1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Leksands IF - MODO Hockey 2012-08-10

« · 1510617 Till forumet

Sv: Leksands IF - MODO Hockey 2012-08-10
Poffa: Förmodar att Lehti och Ahnelöv ställs över för att Uffe tycker att han vet vad de kan och samtidigt vill se alla nya i matchsituationer för att se hur de agerar tillsammans.
Kommentera

Paddan: Possler var med idag.

Anledningen till att inte fler juniorer varit med på A-lagets träningar tror jag har flera orsaker.

För det första, med full trupp är A-laget 2+8+15 vilket innebär att det är relativt fullt på isen redan där. Lägg då till ett gäng juniorer och då tror jag inte träningen blir speciellt effektiv.

För det andra, J18 och J20 spelar, näst intill, dagligen internmatcher med mixade lag där tränarna och Svartvadetr sitter på läktaren och utvärderar det de ser.

För det tredje, man har inom föreningen en uttalad röd tråd där alla lag från J18 (till viss del ännu tidigare) till A-laget har samma tankesätt vad det gäller hur man spelar. De som tränar med J18 och J20 ska känna igen sig i tränings- och spelsätt om de tränar med A-laget.

Kommentera

Paddan: Hej å hå luden tå
Kommentera

MorganaLefaey: Ludvig Byström och Måns Krüger är väl de enda juniorerna som varit med på träningarna.
Kommentera

MorganaLefaey: Någon som har koll på varför man inte sett Nyström på A-lagsträningarna och varför han inte är med till leksand?

Iofs så har jag inte sett så otroligt många träningar. Men han borde väl va intressant.

Kommentera

Nikki Nine: Så sant så sant. Försäsongen är väl den tid man ska laborera.
Kommentera

MorganaLefaey:

Är det någon gång man ska testa så är det väl nu. Spelar han i samma omgivning när serien startar kan vi hetsa upp oss ;)

Kommentera

J F K: Ja om man finner någon som fungerar bra i 2a och Spina fungerar i första så kan en tredjeformation med Müller, Påhlsson och en till ställa till problem skulle jag tro.

Men om inte så behöver man verkligen honom i en producerande roll.
Nu har man dock inga alternativ då 4 forwards är borta. Så visst är det bra om man får utvärdera hur han fungerar i en sådan roll.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tycker ändå att det är bra att testa Müller i den miljön. Det är sannolikt inte bäst för honom ur ett poängproducerande perspektiv, men det kan vara bra för laget att ha honom i en mer "checking-line"betonad formation. Skulle man placera honom med Påhlsson och Madsen så får han ju lite av den där rollen där han ska vara fysisk och göra det väldigt jobbigt för motståndarna. Sedan är jag absolut inte säker på att det är den bästa lösningen, men det är bra om man får en uppfattning om det är en lösning för att låsa ned något lags förstakedja i någon match.
Kommentera

Nikki Nine: Vilken skillnad det blir på uppsättningen när 4 forwards och 2 backar är borta. Men samtidigt så blir det intressant att se ungtupparna och nyförvärven även om Müllers kedjekamrater kanske inte är de som ger han bäst förutsättningar.

Kommentera

Nikki Nine: Är Susse och Skröder med icebreakers?
Kommentera

Leksands IF - MODO Hockey 2012-08-10
22 Ladislav Nagy - 18 Mattias Ritola - 12 Dave Spina.
35 John Westin - 28 Kristian Forsberg - 25 Marcel Müller.
17 Morten Madsen - 34 Måns Krüger - Mario Kempe.
23 Björn Svensson - 62 Janos Hari - 33 Gustav Possler.

2 Jens Westin - 49 Richie Regehr.
6 Ludvig Byström - 15 Kyle Cumiskey.
38 Nichlas Torp - 75 Richard Stehlik.

69 Oscar Alsenfelt (29 Bernhard Starkbaum).
Kommentera

« · 1510617