1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

« · 2511698 · » Till forumet



Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nieminen: Nu måste det vara slut med att Guden inte är förstemålvakt,
men en stor eloge till AIK-publiken. Dom stöttar sitt lag i motgång, men MoDo-publiken i Stockholm går inte av för hackor heller, underbart
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nieminen:

Kvarten slutade som mot Kristianstad förra året,
Motståndarna krigade och slet, spelade fult
MoDo vann klart med 4-2 i matcher
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: Är det 2000 MoDoiter på plats? Eller räknar mina ögon som Löven?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Kolla den där röda väggen asså! Så jävla fint! Önskar man kunde varit med på plats!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KRB: ALDRIG OROLIG!

Semi nästa!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Guden MVP idag. Inget snack.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: Räknar du som löven så är det 6000 modoiter och 1000 aikare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Nieminen:
Någon som har en uppdatering på Brickley?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Ja nu är det nog ingen tvekan längre... En av Gudens bästa matcher i år!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: ändå cred till AIK-publiken som trots de skrek HATA MODO unisont står och applåderar sina hjältar efter signalen

Sen, alltid kul att se den stora bortaskaran av modofans
.. vi är bäst!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gusse: Vi får nog lov att tacka Guden för denna seger.
Han var banans särklassigt bästa spelare ihop med Gynge
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson:

Såja det blir inget fiasko i år, att åka i en semi kan jag köpa då det är jämnt mellan de 4 bästa.

Nu är vi inne i slutspelet på riktigt. Fan vad skönt.

Tror laget växer lite nu när rädslan att åka mot 10:an är borta.

Inget snack vem som har förstaspaden nu, Guden riktigt stabil.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Grämer mig åt tanken att vi kommer behöva spela Tex minst en match till, Guden kan ju inte spela alla. Blir extremt kostsamt mot lagen i semi och final om han ska släppa enkla puckar
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Han är Nr 1. Vilken match han gör! Underbart, jag riktigt skakis men vi vinner och vi är fortfarande med i racet.

Hoppas på SSK imorgon så vi får en dag extra. Mora eller SSK skiter jag i, det kvittar för mig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Sigge: vi gjorde väl ett mål i öppen kasse förra matchen, OPs styrning
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Hakning-Henrik: Ja, riktigt vackert när han klappar om MoDoiterna
Men så skönt att se Halloran, Södergran,Adam, Sebbe med flera, riktiga slutspelslirare
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Modo-Målet: Tack för att du sa det, lätt att se fel med sitt enda MoDo-öga annars 😜
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vilka väljer vi då?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: Mora antar jag. Om de går vidare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Folin var bra idag!
Annars har jag varit lite besviken... Men Wahlberg har ju inte varit lika bra som ifjol så det kan ju höra ihop..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Esox: Börjar semin inte på lördag oavsett?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan: Varför skulle han inte kunna stå alla matcher?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
hk: Jo, första april gäller, om ingen skämtar
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan: Idag tändes ett hopp hos mig som jag inte haft under hela säsongen. MoDo kanske har en målvakt som kan ta oss hela vägen. Har inte trott det om Gudlevskis tidigare, men idag vann han matchen åt laget. Otroligt positivt. Annars fanns det mer att önska,
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
puffe: Här var ett skämt till rubrik i Expressen "Modo vidare till semifinal – tog storseger mot AIK".

Menar Expressen på allvar att det är en storseger eller är det bara en storseger för att det var just Stockholmslaget AIK som vi slog ut ELLER antyder rubriksättaren att det sista "handbollsmålet" inte skulle ha varit ett AIK-mål och att det därmed borde varit 4-1?

www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/modo-vidare-till-semifinal-tog-storseger-mot-aik/
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: Jag slår ett slag för Bernhardt också. Vilket djävla skott karlen har.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: 6 mål i kvarten. Sjukt. Han får mer kritik för sitt defensiva spel än beröm för sitt skott, går vi mer vinnande på att han gör mål än förlorande på att han ibland inte är tillräckligt bra defensivt?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Jan-Erik : reagerade likadant jag med, märklig rubrik, kanske hade förra matchens siffror..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: verkligen, glömde honom.
Går vi inte upp måste vi hitta en spelare med liknande skott
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K:

Visst gjorde han sina poäng i fjolårets slutspel men känns som att han tar ett betydligt större ansvar i år, han är delaktig i större utsträckning än vad jag uppfattade att han var ifjol där jag tycker han stundtals uppträdde rätt skakigt.

