knaskamilla:
Det lär han nog vara annars hade dom aldrig låtit han spela.
spud:
Självklart är det svårt att veta men MoDos läkare har väll bedömt det som att han är i alla fall tillräckligt frisk för att spela :).
renen:
Nu måste man väll ge spelarna en ärlig chans att visa upp sig i serien innan man tar några besult. Men jag kan hålla med dig om att Snellman är en chans värvning helt klart som har mycket att bevisa.
renen: Jo det är väl den känslan jag får också av fredden när han intervjuas. Men vad vore en säsong utan någon som inte passar in i laget eller är i närheten av vad man hade hoppats på i kunnande på isen. Men då man ska ersätta brunkare och kämpaspelare med nya så är det inte direkt så man kan gå speciellt mycket på försäsongen. Men man har även fått en känsla att de hoppas att han skall vara en målskytt och där kan man väl få en hel del svar innan. Iofs så ser man väl ändå om spelaren kan åka på grillorna, tar i eller har hockey i sig ganska fort.
Får helt enkelt hoppas att de tycker han varit lite lat och att han är en ny Krizan som vilar sig i form. För skall man söka efter en ny spelare ganska snart så blir det nog inte så lätt. Men tror även om han inte sticker att vi har en forward till innan säsongen är slut. Ja kanske en back också.
NordaBoy: Känns som modo tror man fortfarande spelar träningsmatcher. Känns som segt på rören och småduttanden hit och dit och dåliga pass och mottagningar. Virrigt i egen zon och hållberg fortsätter att vägra skjuta i pp.
Får hoppas man börjar inse allvaret snart. Men LHC är väl iofs inte det lättaste laget att möta borta i premiären.
Sen hoppas jag de som gjort HS3 inser att vissa inte vill använda IE då FF och andra browsers är klart bättre.
qwertas: Men tjena. Tror du jag har kvar den? Vad tror det var som eldades upp när man åkte ur slutspelet i fjol? Inte var det min egen.....
Ska söka lite. Lär väl finnas någonstans får man hoppas.
Man fick faktiskt upp farten lite där ett tag och man får hoppas att det fortsätter i 3e perioden. Sen funderar jag på om susse är -3 eller något i dag. Inte så bra i så fall.
qwertas:
Tycker Thomas Enström gör en klart godkänd match med tillsammans med Toukko och Zuccarello främst. Liten men ettrig som fan.
Ville Snellman spelade han idag den karln såg man ju aldrig.
För att vara första matchen, borta mot ett av de tippade topplagen, så är det inte så illa att förlora som vi gör.
Att vi inte får upp farten har nog mycket att göra med att vi får spela en hel del i BP. Svarten såg rätt pigg ut, Susse och Skröder såg också rätt så taggade ut. Werner och Warg såg lite sega ut. Aasen, Tuokko och Timmy bäst i MODO.
oscaaaar:
Ok. jag såg han då inte, men man får väll hoppas han kliver fram nästa match.
shinzawai: Tillbaka från vad? Antar du menar NHL för ifjol var han ju bra de få matcher han spelade och året innan skall vi ju inte ens prata om.
Jag tyckte de enda som inte var med var Warg och Werner. I viss mån även Salle som blixtrade till emellanåt men han har ju knappt spelat en match så han är ursäktad.
Ingen som har kommenterat om 4-2-målet och offside ännu så jag gör väl det. Det var ju offside för böfelen. Reprisen visade ju tydligt att LHC-spelare INTE hade taggat ut med BÅDA skridskorna.
shinzawai: Nog tyckte jag att Timmy behöll lugnet i de flesta situationer, steg fram bra och bröt ett par gånger, samt var den som sköt från blå på 2-2.
Inte Timmys bästa insats, men absolut inte hans sämsta. Klart bäst bland backarna, i alla fall.
Salle: Det räcker faktiskt, har jag insett. Det är ju nämligen så att han inte taggar ur en avvaktande offside och då gäller 450 b enligt regelboken.
b) De avgörande faktorerna vid bedömning av offside är:
1 - spelarens skridskors placering – spelare är offside när båda skridskorna är
helt över blålinjen i hans anfallszon innan pucken helt passerat linjen, och
2 - puckens placering – hela pucken måste ha passerat hela blålinjen in i
anfallszonen.
Poffa: Så det är olika bedömningar på avvaktande offside och om en spelare "bara" kommer från anfallszon. Heja!
Kommentar
Dags för elitseriepremiär säsongen 2008-09 för MODO Hockey. Det märktes i sanning vid sista träningen på onsdagen innan avresan till Linköping. Nu riktigt längtar hela laget till matcher som gäller något.
- Visst är det så, erkänner också Harri Rindell. Den här längtan efter seriematchande har smugit sig in allt eftersom den sista veckan.
- Nu är förberedelserna, alla spekulationer och annat klart. Vi tycker också att vi gjort allt som stått i vår makt inför seriespelet. Ända från barmarksträningen till de senaste sex veckorna på is. Det blir kul att mäta krafter med andra nu.
MODO börjar i Cloetta Center mot Linköping. Detta mot ett LHC som i förhandssnacket nämns som en av de största favoriterna.
- Vi får en rejäl utmaning direkt. LHC vann försäsongens Nordic Trophy och vi vet att det blir tufft värre. Men för oss gäller det att vara beredda direkt. Vi kommer att möta ett aggressivt hemmalag så det gäller att flytta pucken snabbt.
Ni såg förstås inledningsmatchen Frölunda - HV 71 i måndags i TV?
- Ja, och blev imponerad. Vilken fart, vilken intensitet, det såg ett tag ut som slutspel direkt.
MODO kommer till match med sju backar och 13 forwards.
- De senaste veckorna är jag framförallt nöjd med att de unga tagit ett kliv framåt och hållit bra fart på träningarna. Jag hoppas vi kan sprida arbetsfördelningen och poängproduktionen över fyra formationer. Det är i alla fall målsättningen.
Just nu är MODO Hockey helt skadefritt så när som på backen Tommy Wargh, som fortfarande rehabiliteras efter sin senaste axeloperation.
Noterbart om laget
Tommy Wargh, rehabilitering efter axeloperation.
Patrick Yetman, anländer som "artistspelare" i oktober. Spelar till en början hos Storhamar i norska ligan.
MODO Hockey åker charter tur och retur till premiären i Linköping.
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)
Backar:
5 Hans Jonsson
18 Per Hållberg
41 Victor Hedman
3 Mattias Timander
35 Pierre Hedin
4 Mikko Kurvinen
2 Jens Westin.
Kedjor:
79 Fredrik Warg