1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506629 inlägg · 4103 ämnen

LHC vs MODO 20080918

« · 1063281 Till forumet

LHC vs MODO 20080918

Kommentar

Dags för elitseriepremiär säsongen 2008-09 för MODO Hockey. Det märktes i sanning vid sista träningen på onsdagen innan avresan till Linköping. Nu riktigt längtar hela laget till matcher som gäller något.

- Visst är det så, erkänner också Harri Rindell. Den här längtan efter seriematchande har smugit sig in allt eftersom den sista veckan.

- Nu är förberedelserna, alla spekulationer och annat klart. Vi tycker också att vi gjort allt som stått i vår makt inför seriespelet. Ända från barmarksträningen till de senaste sex veckorna på is. Det blir kul att mäta krafter med andra nu.

MODO börjar i Cloetta Center mot Linköping. Detta mot ett LHC som i förhandssnacket nämns som en av de största favoriterna.
- Vi får en rejäl utmaning direkt. LHC vann försäsongens Nordic Trophy och vi vet att det blir tufft värre. Men för oss gäller det att vara beredda direkt. Vi kommer att möta ett aggressivt hemmalag så det gäller att flytta pucken snabbt.

Ni såg förstås inledningsmatchen Frölunda - HV 71 i måndags i TV?
- Ja, och blev imponerad. Vilken fart, vilken intensitet, det såg ett tag ut som slutspel direkt.

MODO kommer till match med sju backar och 13 forwards.

- De senaste veckorna är jag framförallt nöjd med att de unga tagit ett kliv framåt och hållit bra fart på träningarna. Jag hoppas vi kan sprida arbetsfördelningen och poängproduktionen över fyra formationer. Det är i alla fall målsättningen.

Just nu är MODO Hockey helt skadefritt så när som på backen Tommy Wargh, som fortfarande rehabiliteras efter sin senaste axeloperation.

Noterbart om laget

Tommy Wargh, rehabilitering efter axeloperation.
Patrick Yetman, anländer som "artistspelare" i oktober. Spelar till en början hos Storhamar i norska ligan.
MODO Hockey åker charter tur och retur till premiären i Linköping.

60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)

Backar:
5 Hans Jonsson
18 Per Hållberg
41 Victor Hedman
3 Mattias Timander
35 Pierre Hedin
4 Mikko Kurvinen
2 Jens Westin.

Kedjor:
79 Fredrik Warg
39 Per Svartvadet
9 Magnus Wernblom

10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
15 Andreas Salomonsson

13 Marco Tuokko
20 Oscar Steen
36 Mats Zuccarello Aasen

81 Ville Snellman
29 Andreas Molinder
11 Thomas Enström

Extraspelare:
16 Tobias Forsberg.

Kommentera

Sv: LHC vs MODO 20080918
Säsongens första regeltolkare

ANDERSSON, Thomas JÖNSSON, Christian
ULRIKSSON, Fredrik
Kommentera

Är verkligen Salle helt skadefri nu?
Kommentera

knaskamilla:

Det lär han nog vara annars hade dom aldrig låtit han spela.

Kommentera

Cyklob: Det måste väl anses tämligen svårt att veta om han är HELT skadefri? Men att han är tillräckligt kry för att lira verkar ju vara fallet, jag tycker ändå vi ska skicka han till Thailand i 2 veckor.
Kommentera

spud:

Självklart är det svårt att veta men MoDos läkare har väll bedömt det som att han är i alla fall tillräckligt frisk för att spela :).

Kommentera

knaskamilla: Tyvärr tror jag att Salle inte är helt återställd. Sockerchocken när kungakronan föll fick väl honom att övergå till någon form av skiftgång med pappersrelaterade varor istället. Själv skulle jag dock kunna tänka mig att frivilligt åka iväg på en tvåveckors resa till Thailand, speciellt efter att ha haft vissa elever.
Kommentera

Paddan: Blir fundersam över varför Snellman får ta plats i 4e formationen. Men när man lyssnar på Modo-Tv så låter det väl nästan som om Freddan är en aning missnöjd på vad han visat. Vi skall flytta runt han lite i formationerna i början för att se vars vi kan få ut mest av honom. Det finns lite mer som måste visas osv får en att tro att de inte är direkt nöjda i alla fall.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag hade nog hellre sett att han och Salle bytte plats. Nu får nog fjärdekedjan rikta in sig på minimalt med speltid, vilket är synd.
Kommentera

