1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Kvartsfinalserien Match 3

« · 1570122 Till forumet

Sv: Kvartsfinalserien Match 3
J F K: jag går ett steg längre och hoppas att rickard wallin gör sin sista match nästa match och ramlar ihop i mitten av plan med 20 korsbands brott och att fbk blir så skärrade att dom torskar 4 raka
Kommentera

superfalle mfl: Kul att ni är engagerade men sluta upp med "hoppas han dör"-snacket. Lätt skadad och tvingas vila 4-5 matcher räcker och ser mycket bättre ut i skrift. ;-l
Kommentera

superfalle:

Önskar ingen en skada, trots att det är vidriga spelare bägge två.

Slår FBK ut Modo hoppas jag dom går till final och blir bortdömda i en sjunde avgörande på hemmaplan. Wallin eller Berglund får gärna vara den som sitter i utvisningsbåset när motståndarna gör mål och skjuter bort dom från guldet. Tror detta skulle ta bättre på dom än en skada.

Sedan kommer fbk:s presschef skriva en krönika där han grinar ut medan resten av hockeysverige skrattar.
Kommentera

J F K: Färjestad är bara bäst helt enkelt, imponerande och hatten av.
Kommentera

Rytter: Verkligen!  men skulle det hända så skulle Loob kräva omspel och att motståndarlaget skulle spela med större målbur. Hs skulle troligtvis rösta för.
Kommentera

brynäs08: haha :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: De där var väl ändå en väldigt medioker kommentar ?
Fbk bäst, när då?, hur då? Vart?

Igår var man definitivt inte bäst, eller jo deras målvaktspel var lysande och turen på topp, annars såg fbk väldigt uppgivna ut.

Matchen i torsdags var man heller inte bäst, då hade man enbart turen på topp och väldigt usla domare med sig!

I första mötet var fbk utspelat av Modo i 1:a perioden, sen vända man å var det starkaste å bästa laget i dom 2 följande perioderna.
Kommentera

Dock måste man ge credd till Färjestad som alltid hittar vägar att vinna matcher trots att man är spelmässigt underlägsna.
Det är en sån styrka Modo besatt det året man tog guld
Kommentera

Berka: FBK var bäst igår och de är bäst på att alltid vara att räkna med i slutspel. Modo låg på fett och skapade chanser efter Färjestads ledningsmål och hade Modo kvitterat så hade FBK flyttat upp och förmodligen gjort ett mål till.
Kommentera

Jag hoppas att ni vänder, det är inte det men FBK är så otroligt äckligt disciplinerade och har sån rutin på slutspel så det ser tufft ut.
Kommentera

Berka: Som Brynäsare så vet jag väldigt väl hur det är att bli utslagna mot FBK och jag vet också att vi ofta stångat oss blodiga mot dem utan att få utdelning. Grejen med FBK är att dom gör precis vad som ska göras och de gör det alltid bra. Jag såg matchen igår och visst var Modo värda minst Förlängning om man ser till spelfördelning och målchanser men FBK har ju förmågan att om de släpper in ett mål åter vända matchen till sin fördel vilket hade varit ett troligt cenario  om Modo kvitterat  igår.  Sen kan du lägga ned det där med att tilltala mig med felaktigt nick.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja alltså vi (Modo) har A L D R I G lyckats slagit ut fbk ur ett slutspel på hela 90 och 2000 talet så vi har väldig god kännedom om hur svårslagna dom är.

Hade Modo fått in en kvittering så hade Modo vunnit å det kan jag sätta min högra hand på, fbk gick rejält på knäna och Modo hade för första gången sen i början av februari en jäkla massa ork och körde bara på.

Som sagt, fbk är ett bra lag men så jäkla bra är dom inte och dom har tydliga problem med sitt försvarsspel över hela banan när domarna dömer ist för att blunda, då blir det som igår, mängder med hakningsutvisningar och klassiska interference så motståndarna får spela PP.

Värmland är den enda landsdel i Sverige man kan fäktas med en hockeyklubba och spela hockey samtidigt och komma undan med de ;-)
Kommentera

Berka: lycka till i alla fall. Får ni till special teams och vinner målvaktsmatchen så tar ni dem kanske (-:
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är nog kört redan, men för deras skull så hoppas jag att dom kan trycka åt fbk litegranna.
Kommentera

« · 1570122