1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Leksand-Modo 2014-11-15

« · 1638585 · » Till forumet

Leksand-Modo 2014-11-15
Här var det drag?

Hur många poäng gör Ritola är väl den stora frågan? :-P
Kommentera

Sv: Leksand-Modo 2014-11-15

Monno:

Jobbig start med 0-1 efter ca 5 minuter.

Kommentera

Och där dog matchen i och med 0-2 efter en fin bjudning.
Kommentera

Rytter: Känns som vi redan gett bort den här matchen också
Kommentera

Rytter: Ahnelöv fortsatt värdelös.
Kommentera

Rytter: Man orkar inte ens kommentera. Modo har bara en kedja och inga backar.
Kommentera

Och där lever den igen efter firma Nylander/Skröder kontrat. 1-2 Skönt!
Kommentera

supertr?tt: Eller inte :) Skröder måste få tröjan i taket när han lägger av

Kommentera

Rytter: Tur vi har Skröder iaf.
Helt bedrövligt försvarsspel... igen.
Kommentera

McFire:

Din definition av värdelös är lustig. Vet du ens vad ordet betyder?

Kommentera

Rytter: Naturligtvis.
Själv då, tycker fortfarande det "tydligt redan nu visas hur viktig han är"? Haha.
Kommentera

J F K:

Nog för Nylander och Ahnelöv säkerligen inte var gratis. Men i övrigt; Vad har Svartvadet egentligen gjort av pengarna?

Även om budgeten är mindre i år: Ritola, Cumiskey, Regehr, Tambellini, Hensick... De måste ha kortat skjortan. Vart har pengarna tagit vägen?

Kommentera

McFire:

Du verkar ju inte kunna läsa, så därför är det inte konstigt ifall du inte vet vad ordet betyder.

Detta var vad jag skrev i förra matchen:

"Ahnelöv kommer bli en stor tillgång. Redan nu ser man att han har mycket som övriga saknar. Fan det är inte många som kommer förbi honom när han går ut och sätter stopp längs sargerna och bakom mål."

Hur du kan få det till att han visat att han är viktig vet jag inte. Och nej han var inte värdelös förra matchen och nej han har inte varit värdelös än så länge idag. Du verkar ha en ganska grov måttstock för att någon ska kvala in som värdelös.

Kom gärna med konkreta påståenden varför han varit värdelös, vilka delar i spelet, vad gör han för fel och vad ska han göra bättre ifall du vill ha en fortsatt diskussion om detta. Annars är det punkt för min del.

Kommentera

Bad_Brett:

Tror du inte att juniorerna kan ha fått uppgraderade kontrakt, Kempe, Possler t.ex. Visst små summor men många bäckar små tillsammans att man måste spara kan leda till att vi inte kan ta in lika tunga namn.

Kommentera

Bad_Brett: Väldigt bra fråga, budgeten måste vara i det närmaste halverad? Vi lirar ju praktiskt taget med ett juniorlag spetsat med Skröder, Ahnelöv och Påhlsson, vansinnigt märkligt.

Nylander, Kempe och Olofsson till JVM kan man anta och missar då antagligen åtminstone 5 matcher.
Kommentera

Rytter: "det är inte många som kommer förbi honom när han går ut och sätter stopp", hittills i stort sett alla skulle jag säga.
Sämsta back i laget mot DIF och bedrövlig hittills idag.
Du tycker inte det? Nähe, gör inte det då..? :)
Kommentera

McFire:

Sämsta back och värdelös innebär inte samma sak, dessa hänger inte ihop. Man kan vara det ena utan det andra. 

Hoppas alla på ditt jobb kallar dig för värdelös så fort du gör ett misstag.

Och ja jag tycker han under matchen mot DIF visade egenskaper som vi saknar i laget och kommer få nytta av. Om han var sämsta back eller inte kan jag inte ens försöka mig på att betygsätta eftersom hela laget inte presterade, fel att ge Ahnelöv sådan stor del av förlusten. 

Kommentera

Rytter: Vad fan håller vi på med i BP?
Kommentera

Monno: Påhlsson har chans på friläge men skiter i det då han är för trött. Han kan alltså bara tänka defensiv tydligen?
Kommentera

Ja vi har verkligen inte lyckats anpassa vårt BP spel till de nya zonerna. 

Skönt att vi skakar liv i matchen igen.

Kommentera

Tur att Leksand kollat på oss hur man spelar försvarsspel. Väldigt passivt framför mål där.