Hittills har har visat att han vill vara "tungan på vågen" på ett helt annat sätt, återstår att se om han kan hålla i detta spel.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bra jobbat, känns nog som Mora i semi
:)
Modo - Löven i final. DIF blir utslagen i semi
av Löven.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L:
Hur var det nu tolkar det som att vi bevittnade en matchserie där klass slog vilja? Eller slog vilja klass? Eller förlorade både Klass och vilja…..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Ztorken L: Tror han är oersättlig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: Mora!

Vi har svårt för defensivt skickliga lag med starka målvakter, som dessutom spelar grisigt. Så därför går Södertälje och Löven bort för mig.

Djurgården och Mora har båda lite dassiga försvar, men en vass offensiv, dessutom försöker båda lagen spela hockey. Jag inbillar mig att det passar oss bättre. Dock orar det att deras offensiver kan skapa stora problem för vårt darriga försvar.

Inbillar mig dessutom att ledningen gärna ser att Djurgården och Löven möts
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Rödluvan: Gudlevski, Bernie o Sebbe fick en 5a i ÖA, Sebbe trots att han inte spelade..enl ÖA alltså
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Nu hoppas vi på sju matcher mellan Mora och Södertälje.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov:

Blomqvist förklarar i intervjun hur det är som favoriter. De som storklubb var favoriter mot Almtuna och hade varit fiasko ifall de åkt där. När spelarna klarade det växte dem och de tog det med sig till kvarten.

Bara hoppas att samma gäller våra spelare, nu när det inte är ett fiasko längre hoppas jag vi kan spela ut hela vårt register.

Kanske bra att få möta ett mer spelande lag så det blir mindre stök och bök. Oavsett vilka vi möter kommer de ju vilja ha mer anfallsspel än AIK då de varit spelförande lag under året.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: Något annat än att låta IFB och DIF sluggas i andra semin vore otroligt otippat och helt enkelt ett felbeslut
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
J F K: Bernhardt började lojt men jäklar vilken gigant han är när han vill. Guden,Folin,EJK,Södergran riktigt stabila. Kändes som vela förlorade många tekningar. Hade fan inte pallat en game 7 mot det här grisgänget. AIK ska ha cred att dom gjorde lite nerv i den här matchserien.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: För övrigt en riktigt bra tredje period ikväll, AIK gick på knäna.

Hoppas något händer med laget nu, vi behöver det
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Trilske:
Jag tycker att det ser ut som AIK fick soppatorsk i andra perioden i båda de här 2 sista matcherna.
Att AIK kom lite på slutet här berodde mer på att Modo ville stänga matchen' vilket gav dem lite tid.

Daggen var inne på det i podden' Det sliter enormt att spela som AIK spelade i den här matchserien.
Det kostar enirmt med energi.
Vi har en bred trupp med mycket soets, En avgörande faktor i sådana här matchserier.

Slutligen: Väldigt nyttig matchserie att ha i sig.
Löven kommer spela exakt lika dant!
Nu vet killarna att is i magen är bäst!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tyler Durden: För att summera matchserien så fick AIK antingen slumppuckar i mål, pp mål eller 1-mer-spelare-på-isen mål. Tycker det som aik gjorde som höll dem kvar var att göra mål på typ exakt varenda pp. Modo har ju en lägstanivå som är så jäkla låg men när man steppar upp och verkligen inser sin kapacitet så tokdominerar man ett AIK som kämpar för sitt liv.. Jag ser gärna ett södertälje utan videll som semimotståndare, mora är också ett bra lag men känns som ett trött södertälje passar modo nu :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Påminner lite om säsongen vi gick upp, dominant i serien, fick strula emot AIK i kvarten, en sudden vinst där och lite skakiga matcher, ett gott tecken. Lycka till, vill ha derbyn till hösten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
pean: Löven vs DIF .... sju matcher som samtliga avgörs i SD.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Många härliga icing ikväll!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Heyerdal: Apropå det, varför spelade inte Jacobsson ikväll? Skadad?

Hoppas inte Brickley är borta nu
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: vårt största problem verkar ju vara att tagga till i matcher som vi på förhand tror att vi ska vinna, det kan ju tala för DIF. Men jag tror man väljer Mora/ssk men jag är inte säker på att det är det enklare valet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Otroligt skön seger. Guden vinner matchen åt oss idag, men det är sådana här matcher som gör att man kan lyckas i ett slutspel. Man stjäl helt enkelt en match som man inte är bäst i. Nu väntar semifinal blir intressant att se om det blir Mora eller Södertälje man väljer för inte kan man väl välja Djurgården?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
jonsson: jag hade velat möta ssk med tanke på skadorna på videll och Ivarsson. Seriens bästa spelare och en av seriens bästa backar. Dessutom borde 7 matcher mot Mora ha satt sitt spår!
Kommentera

« · 2511698 · »