1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511802 inlägg · 4110 ämnen

Kvartsfinaltråden

« · 845403 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinaltråden
Jag kommer bli fantasitskt glad om det blir Timrå i kvarten. Det finns bara ett lag av de kvarvarande 8 som är sämre och det är Brynäs. Brynäs hade onekligen varit bättre för oss eftersom de inte kan vinna. Men Timrå är absolut det näst bästa alternativet eftersom de inte kan göra mål.

Vi har absolut ett psykologiskt övertag på medelpaddingarna. De verkar rädda för oss, än fast inte Ambroo, RTS och El Maco vill ge skenet av det ikväll. Men de är gulliga dessa pojkar, de påminner om småpojkar som visslar i mörkret för att hålla spökena borta. Så fort Ambroo slutar vissla så hör han spökenas kedjor rassla.

Det som är mest negativt med att komma bland de fyra främsta är dagarna som hemmamatcherna är på, måndag, onsdag, torsdag, Söndag. Jämför detta med tisdag, fredag och lördag för de sämtre placerade lagen.

El Maco, RTS, Ambroo och alla andra hyndor. Ni får sluta vissla senast den 15:e mars och tidigast den 12:e mars.
Kommentera

hellge: hur kommer det sig att de sämre lagen får dom bästa dagarna på deras hemmarink? Finns det någon tanke bakom det hela, för att jämna ut att topp 4 har fördel i en extra hemmamatch??
Kommentera

MODOJohan:

Ja lite knepigt är det nog.
Kommentera

Dessa blir kvartsfinalister, och så här ser kvartsfinalserierna ut:

Fbk-Mora
HV-Luleå
Modo-Brynäs
Linköping-Timrå.

=)
Kommentera

MODOJohan: Klat ni väljer Tik.
Kommentera

RTS: Jag vill gärna att Timrå är våra motståndare i finalen, du vet då Modo tar guldet i fyra raka.
Kommentera

MODOJohan:Nä du här e rätta listan helt övertygad!

Fbk-Mora
HV-Brynäs
Modo-Timrå
Linköping-Luleå
Kommentera

Äh, vad är det för bleka gissningar ni kommer med?

Jag tror att fuskilifusk Harald väljer Arboga i kvarten, Kramfors i semin och slutligen Strömsunds gubbhockeylag i finalen (japp, han väljer även finalmotståndare). Det har sina fördelar i att vara en Aftonblads-fubbis, serru!
Kommentera

SIVASN:

"Fbk-Mora
HV-Brynäs
Modo-Timrå
Linköping-Luleå"

Jag tror att du har rätt.
Vi Brynäsare hade gärna fått Modo dock
Kommentera

RTS:

Sluta vissla, det finns inga spöken!
Kommentera

Det alla undrar just nu är om Poffa Tours kommer att anordna några trevliga resor under slutspelet. Såna där resor med bussvärdinnor, falsksång, taskig vägkrogsmat och allmänt gemytlig stämning.
Kommentera

Paddan:
om det blir TIK-Modo, menar du att du kommer söderut då paddan?
Läge för ett Bjästatifo igen då ;-)
Kommentera

TIKbiff: Det är nog inte omöjligt att jag och mina kompisar i sådana fall besöker Timrå på lördagsmatchen. Då har vi en kille, som mot bättre vetande?, erbjöd sig att vara chaufför.
Kommentera

Paddan:
Ska vara om ni lyckas få biljett då ;-)
Kommentera

TIKbiff: Menar du att man faktiskt måste betala entré till er träkoja.
Kommentera

Och Roger Melin skrinnar inte oväntat fram till Harri Rindell.

FBK-Mora (4-0 i matcher)
Kommentera

Per Mårts skrinnar lika lite oväntat fram till Leif Boork

FBK - Mora (4-0 i matcher)
HV71 - BIF (4-1 i matcher)
Kommentera

Salle: Spänningen stiger... ;-)
Kommentera

Salle: ...och Harald väljer... Banafjäl Flyers
Kommentera

Paddan: Ack så spännande!
Kommentera

Wayne Gresky: Det är fascinerande att man alltid lyckas hitta någon Djurgårdsspelare eller ledare att ha som studiogäst i Kanal 5:s elitseriemagasin.
Kommentera

Harald skrinnar teatraliskt fram till länskollegan Kenta och "The Länsderby" är ett faktum.

FBK - Mora  (4-0 i matcher)
HV71 - BIF  (4-1 i matcher)
MoDo - TIK (4-1 i matcher)
Kommentera

Paddan: Äh, vad faan, var vi tvungna att möta Timrå. Jahapp, då är det bara att gratulera Timrå till semifinalspel då...
Kommentera

Salle: Biljettkrig!!!
Kommentera

Gunnar Persson fick slumpen i form av Slavomir Leners Luleå.

FBK - Mora  (4-0 i matcher)
HV71 - BIF  (4-1 i matcher)
MoDo - TIK (4-1 i matcher)
LHC - LHF (3-4 i matcher)
Kommentera

Salle: Gött. Då blir det HV i semi och LHC i finalen.
Kommentera

Hawerchuk: LHC rår inte på Luleå tror jag som synes.
Kommentera

Salle: Tappert av Harald måste jag säga. Vilken spelvecka vi får framför oss, wow!

