mål direkt i periodstart. Synd att vi inte kan tagga igång. Starta första så bra å slarvat bort andra. Ingen intervju från modo. Cmore suger ju appung!
Kommentera

J F K:

Är inte heller ett dugg orolig för att BIK ska slå oss i fysiskt spel. Det har ju varit rena kontringar vi åkt på samt två turliga studsar. Tror HV och löven fruktar BIK mer än vi gör.

Det är ju inte så att BIK trycker tillbaka oss med fysik och skapar målen efter långa tunga anfall. Vi har ju skapat betydligt fler lägen själva än vad BIK gjort.

Förutom slarvet tycker jag ändå det är en helt ok bortamatch. Vi har skapat tillräckligt för att kunna leda rättvist.
Kommentera

Supertrött: Olsson, Mannberg, Tjernström, Sylwander och Pettersson är forwards med extremt begränsad talang.
Kommentera

Confusius: ja synd att han inte fick lära sig i pojkllaget att man ska låsa klubban....
Kommentera

Confusius:
Han gör väl så för att Björklund ”skjuter” bort klubban, så den är bakochfram i situationen och han kan göra något annat måste klubban hamna rätt.
Kommentera

Rytter: Rätt mental inställning, vi vänder i 3:e
Kommentera

Gavelo: Vad vill du menar med det? Det finns många i SHL med ganska begränsad talang också. Det ser dock ut som att vi inte har samma fart i tredje och fjärde. Kanske spökar covid fortfarande.
Kommentera

wolper: näsen har ju en jäkla massa poäng i iallafall. vanfan har hasa?

Mest sur att vi gör en bra första å sedan skiter på oss i andra...
Kommentera

Nästan så jag håller med han som skrev i live rapporteringen i ÖA ( inte från Öa killen utan en besökare)
Helt sjukt att folk kan spy galla som vissa gör för att vi ligger under I en match , vi ligger tvåa !!!!

Vi kommer inte att vinna alla matcher så är det bara
Kommentera

J F K: Att använda Covid som förklaring till dåligt spel börjar bli tröttsamt.
Kommentera

wolper:
Många gånger bra passningar ur zon och en bra motor i anfallszon ser till att vi kan flytta puck och är rörlig. Tycker även att han visar mod i täta matcher. Tycker nettot väger över.
Kommentera

wolper: Lindevall sjukt vek.
Kommentera

J F K: Inga rykten om nyförvärv
Kommentera

Sven Tuta:
Noter att Västervik fyllt på lite, så kanske nåt därifrån.
Kommentera

Smurfen: Mja... det är väl mer det faktum att vissa spelare ser så extremt nonchalanta ut som irriterar. Inte resultatet i sig.
Kommentera

DrCox: Kan så vara, men det hjälper ju knappast om det är sant. Jag tycker att många ser trötta ut. Leon Bristedt fick väl en halv säsong förstörd

J20 har covid i truppen och backen som anslöt därifrån är inte med ikväll pga sjukdom.
Kommentera

Rytter:
Vi har bra chans mot alla lag i slutspel men kan lika gärna åka i en kvart en kvart, men då är det bara på det nästa säsong. Tills dess öser vi bara på!
Kommentera

Smurfen: Är böjd att hålla med, det som gnager ikväll är väl att Modo underpresterar i en trendsättande match snarare än att BIK imponerar. Tar hellre 0-5 mot Troja hemma om jag får välja.
Kommentera

Smurfen: Så bara för att vi ligger tvåa så ska vi inte ställa krav och ha som mål att vinna varje match längre?Det är den där Losermentaliteten som gör att Modo harvar i denna serie och lär fortsätta med det många år till.
Kommentera

Rytter:
Inte krigare, bikare.
Kommentera

J F K: Jag menar att jag hoppas Hinken städar i truppen när tillfälle ges.
Visst kan covid fortfarande spöka, men det är konstigt att det bara verkar gälla 3:e och 4:e kedjan i så fall?!

Nä denna matchen vinner vi inte, det går inte att spela hockey mot ett så bra lag som Bik borta med bara 2 kedjor som fungerar.
Kommentera

J F K: Men snälla nån Covid drabbar ju alla lag Det där är bara en dålig bortförklaring från din sida.
Kommentera

DrCox: Det är rimligen ändå så att man kan ha målsättningen att vinna alla matcher, men insikten att det är omöjligt. Det är som nollvisionen. Trodde någon på allvar att ingen skulle dö?
Kommentera

PUH!!

Då har v i alla fall Sverige vidare i Handbollen. Med minsta möjlig marginal.

Nu har jag bara två saker kvar. Modomål, Modomål, Modomål. Åsså, steka lövbiff som väntat i i nästan två timmar. Hmm? Måste väcka tjejen också. Vi skulle ju ha mysfredag.
Kommentera

DrCox: Jag det begriper väl alla att skador och sjukdomar inte påverkar prestationen. Dumt av mig
Kommentera

Bad_Brett: Heja Hasa, går bra nu
Kommentera

« · 2282391 · »