1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507817 inlägg · 4106 ämnen

Krisen I Modo

« · 362996 Till forumet

Sv: Krisen I Modo
jenza:

Ibland blir man hemmablind...MoDo är inte ett topplag, nya tag krävs för att ändra på det.
Kommentera

Poffa:

Ja, något måste göras. Men det sitter i tjära, vad sitter det i?
Frågan är om man över huvud taget sonderar terrängen i jakt på någon ersättare. I ärlighetens namn kanske det är för sent, 18 omg. kvar och det borde rimligen ta sin modiga tid att vända skeppet.
Kommentera

Lumber Jack: Att MODO gjorde sig av med Dusan är och förblir ett ekonomiskt beslut. Jag har hört rykten om Dusans lön och den var betydligt högre än vad jag kunde tänka mig.
Kommentera

håckla:

Modo är inget topplag i år nej, men vi kan mycket väl bli det nästa år. Just nu handlar det om att knipa en slutspelsplats.

Lumber Jack: Det kan nog vara så att det är för sent. Nu handlar det väl om 3 matcher i veckan fram till SHG. Då är det svårt att byta tränare. Och vem finns tillgänglig?
Kommentera

Martin S:

OK, det kan vara försvarbart om man kickar honom och försöker ersätta honom, samt att även kunna tjäna en slant. Men som det nu artade sig har vi gått från backöverflöd till backkris på några ynka veckor. Bra för Hedman, förvisso. Men vem vet, kanske har herr Hedin något på gång. Han har ju svängt från "inga spelare", till "vi söker både backar och forwards" i sina uttalanden.
Kommentera

Martin S:

Du får gärna säga hur mycket... Sedan lär man väl ha betalat honom en del då man löste honom från kontraktet. Tror inte att han gick utan ersättning.
Kommentera

Frisco:

Så länge ni hyllar honom kommer jag att skylla på honom.
Kommentera

jenza: SHG är sista chansen till en förändring på ledarsidan, last call!
Kommentera

Lumber Jack:

Det är för sent. SKall det bli någon ändring skall det ske NU! Annars kan vi lika gärna förbereda oss på nagelbitare i kvalet till våren.
Kommentera

Poffa: Pirro vs. Brithén, hehe det vore en presskonferens att var på det...
Kommentera

Lumber Jack:

Jasså? Pirro sitter och tittar ner i marken och mumlar något om fall framåt och ta med oss sista perioden men glömma och se framåt. Allt detta samtidigt som Jimpa sitter och stirrar på reportrarna och så fort han får en fråga så pratar han om något annat, främst om svågerpolitiken i MODO och hur illa behandlad han blev här.
Kommentera

Poffa:

Var hittar du att Milo skulle ha lösts från kontraktet av MoDo? Det man sökte efter (vilket tog sådan tid) var ju en klubb som kunde ta över Milos kontrakt. Jag vet att det presenterades som en "överrrenskommelse om att avsluta kontraktet den 15 december" i svensk media, men på Lausannes hemsida verkar det ju vara ett existerande kontrakt som går ut efter denna säsong man tagit över (med en hel del reservationer för mina franskakunskaper).

Tror helt enkelt att det handlar om mikroekonomi - han skulle aldrig ha rört på sig om det var till en lägre lön än vad han kunde ha fått för att sitta och nöta bänk i Övik med åtminstone en entusiastisk sittplatssektion i ryggen. Skulle han ha fått någon form av märkbar ersättning för att lämna MoDo faller ju resonemanget om varför han skulle gå.

Jag tror inte att MoDo sköts imkompetent och tror därför inte heller på någon dold ersättning...
Kommentera

Björn VII: Hmm, ungefär såhär skulle alltså Westerlind kunna se ut iklädd en matchtröja från Lausanne HC:

[bild]www.lausannehockeyclub.ch/WEB/LHC/LHC.NSF/SysImages/MILO_TITLE/$File/dmititle03.jpg[/bild]

Tyvärr har jag inte läst någon franska så det är jäkligt svårt att förstå vad de skriver på Lausannes hemsida.
Kommentera

« · 362996