Kommentera

Monno: Jag kände direkt att man inte får gå bom två man mot Ritola. Sedan är det turligt igen. Nästan stolpe stolpe in för andra gången. Visst är det en bra chans, men det känns som om modo får jobba hårdare för sina mål.

Lite naivt backspel där vi är överkonstruktiva flera gånger. Just nu känns det bara bra när lehtivouri har pucken.
Kommentera

J F K:

Kan vi döda en utvisning nu tack!

Kommentera

J F K: Hedman verkar inte få ta i Leksandsspelarna utan att åka ut?
Kommentera

J F K: Ska vi gissa BP? Överbelastning låååångt från mål så de får ett bra skottläge i slotet?
Kommentera

J F K:

Ja antingen det eller pass över till motsatt back som kan vandra in ostört och ladda skott i 3sek innan det smäller i krysset.

Kommentera

Monno: Den förra såg man inte ens på reprisen, men domarna vet man aldrig hur de dömer.
Kommentera

Monno: Bara en notis, Ullmark gör en jäkla massa tv-pucks räddningar i år jämfört med ifjol.
Det är sällan bra...
Kommentera

J F K:

Visst att Ullmark släppt 3 förbi sig, men ser han inte lite säkrare ut idag jämfört mot DIF? Betydligt mindre returer och de gånger han tvingas släppa retur går dom inte rakt ut.

Enda riktigt missen jag tycker är när han var bakom mål och höll på att ställa till det.

Kommentera

Rytter: Men vad fan?...
Alavaara...
Kommentera

Det där kan vara den billigaste "too many players" utvisningen jag sett. Sedan verkar det inte finnas någon känsla hos domarna, tror fan Alavaara reagerar på den situationen. 
Kommentera

Rytter: Grattis domarna. På reprisen ser det verkligen inte ut som sex man på banan. Dumt att ta en utvisning, men jag förstår Alavaara.
Kommentera

Godnatt i denna match!
Kommentera

J F K: Det här är verkligen fel match att förlora på detta vis...
Kommentera

Monno: Kempe är riktigt riktigt jäkla dålig ikväll.
Kommentera

Monno: Nog har vi oss själva en hel del att skylla, men linjedomaren som glömt kulramen i omklädningsrummet förstör massor. Sorgligt att vi kan åka på en utvisning när det inte ens är nära.
Kommentera

J F K:

Tråkiga är ju att den utvisningen blev till två och matchen dog. Klantigt av Alavaara men jag kan förstå att han reagerar där.

Kommentera

J F K: Domarna i SHL är dåliga generellt och det vet varenda j*vel, men att dra på sig en utvisning för UNSP-C för att man inte håller med domarna är än värre. Finns inga förmildrande ursäkter utan Alavaara visar att bristen på fokus inte enbart drabbat spelarna utan omsluter hela laget. Denna match har vi kastat bort och för tillfället är det enbart en kedja som försöker med den omöjliga uppgiften att hålla skutan flytande...
Kommentera

ULTIMAVICI: Hela leksands anfall kommer efter en solklar icing. Hur tänker domarna där?
Kommentera

J F K:

Sluta ge mig hopp, jag blir bara förbannad till slut ändå.

Grattis Possler!

Kommentera

J F K:Härligt Possler!  Nu ska masarna få jobba

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: När tar vi en utvisning nu då är frågan? Om vi ska följa mallen för kvällen alltså.
Kommentera

Monno: viktigast var nog att inte Nylander v s r inblandad...
Kommentera

J F K:

Fav vad vi slarvar nu när vi jagar, är närmare 5-3 än 4-4 just nu.

Kommentera

Monno: I egen zon gör vi inte ett pass som är rätt...
Kommentera

J F K: Om Hedman åker på två billiga slashing borde väl modo få en med sig vid liknande tillfällen eller varför inte når Alsenfelt hakar så att han tappat klubban?
Kommentera

J F K: Nu får jag puls!
Kommentera

J F K:

Men vad fan, nu kommer jag bli jättebesviken. 

Grattis Hari!

Kommentera

Rytter: Haha!
Bara jag som tycker DP varit den minst dåliga av backarna ikväll?
Han gör en klassisk brynäsare och lägger en fisare mot mål som Hari petar in.
Kommentera

Monno: DP har varit bra vad jag sett. Tyckte han var väldigt tveksam i början men tycker han tar för sig mer och mer.
Kommentera

« · 1638585 · »