1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Krisen I Modo

« · 360993 · » Till forumet

Krisen I Modo
Stackars Modo Hockey, ni har verkligen kris just nu, ska ni trilla ner i kvalserie skiten? För fan, då werner själv säger att ni inte är ett slutspelslag..

Verkar inte vara nån vidare man för er, Pirro....

Lycka Till...
Kommentera

Sv: Krisen I Modo
TRÅDPOLISER HITÅT!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

tjobba:
När sa han att vi inte är ett playoff lag?
Kommentera

YaQoP: Se tråden nedan "- Vi är fan inget topplag"
Kommentera

YaQoP: hörde förut idag att en kompis läst i en tidning där MR Werner Himself utalade sig: "Vi får svettas rejält för att vara ett slutspelslag i år"
Kommentera

tjobba: Vad händer i så fall om ni trillar ur Elitserien, vad händer med alla hemvändande proffs nästa säsong under strejken? Inte vill väl dom möta S-vall, boden, piteå, vallentuna...
Kommentera

tjobba: ÅTERIGEN... Se tråden nedan "- Vi är fan inget topplag"
Kommentera

ante24: hehehe..precis, Peter Foppa Forsberg i Gärdehov, kanske något för Sundsvall Fans att hoppas på? Foppa pissar i kattlådan?;)
Kommentera

ante24: Oavsett om MODO spelar i Elitserien eller Allsvenskan(vill inte ta det ordet i min mun ens) så är jag HELT övertygad om att proffsen kommer att välja MODO vid en eventuell strejk. Det finns som tur är fortfarande spelare som har något som heter klubbkänsla.

Nu tror jag i och för sig att MODO klarar upp detta och slipper ett kval. Mitt tips är att Leksand och MIF spelar kval om några månader.

Om Hedman fortsätter detta spel så kanske han hinner slå sig in som en kandidat till årets rookie titlen....
Kommentera

Martin S: mitt tips är :

9.Malmö
10.Luleå
11.Modo
12.Leksand
Kommentera

tjobba, salle

Fattar nog va ni menar men jag hittar fortfarande ingenstans i den artikeln där Wernblom påstår att det inte blir slutspel
Kommentera

YaQoP: man måste va bra dum om man inte fattar att modo inte klarar slutspel....
Kommentera

tjobba:

Ja jag påstår inte att det ser ljust ut men man måste va bra mycket dummare om man lägger sig och dör efter omgång 33 med 1p upp till slutspelsplats. Eller?
Kommentera

tjobba:

Förklara gärna din tankegång.
Kommentera

YaQoP: yes, de har du rätt i, men det ser ju riktigt tungt ut..jag tror inte på Modo, tror däremot att SSK och MIF kommer klättra på stegen
Kommentera

tjobba: Dom kommer inte till slutspel, bara att inse.
Dom har inge självförtroende alls, o, sen har man bara två nhl-backar o, två nhl-forwards, det räcker inte.. Tyvärr...
Kommentera

YaQoP: de är tungt nu men de är knappast kört att komma till slutspel.
Va Riksman bra idag? nån som såg?
Kommentera

ante24: Det är bara spekulationer om dom och man. Vart är det konstruktiva då?
Kommentera

ante24: nej , 4 NHL lirare i modo är på tok för lite, man behöver minst 10 st , 2 hela kedjor inklusive foppa
Kommentera

PATTE:

Det var väl jag som va inne på det spåret ändå
Kommentera

tjobba: men snälla tjobba. en bra målvakt behövs...hade dom haft de skulle de nog ha gått bättre tror jag.
Kommentera

YaQoP: ja men ja klicka på fel användare..spela roll...va riksman bra elle dålig idag?
Kommentera

PATTE: jajaja, men man måste göra mål också, svarten o, salle kan ju inte göra alla målem...
Kommentera

PATTE:

ville bara va lite petig.

