1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-10-14

« · 2088316 · » Till forumet

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
MorganaLefaey: så vilka tränare finns på marknaden?
Kommentera

Dagis: Helt rätt och när vi inte fått fatt i pucken, efter 15 minuter och varit hårt tillbakapressade så drar vi på oss 2 minutare, på 2 minutare.

Det enda jag vet är att våra spelare (spelare för spelare) inte är så här dåliga som spelet visat de senaste 7-8 matcherna.
Rättvisa siffror mot KIK hade varit 6-1, nu hade vi en målvakt som stod på huvudet
och lyckades rädda en poäng åt oss
Kommentera

Axle San: Tycker Modo borde sänka ambitionen för årets sässe, kicka Nieminen som är helt fel, ta in en lugn trygg tränare som kan bygga mer långsiktigt.. är ruskigt svårt att bygga ett helt nytt LAG på bara några månader.. skicka även några av de trötta värvningarna , kör upp lite duktiga juniorer och bygg för framtiden... Nieminen och gamla trötta veteranspelsre med bra cv är inte rätt väg i de här läget... men som jag sagt många ggr tidigare, finns det tålamod bland klubb, sportchef, sponsorer och fans för det?
Kommentera

Mike Keenan: Du har en bra poäng och en del av mig håller med, men eftersom vi precis gjort den resan och fick allt förstört av Coronan och ett söndervärvat lag så tror jag den breda massan inte vill vänta 3 år till på att vi ska vara ett topplag och redo för en Shl biljett, dom flesta anser att att vi varit i allsvenskan alldeles för länge och att det nu är dags att ta sig upp igen och jag känner nog lite likadant!

Med den budgeten, kontaktnät och juniorverksamhet så ska Modo vara långt före majoriteten av alla lag i As, förmodligen har vi dom bästa förutsättningarna så det är väl dags att vi tar vara på den möjligheten nu tror jag många känner!

Övik suktar efter någon form av framgång, inte se alla andra lag lyckas år efter år
Kommentera

Materialet håller helt enkelt inte, tycker defensiven ser bra ut trots alla skott emot.
Forwards är problemet!
Aagaard totalt värdelös, Ölhäver totalt värdelös, Gagnon totalt värdelös, Heponiemi verkar mest vara rädd att skada sig så han inte kan åka på campen, Svenningsson värdelös, Sebastian aolsson finns de väl lite hopp för.
I övrigt är det för blekt!

Vad i helvete är problemet!
Kommentera

Gavelo: Intressant krönika av Hägglund, ledordet är ”tålamod”🥴
Kommentera

Markus1212: Problemet, du svarade väl själv på det i din analys?

Själv har jag sedan länge ansett att man måste ha en tränare som kan kommunicera smärtfritt med sina spelare, nu har vi en som inte ens kan engelska, det är allt annat än bra!
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur länge spelade han i NHL?
Och kan inte bättre engelska, märkligt!
Kommentera

Gavelo: svårt i princip omöjligt bygga under tre år i allsvenskan visst lagom bra allsvenska spelare till 60-70% sen lägga pengar på spets men vi får räkna med att de bästa sällan stannar utan värvas av lag med större plånböcker även de lovande juniorerna har man full koll på från SHL med flera ligor, detta år har fler spelare valt att stanna i sina lag, dock inte i vårt, men så är det ett ytterst speciellt år också
Kommentera

Sven Tuta: Och ändå är Hägglund den som ibland verkar ha minst tålamod!?

Minns träningsmatchen mot Timrå i Sca cupen, han sa inte ett enda positivt ord om Modo på 60 minuter, däremot han han säga 11 000 saker om hur dåliga Modo är, hur man saknar spelidé och hur överlägsna Timrå var.

Efter förra seriematchen så var han ute och ifrågasatte Ville om han öht hade en spelidé eller om spelarna inte förstod den och syftade på språkbarriärerna!

Modo måste jobba långsiktigt men samtidigt så spelar vi i As och har gjort i 5 år, med dom förutsättningar så tror jag helt enkelt att Modo inte har samma acceptans med tålamodet som många andra föreningar har.
Kommentera

Gavelo:
Alibikrönika
Kommentera

Tarasov: Det är lite intressant vad Alexander Shemarov säger om Ville som coach efter att ha spelat under honom i Pelicans.
Uppladdat:

450x300-ville.pngville.png

Kommentera

Gavelo: man kan bygga något på 1 år det räcker det svåra är inte och gå upp till shl det är och hålla sig kvar. Modo är väldigt långt ifrån shl idag. Man måste bygga rätt från början och sedan ge det tid det är slutet på säsongen som räknas när Leksand slog ut modo så låg man sist i november tex. Så som många gör här att döma ut laget efter 3 matcher är idiotiskt. Oskarshamn lede shl föra året i början tex efter 15-20 matcher då kan man börja se lite hur lagen står sig.
Kommentera

