supertr?tt: Eller inte :) Skröder måste få tröjan i taket när han lägger av
McFire:
Din definition av värdelös är lustig. Vet du ens vad ordet betyder?
J F K:
Nog för Nylander och Ahnelöv säkerligen inte var gratis. Men i övrigt; Vad har Svartvadet egentligen gjort av pengarna?
Även om budgeten är mindre i år: Ritola, Cumiskey, Regehr, Tambellini, Hensick... De måste ha kortat skjortan. Vart har pengarna tagit vägen?
McFire:
Du verkar ju inte kunna läsa, så därför är det inte konstigt ifall du inte vet vad ordet betyder.
Detta var vad jag skrev i förra matchen:
"Ahnelöv kommer bli en stor tillgång. Redan nu ser man att han har mycket som övriga saknar. Fan det är inte många som kommer förbi honom när han går ut och sätter stopp längs sargerna och bakom mål."
Hur du kan få det till att han visat att han är viktig vet jag inte. Och nej han var inte värdelös förra matchen och nej han har inte varit värdelös än så länge idag. Du verkar ha en ganska grov måttstock för att någon ska kvala in som värdelös.
Kom gärna med konkreta påståenden varför han varit värdelös, vilka delar i spelet, vad gör han för fel och vad ska han göra bättre ifall du vill ha en fortsatt diskussion om detta. Annars är det punkt för min del.
Bad_Brett:
Tror du inte att juniorerna kan ha fått uppgraderade kontrakt, Kempe, Possler t.ex. Visst små summor men många bäckar små tillsammans att man måste spara kan leda till att vi inte kan ta in lika tunga namn.
McFire:
Sämsta back och värdelös innebär inte samma sak, dessa hänger inte ihop. Man kan vara det ena utan det andra.
Hoppas alla på ditt jobb kallar dig för värdelös så fort du gör ett misstag.
Och ja jag tycker han under matchen mot DIF visade egenskaper som vi saknar i laget och kommer få nytta av. Om han var sämsta back eller inte kan jag inte ens försöka mig på att betygsätta eftersom hela laget inte presterade, fel att ge Ahnelöv sådan stor del av förlusten.
Ja vi har verkligen inte lyckats anpassa vårt BP spel till de nya zonerna.
Skönt att vi skakar liv i matchen igen.
Tur att Leksand kollat på oss hur man spelar försvarsspel. Väldigt passivt framför mål där.
J F K:
Ja antingen det eller pass över till motsatt back som kan vandra in ostört och ladda skott i 3sek innan det smäller i krysset.
J F K:
Visst att Ullmark släppt 3 förbi sig, men ser han inte lite säkrare ut idag jämfört mot DIF? Betydligt mindre returer och de gånger han tvingas släppa retur går dom inte rakt ut.
Enda riktigt missen jag tycker är när han var bakom mål och höll på att ställa till det.
J F K:
Tråkiga är ju att den utvisningen blev till två och matchen dog. Klantigt av Alavaara men jag kan förstå att han reagerar där.
J F K:
Sluta ge mig hopp, jag blir bara förbannad till slut ändå.
Grattis Possler!
Redigerad kommentar
J F K:
Fav vad vi slarvar nu när vi jagar, är närmare 5-3 än 4-4 just nu.
J F K:
Men vad fan, nu kommer jag bli jättebesviken.
Grattis Hari!
Hur många poäng gör Ritola är väl den stora frågan? :-P