1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25

« · 1281812 · » Till forumet

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Näe han står som svensk men det gör väl inget..
Kommentera

En poäng borta mot Linköping, tack och bock!
Kommentera

Skönt att bärga åtminstone 1 poäng borta mot LHC. Styrkebesked.
Kommentera

Nenne: aha HAHA det gör absolut inget ;)
Kommentera

Poäng nummer sju av de sjuttiofem som behövs för slutspel är nu officiell. Hear Ye! Hear Ye!

Plus 4 poäng jämfört med ifjol.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Otroligt skönt med poäng, rättvist resultat sett över hela matchen.

Nästan 7000 i publiken, jag hade nog gissat på ca 4-5.
Kommentera

Cook träffar stolpen
Kommentera

Berka: Eller hur, jag kan komma på en hel del personer som norrmännen kan få i utbyte :P
Kommentera

Nenne: Per Hållberg åker ut för fasthållning...  Illa av domaren då PH väl hade kontakt med motståndaren i nån mikrosekund.
Kommentera

Då kör vi lite straffar då!
Kommentera

Salle: Ska vi gissa på att Dimitrakos, Danielsson och Madsen är straffläggare i någon ordning?
Kommentera

Salle: Hållberg verkar inte ha gjort sin bästa match!
Kommentera

Ritchie, Madsen, Danielsson, Dimitrakos och Josefsson? Är det fem straffskyttar föresten?
Kommentera

MODOJohan: Tre, till att börja med.

LÄCKERT!

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Skröder, så skönt!
Kommentera

Berka: Inte var han så dålig som visa vill pådyvla. Det var väl de 2 uyvisningarna som drar ned betyget men den andra är ju bara ett domarhittepå.

PÅSEN är iskall

Kommentera

MODOJohan: Gäller att verkligen försöka ta extrapoängen nu.
Kommentera

Nikki Nine: Påsen goes Conny och tystar White Trashcan.
Kommentera

Björn W: Sätt den nu!

...härligt Pumba!

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: VILKET SKITMÅL! Helvete
Kommentera

MODOJohan: Åk hem och träna straffar.
Kommentera

Fan å.... Synd
Kommentera

MODOJohan: Och Norrena har flyt. 

Nåja en pinne borta emot LHC är helt OK och så var även spelet från MoDos sida.
Kommentera

MODOJohan: Jävlar, ska det vara så SATANS svårt att sätta straffar, vilken jävla förlust, allt i egna händer på straffar män förlorar.
Kommentera

Isen var mycket sämre på modos sida, idiotiskt att inte lägga straffarna åt samma håll.
Puckarna började rulla varje gång.
Kommentera

MODOJohan: Skit också, känns inte som ett moment som det tränats alls på från vår sida. Kanske vore en bra idé med tanke på att vi kommer att spela många jämna matcher i år...

Hur som helst, nu tror jag att deppskvadronen med shinzawai, Berka m.fl. får ta över på torsdag mot Timrå och härja fritt här på HS. Tre poäng som jag helt räknar bort ur kalkylen. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Men vilken jäkla otur i straffläggning, känns grymt onödigt att tappa en poäng där. En poäng är ju helt OK men känns ju grymt surt när vi skulle ha haft en till. Nåja.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Verkar som det gäller BIF och VF också.
Kommentera

Dags att värva nu, satans less på att vi alltid förlorar, jag vill ha målskyttar och minst 2 stabila backar då hållberg och coock kan dra...

SUCK hellvete, träna straffar !!!!
Kommentera

Salle: Jag hoppas att spelare och ledare inser vilka viktiga poäng som står på spel i en straffläggning. Förväntas man slåss vid sträcket så kan man ej vifta bort det som något tramsigt (även om man tycker det) utan göra sitt yttersta för att ta så många poäng som möjligt.

Har dock förståelse för att det kanske inte har haft högsta prioritet såhär i inledningen.

Dessutom så la Modo bättre straffar än LHC.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: "alltid förlorar"???

Räknar du LHC's 2 poäng som en seger också?
Kommentera

Gustafsson: Jo det är nog inte alla som insett viktigheten i detta moment.

Sen måste man ju undra varför det inte spolades upp i Cloetta center inför straffläggningen. Eller missade jag bara ismaskinerna? I VF-BIF syntes det 2 tydliga "kanter" av ismaskinens nybearbetande så där hade man gjort som reglerna tillåter.

Och är detta i så fall ett "valalternativ" och vem bestämmer OM det skall göras?
Kommentera

Salle: Brömde komentatorerna Modo nån gång under matchen?Eller var dom fullt upptagen med att berömma Linköping och deras spelare!Jag tänker iallefall berömma Sundström.Var längesen jag såg han kämpa så hårt byte efter byte.

Men jag tror att Challe är mindre nöjd med Dimitrakos och Ritchie.

Visst skall Dahlberg stå nästa match också..
Kommentera

Salle: (Förlorar dessa matcher), hela fjolårsäsongen var ju fylld av hedersamma förluster, vi har chanserna men klarar aldrig av att "knyta igen säcken" idag tar vi 1p vilket är bra, men vi skulle haft 1p till, tyvärr verkar vi helt sakna målskyttar?!

