1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

Kristianstad - MoDo 3 och 4:7

« · 2318925 · » Till forumet

Sv: Kristianstad - MoDo 3 och 4:7
Bad_Brett: håller med, men tycker även 40 bör sitta ett tag. Tycker Styf ser rätt bra ut
Kommentera

Saleva: Jävla dumheter i så fall. Kommer knappast bli fullsatt med den usla hockeyn Modo bjuder på i slutspelet ändå.
Kommentera

Saleva: Nu har vi 2-1 i matcher, det är väl nu vi ställs på det första riktigt stora provet i slutspelet att kunna studsa tillbaka som den serie tvåa som vi ändå är.

Men det finns egentligen inte mycket under dessa 3 möten som talar för att vi helt plötsligt skulle komma ut och vara bra.
Kommentera

Rytter: Ähh skitsnack att det skulle ha att göra med att dom är klar för andra klubbar.
T.ex skulle jag gissa att åtminstone stjärnspelarna har bonus ju längre vi går och säkert en rejäl slant om vi går upp till SHL.
Så är dom så oproffsiga kan dom ha pengarna som motivation.

Men det är ju elitspelare som vill vinna. Man blir inte hockeyproffs på att "det är kul att delta" dom spelar för att dom vill vinna.

Sen är det små marginaler som gör att det ser skit ut. Kristianstad var ju ändå topplag i mitten av säsongen så det är inget brögäng. Så är vi inte på tå ser det lite sådär ut.
Och är man då som Bernhardt och spelar med små marginaler och lite nonchalanta vanligtvis så ser det hemskt ut när det inte klaffar... Men han ska inte ensam ha skäll.

Näsen var direkt svag också. Gillar sekvensen där Malte Sjögren skjuter stolpen. Sjögren vrider om, och istället för att ligga nära släpar Näsen och "täcker skott" 1m bakom och 1m bredvid målet.
Kommentera

Blake:
Kan det vara så att vissa, på ett undermedvetet sätt, inte ger 100% pga att man vill avgöra på fredakväll inför ett fullsatt Hägglunds? Ett långskott, jag vet.
Kommentera

Rytter:

Sven tillbaka i nästa? Kung
Kommentera

Tarasov: I dagsläget är tyvärr MacMaster närmast bänken. Ser ut som Tony Tussilago.
Kommentera

Monno:

Problemet är att alla i laget verkar ha kollektiv formsvacka. De jag är mest besviken på är förstakedjan de var bra 10 minuter i första matchen sedan har de bara spelat en och en.

Andrakedjan skapar inte heller nått och gått bakåt efter ett par fina matcher.

Nej bra med Sveningsson tillbaka nu, han kan gå in i sin andrakedja för att få fart på Aagaard och EJK.

Sedan undrar jag ifall man inte ska stoppa in Ohlsson i första, blir bättre balans bakåt och han är den som kommer undan med hedern i behåll för han jobbar alltid stenhårt. In i första med ett enda direktiv och det är att jaga skiten ur backarna och låta Sam/Woods köra sitt race.

I tredje kan man köra Jelly och MacMaster med Mannberg på kanten, alternativ sätt MacMaster på kanten och peta ner Mannberg till fjärde och låt Nordin centra.

I fjärde får OP, Sylle, Mannberg, Tjärnström slåss om speltiden.

Det är märkligt det där med snacket om att spelare är klar för andra klubbar, det enda som kommit ut i pressen är ju att Hasa är klar för frölunda, men det är den back som höjt sig i slutspelet och spelar nu rätt stabilt och vinner närkamper. Jag tror inte det spelar speciellt stor roll ifall en spelare gjort klart med en annan klubb, de är proffs och vill vinna och kommer ge allt oavsett.
Kommentera

Blake: 3 mot 1 där i slutet ska bara vara mål men ok rättvis seger nån som tror det blir bättre på onsdag? De har fått ännu större självförtroende, motivation o driv nu blir jäkligt svårt
Kommentera

Foppatofflan:

Nä, lite orolig att det är så lamt, sjuk hela bunten?
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi klarar inte av att spela grishockey. Modo har tyvärr inte direkt prickat toppformen, men kan bara bli bättre ( förhoppningsvis 🙏)
Kommentera

Blake: Denna förlust förtjänade vi som någon skrev, vi är inte alls lika sugna på att vinna och då är vi chanslösa.

Kristianstad gjorde jobbet, man åkte så in in i helvete mycket skridskor, smällde på och stressade våra backar så vi knappt fick pucken ur zonen, alldeles för många spelare kröp ihop och blev avvaktande medans Kristianstad hade full rulle på rören hela tiden.
Kommentera

M Horava: Man ser nu vilka som levererar under press.
Tex, Seb och Mannberg tycker jag varit bra varje match(iaf de 2 första). Bernie usel idag men var vår överlägset bästa back första matchen.
Nordin är lagets bästa center ikväll, jämför hans rörlighet med Vigneault..

Till alla som gapar om att våra klasspelare har skrivit på för andra klubbar, bör väl rimligen också gälla övriga lag?
Kommentera

Robin Ztorken L:
Nä kör på, nu kommer dessutom Svenningsson in och gissar att Nordin eller Tjernström går ut.
Kommentera

Blake: lite förvånad över att Karlin inte verkade mer less/tjurig än vad han visade i intervjun.
Kommentera

Blake:
Ja tycker man gör en helt ok bortamatch, första perioden börjar dock lite väl dåligt. Det tippar över till KIK i mittperioden men det är kanske naturligt då det tippat över till oss tidigare.

