1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507597 inlägg · 4105 ämnen

Linje 19 Reloaded?

« · 408103 · » Till forumet

Sv: Linje 19 Reloaded?
knaskamilla:

Selander skulle man ju bara ringa i värsta fall. Nog för att han har låga tankar om sig själv men så hemskt är det väl ändå inte att prata med honom?

Kräftskiva? Har alla missförstått det här med surströmmingspremiär? Det är surströmming som skall ätas i kväll, inte kräftor.
Kommentera

Poffa:

Tja, alltså, jag ska tydligen på något Frisco tror är en jefla kräftskiva, så det är inte säkert att jag kommer att ha tid till sådant. (Mer troligt är iofs att min mor inte har mobilen på. Men var det inte Selander man skulle ringa för rapporter?)
Kommentera

knaskamilla:

Tyvärr skall ju webmastern för Mästarcupen på nån jefla kräftskiva så vi kommer bara få resultatet från kvällens match och ingen rapportering.

Men du har väl din mor på plats? Då är det alltså bestämt att du ringer henne med jämna mellanrum och får info och sedan lägger du ut det här. Bra initiativ, knaskamilla.
Kommentera

YaQoP:

Ska bli mycket intressant att se hur Zakke klarar sig i Mästarcupen!
Kommentera

Poffa:

Känns riktigt bra att Salo (förhoppningsvis) får möta världsklassmotstånd i WC, medans Zajkowski får möta bra ES motstånd i Mästarcupen, håller båda igång där dom får visa vad dom maximalt går för.
Kommentera

Tre intressanta artiklar i dagens ÖA (som för övrigt är försenad på grund av åsknedslag):

Sedinarna räknar med NHL-kontrakt
www.allehanda.se/sport/3034.html

Forsberg, skadan och World Cup
www.allehanda.se/sport/3035.html

Kent om Mästarcupen
www.allehanda.se/sport/3033.html
Kommentera

Martin S:

Jag vet inte om Bodensarna har lagt till något på senare tid i nyhetsartikeln på hemsidan, men nog nämns NHL-konflikten där lite förbigående:

"Peters anländer till Boden just innan seriestart på ett sk artistskattsavtal (6 mån). Om NHL skulle spelas under säsongen kan Peters återvända till Buffalo Sabres."
Kommentera

Martin S:
Problemet ligger i att klåparna godkände tummen-kluddet. Jag tycker att det fattas mycket kompetens i klubben vad gäller marknad och design. Men tjatar man vidare om lokal förankring då blir det Bosses Reklam och Flugfiske AB i Anundsjö som får uppdraget att göra nästa logga.
Kommentera

Martin S: Nej inget av det jag hörde.
Däremot kan man konstatera att om Peters nu är så billig som Boden gör gällande har de fått rätt mycket för pengarna. Även om det skulle bli några matchers avstängning.
Kommentera

Icing-Ove: Tummen Upp togs väl ändå fram av en reklambyrå?

Jag tror inte MODO valde in Sören Gyll i styrelsen bara för att var från Skorped...
Kommentera

Martin S:
Det känns tyvärr som att MODO är alldeles för insnöade för att dra nytta av denna hockeyfeber. De är väl glada om Hägges sponsrar med några bakelser till klubben.

Det skulle vara väldigt intressant att höra om klubben ens planerat att skaffa sponsorer från Kanada eller USA, eller export av souvenirer för fans i Denver/Vancouver. Eller skapa DVD-skivor med highlights med Foppa & Näslund.

Är det samma klåpare som kom fram med Tummen-konceptet kvar i klubben är det kört....
Kommentera

250kg kärlek: Radiosporten sa inte något om hur man kom i kontakt med Peters från början? Varför Peters? Känns som om det ska plockas spelare från Nordamerika så måste det finnas ett uppsjö av ahl lirare som gör mera nytta för Boden än vad Peters kommer att göra. En inte alltför vågad gissning är att han kommer att vara avstängd i ett antal matcher i vinter.
Kommentera

Martin S: Nej, jag läste det och var det jag "hmm:ade" åt.
Nåja, antagligen vet Bodens ledning mer än radiosporten även om det i mitt tycke låter märkligt att Peters väljer Boden.
Kommentera

250kg kärlek: På Bodens hemsida nämner de inte ett ord om ett eventuellt lockout kontrakt.

www.bodensik.com/default.asp?ID=267
Kommentera

Martin S: Hmm, idag sade de på radiosporten att Peters kommer att spela med Boden enbart om det blir lockout, inte annars.
Kommentera

Icing-Ove: Hur Boden har lyckats med denna värvning har jag svårt att se. Visst, Peters är ingen stjärna men han är ordinarie i NHL. Verkar dock inte vara något lockout kontrakt utan ett hederligt artistkontrakt där Peters stannar i Sverige i sex månader.

