1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506671 inlägg · 4103 ämnen

Karol Krizan

« · 913986 · » Till forumet

Sv: Karol Krizan
NordaBoy: Men för helvete! Sluta snacka fjortiska. Det heter ju och inte juh. Det heter sig och inte sej. Avinstallera Lunarstorm-autokorrigeringen på det du skriver om du vill bli tagen på allvar.

Krizan var inte skitdålig mot Mora, det var tre otagbara.

1-0 var en projektil i krysset/nättaket som han bara hade kunnat rädda genom att skalla iväg pucken.

Vid 2-0 räddar han ett friläge genom en blixtsnabb parad med sitt högerben och sen kommer en Morakille och trycker in Krizan i målet.

3-0 är en styrning upp i krysset på en skymd Krizan.

Han hade inte mycket hjälp mot Djurgården heller.
Kommentera

shinzawai:

Och jag som hade tänkt svara att han har blivit tjock.
Kommentera

okej
Kommentera

NordaBoy: Att gnälla på att Krizan gjort 2 dåliga matcher förstår jag inte alls. Kolla på hur hela laget uppträder på isen, vi har inte haft ett försvarsspel på 2 matcher inte konstigt att han dras med ner då. Matchen mot Mora igår kan han inte lastas för ett dugg. Alla målen var han chanslös på samt att vid andra målet räddade ju han först men inga backar var där för att hjälpa han.

Jag litar fullständigt på krizan i alla lägen, problemet är att han har skämt bort oss så många gånger att väl när några mål trillar in så är det kaos direkt. Så om du ska såga någon så välj försvarsspelet som är under all kretik.
Kommentera

Cyklob:

Schysst nivåkorrigering på sista ordet där. Kundvänligt!
Kommentera

mm det är ju sant , jag såg inte matchen jag har bara hört . okej men då få väl backarn ta och skärpa sig
Kommentera

knaskamilla: mm Krizan är inte lika fet som dig :D
Kommentera

källan:

Nä, hur skulle någon någonsin kunna komma i närheten av att vara lika fet som jag är? Min gigantiska kropp är något alldeles extra.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, det får man säga. Ditt underhudsfett har ju en egen postadress...

:-D

Knaskamilla a.k.a tandpetaren
Kommentera

bisterfinnen:

Nu när det börjar bli kallare... Hur gör man om man vill att underhudsfettet ska flytta till samma postadress som man bor på?
Kommentera

knaskamilla: Grabbar tag i en släkting?
Kommentera

Ambroo:

Haha. Beats me. Men du ligger nog inte i farozonen Kamilla.
Kommentera

bisterfinnen:

För att frysa ihjäl? Kallar du mig tjock?! Vafaaan...
Kommentera

knaskamilla:

Jo, tjena. Tjock som ett vasstrå.
Kommentera

Karol Krizan är fortfarande bäst i mål ..... modo är fortfarande bäst! Men man kan ju inte vinna alla matcher och det är en jävla jämn tabell i år och alla lag kan få stryk av varandra.... modo vann för övrigt skotten mot Timrå med 30 - 18 :D
Kommentera

källan:

Jämn tabell i år? Det har spelats tre omgångar... Och de är kanske inte ens färdigspelade?
Kommentera

källan: skotten spelar stor roll, de gör de i alla matcher, de vinner man många poäng med...
Kommentera

källan: Spelar väll ingen roll hur mycket skott man skjuter om man endå förlorar ?. Det är ju målen som räknas :)
Kommentera

Ny Match på måndag nya förutsättningar även fast det kommer bli en mycket tuff borta match. Men som jag sa tidigare man inte blir sämre man kan bara bli bättre.
Kommentera

Cyklob: HEJJA vad bra man stavar.............
Kommentera

Cyklob: Ja, han, Krizan alltså, är tydligen sämst...

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article897952.ab]Modomålvakten sämst av alla – sågas av expert[/url]

Att 3 av de mål som ingår i de 11 som passerat Kung Krizan är, i princip, otagbara styrningar från medspelare skrivs dock inget om.
Kommentera

Salle: Många bortförklaringar. Kanske bara att inse att han inte är bättre.. In med Zajkowski istället.
Kommentera

Uddan: Ja du om någon borde ju veta, du är ju Modoexpert.
Kommentera

shinzawai: De är ju bara och titta på tjockisen eran... Lika bra att få upp match tempo för zajkowski
Kommentera

Uddan: Ok. Så ni vann pga att vi har en tjockis i mål?
Kommentera

shinzawai: Näe för att han är inge bra som resten av laget.. Men du håller väl med Lyckner att han är bättre tränad än nånsin?!?!?
Kommentera

Uddan: Om han är lika dålig som resten av laget, varför ska vi byta ut just målvakten? Äh åk på spelling camp och kom tillbaka.
Kommentera

Uddan: Varsågod, ta nu på dig galonbyxorna och gummistövlarna och bege dig utomhus.
hem.passagen.se/gorel/Edvins/media/pic5.jpg
Kommentera

Salle:

Jag tycker att alla spelare borde läsa Aftonbladets torsdagsbilaga. Där finns ju nyckeln till hur man knäcker alla ES-målvakter i form av statistik. Tänk om MoDospelarna hade läst den innan matchen, då hade de kanske fattat att det inte skulle hjälpa att sikta över målet för att få in puckar bakom Backlund.
Kommentera

knaskamilla: Hahahaha, sanning.