Salle: jaa, Svarten på centerplatsen ändå :)
Kommentera

Paddan: Salle är helt återställd. Vart sedan normalläget är kan man väl låta vara osagt.
Sen MESAr han inte runt med celluloserserne på baksidan av bruket. Sen skulle det nog LUTa åt en resa västerut om man skulle fly ifrån den kal(k)a höstens rusk. 
Kommentera

Hawerchuk: Jag skulle velat sätta Sockerpelle med Skröder, flytta Snellman till Tuokko och då får alltså Salle även i mina funderingar spela med Molinder.
Kommentera

Paddan: Jag funderade fram dessa formationer för ett tag sen, men de får nog vänta tills Yetman kommer. Annars är det väl inget fel med Rindells försök heller, även om jag inte gillar att man dumpar det som blir över i fjärde. Lite så känns det.
Kommentera

MorganaLefaey: Snellman blir nog spelaren som lämnar oss först, finns missnöje inom Modo ledningen med han.
Kommentera

Hawerchuk: tycker det är tråkigt för molinder som sägs har tränat hårt och bara får spela i 4:e kedjan tycker han borde då spela ytter i 2:A eller 3:E kedjan
Kommentera

renen:

Nu måste man väll ge spelarna en ärlig chans att visa upp sig i serien innan man tar några besult. Men jag kan hålla med dig om att Snellman är en chans värvning helt klart som har mycket att bevisa.

Kommentera

renen: Vad är de missnöjda med?

För övrigt så är jag allt annat än impad av nya HS.
Kommentera

renen: Jo det är väl den känslan jag får också av fredden när han intervjuas. Men vad vore en säsong utan någon som inte passar in i laget eller är i närheten av vad man hade hoppats på i kunnande på isen. Men då man ska ersätta brunkare och kämpaspelare med nya så är det inte direkt så man kan gå speciellt mycket på försäsongen. Men man har även fått en känsla att de hoppas att han skall vara en målskytt och där kan man väl få en hel del svar innan. Iofs så ser man väl ändå om spelaren kan åka på grillorna, tar i eller har hockey i sig ganska fort.

Får helt enkelt hoppas att de tycker han varit lite lat och att han är en ny Krizan som vilar sig i form. För skall man söka efter en ny spelare ganska snart så blir det nog inte så lätt. Men tror även om han inte sticker att vi har en forward till innan säsongen är slut. Ja kanske en back också.

Kommentera

vart kan man lyssna på matchen?
Kommentera

Hawerchuk: Tack :)
Kommentera

Tror att Mats Zuccarello Aasen gör 0-1 efter 11.08
Kommentera

03.15 1 - 0 EQ LHC 22. CARLSSON, Mattias
(27. HLAVAC, Jan)
Kommentera

Vad man petar md klubbborna i stället för att gå på kropp. Tyvärr så har Victor -2 nu.:
Kommentera

NuMo: vad händer? 10.57 2 - 0 EQ LHC 2. PIHL, Andreas
(71. HLINKA, Jaroslav)
enligt blogen på modo så tuokko fullföljer tacklingar ingen bra start
Kommentera

NordaBoy: Känns som modo tror man fortfarande spelar träningsmatcher. Känns som segt på rören och småduttanden hit och dit och dåliga pass och mottagningar. Virrigt i egen zon och hållberg fortsätter att vägra skjuta i pp.

Får hoppas man börjar inse allvaret snart. Men LHC är väl iofs inte det lättaste laget att möta borta i premiären.

Sen hoppas jag de som gjort HS3 inser att vissa inte vill använda IE då FF och andra browsers är klart bättre.

Kommentera

nån som tittar på matchen på canal plus webtv? isf funkar det? det funkar itne för mig, det är ljud men inte nån bild. nån som vet hur man kan fixa det?
Kommentera

MorganaLefaey: Det är lugnt, jag öppnade precis en floke och tog på mig matchtröjan. Nu vänder det :)

Jag letade min vita bortatröja från guldåret och kom då på att jag glömde den hemma hos dig när vid hade grabbkvällen.

Den vill jag ha igen, NU!

Kommer du hit eller?
Kommentera

qwertas: Härlig straff. Det verkar vara Zuccarellos favoritvariant.
Kommentera

MorganaLefaey: Din älskling gjorde mål, gjorde mål. Hahahaha!
Matchtröja, floke! Det vänder!
Kommentera

qwertas: Men tjena. Tror du jag har kvar den? Vad tror det var som eldades upp när man åkte ur slutspelet i fjol? Inte var det min egen.....

Ska söka lite. Lär väl finnas någonstans får man hoppas.

Man fick faktiskt upp farten lite där ett tag och man får hoppas att det fortsätter i 3e perioden. Sen funderar jag på om susse är -3 eller något i dag. Inte så bra i så fall.