Riksman är ofta bra! Men har sina dalar utan tvekan.
Jobbade ikväll så jag såg itne matchen men vad jag förstår av bilderna va han godkänd.
Kommentera

ante24: näee...de är ju dom som har gjort nästan alla mål...dom va tippad högt upp...men om dom skulle klara av de skulle alla andra spelare spela som förra året wernblom skulle ha gjort mycke mål o dom andra skulle ha producerat poäng åxå....då skulle dom ha motsvarat förväntningarna...men modo har inte bara fått hem NHL proffs...alla glömmer bort Stefan öhman o Phierre Hedin..dom har flyttat åxå komihåg de o...dom va ju typ bäst förra året tillsammans med werner o co.
Kommentera

PATTE: Oj Patte, ni har tappat två nyckelspelare, men kom även ihåg att ni fått fyra nyckelspelare från nhl. Ni matchar eran första femma alldeles för mycket, inte konstigt att dem andra spelarna spelar dåligt när dom får så lite istid..
Kommentera

Kan någon förklara Wennerbolmees sista rad i artikeln i dag:

"Är ett nytt Modo på väg? Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."

Men ar han något annat än vad soom står, eller är han så usel i geografi? Geografi förresten. Modo har väl alltid förknippats med Ångermanland, det behöver man inte kunna någon geografi för att ha snappat.
Kommentera

NuMo: Artikeln handlar om annat än Modo också. Mitt i artikeln nämns bland annat Djurgården och Dick Tärnström. I avslutningen gör Wennerdolm ett försök till det andra journalister brukar kunna lyckas med. En rolig avslutning.
Kommentera

Frisco: Så lätt att råka blanda ihop Modo och Timrå när man lägger in Lidström och Foppa i artikeln precis som att de hörde hemma i den.
Kommentera

NuMo:

Detta handlar om Modo:
"Är ett nytt Modo på väg?

Detta handlar om Timrå:
Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."

Detta handlar lite om Sollefteå:
Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare
Kommentera

Frisco:

Min tolkning:

"Är ett nytt Modo på väg?" - Handlar om Timrå.

"Fyra raka förluster nu för medelpadingarna. Fjolårets succélag måste vända trenden."

- Handlar också om Timrå

"Det märkliga med Modos fall är att hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig. Per Svartvadet har varit lagets bästa spelare"

- Handlar om Sollefteå.

"Har gjort fler poäng än Nicklas Lidström. Tärnström är Pittsburghs största stjärna så länge Mario Lemieux går skadad."

- Handlar om Malmö FF.
Kommentera

Frisco: Vadå "hemvändarna spelat exakt så bra som alla förväntade sig". Var Hasse inte bättre än så här?
Kommentera

Salle: Nej, då hade han fortfarande spelat i den överbetalda minirinksligan i väster.
Kommentera

Frisco: Det var Wennerholms snack om MoDo´s bäste back som jag kommenterade och jag ville INTE få en billig replik av dig. ;-)
Kommentera

Salle: Ursäkta då. Jonsson har förresten ett megabandagepaket på höger hand men jag ska vara tyst så det säger jag inte.
Kommentera

- Vi måste bli gedignare och stabilare i vårt försvarsspel, säger Pirro Alexandersson. Med vår måltorka framåt håller det inte att släppa in fem mål per match.

Detta tycker jag är felet med Pirros synsätt... Han erkänner att måltorkan är ett problem och då skall man skärpa till försvarsspelet.
De 2 misstagen igår (MaJo & Werner) är INTE försvarsmissar. De är anfallsmissar. Iofs i uppbyggnadsfasen av anfall men ändå anfall.
Detta är de MoDo har tappat mest på (tillsammans med spelvändningar) jmf med ifjol.

Försvarspelet är ju OK (förutom boxplay) detta har ju tom Wennerholm insett (och det säger inte lite)
"Tänk om man kunde spela så offensivt en hel match?
I stället ska det gnetas, styras och ställas upp.
Modo har faktiskt bara släppt till 861 skott på det egna målet. Det kan jämföras med topplag som HV 71 (967), Frölunda (988) eller Djurgården (1 055)." Wennerholm i AB (www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,413021,00.html)
Kommentera

Läste ett inlägg i modoforumet där något tok skriver att Salle vill bryta kontraktet. Kan det ligga någon sanning i det? Inte för att modoforumet är något att hänga i julgranen men jag skulle inte bli förvånad om detta ändå är sant!
Kommentera

jenza: Rykten flyger lågt över Kempis. Men Rykten är Rykten är Rykten men rykten har ofta en uns sanning bakom sig.
Kommentera

Salle satt och spydde galla över laget och sig själv på en fest under julledigheten.. Och han ser minst sagt SUR ut på isen.