Nu kan jag väl hålla med om att Krizan inte sett så ruskigt taggad och het ut i de 3 första matcherna, men man kan inte säga så mycjet annat än att de flesta mål han släppt in faktiskt är sådana han måste ha stått på huvudet för att ta.

Kommentera

MorganaLefaey:

Hur många har sett taggade och heta ut i MoDo de inledande matcherna då? Typ...lillebror Hedman, Tobias Forsberg, Jonasén, Warg, Tolsa...fler?
Kommentera

knaskamilla:

"Hur många har sett taggade och heta ut i MoDo de inledande matcherna då? Typ...lillebror Hedman, Tobias Forsberg, Jonasén, Warg, Tolsa...fler?"

Samtliga är nya för denna sääse va? Dom övriga är tjocka och mätta =)
Kommentera

73Sjöbba:

Jajjemen. Man undrar ju vad journalisterna hade tagit till för ursäkt om vi inte hade tagit SM-guld i våras. "De ser gamla och slitna ut", "de har gett upp hoppet", "de tjänar för dåligt"...?
Kommentera

knaskamilla:

Jag tycker "journalisterna" har en bra poäng, man kan ju inte ignorera det faktum att många av Modospelarna inte längre har samma drivkraft nu när man bärgat det efterlängtade guldet.
Kommentera

scim:
Då får väl drivkraften bli att vilja fixa guldet åt Warg och Wernblom då....
Kommentera

Icing-Ove:

Nånting säger mig att den inte är lika stark.
Kommentera

scim: Jag tror också att det är lite mättnad i Modo lägret efter Guldet. Men ge dom 10 omgångar typ så ska du se att dom vaknat till liv igen.
Kommentera

Cyklob: Då 1/3 av alla mål han släppt in varit styrningar så finner jag det ganska roligt att kvällstidningen sammanställer vars målen gått in. Det kanske är enklare att skriva ställ någon framför mål eller låt en modoförsvare styra in pucken så blir det jobbigt för Krizan.

Nu är jag väl mästaren av domedagsprofetior men tror inte det kommer vara Krizan det sitter i om det fortsätter gå taskigt.
Kommentera

MorganaLefaey: Av dom målen Krizan släppt in hitils så är det kanske 1-2 som han kunde gjort ett bättre ingripande på resten har han varit helt chanslös på. Och anledningen till att han varit chanslös är pga att vi inte har ett försvarsspel. Så om det är något man ska såga så är det backarna främst.
Kommentera

scim:

Är det verkligen så då? Snackar de bara dynga när de säger att guldet snarare fått dem sugna att vinna igen än gjort dem mätta? (Ja, jag vet inte. Vad jag vet är att de inte vill höra något mer snack om det guld de tog i våras, nu är det ny säsong och nya tag som gäller.)
Kommentera

knaskamilla:

Eh, tror du verkligen att de skulle gå ut och säga motsatsen?

Du får väl hålla för öronen om det irriterar dig.
Kommentera

scim:

Vadå irriterar? Jag undrar om det verkligen är sant. Jag förstår egentligen inte riktigt logiken i att man skulle bli mätt på framgångar efter ett SM-guld.
Kommentera

knaskamilla:

"Ja, jag vet inte. Vad jag vet är att de inte vill höra något mer snack om det guld de tog i våras, nu är det ny säsong och nya tag som gäller."

Jo, säkert.
Kommentera

knaskamilla: Är det ens lönt att söka någon logik i något som, alldeles säkert, ingen SM-vinnare någonsin skulle erkänna stämmer? Dock så har det väl bevisats, åtminstone några gånger, att lag som vunnit SM inte presterar fullt lika bra som säsongen innan.
Kommentera

scim:

Hur kan du få det till att jag skulle vara irriterad? Det jag skrev är den enda information jag fått inifrån laget gällande SM-guldet och den nya säsongen. Nu snackar vi inte vad jag läst mig till i tidningar, utan vad jag fått höra från en källa (inte att förväxla med han/hon som tycker att jag är tjock) nära laget. Vad skulle det ha med mig och irritation att göra?
Kommentera

knaskamilla:

Du uttryckte en tydlig irritation, oavsett bortförklaringarna. Hursomhelst: Gäsp.
Kommentera

scim:

Suck.
Kommentera

En liten tribute till målisen.
Kommentera

bisterfinnen: Nästan på dagen för fem år sedan, tiden går :)
Kommentera

« · 913986 · »