Underbart med slutspel, gillar kampen.
Kommentera

DrCox: Med flyt hade vi vunnit denna match med iofs ;) ..om Sam gjort mål i slutet och Hasa gjort en soloräd i förlängningen
Kommentera

Det kan ju inte bli sämre, vi vann inte många 50-50 puckar idag. Grattis KIK men nästa tar vi, som sagt kan ju inte bli sämre. Dom ledande spelarna måste ta tag i det.
Kommentera

Snipan: Nu kom jag ju på, vi har fortfarande inte förlorat två raka denna säsong = vinst nästa!
Kommentera

Blake: Du har en poäng där faktum är att vi har haft mycket flyt som vann match ett och två vi hade lika gärna kunnat ligga under med 3-0 i matcher och det hade inte varit särskilt orättvist.
Kommentera

Hakning-Henrik: Vi förlorar aldrig två matcher på raken.
Kommentera

Hakning-Henrik: absolut om det bara vore idag. Men tyvärr har detta oinspirerade spel varat i 7 av 9 perioder i princip. Svårt vinna matcher när vi har 0 och inget spel förlagt i anfallszon.
Kommentera

Gavelo: Skit samma men Agaard, Sam och Bernhard med flera är rent ut sagt odugliga och visar noll vilja.
Sanningen att säga är att vi kunde förlorat båda hemma också, vi har inte varit bra nån match.
I mitt tycke har KIK varit tyngre och bättre än oss

Gäller att röra om och något annorlunda, annars är vi borta.
Kommentera

DrCox: Alla vara matcher mot Kristianstad har sett ut som dessa tre, fattar inte att någon är förvånad.

Vi vinner till slut.
Kommentera

Gavelo: Ja så är det. Även om vi lyckas krångla oss till semi så ser jag inte nånting som tyder på att vi ska gå längre än så. Fast tror fortfarande att vi avgör hemma på fredag. Men spelet måste upp många nivåer om vi inte ska skämma ut oss i en semi
Kommentera

J F K: jag är så otroligt less på dagens match.
Känslan är att de inte trampar för 5 öre.
Vis från serielunken tror de att man inte behöver ta i.

Som tur är så är jag bortrest på onsdag så slipper se eländet i efterhand om smygtittarna på HS visar att det bjuds på samma kassa inställning igen.
Kommentera

AddMan: Tre usla matcher, men ändå 2-1 i matchserien - det får vi se som positivt. Nu måste man kunna bjuda på en bra match - fjärde gången gillt - så tror jag det blir en behaglig seger på onsdag
Kommentera

Monno: Minns JJ , bra fram tills han blir klar för Saik, då dog allt för honom.
Kommentera

Foppatofflan: Tycker vi ska ta det lugnt med sågningarna. Det var mycket som inte stämde idag, pssningarna som gick rätt kladdade vi med, många pass på skridskor. Finns mycket som kan bli bättre
Kommentera

hk: Men lägg ner!!
Kommentera

Gavelo: Han får va klar för Kristianstad, jag skiter i vilket men han ska göra jobbet och vilja vinna matchen annars kan han lägga ned karriären.

Nu tror jag inte viljan saknas för det känns helt bisarrt. Men hur kan Bernhardt går från seriens bästa spelare till totalt klappkass? Han spelar alltid nonchalant, men nu är det ju bland det värre man sett.
Oerhört besviken på honom. Eller hela laget egentligen.
Kommentera

hk: Inte denna säsongen, vi är långt ifrån topplagen i ligan.
Kommentera

J F K:
Den här förlusten var vi 100 % värda !
Ofattbart lojt uppträdande.

Dags att steppa upp nu och visa vad vi kan. Det är ju fan slutspel
Kommentera

DrCox: Det är lugnt vi gått upp.
Kommentera

DrCox: Tre dåliga matcher i rad nu, vill grabbarna ens det här? Iofs är det väl först nästa år vi tänkt gå upp...
Kommentera

J F K: Nästa match kör vi med den energi de avslutade med, hela matchen.
Kommentera

DrCox: gillar inte alls Linus P
Kommentera

J F K: Ja han är sämsta för tillfället. Halvskadad eller har checkat ut mentalt.
Kommentera

Grattis till Kristianstad.

Modo ja ni var pinsamma rak genom, vilket lågvattenmärke.
Kommentera

Hatten av för Kristianstad! Vilken kämpaglöd. Modo får ta sig i kragen framöver.
Kommentera

Jag måste säga det att om någon i detta forum har kontakt in i ledningen/laget hälsa dom att dom borde tamefan skämmas.
Kommentera

DrCox: Vi kanske inte är byggt som ett slutspelslag?
Kommentera

DrCox:

Total kollaps
Kommentera

J F K: Bedrövligt med en sådan inställning i ett slutspel var är det för fel på detta lag??
Kommentera

Inte bra.
Kommentera

JoseGonzales: hade hårtorkat killen som missar öppet mål vilken sopa
Kommentera

Robin Ztorken L: Undrar vilken klubb Berna är klar för till nästa säsong?
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag tycker att Bernhardt var sämst av de sämsta, men Vigenault inte långt ifrån.

Skandalöst värdelös inställning idag. Vi hade kunnat förlora mot Boden faktiskt.
Kommentera

JoseGonzales: grädden på moset hade varit om Vigneault satt den efteråt…
Kommentera

J F K: fan Sam borde varit kallare där o hållit inne skottet
Kommentera

« · 2318925 · »