Gavelo:

Det är väl nu Glader sätts på prov oxå.
Kommentera

Hockey12345: Jo, absolut. Dock är anfallsspelet det absolut sämsta jag sett på väldigt länge i Modo. Vi har många gånger varit dåliga, men då är det oftast bakåt som det läckt. Nu har vi faktiskt en bra defensiv, men absolut ingenting framåt. Med det lag vi har på papperet är det helt sjukt att vi inte får någonting alls att fungera, utan tappar pucken hela tiden så motståndarna får anfalla. Att de ofta får ta rätt dåliga avslut utifrån är då en väldigt klen tröst.
Kommentera

Axle San:
Överhuvudtaget en bra intervju.
Kommentera

Sven Tuta: När han blev värvad till Modo så antog jag att han kunde lite svenska men mycket engelska.

Sen fick man höra första intervjun med Ville - helt jävla bedrövlig. Det var då jag förstod att i år kan det kanske bli lite kommunikationsproblem. Efter 10 år i USA bör man kunna bättre engelska.
Kommentera

jonsson:
Ja verkligen, men det har hittills låtit som att vi inte gör några förändringar.
Kommentera

Modoitn: Tro om det blev någon anställningsintervju med Ville innan han kontrakterades? På något vis så borde han ju fått förklara hur vill att hockey skall spelas och hur han är som coach osv.
Kommentera

Axle San:
Du tänker att man mailade lite och sen anställde man honom? Eller hur går dina funderingar?
Kommentera

J F K: jag vet att jag gnällt på våra forwards, men du har rätt i att det är något mycket mer grundläggande som det är fel på. Offensiven går inte ens att bedöma i matchen igår, då tiden vi faktiskt hade kontroll på pucken i ofensiv zon är för liten.
Hur kan det grundläggande spelet med puck bli så oerhört dåligt som det är nu? Ser att många vill ha bort Ville, men kan han ensam verkligen göra alla spelare i laget oförmögna att vårda pucken?
Kommentera

Tarasov: Känslan är ju de faktiskt eller snackade med en agent.
Kommentera

Axle San: Jag tror att Omark och Styf är inblandade i spelsystemet och att det är någonting inte Ville har alldeles för stor möjlighet att påverka. Dvs, att Modo presenterade hur man ville spela för Nieminen och att han inte alls fått välja själv.
Dvs, Modo har ju kommunicerat hur man vill spela långt innan han kontrakterades. Man vill spela på samma sätt som ifjol, men lite passivare i egen zon.
Kommentera

J F K: jag håller på Leksand så har absolut inte 100 koll på Modo men att spelet strular dom första matcherna är inte några konstigheter det gör det för många lag. Läster här en del för att det är hockey kunniga personer som skriver med bra och vettiga analyser ofta så det skär lite i hockey hjärtat när alla är så pesimistiska det brukar ni inte vara här. Det har gått 3 matcher det visar absolut inget om hur säsongen kommer gå. Dom gånger det brukar gå åt helvete är dom gånger man är stor favorit och det typ redan ska va klart som Björklöven i år det lär nog spricka.
Kommentera

Hockey12345: Jag tycker att det är märkligt att inte ens fjärdekedjan fungerar riktigt. Det verkar låsa sig helt för spelarna, för alla presterar under den nivå man kan förvänta sig.
Men, visst kommer det att bli bättre framöver, men hur lång tid tar det och har vi materialet för att spela som vi vill?

Tydligen är det stor skillnad på spelet på träning och match.

Nåja, tar vi oss ur skiten så får vi hoppas att vi blir stärkta av den här perioden när det går tungt.
Kommentera

Axle San: Det här är en artikel som är skriven på så dålig engelska att den är oläsbar.

Exempel, se bild.
Kommentera

J F K: det kommer ta till början av december innan allt börjar falla på plats innan dess är det tålamod som gäller. Ny tränare många nya spelare tar tid och få ihop. Anfallsspelet brukar komma med tiden.
Kommentera

Hockey12345: Helt rätt jag har sett massor av matcher i Leksand live och beundrat fansen som alltid hejar på laget fast det går dåligt ,,Vi måste stötta vårat Modo även när det går dåligt då vi har ett nytt lag som behöver tid att lira ihop sig ,,,Kom igen Modo
Kommentera

Spock: Dålig engelska i artikeln men kommentaren om Ville gick inte att misstolka.
Kommentera

Hockey12345:
Jag tror många missbedömer det där lite, ett lag kan i princip med slumpens hjälp förlora en 7-8 täta matcher. Men man är med i matcher och producerar avslut, men vissa delar fungerar dåligt exv PP. I det här fallet så har vi ett obefintligt anfallspel, vilket inte rättas till med enkelhet eller är något man växer in i.
Kommentera

Tarasov:

