Berka:
Kousa är världsmästare i att lägga passen på skridskorna!
Sawchuk:
Fan vad jobbigt att ha hoppet kvar hela vägen till slutet trots att man vet hur det slutar.
Snälla, låt oss vara med minst till Semi nästa år!!!!!!!
Sawchuk:
Du menar att du känner hopp? MoDo vinner inte den här typen av jämna tillställningar den här säsongen.
Jag är kolugn och väntar på spännande nyförvärv i morgon.
Bad_Brett: Tiden håller på att rinna ut nu. FBK lär räcka ut tungan åt oss vid mållinjen och vinna med en tunglängd.
Fast nu har vi 4-4. Vi har ju också en tunga.
Redigerad kommentar
Gusse: Det är tammefan makalöst. GÖR MÅL!
4-4 lidandet fortsätter.
Redigerad kommentar
Berka:
Jag kommer att kräkas om äckliga FBK får vinna i Sudden.
Hockeygudarna måste ju för fan vara på Modos sida någon gång också!
NuMo:
Samma här. Det här med att träffa ramen i slutminuterna vet vi vad det brukar innebära. Men vi får vara tacksamma över att det inte är en avgörande finalmatch och att det förmodligen inte spelar någon som helst roll om vi vinner ikväll eller inte.
Rytter:
Nä, hårdare malande, mer hugg slag och ivriga klubbor framför Salak är en viktig nyckel. Det har varit otroligt mjäkigt innan.
Fortfarande efter två perioder förbannade jag spelare som åkte in framför mål, men liksom fortsatte ut ui periferin utanför mål, i stället för att bromsa in och stanna i skiten och fortsätta ta striden i stället för att jaga eventuella slumpreturer..
Bad_Brett:
Jag hade gärna sett att det här var en avgörande finalmatch ;)
Sawchuk:
Gissar på att avgörandet blir en 2-1 kontring för FBK när Modo går på för hårt.
Sawchuk:
Eller en målvaktstavla för stackars Ullmark som har gjort en kanonmatch förutom vid 4-2-målet. Det vore rätt typiskt för en orutinerad målvakt.
Sawchuk:
Fan, sjung grabbarna till en seger från läktaren nu. Kom igen!!!!!
Berka: Modo har lagt i frihjul. Det håller inte. Det har hållit påatt straffa sig tre gånger nu.
KOM IGEN MODO!
NAGY!
DET VAR PÅ TIDEN.
HÄRLIGT. DET VAR VI VÄRDA.
Bra match!
Är FBKáre men MoDo gjorde det bra!
Underbart med slutspel.
Grattis Modo. Gå nu mot den historiska vändningen! tjohej! Vi tar semester...
spöa fbk.
Gusse:
1 down 3 to go.
Väldigt sällan jag trott att ett överläge med 3-0 i matcher kan vändas. Den här gången tror jag det.
Så många som klev fram i sista perioden.
Great moments are born from great opportunitys.
Gusse:
Jag väljer Ullmark. Han har bara positiva vibbar av att möta FBK nu. Det är sådana här gånger stjärnor föds. Som jag skrev tidigare " Great moments are born from great opportunitys"
Starkbaum såg ut som han var 140 cm lång då han stod där i båset med tom blick.
Vi har inget att förlora heller. Alla förväntar sig att FBK tar det här förr eller senare.
Redigerad kommentar
Monno:
Vi har 1-3 i matcher, ingen ide att dra i handbromsen nu. Ullmark var med och vände den här matchen och känner sig förmodligen odödlig just nu.
Ska vi försöka bromsa oss ur detta så ställer vi Starkbaum, vågar vi blunda och hoppa så står Ullmark.
Vad som är rätt, vem vet, kanske inget, kanske båda?
Redigerad kommentar
Monno:
Jag tror inte Uffe kommer få skit. Ingen förväntar sig att MoDo ska kunna vända på detta. De flesta är nog rätt nöjda med att vi slapp bli förnedrade.
Monno:
Gillade Uffes kommentar på frågan: "Kan man peta en målvakt efter den här matchen"
-Det är det som är det fina med att vara headcoach, man kan göra precis som man vill.
Tror det lutar åt Starkbaum på Onsdag, Uffe återkom ju minst två gånger under intervjun till att det var Starkbaum som under säsongen tagit oss dit vi är nu.
Många spelare var bra idag, men speciellt kul att se Bengtsson, han klev fram och jobbade stenårt istället för att åka och gömma sig.