Ett mottips är såklart på sin plats. Timrå vinner alla tre hemmamötena (där MoDo inte tagit poäng den här säsongen), sedan snor man en match i Ö-vik (där Timrå vunnit en match). 4-3 till Timrå.
Kommentera

Salle: Möjligt, men tveksamt. Dessutom är LHC det enda laget på den halvan som kan rå på FBK i en semi. Heja heja!
Kommentera

Dream Team: Tappert???
Att välja mellan ett formsvagt Timrå med smidiga resor och dessutom borgar för fulla hus och (hat)stämning.
Framför en längre resa, tuffare slutspelslag och bättre form.

Klokt, taktiskt och RÄTT kommer tiden att utvisa.
Kommentera

Fy fan vad jobbigt och härligt.

JOBBIGT om vi får däng av syrran.
JOBBIGT att få tag i biljetter när det lär komma upp någon tusing Timråbor.
JOBBIGT att vinna klackmatchen.

HÄRLIGT med hockeyfest.
HÄRLIGT med extra prestige.
HÄRLIGT att kunna åka och se bortamatcher i slutspelet.
HÄRLIGT att gå vidare OCH slå ur syrran.

4 HÄRLIGT och 3 JOBBIGT, det även mitt tips på serien, 4-3 till Modo.
Kommentera

Dream Team: 4-3-seger i matcher till Timrå i en slutspelsserie mot MoDo  låter som det absolut jävligaste man kan råka ut för i den sportintresserade delen av sitt liv under det här året, så det tippar jag också.

Det slutar 4-3 till Timrå, annars kan jag bara bli gladare och acceptera det.
Kommentera

shinzawai: Äh, första kvartsfinalerna har ju tidigare varit väldigt svårsålda. Så jag räknar med att det inte blir mer än 4.500 i Swedbank Arena på torsdag, fast iofs är jag dålig på matematik.
Kommentera

shinzawai: Jaha? Jag vill också.

HÄRLIGT att vinna.
HÄRLIGT att se fram emot en semi.
HÄRLIGT med Västernorrlandsderby.
HÄRLIGT med hemmafördel.
HÄRLIGT med Susselito.
HÄRLIGT att vara bäst.
HÄRLIGT med ödmjukhet.

7-0 alltså, hur ska det gå till?
Kommentera

Salle: Ja, tappert.

Så du tror inte att det blivit drag med Luleå på andra sidan banan? Ja, tiden kommer förstås att utvisa hur klokt valet var. AV reseskäl var nog valet enkelt. Formmässigt har vi varit på uppåtgående de senaste matcherna. FBK hemma (1-0 e. s.d) var en holmgång som visade på just detta. Matchen igår är bara att glömma. Frölunda under kniven gav inte ett smålojt Timrå mycket att hämta.
Kommentera

Kul!

Inte det lättaste men det roligaste.
Kommentera

El Maco:

Sluta vissla...
Kommentera

Salle: "Gunnar Persson fick slumpen i form av Slavomir Leners Luleå"

Under vilken sten har du legat under de senaste månaderna?.......;)
Kommentera

Bissett19: Just ja han fick ju sparken... My Bad.
Kommentera

Salle: Var tvungen att hitta nåt fel när du inte trodde på Brynäs;)

Men får säkert rätt.
Kommentera

Kommer man att kunna se Modo varje match på tv? Tyckte att jag hörde något sånt förut.
Kommentera

Då är det äntligen klart för lite slutspel. Men jag är mycket skeptisk till att man valde Timrå. Timrå har i mina ögon enda innan serien startat varit en Guld kandidat. Det som är possetivt är att det kommer bli otroliga publik matcher och stämmning, men för Modos del så blir det bara kvartsfinal tyvärr.
Kommentera

MODOJohan: Det beror väl på om man har tillgång till C+ och Kanal 9
Kommentera

MODOJohan: Om din TV är begåvad med:

*Kanal 5
*Kanal 9
*Canal +
*Säsongskortet/möjlighet att köpa PPV

...så: ja.
Kommentera

shinzawai:
Detta blir underbart ! Mycket känslor, jag beundrar MoDo som väljer TIK och ger oss massor av flera derbyn med mycket känslor ! MoDo- TIK 3-4
Kommentera

MODOJohan: Alla slutspelsmatcher sänds på TV. De kommer dock att varieras mellan Femman (från semi #4), CanalPlus, TV9 och Säsongskortet.
Kommentera

Som jag sagt tidigare, det näst bästa vi kunde få. Detta är en seger för hockeyn. Det kommer bli otroligt intensiva matcher. Jag säger att styrkeförhållandena är 55 45 i MoDofavör, detta mest beroeende på hemmaplansfavör. MoDos förstafemma kommer bli helt avgörande. Lyckas den så vinner MoDo.

Sen var det kul att höra Petter Rönnqvist reda ut det där med vem som lille- respektive storebror. Det var ju bra eftersom det verkar vara en del som har missuppfattat det.
Kommentera

Salle:
Säsongskortet kör TIK-Modo på tisdag...
Kommentera

Alfred Awful: Tack tack. Den är begåvad med Kanal 5 och Kanal 9. Jag får smita till grannen vissa matcher.
Kommentera

hellge: Med yanke på att han spelat med er så var det väl föga överraskande... Vi har plusstatistik på er den här säsongen och det kommer vi även att ha när kvartsfinalerna är spelade.
Kommentera

« · 845403 · »