För mig är Heppo en besvikelse, kanske har för stora förhoppningar på honom.
Tycker mig inte se nånting av hans talang hittills, kan ju ha att göra med att hela laget inte fungerar men ändå.
Kommentera

jonsson: Kan mycket väl bero på Nieminens sätt att coacha laget. Skicka hem Nieminen med finlandsbåten
Kommentera

jonsson: Tror nog Heppo duger och är spets normalt sett i den här serien men inte lätt att producera i ett LAG spel som inte funkar och där LAGkänslan inte är på topp vad jag hört... tyvärr tror jag den stora nyckeln är att byta ut tränaren och några trötta alibi spelare till såna som brinner för laget och klubben och vill utvecklas
Kommentera

Mike Keenan: Ja det ser då inte ut som att någon tycker att det är kul att spela hockey, i alla fall inte 5-mot-5-varianten..

Här påminns jag återigen om vilket tungt avbräck det känns som att Johan Forsberg faktiskt är - mer än vad han faktiskt presterade på isen. Jag upplevde honom som en glädjespridare och peppare där personligheten syntes på isen och i båset. Jag kan ha totalt fel i min uppfattning, men tyckte det syntes igenom i såväl tv-rutan som på arenan. Sen tror jag knappast att en person enkom skulle göra den skillnaden i dagsläget, men jag blir bara påmind om hur mycket jag gillade att vi hade Johan Forsberg i laget...
Kommentera

Majbrasan: Om vi ska vara lite skojfriska dock - föreställ er att det här var säsongen då vi värvat Mike Morrison... haha :)
Kommentera

jonsson: Man såg hur bra Hepo var i uppställt spel i offensiv zon under försäsongen. I de senaste matcherna har vi inte haft något uppställt spel så därav inget bra från honom.

Tror detta även gäller Lindgren, svårt att vara offensiv back i ett lag utan offensiv, då blottas bara ens negativa sidor....
Kommentera

Dags att vakna nu Modo in med nhl lånen låt grabbarna få lite skjuts och medgång detta går inte det är så dåligt så ja spyr på de
Kommentera

Spelar ingen roll om dom drar sen för de gör andra klubbars med och vi kan inte ligga för långt efter allt handlar nu om att komma så högt upp som möjligt sen krydda med nyförvärv för detta lag är långt ifrån färdigbyggt
Kommentera

Foppaland999: såg ut som Löven tar in ett till lån, någon, hann inte höra namnet, intervjuades under periodpausen igår, tränade iaf med löven, tycker som flera här att Modo bör ta in ett par spelare, marknaden lär minska för varje dag om inte bröderna Olofsson vill el kan ansluta
Kommentera

Heyerdal:
Gissar på Wallmark.
Kommentera

Tarasov: Lukas? Tror de sa Lukas
Kommentera

Hockey12345: i december är vi redan avhängda..
Kommentera

Frontschwein: Leksand låg sist vid jul och gick upp.
Det avgörs inte förrän i kvalslutspelet.
Kommentera

Heyerdal: Det var Wallmark som intervjuades, och han sa att det inte är på tapeten att spela med Löven.
Kommentera

J F K: Coronan ställer nog till det så att ni inte kan värva er ur krisen utan det är nog ett tränarbyte som är er livlina (Melin är väl dessutom ledig).

Sen var det den 21 november som Leksand låg sist och inte vid Jul.
Kommentera

Axle San: möjligen låg de näst sist då, men poängen är att det går att vakna sent och ändå sluta högt upp. Nu är nog ligan så pass ojämn att det är svårare att hamna topp två, men...

Teoretiskt kan man hamna tia och ändå gå upp.

Det är klart att vi kan värva även under Covid 19. Vi har seriens bästa ekonom, både gällande kapital och inkomster.

Melin vore vansinne. Han förespråkar inte den hockey vi har värvat för och vill spela.
Kommentera

J F K: Ja en bra ekonom kan förstås göra underverk. Ni lär också ha seriens största utgifter och även största publiktappet.

Ge upp ska man aldrig göra för mycket kan förstås hända än så länge.
Kommentera

Axle San: Absolut, men det gör också att vi rimligen får det största bidragen.

Och, vi har många loger och stor restaurang så vi är väl ändå de som har mest inkomster. Givetvis inte på nivån som behövs.

Tror Löven förlorar rätt mycket också. De hade mer publik och inte lika bra arena.
Kommentera

J F K: Har MoDo gått ut med de ekonomiska konsekvenserna av säsongen utifall gränsen på 50 står kvar?
Sett att AIK, Timrå, Mora bland annat sagt att dom inte gör det.

(Intressant också att Timrå i samma intervju säger att dom ÖKAT sina kostnader inför denna säsong).

Löven har sagt att dom överlever säsongen men med stora konsekvenser för kapital och likviditet.
Kommentera

« · 2088316 · »