Något säger mig också att Bodenspelarna kommer att förklara för Peters exakt vem Magnus Wernblom är innan deras första.....

Det intressanta är att Boden säger att han INTE blir dyrare än Dennis Ejderholm som spelar för dom. Detta borde betyda att 1) Peters åker till Boden och spelar för kaffepengar, ett beslut som jag inte förstår då Peters inte verkar ha några band alls till Sverige 2) Ejderholm är Allsvenskans mest överbetalande spelare.
Kommentera

JanT: Jag har sagt det igen och jag säger det igen. MODO kommer inte att få några som helst problem att finansiera Sedin x2, Näslund och Forsberg om detta skulle bli aktuellt.

OM det blir NHL konflikt så talar mycket för att MODO blir ett av de hetaste hockeylagen i VÄRLDEN. Med tanke på all den publicitet som detta kommer att inbringa så kommer förmodligen företagen slåss med varandra för att vara med och synas i rampljuset.

Dessutom borde det kanske finnas företag i Denver och Vancouver som vill vara med på banan med tanke på att elitserien kommer att visas där borta.
Kommentera

Icing-Ove: En mindre summa pengar!
Kommentera

JanT:
Vad är ett korvöre? Förklara för mig och NR22.
Kommentera

knaskamilla: Har svårt att tro att dessa herrar spelar för korvören. Möjligtvis sankte Peter isåfall. Som jag sagt förut; "Cash is king"
Kommentera

JanT:

Ja, framförallt lär ju fattige Foppa och fattige Macke kräva gigantiska löner... Och de där gigantiska lönerna lär INGA sponsorer vilja ha något med att göra.
Kommentera

Poffa: Tror nog att "bröderna brothers" kostar lite mer än honken/dackell. Sen ska ni ju dessutom betala sankte Peter & Mackan. Det lär gå hårt åt slantarna på kistbotten.
Kommentera

Inga Sedinare i denna lista, konstigt:

www.dropyourgloves.com/Fights/fighters.asp

Gillar speciellt spelarnamnen Greg Polis och Brian Propp.

Tycker lite synd om Wernblom som måste tuppfäktas med Bodens nye Andrew Peters i höst, ajajaj!!!!

Jag skickar med en bonuslänk till alla, speciellt till Brynäsare på Sportsnack...
Kommentera

65Selander:

Jag tror att du lider av ett akut fall av Mästarcupis Hybris.

Om vi inte kommer längre än till semifinalen hur kan då Brynäs vinna mot MODO i finalen? Framför allt med tanke på att jag hävdade att MODO kommer vinna semifinalserien mot Brynäs...

Nä, jag tror du behöver en större mängd alkohol och ett par förluster i Mästarcupen för att bli botad. Ett recept på båda dessa sakerna är utskrivna och kommer verkställas under helgen.
Kommentera

65Selander: Hmm, så sådana uppgifter har alltså framkommit om gathockeytillställningen Nolby Hockey League?
Kommentera

84 Norberg:

Du har rätt. Det vore jättekul för oss om vi fick hem Foppa, Macke och Sedinarna. Med tanke på att Foppa och Macke är två av världens absolut bästa hockeyspelare och Sedinarna är bra mycket bättre än vad något BIF-fans någonsin kommer att förstå kommer det att bli ett MYCKET sevärt MoDo!
Kommentera

Poffa: Så ni kommer inte längre än till semifinalen, själ tänker jag fira att Brynäs har slagit MoDo i finalen samt att det kommer fram att nästan hela NHL är korrupt med Mutor och doping ;-)
Kommentera

65Selander:

Du menar att Sedinarna ensamma vinner semifinalen mot Brynäs genom att göra alla målen och låta Honken framstå som en medioker målvakt? Ja, gärna för mig.
Kommentera

Det skulle vara kul för er om ni får hem Foppa, Mackan, Sedinarna etc...

Det blir bara mycke roligare för oss att spöa er den 21/9 då....
Kommentera

Poffa: Trenden är ju klar att eran ekonomi sjunker ;-)

Sedan så blir det ju repris igen också i vår...

Sedinarna står och tuggar på klubborna!
Kommentera

65Selander:

Även om vi går back med ytterligare sju miljoner så är vi fortfarande "rikare" än Brynäs. Det kanske säger mer om Brynäs än MODO, men ändå.