Kommentera

MorganaLefaey: Har du eldat upp min ovättade guldtröja då j**ar får du på käften i morgon på jobbet ;)

Andra floken öppnad och jag har förhoppningar på en bra tredjeperiod. Zuccini rockar och är bäst offensivt, hoppas han fortsätter. så.
Kommentera

qwertas: Jag trodde att vi hade bytt tränare? Varför spelar vi tråkig, stillastående skithockey fortfarande? Blä.
Kommentera

shinzawai: Långsamt spel och ingen fart alls förutom vid korta tillfällen. Tycker nog man skall sära på Warg, Svarten och Werner också då den bara inte kan bli fartfylld.
Kommentera

MorganaLefaey: Personligen tycker jag att det är två spelare som kan komma frpn kvällen med betyget godkänt. Det är Zuccini och Tuokko, möjligtvis också Timander.

I annat fall kan alla så mycket mera.

Werner, Warg, Salle! Elitserien jar börjat, växla upp vetja!
Kommentera

qwertas:

Tycker Thomas Enström gör en klart godkänd match med tillsammans med Toukko och Zuccarello främst. Liten men ettrig som fan.

Ville Snellman spelade han idag den karln såg man ju aldrig.

Kommentera

Cyklob: jag såg snellman en elelr två gånger tror jag,
Kommentera

För att vara första matchen, borta mot ett av de tippade topplagen, så är det inte så illa att förlora som vi gör.

Att vi inte får upp farten har nog mycket att göra med att vi får spela en hel del i BP. Svarten såg rätt pigg ut, Susse och Skröder såg också rätt så taggade ut. Werner och Warg såg lite sega ut. Aasen, Tuokko och Timmy bäst i MODO.

Kommentera

oscaaaar:

Ok. jag såg han då inte, men man får väll hoppas han kliver fram nästa match.

Kommentera

Poffa: Stryk Timmy så är jag med på din analys. Jag har inte sett Timmy så här vilse och slarvig sen han kom tillbaka.
Kommentera

Poffa: Håller med har sett sämtre insatser,Cluben borta som har mer tempo i laget (Nordic Throphy) tyckte Susse började bra men föll tillbaka, gäller ochså övriga 'gammlingar'
Snellman blir nog försten att lämna.
Kommentera

shinzawai: Tillbaka från vad? Antar du menar NHL för ifjol var han ju bra de få matcher han spelade och året innan skall vi ju inte ens prata om.

Jag tyckte de enda som inte var med var Warg och Werner. I viss mån även Salle som blixtrade till emellanåt men han har ju knappt spelat en match så han är ursäktad.

Ingen som har kommenterat om 4-2-målet och offside ännu så jag gör väl det. Det var ju offside för böfelen. Reprisen visade ju tydligt att LHC-spelare INTE hade taggat ut med BÅDA skridskorna.

Kommentera

Salle: Tänk om Modo missar slutspel på målskillnad. Med ett mål.... ;)
Kommentera

Salle: Problemet är väl egentligen att om han lyfter den skridsko som är innanför så är hela kontaktytan utanför och då är han ute. Eller blir det inte så. Men helt klart så var bara en skridsko utanför. Men enligt mitt sätt att se på det hela så måste han ju också ha lyft på den innanför då.
Kommentera

shinzawai: Nog tyckte jag att Timmy behöll lugnet i de flesta situationer, steg fram bra och bröt ett par gånger, samt var den som sköt från blå på 2-2.

Inte Timmys bästa insats, men absolut inte hans sämsta. Klart bäst bland backarna, i alla fall.

Kommentera

Salle och morganalefay: Har ni eller jag missat något uppenbart? Det räcker såklart att vara på rätt sida blå med en fot (?).
Kommentera

Deas: Om man, som i detta fallet, kommmer inifrån anfallszonen så måste man tagga ut helt dvs med båda grillorna. Det skall inte räcka att ha en skridsko släpande som LHC:aren har.
Kommentera

Salle: Det räcker faktiskt, har jag insett. Det är ju nämligen så att han inte taggar ur en avvaktande offside och då gäller 450 b enligt regelboken.

b) De avgörande faktorerna vid bedömning av offside är:
1 - spelarens skridskors placering – spelare är offside när båda skridskorna är 
     helt över blålinjen i hans anfallszon innan pucken helt passerat linjen, och 
2 - puckens placering – hela pucken måste ha passerat hela blålinjen in i 
     anfallszonen.

Kommentera

Poffa: Så det är olika bedömningar på avvaktande offside och om en spelare "bara" kommer från anfallszon. Heja!

Kommentera

« · 1063281