Någon som såg Högardhs intervju innan nedsläpp sist? Vettig kille det där. Men det jag tänker på är att han sa att han trivs när han får spela offensiv hockey, som han får göra när han lirar med #15 och #39.. Undrar hur många andra som tycker att det är trist att lira defensiv hockey? Vi kommer att tappa spelare som tusan efter bokslutet denna säsong med denna tråkhockey, mark my words!
Kommentera

shinzawai:

Nu gäller det för alla att knyta slipsen i fickan och fira det nya året med tillförsikt. Pirrro har naturligtvis en plan på hur han ska vinna SM-guld åt oss i år.

Genom att mörka nästan hela säsongen med uslare och uslare och uslare spel kommer han att se till att vi klarar slutspelsplatsen med en nos. Märk väl hur han inte klarat av att dölja sin avsikt i tidningarna när han hela tiden försäger sig och talar om "ett fall framåt", efter varje förlust.

Det jag talar om här är det vi i hockeyvärlden kallar för en "spelvändning".

Det är klart bevisat att det är vis snabba spelvändningar som ett lag når de bästa framgångarna. Jag lovar nu i elfte timmen (Måste skriva lite tidigare.) att spelvändningen kommer. Plötsligt prioriteras viktigheter såsom; powerplay och boxplay, tekningar och märkvärdiga målvaktsräddningar på omärkvärdiga skott.

Motståndarna kommer att stå handfallna mot detta nya MoDo lagom till slutspel och först ut,kommer vi förr eller senare i slutspelet, troligtvis att sopa Luleå under mattan. Vi kommer inte att bli av med dem, men de får ligga där i sitt lilla björnide under mattan tills nästa säsong.

Vi avslutar med Färjestad och det blir med bravur. Modo - laget som genom att depravera sig såsmåningom endast hade framgång och högburna huvuden, ära och berömmelse framför sig.

Skål tamefaan!
Kommentera

shinzawai: Ni skulle haft kvar Jim, en tönt som Pirro i båset, det blir aldrig bra, visserligen är Jim bestämd och grymt svår att jobba med, men ta mig tusan om han inte gör underverk där han jobbar, Det är en grymt kompetent tränare med en vilja av stål, där gjorde ni en grym miss...... god fortsättning

ps: gillar när tränare säger " ett fall framåt".Det har jag hört hela säsongen, Ni kan värva Waltin när Ni vill.......
Kommentera

Poffa:

Hur jävla smart är det att mer eller mindre tvinga en skadad back att spela under en rehabiliteringsfas? Är längtan efter ett stabilt försvarsspel verkligen så stort från Pirros sida att han är beredd att sätta en spelares hälsa på spel? Tydligen, så väntar vi på ett specialskydd. Det luktar desperation lång väg, och kickandet av Milo känns ännu mer märkligt.
Kommentera

Lumber Jack:

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Förmodligen därför att jag håller på att somna framför datorn. Förtydliga så att även en fullständigt pantad Poffa greppar vad du menar.
Kommentera

Lumber Jack:
Tycker att det är konstigt att det inte går bättre för MoDo...Det är ju onekligen ett kanonlag på pappret.
Kommentera

håckla:

Problemet stavas Pirro.
Kommentera

Poffa:

En här på forumet omstriddback blev alltså mer eller mindre tvingad att spela mot Malmö, trots att han inte var återställd. Pirro låg tydligen bakom det hela. Nu väntar spelaren på ett specialskydd för en eventuell ny come-back.
Kommentera

jenza:
Tydligen har vissa spelare mycket att säga till om i laget...Det behövs en hård kille utifrån.
Kommentera

håckla:

Ja och hoppas det blir verklighet snart! Tiden tickar ifrån oss! tick, tack, tick, tack...
Kommentera

Lumber Jack:

Tvingar man en sådana sopa att spela så är det verkligen kris, det kan jag hålla med om. Ääh, vad jag menar är naturligtvis att Pirro måste gå. Vi kan inte hålla på och dalta så mycket.

Har pratat med ett antal domarkollegor från runt om i norrland nu under cupen och alla skrattar och tycker det är pinsamt och att det måste göras något.

99,9% av Öviks befolkning anser att Pirro borde få sparken, den där felande promillen är de som jobbar på kansliet och Pirro själv.
Kommentera

Poffa: >>>Tvingar man en sådana sopa att spela

Att du orkar:-)
Kommentera

« · 360993 · »