1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507586 inlägg · 4105 ämnen

Långt till match- el I brist på bröd-tråd

« · 387410 · » Till forumet

Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Så då får vi väl roa oss på annat sätt.

Jag vet en kille som är glad att han inte satt i sadeln...
Kommentera

Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Storyn om Rickard Sångkock har spridits sig så långt den kan utan att börja vara på väg tillbaka...
Kommentera

Salle: Försvarsspel a´la elitserien, varför skulle det in i en domarbok?
Kommentera

Lumber Jack: Jag tänkte mer åt filmning eller möjligen felskär... Svårt att bedömma hur situationen uppkommit så här på stillbild.
Kommentera

SVT1 nu! Peter Hirsch har inte en chans mot det motståndet...
Kommentera

knaskamilla: Inte mot sällskapet på länken heller.
Kommentera

Frisco:

Oj. Är alla de snygga? Då ska jag nog gå på isracing.
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror ju förvisso inte att Isracing-förare behöver så värst mycket botox i kinderna, bistra blir de av temperaturen helt enkelt.
Kommentera

Björn VII: För dig som kanske inte läser i Speedway (och isracing) gästboken.
[bild]www.frisco.se/omkrundbana/040131.jpg[/bild]
Kul att isracingen (visserligen tillfälligt) är tillbaka på Skyttis IP.
Kommentera

Björn VII:

Vad menar du? Menar du att de är snygga, eller inte?

Frisco:

Ska man baka isracingfika till i helgen, eller?
Kommentera

Frisco:

Klickade på din länk, men jag ser faktiskt inget om bussresor från andra delar av Sverige, avgå styrelse och webmaster! :-)
Kommentera

knaskamilla:

Hmm...nej, jag menar nog att jag aldrig varken sett eller hört något så uttryckslöst. Det är nog lika underhållande att titta på ett svart hål.

Nej, nu ska jag gå och läsa lite Strömbergs-böcker från början av 70-talet...det du!
Kommentera

Björn VII: Bussresa till VM-semifinalen kommer att gå från Hedemora. Grannby med Lond?
Kommentera

Frisco:

Nej, men jag har varit där ett antal gånger, tyvärr är jag så bonnig att jag bara ser på backtävlingar, Rally och Rallycross ifall jag ska se motorsport live.

Skönt att få sätta ut fällstolen i en leråker, dricka kaffe ur termos och käka kanelbullar. En helt annan värld. Börjar bli jobbigt när det görs ansträngningar till läktare. :-)
Kommentera

knaskamilla: [Ska man baka isracingfika till i helgen, eller?]

Ja kanske det? En lagom promenad efter tävlingarna nedför backen. eller menar du att du kommer upp till Skyttis med en kaffekorg full med nybakat?:-)
Kommentera

Frisco:

Vilket känns troligare? Hmm... Idag har faktiskt inhandlats ingredienser till bakning. Imorgon kanske skall ägnas åt att använda ingredienserna?

Nu sjunger LaGaylia en låt jag sett henne framföra live. Yeah.
Kommentera

knaskamilla: Vi får se hur det blir med fikat. Det visar sig i morgon.
Kommentera

Dagens jag mötte lassie..För mindre än en timme sedan så fick jag 2 minuters utvisning i korpen dömt av ingen mindre än Poffa....
Kommentera

Martin S: Domarskandalerna duggar tätt!
Kommentera

Martin S:

Skulle du säga att det var en korrekt utvisning, eller kan vi tracka honom för den sedan?
Kommentera

Salle:

Om man har slut på bröd någon gång, säg till frukost, ska man skriva det här då? Och: om man skriver det här, löser sig brist på bröd-problemet då, eller är det bara ett bra ställe att beklaga sig över brödbristen på?
Kommentera

knaskamilla: Varför frågar du om något du redan vet svaret på?
Kommentera

NuMo:

Jag vet inte svaret. Varför svarar du om du inte tänker ge svaret?
Kommentera

knaskamilla:
Varför använder du dig inte av brödtext när du skriver?
Kommentera

knaskamilla: Det är ju bara att baka bröd, det är väl vedertaget. Fråga Westerlind.
Kommentera

NuMo:

Den där westerlind litar jag inte på. Han ringde en gång och sa att han hade postat en bulle till mig, så att jag skulle få se (smaka på) vad duktig han är på att baka. Den har inte kommit fram än, och det var ett tag sedan. Om den kommer fram kommer jag nog inte ens att försöka smaka den, tror jag.
Kommentera

knaskamilla:

Åh, förlåt knas. Jag hade gjort den så fin och skulle skicka den till dig, men så försvann den - men nu har jag hittat den. Den låg under datorn:

[bild]www.gimobageriet.nu/brod_20030215/38%20Kanelbulle_gif.gif[/bild]

Jag skickar den i morgon.
Kommentera

westerlind: Själv så ska jag skänka en slant åt "Bröd till bröder!"
Kommentera

knaskamilla: Där ser du. Allt kommer att ordna sig. Som sista utväg får du väl hälsa på här i nipstaden så kan jag bjuda på mina hembakta mumsmums.
Kommentera

mike66: Bröd till bröders ungdomsavdelning heter Fralla åt alla.
Kommentera

Frisco:

Det är ju riktigt patetiskt att se hur det fungerar i hockeysverige. Panikvärvningar till höger å vänster och pensionsutbetalningar ställs in på sina håll. Tur att man till hör en klubb som när det krisar till sig handlar klokt och framtidsinriktat. Malmö - Hasselblad och Lusth, MoDo - Hedman och Hellstöm, hmm undra varför krisen är total i vissa klubbar...
Kommentera

Jag blev just lurad att göra ett IQ-test på danska Mensas hemsida. Det var väldigt frustrerande, eftersom det tar 40 minuter och jag var hungrig, men nu är jag i alla fall klar. Lägger ut en länk här, ifall att någon har väldigt lite att göra såhär i ohockeytider.
Kommentera

knaskamilla:
Hmm....
tycker det är bättre med de på svenska som tar 10 minuter, annars måste man väll gå danska kurs i två år,,,eller

testa denna länken istället ;-)
Kommentera

matsby:

Det svenska testet är ju superenkelt. Ingen utmaning, helt enkelt! Dessutom är det sällan IQ-tester (iaf Mensas) går ut på att man ska kunna språket. Det består ju av bilder, för bövelen!
Kommentera

knaskamilla:
*asg*

kollade aldrig din danska sida utan höll faktiskt precis på med den svenska när jag gjorde ett brejk och läste ditt inlägg ;-)

Hur gick det då?
Kommentera

matsby:

Jovars. Trots frustrationen på slutet som gjorde att jag chansade på några av de sista (men det var chansningar med en tanke bakom!) gick det ganska bra. Nu tycker jag att du själv ska prova på det. Du har säkert inget vettigare för dig de närmaste 40 minuterna ändå.
Kommentera

Under tiden ni väntar på elitserien kan ni alltid spela minigolf.
web.mit.edu/wnellie/www/miniputt.swf
Eftersom jag anser mig vara hyfsat duktig i den sporten så ställer jag upp utom tävlan. Kommer någon under 40 slag?
Kommentera

Frisco: Om inte det 18:e hålet hade funnits med så skulle jag ha tagit rekordet. Det 19:e har redan gått och lagt sig! Final Score: 51.
Kommentera

mike66: 51 var mycket. Snart är du nog under 40:-)
Kommentera

Frisco: Ähh nån måste ju vara sämstigast också. Det bjuder jag på. Huvudsaken att du inte lägger ut nått korgbollspel bara.
Kommentera

Frisco: Hehehe, det där var ju ett kul litet tidsfördriv. Slog i varje fall mike med mina 42.
Kommentera

Paddan: Långnäsa. Jag fick 17 alldeles nyss. Ska dock tillägga att jag hoppade över hål 18 som jag anser att banarkitekten misslyckats nått kapitalt med.
Kommentera

mike66: Äh, fusk, jag har nog råkat ut för den där knepiga förmågan att lyfta objekt som placeras framför en klubba så långt utanför banan som möjligt. Jag antar att det följde med gratis när de slängde Wilde-matchtröjan på mig.
Kommentera

mike66: 17 utan sista kräver bildbevis... Jag nöjer med 38 trots en 5:a på 18:e (bildbevis finnes).

Nu skall jag gå och se Macke och tvillingarna spöa Capitals.
Kommentera

Snart dags för Isracing igen. Idag med ett riktigt bra startfält. Men först en länk:
[url=www.aftonbladet.se/sport/0004/07/henrik.html]Timrås supertalang skrev på för Modo[/url]
Kommentera

Förresten. Är Salles 38:a fortfarande rekord?

web.mit.edu/wnellie/www/miniputt.swf
Kommentera

« · 387410 · »