8 mål på 4 matcher????!!!! det är för dåligt. visserligen har vi bara släppt in 8, men vi måste göra mer mål.

tik på torsdag blir tufft, har vi tur kan vi skrälla
Kommentera

Salle: Jag har för mig att jag har läst någonstans hur straffarna ska gå till och att det ska spolas, men jag kanske minns fel..
Kommentera

Berka: Grejen är ju att om vi hade haft målskyttar av rang så skulle vi ha vunnit idag och troligen haft möjlighet att skicka matchen i Skellefteå in på ett annat spår än vad som blev fallet. I så fall hade vi suttit här och börjat drömma om guld. Jag drömmer om slutspel och hoppas på att vi får in en bra forward till samt låter lovande juniorer få stressa upp våra spelare som ligger lite på gränsen.

Sondre Oldens hantering av frilägena tidigare idag i J20-matchen är ett argument för att ha honom med som vapen till straffläggningarna, om inte annat.
Kommentera

Nenne: våra 2 stora stjärnor har inte levererat, ska man bli orolig eller?

Hoppas modo redan nu letar starka nyförvärv, 2 stabila backar och 2 forwards.
Kommentera

Björn W: IN DEED!!!
Sondre borde vara med i truppen!, eller iaf. ibland, han måste ju få speltid oxå!

Saknaden av mza är större än väntat!

Sen med handen på hjärtat har vi en backuppsätning som tillhör bland de sämsta i es, en bra offensiv grundar sig på en bra defensiv
Kommentera

Blir intressant att se vem som får stå nästa match. Fortsätta med Tarrki som uttalad etta och lita på att han skärper till sig eller varva mer utgå mer efter dagsform?
Kommentera

Berka: Det där med backarna håller då inte jag med om, MEN däremot finns det en inneboende förmåga till hängskalle som resulterar i att det rinner iväg i matcher som mot Luleå och Skellefteå.

Visst går de bort sig några gånger idag och Timmy/Hållberg försöker ta genvägar i uppspelen som de kanske inte gjorde när de var fem år yngre, men jag upplever det inte som den hönsgård det var ifjol höstas. Den högre kvalitén på målvakterna hjälper säkert till.
Kommentera

Salle: Om jag minns rätt har jag läst någonstans, kan det ha varit en regelgenomgång på hockeyligan.se, att isytan från mittcirkeln och rakt mot målet ska spolas eller i varje fall skottas ren från lös snö innan straffavgörande sker.
Kommentera

Björn W:Vi får hoppas att det blir bättre, under guldåret var vi fruktansvär organiserade defensivt vilket gjorde det enklare för forwards att hitta rätt i banan, ibland hade vi grymma uppspel och trots att vi var under press kunde vi kontra på gammalt tjeckiskt vis och näta, skröder hade väl tex. 6-7 st kassar i boxplay.
Idag är det sarg ut, dåliga uppspel och dumpa puckar utan att igentligen ha tänkt igenom situationen.

Nu har det bara gått 4 omg. men va fan, poängena är ju lika viktiga nu som sen.
Kommentera

Björn W: Problemet verkar ligga mycket i att vårt spel går ut på att vinna närkamperna runt sargen (bra) och snurra, men sen är det liksom ingen som vet vad man gör därifrån eller hur man ska röra sig, och då blir det enkelt som tusan för försvaret att försvara sig.
Kommentera

Berka: Ja, och vi plockar ju poäng den här hösten, det gjorde vi inte ifjol höst. Inte heller sitter vi och drömmer om någon 21:a som frälsare utan vi får lov att fixa det här utan honom. Jag tror det här kan bli skoj om man har förväntningarna på rätt nivå. Hade du sett dagens match så hade du också sett att vi spelar helt okej mot ett lag som gjorde processen kort med guldaspiranten Timrå.

Det finns mer att plocka ur de existerande spelarna om de jobbar på att hitta varandra, vi kan sätta press underifrån med lovande juniorer som Sondre och vi kan självklart värva 1-2 spelare till under säsongens lopp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Ämeh. Sluta gnälla så. Vi jobbade till oss en rättvis poäng och var bokstavligt talat centimeter från att ta en extra. Alla kan vi hålla med om att effektiviteten har varit sådär, blir intressant att se om vi kan styra upp det på sikt. På det stora hela - trevligt med poäng igen.
Kommentera

Björn W: tvärr så ser jag ingen hockey i helgen då jag e hos gumman i gävle =/
ja i fjol var det ju bedrövligt, typ 8 p på de första 10 omg eller nått sånt.
Tyvärr tror jag timrå har ett bättre lag än oss, dom har det som vi hade för 10 år sedan, skriskoåkning,fart,frenesi, idag är modo någonstans mitt emellan, fast med nyförvärv som på sikt kan bli precis det vi behöver.
Kommentera

Två RIKTIGA målskyttar till detta lag skulle kunna göra våren riktigt rolig. Nu känns det lite uddlöst just i slottet.
Kommentera

Kan ngn berätta hur matchen var i 100 ord eller mindre? Jag kollade sammanlagt 5 minuter och alla 5 spelade vi riktigt bra? Sundström briljerade typ hela tiden de få sekvenser jag såg också..
Kommentera

shinzawai: Rätt jämn match. Modo började sådär men jobbade sig in i det mer och mer men har fruktansvärt svårt att komma till bra lägen. Mycket puck i anfallszon men lite uträttat. Bättre än matcherna mot LHF och SAIK, men sämre än mot BIF och DIF.
Kommentera

Berka & shinzawai: Höll nästan på att glömma bort min present till er. Klackarna i taket, vi kommer att ha varit på slutspelsplats fem omgångar i följd i år, minst. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1281812 · »