Martin S:
Jag tror inte att Macke stannar om NHL drar igång igen. Snyggjanne lär väl inte få så många andra erbjudanden, så vill de signa honom lär han stanna. Förmodligen kan de ju inte sänka hans lön i år igen, med tanke på hur mycket han gick ner inför den här säsongen, så atte...
Fan, jag ser fram emot att se Timander bra! För visst lär han väl bli det nästa säsong?
knaskamilla: "Fan, jag ser fram emot att se Timander bra!" Hmm, ska du skaffa nya glasögon?
Hoppas givetvis på att Timander skall genomgå samma förvandling som Hasse, men jag är lite tveksam.
Paddan:
Så klart att han kommer! Han har ju faktiskt sett bättre ut på sistone... Ge honom lite tid att rota sig i Sverige igen, så blir det där nog bra. Kanske.
Nikki:
Något sådant, ja. Det var den intervjun jag lutade mig emot när jag skrev att jag inte tror att han blir kvar.
ria-ra:
Jag förstår inte riktigt. Ska Poffa lägga energi på att dissa fotbollsmålvakter nu också?
ria-ra:
J18, J20?
Förresten - du är väl inte lite berusad, såhär på morgonkvisten?
ria-ra:
Ni får gärna skicka spelare från Sollefteå till oss. Men är de i Janssons klass så skickas de med returnerande post. Jag menar, skall de få spela för oss borde de åtminstone kunna åka skridskor utan att falla ihop av benskörhet.
ria-ra:
Det är ju bara vad du tror. Som jag skrev till NuMo så har han köpt sin plats i laget.
NuMo:
Personligen tycker jag det är fel, men det är inte mitt jobb att bestämma det.
NuMo:
Hade jag tagit ut laget så hade vi vunnit serien. Lätt...
NuMo:
Helt rätt. Men det är det du alltid sagt, med en bättre ledning hade vi varit Svenska Mästare för länge sedan.
NuMo:
Jantunen till Timrå. Nu kommer de verkligen bli ett av ES utFYLLnAdslag.
Jo, det var alltså så att jag satt och filade lite på min sida med kontraktsläget på arvet.tk inför nästa säsong och bara hittade fyra forwards som på något sätt deltagit i årets trupp med "riktiga" inte-lockout-kontrakt inför nästa säsong. Alltså Salomonsson, Svartvadet, Peter Öberg och junioren med oklart kontraktsläge - Mattias Hellström. Varför jag förärar denna situation med en helt ny tråd var helt enkelt pga att jag undrar om jag missat någon ÖA-notis om förnyat kontrakt med någon annan spelare?
Jag är tacksam för svar. Hela kontraktsläget, som jag ser det, finns på länken.