MODO gjorde sig av med spelare som inte presterade i jämförelse med sin lön och nu ersätter man förhoppningsvis med spelare som kanske har samma lön men presterar bra mycket mer.
Kommentera

Poffa: Inga problem med lönerna denna säsongen. Vi har ju fortfarande pengar kvar på kistbotten;-)
Kommentera

Poffa: Det är inga problem ser du, finns inte en chans till att Brynäs missköter sin ekonomi!

Ang ekonomi så har väl inte ni så mycket kvar nu efter att gått back med 7 miljoner om jag inte har fel (som vanligt) och det var väl mycket tack vare era spelarlöner!

Men sedan så är det nog inga problem heller att få företag att sponsra uppe i Övik med omnejd eftersom vem vill säga att man avstod att sponsra MoDo nu när dom räknas som favoriter!
Kommentera

JanT:

Intressant att se dina åsikter. Jag menar, hur klarar Brynäs att finansiera Dackell och Honken? Ekonomin är väl inte den bästa och de spelar uppenbarligen inte gratis.

Om Daniel och Henrik väljer MODO så är jag helt övertygad om att det inte är några som helst problem att hantera deras löner.
Kommentera

JanT: Det låter som du känner de två.
Kommentera

Martin S: Vancouver skulle isåfall trada bröderna. Håller inte med om att det skulle bli ett litet problem att finansiera affären. Bröderna Sedin är hockeyproffs av rang och kräver givetvis lön därefter. Detta har dom klart och tydligt visat i förhandlingarna gentemot vancouver. Visst är det kul att spekulera i den ena "superformationen" efter den andra, men många glömmer bort att bra spelare kostar pengar. "Cash is king"
Kommentera

JanT:

Precis som Martin S skrev är dom självklart medveten om att dom inte får några NHL löner om dom ev. ska spela i Sverige. Hitta sponsorer går nog.
Kommentera

JanT: Skulle MODO trada Daniel och Henrik eller pratar du om Vancouver? Att finansiera bröderna skulle vara det minsta problemet. Tror knappast att de skulle komma hem och börja prata om fantasilöner. Lås oss säga att de skulle vilja ha 150.000:-/månaden så skulle MODO fixa det utan några som helst problem.
Kommentera

Poffa: Hur skulle MoDo kunna finansiera Bröderna Sedin? Ekonomin är väl inte den bästa och bröderna spelar uppenbarligen inte gratis. Är inte chansen större att de blir tradade?
Kommentera

Icing-Ove: Störtskönt. Skall bli härligt att se dem bli vald till elitseriens mest överskattade spelare snart igen.
Kommentera

Denna videokavalkad med Sedinarna får ni inte missa:
jman604.com/canucks2/Twins/
Kommentera

knaskamilla: Nope. Tyvärr inte. Jobbar, jobbar och jobbar.
Kommentera

Frisco:

Ska du dit något?
Kommentera

Träningstider 10 augusti enligt w1.660.telia.com/~u66015176
A-lag: 09,30-10,20, 10,30-11,20
MODO Proffs: 12,30-13,50
Kommentera

NuMo:
Luleå är ju inget bra lag, nä usch å fy! Hävelid och Tärnström till SSK förresten ser jag nu. Elitserien blir hetare....
Kommentera

Icing-Ove: Det är väl inte rimligt att han skulle göra åtta pytsar mot Luleå.
Kommentera

knaskamilla:

Precis, och Daniel drömmer: (("Hmm, tänk jag satte fyra puckar mot Detroit.....då borde jag göra 8 stycken varje match mot Lule eller Timrå om vi flyttar hem, åhhhhhh..."))
Kommentera

Icing-Ove:

Hemlängtan redan innan de åkt hemifrån? Det måste vara den extrema sorten!
Kommentera

Fan, bröderna brothers verkar ju ha haft hemlängtan tillbaka till Modo ett bra tag nu:

Onsdag 12 april 2000:

"Henrik och Daniel Sedin sitter kvar längst av alla i omklädningsrummet.
Till slut säger Daniel:
– Vem vet, vi kanske är tillbaka i Modo fortare än vad man anar. Det är ju inte alls säkert vi lyckas där borta. "
Kommentera

Icing-Ove:

Jag är ganska övertygad om att anledningen till att du inte fick svar var att ingen visste. Jag vet då i alla fall inte. Det enda jag vet är att han var på O'Learys... ;)
Kommentera

« · 408103 · »